Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2018, 12:45

cola skrev:Det undrer mig at folk passer bedre på deres pung end de gør med deres mobil, eftersom de fleste mobiler i dag er udstyret med et cover der gør at alle pengene sidder sammen med mobilen.
Hvor har du dine "penge" i pung eller ved mobilen ? (da jeg ikke er den store mobilbruger er mine "penge" stadig i min pung :-)

Gør de da det?

Jeg har ikke en pung, og min mobil er nok det jeg passer bedst på, da den som regel enten er i hånden eller tilsluttet høretelefoner med lyd. Men jeg har aldrig kontanter i min mobil, så bliver den for tyk da den allerede er fyldt med forskellige typer kort.

Mine kontanter har jeg i lommen, jeg er dog ikke særlig bange for at få stjålet mine kontanter eller mit bankkort - sandsynligvis vil det være det billigste for mig at miste.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2018, 12:53

zembra1986 skrev:At man ikke må have mere end 10.000 kr. i opsparing, hvis man er på kontanthjælp.

Farvel til evt. fremtidig behandling som, ville kunne forbedre min livskvalitet, hvis jeg ender på kontanthjælp.......hvis jeg ikke må spare op til det, så forbliver min livssituation med mine skavanker jo uforandret :trist:

Kan godt forstå det, hvis det bare er opsparing til forbrug/rejser, men kan ikke forstå hvis der ikke er undtagelser f.eks. med at måtte spare op til dyr behandling for lidelser eller sygdomme, som kan forbedre ens livskvalitet.

Der er undtagelser. Hvis der er evidens for at behandlingen er nødvendig og det er det som den koster for din livskvalitet burde du godt få lov til at spare op til den. Ligesom man også kan få lov til at spare op til f.eks. et indskud eller en el scooter.

Det er i hvert fald det jeg altid har fået af vide, og jeg har med min sagsbehandlers viden haft en formue på over 10.000 nogle gange. Jeg fik også min børneopsparing udbetalt, fordi det passede med at jeg skulle flytte og INGEN møbler ejede, med begrundelse at formålet var nødvendigt for min livskvalitet at jeg havde møbler, hvidevare og køkken udstyr.
1
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 22. dec 2018, 14:17

Jeg kan så fraråde at have sit hævekort i sit mobilcover - i så faldt, ska det ikke være konstant. Det kostede mig et nyt kort, da mobilen kan ødelægge magnetstriben.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. dec 2018, 14:23

Animi skrev:Jeg kan så fraråde at have sit hævekort i sit mobilcover - i så faldt, ska det ikke være konstant. Det kostede mig et nyt kort, da mobilen kan ødelægge magnetstriben.


Det er vist en risiko jeg godt tør tage. Mit har indtil videre ligger der i to år uden at tage skade, og har har sluppet for at købe en pung, og endnu vigtigere sluppet for at slæbe rundt på en. Og så dyrt er et nyt kort jo heller ikke.
0
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 22. dec 2018, 14:26

LadyFox skrev:
Animi skrev:Jeg kan så fraråde at have sit hævekort i sit mobilcover - i så faldt, ska det ikke være konstant. Det kostede mig et nyt kort, da mobilen kan ødelægge magnetstriben.


Det er vist en risiko jeg godt tør tage. Mit har indtil videre ligger der i to år uden at tage skade, og har har sluppet for at købe en pung, og endnu vigtigere sluppet for at slæbe rundt på en. Og så dyrt er et nyt kort jo heller ikke.


Næh, jeg synes bare altid det er et helved, når man står uden kort.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 22. dec 2018, 14:29

Mistermor skrev:
Animi skrev:Jeg kan så fraråde at have sit hævekort i sit mobilcover - i så faldt, ska det ikke være konstant. Det kostede mig et nyt kort, da mobilen kan ødelægge magnetstriben.


Jeg har gjort det uafbrudt i næsten 2 år uden problemer. :gruble:


Det er heller ikke noget, der sker fra den ene dag til den anden - jeg havde også gjort det et par år, før det ikke duede mere.
Men det er klart, det er jo ikke fordi verden går under, fordi man skal have nyt kort - jeg synes bare altid det er irriterende, at skulle skifte dankort, så det var mere, hvis der var nogle, der ikke lige var klar over det (indsæt glad-smiley, der ikke ser ligeså flabet ud som denne her -> :) :lol: )
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 22. dec 2018, 15:18

Hvorfor køber folk egentlig ind som om butikkerne ikke åbner igen? :gruble:

Jeg kan huske fra min barndom, hvor julen var så hellig at INTET var åbent, ikke engang tankstationer, cafe´er osv. Så derfor skulle folk købe ind til mange dage, hvis julen var som i år, hvor det er en mandag. For dengang lukkede supermarkedet kl 13 lørdag og så kunne man først få noget igen om torsdagen.
Men nu om dage, har mange supermarkeder både åbent, juleaftensdag, plus 1. og 2. juledag, hvorfor så stadig dette indkøbsorgie op til jul, af frygt for at købe tør inden butikkerne åbner igen? :gruble:
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 22. dec 2018, 15:24

Wizzze skrev:Hvorfor køber folk egentlig ind som om butikkerne ikke åbner igen? :gruble:

Jeg kan huske fra min barndom, hvor julen var så hellig at INTET var åbent, ikke engang tankstationer, cafe´er osv. Så derfor skulle folk købe ind til mange dage, hvis julen var som i år, hvor det er en mandag. For dengang lukkede supermarkedet kl 13 lørdag og så kunne man først få noget igen om torsdagen.
Men nu om dage, har mange supermarkeder både åbent, juleaftensdag, plus 1. og 2. juledag, hvorfor så stadig dette indkøbsorgie op til jul, af frygt for at købe tør inden butikkerne åbner igen? :gruble:

Det er vel dels fordi det er nemmere at købe stort ind på én gang, og måske også en 'frygt' for at butikken løber tør for lige nøjagtig dén sild, der er så vigtig på julefrokostbordet :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 22. dec 2018, 15:27

Wizzze skrev:Hvorfor køber folk egentlig ind som om butikkerne ikke åbner igen? :gruble:

Jeg kan huske fra min barndom, hvor julen var så hellig at INTET var åbent, ikke engang tankstationer, cafe´er osv. Så derfor skulle folk købe ind til mange dage, hvis julen var som i år, hvor det er en mandag. For dengang lukkede supermarkedet kl 13 lørdag og så kunne man først få noget igen om torsdagen.
Men nu om dage, har mange supermarkeder både åbent, juleaftensdag, plus 1. og 2. juledag, hvorfor så stadig dette indkøbsorgie op til jul, af frygt for at købe tør inden butikkerne åbner igen? :gruble:

Ingen frygt, men jeg gider ikke bruge min tid i supermarkederne i juledagene, så vi har købt ind til den næste tid.
Men vi plejer i det hele taget at købe stort ind 1 gang om ugen, så intet usædvanligt der.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 22. dec 2018, 15:43

Wizzze skrev:Hvorfor køber folk egentlig ind som om butikkerne ikke åbner igen? :gruble:

Jeg kan huske fra min barndom, hvor julen var så hellig at INTET var åbent, ikke engang tankstationer, cafe´er osv. Så derfor skulle folk købe ind til mange dage, hvis julen var som i år, hvor det er en mandag. For dengang lukkede supermarkedet kl 13 lørdag og så kunne man først få noget igen om torsdagen.
Men nu om dage, har mange supermarkeder både åbent, juleaftensdag, plus 1. og 2. juledag, hvorfor så stadig dette indkøbsorgie op til jul, af frygt for at købe tør inden butikkerne åbner igen? :gruble:

Hvis man skal have 8-10 mennesker til jul, inkl overnatning og julefrokost, så skal der sq købes stort ind.

Jeg har osse købt stort ind.....så vi kan hygge os i sommerhuset både før og efter jul uden at skulle handle ind. Og så skulle jeg købe det jeg skal bruge til den roastbeef med tilbehør, som jeg skal ankomme til frokosten med.
Laver både remouladen og de ristede selv, så det skulle der jo købes.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 22. dec 2018, 16:02

Wizzze skrev:Hvorfor køber folk egentlig ind som om butikkerne ikke åbner igen? :gruble:

Jeg kan huske fra min barndom, hvor julen var så hellig at INTET var åbent, ikke engang tankstationer, cafe´er osv. Så derfor skulle folk købe ind til mange dage, hvis julen var som i år, hvor det er en mandag. For dengang lukkede supermarkedet kl 13 lørdag og så kunne man først få noget igen om torsdagen.
Men nu om dage, har mange supermarkeder både åbent, juleaftensdag, plus 1. og 2. juledag, hvorfor så stadig dette indkøbsorgie op til jul, af frygt for at købe tør inden butikkerne åbner igen? :gruble:


Vi har 15 km til nærmeste dagligvarebutik med helligdagsåbent. Det gider jeg ikke køre for en liter mælk.
Til hverdag har vi kun 4 km til nærmeste dagligvarebutik.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 22. dec 2018, 16:08

Lemonella skrev:
LadyFox skrev:
Animi skrev:Jeg kan så fraråde at have sit hævekort i sit mobilcover - i så faldt, ska det ikke være konstant. Det kostede mig et nyt kort, da mobilen kan ødelægge magnetstriben.


Det er vist en risiko jeg godt tør tage. Mit har indtil videre ligger der i to år uden at tage skade, og har har sluppet for at købe en pung, og endnu vigtigere sluppet for at slæbe rundt på en. Og så dyrt er et nyt kort jo heller ikke.


Jeg kender flere der har kort liggende sammen med mobilen og de har aldrig haft problemer.

Jeg synes nu godt nok 150kr for et nyt kort er ret dyrt, hvis uheldet nu skulle være ude.


Men selvom man kender folk, der ikke har haft problemer, så kan det altså godt ske. Jeg havde jo heller aldrig haft problemer - lige indtil den dag, jeg så havde
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 22. dec 2018, 16:20

LadyFox skrev:
zembra1986 skrev:At man ikke må have mere end 10.000 kr. i opsparing, hvis man er på kontanthjælp.

Farvel til evt. fremtidig behandling som, ville kunne forbedre min livskvalitet, hvis jeg ender på kontanthjælp.......hvis jeg ikke må spare op til det, så forbliver min livssituation med mine skavanker jo uforandret :trist:

Kan godt forstå det, hvis det bare er opsparing til forbrug/rejser, men kan ikke forstå hvis der ikke er undtagelser f.eks. med at måtte spare op til dyr behandling for lidelser eller sygdomme, som kan forbedre ens livskvalitet.

Der er undtagelser. Hvis der er evidens for at behandlingen er nødvendig og det er det som den koster for din livskvalitet burde du godt få lov til at spare op til den. Ligesom man også kan få lov til at spare op til f.eks. et indskud eller en el scooter.

Det er i hvert fald det jeg altid har fået af vide, og jeg har med min sagsbehandlers viden haft en formue på over 10.000 nogle gange. Jeg fik også min børneopsparing udbetalt, fordi det passede med at jeg skulle flytte og INGEN møbler ejede, med begrundelse at formålet var nødvendigt for min livskvalitet at jeg havde møbler, hvidevare og køkken udstyr.


Evidens for at en given behandling vil hjælpe på min livskvalitet er stort set umulig at fremskaffe tænker jeg......det er kun noget jeg kan udtale at jeg er sikker på den vil gøre.....men decideret at kunne bevise det.....det tror jeg hverken jeg eller en læge kan.

Men det er rart at høre der er undtagelser trods alt :gogo:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 22. dec 2018, 18:35

Hvorfor er sushibikse konsekvent så nærige med soyaen? Det er sgu da ikke den dyreste råvare :stoned:
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 22. dec 2018, 20:58

Jeg var helt sikker på, at jeg havde “White Christmas” på DVD. Jeg så den sidste år, og jeg husker det som, at jeg havde købt den, men jeg kan ikke finde den nogen steder. Så må jeg jo have set den i TV.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"