Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 25. jan 2018, 15:45

Om det der danmarksmad på Instagram ikke bare er pis?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 25. jan 2018, 19:29

Lykke skrev:Om det der danmarksmad på Instagram ikke bare er pis?

Det er svært at vide, men at dømme ud fra diverse madbilleder og opskrifter der bliver lagt på nettet er det ikke usandsynligt at det er rigtigt, desværre :tie:

Sådan er det jo også med fx Anders Hemmingsens konti. Mange af de billeder der bliver lagt op er jo bare genbrug eller iscenesatte situationer, men der er da også sjove billeder indimellem.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 25. jan 2018, 19:46

De her ualmindeligt mærkelige og dårlige formuleringer i overskrifterne på en artikel :lol: :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 25. jan 2018, 19:49

dgd2007 skrev:Vi købte for øvrigt store højttalere sammen. :cool:


Det gjorde vi jo allesammen 80erne :lol:
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 25. jan 2018, 19:53

No1 skrev:Jeg har vidst i en uges tid, at jeg ville få gæster. Hvorfor er det først nu at der er dømt oprydning. :rulle:


Fordi hvis du havde ryddet op for en uge siden, ville der have været rodet igen by now. Det er sund fornuft at vente til sidste øjeblik :D
12
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 26. jan 2018, 00:32

Moxy-lady skrev:
Nicolait skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg tror at der er sådan en sær slags.... prestige-ish noget over det. Altså vi andre almindelige mennesker der ikke render rundt og påstår at vi er under tøflen synes jo egentlig at det er ret sølle at man ikke holder på noget hvis det er tilstrækkeligt vigtigt for eén. Men der er bare en type mænd som nærmest fortæller om hvor meget de er under tøflen i tide og i utide og så bonder de med andre mænd der også er under tøflen. Lidt ligesom at sladder ikke er særlig pænt at deltage i, men nogle mennesker gør det alligevel og det skaber et eller andet bånd de sladrende imellem.

Jeg har ret tit observeret den der attitude blandt mænd og drenge "ak, ja, jeg har ingenting at skulle have sagt derhjemme", "Ja, ja, jeg er jo bare med, det er konen der laver aftalerne *suk*", "Ja, så røg mine skjorter/højtalere/glasbord/bolledukke, for det gad konen altså ikke at have stående derhemme". Der var en tråd herinde for noget tid siden om det at en fyr siger til kammeraterne at han ikke kan X fordi konen siger nej, uden at konen har sagt noget som helst. Det er en slags ansvarsfralæggelse tror jeg. Det er som om at de, hvis de selv vælger at gøre/ikke gøre X tror at de får inddraget deres mande-kort. Og så det altså er nemmere at give konen skylden fordi alle ved jo at koner er sådan nogle der straks de flytter ind brænder alt der minder manden om hans ungkarleliv og herefter bruger hans testikler som øreringe. :rulle: De ser slet ikke at de i langt højere grad kan aflevere deres mande-kort når de på den måde 1. ikke tager ansvar for hvad de selv gerne vil/ikke vil og 2. påstår at de ligger så meget under for konen at de ikke har noget at skulle have sagt i deres eget liv. Det er sådan en gang kollektiv offerrolle som efterhånden er ret tyndslidt, og jeg tror egentlig kun at det er andre mænd med samme tendenser der synes at det er sjovt. Jeg har endnu ikke mødt en kvinde der ikke bliver trt af at få skylden for (i andres øjne, upopulære) beslutninger mændene selv har taget. Det kan faktisk pisse mig af i en sjælden grad når mænd ikke tager ansvar for at de selv bliver voksne og får andre prioriteringer. Grow the fuck up, offerrollen klæder ingen og den fører bare til at dine venner synes at du er en tøffelhelt og at din kone er en dum kælling.


Bolledukke ligefrem? :lol2:


Ja, de ryger vist som regel når der flytter en kæreste ind :lol: Ej, du ved, overdrivelse fremmer forståelsen.


"Ej skat - jeg kan godt forstå at mit glassofabord, mine højtalere, mine hawaii-skjorter ryger, men skal jeg sige farvel til Heidi min bolledukke. Hun passer jo helt vildt godt ind i indretningen, og kan faktisk sidde på stolen ved foden af sengen og kigge frækt på os, når vi vågner". :lol2:
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 26. jan 2018, 00:34

Nicolait skrev:
Moxy-lady skrev:
Nicolait skrev:Bolledukke ligefrem? :lol2:


Ja, de ryger vist som regel når der flytter en kæreste ind :lol: Ej, du ved, overdrivelse fremmer forståelsen.


"Ej skat - jeg kan godt forstå at mit glassofabord, mine højtalere, mine hawaii-skjorter ryger, men skal jeg sige farvel til Heidi min bolledukke. Hun passer jo helt vildt godt ind i indretningen, og kan faktisk sidde på stolen ved foden af sengen og kigge frækt på os, når vi vågner". :lol2:

:ad!: :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 26. jan 2018, 07:15

Juki skrev:Apropos højttalere.. Hvornår har man overhovedet brug for så store højttalere til at spille høj musik osv.? :genert:

Jeg synes tit jeg har oplevet mænd på omkring de 30 år og ned der har dem i stuen, ved siden af deres fladskærm. Så vidt jeg husker har de alle sammen boet steder tæt op ad deres naboer, altså fx i små lejligheder, på et værelse, en stuebolig eller lign. Steder hvor man ikke bare har kunnet blive blæst bagover af lydniveauet, uden konsekvenser.

Måske hvis man havde en hjemmebiograf kunne jeg forstå behovet/nødvendigheden :D


Vi har store højttalere, der står på den måde du beskriver, og uanset at vi ikke skruer specielt højt op, så er lyden altså markant bedre gennem sådan et par ordentlige højttalere end når man bare hører den gennem f.eks. tv'ets højttalere. Så vi slår altid højttalerne til tv'et.

Jeg synes så heller ikke højtalerne er grimme overhovedet, men jeg var også med til at vælge dem. Det var det kompromis vi indgik, min kæreste ønskede sig ordentlige højttalere og jeg ville have lidt indflydelse på udseendet. Det er sådan det bør være i et parforhold i mine øjne. Jeg kunne ikke drømme om at sige at nu gad jeg ikke længere se på hans højttalere, lige så lidt som han kan forlange, at jeg fjerner mine bøger...
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 26. jan 2018, 07:52

Om rengøringspersonalet på mit arbejde sniffer coke på mit bord, eller hvorfor der ofte er rester af sådan noget fint, hvidt støv på bordet, når der er blevet gjort rent. Det kan ikke ses med det blotte øje, men det sætter sig under min mus.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12725
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 26. jan 2018, 08:22

sigge skrev:Om rengøringspersonalet på mit arbejde sniffer coke på mit bord, eller hvorfor der ofte er rester af sådan noget fint, hvidt støv på bordet, når der er blevet gjort rent. Det kan ikke ses med det blotte øje, men det sætter sig under min mus.


Sådan ser mit bord og computer også ud. Men det kridtstøv :-D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 26. jan 2018, 08:32

Guilded_Lily skrev:
sigge skrev:Om rengøringspersonalet på mit arbejde sniffer coke på mit bord, eller hvorfor der ofte er rester af sådan noget fint, hvidt støv på bordet, når der er blevet gjort rent. Det kan ikke ses med det blotte øje, men det sætter sig under min mus.


Sådan ser mit bord og computer også ud. Men det kridtstøv :-D


Ja ja, det siger du. :nerve: :-D

Det giver god mening i dit erhverv, men der er ikke skyggen af tavler eller kridt på min arbejdsplads, så det er meget mystisk.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 26. jan 2018, 10:30

Hvem der (udover mig ved en fejl) køber multifrugtjuice :s - burde sendes et helt andet sted hen i køledisken end appelsinjuicen.

Badr - det smager bare af sur ananas og billige Æbler.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 26. jan 2018, 11:51

At jeg pludselig synes ham Rane Willerslev er en ret cool person. Jeg er ellers typen der aldrig interesserer mig for f.eks. portrætter eller selvbiografier, fordi kendte mennesker sjældent er særlig interessante.
Men da jeg tilfældigt faldt over programmet Ranes Museum i går, så virkede han faktisk utroligt sympatisk og menneskelig. Og hans job virker sgu ret cool :D
2
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3852

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 26. jan 2018, 13:04

Alle de mennesker på min FB der har fået hjerter og Happy Valentines day på deres profilbillede :forvirret:

Der er 19 dage til, så slap dog lidt af :lol:
4
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 26. jan 2018, 16:19

dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:Hvor lidt nogle mænd har af indflydelse på indretningen af hjemmet i forhold til deres partnere. De tilbringer jo nok lige så meget tid i hjemmet.

Det er ikke sjældent, at jeg støder på formuleringen a la: sælger mine højtalere, fordi konen/ kæresten ikke mener, de passer ind i boligen.

:lol: Ja, det er jo et interessant spørgsmål.

Jeg vil dog sige, at dengang jeg opdagede det ... og gjorde min kone opmærksom på at, "Hov! Hvor er alle mine oprindelige ting efterhånden blevet af?" - så kunne hun rent faktisk påvise, at det samme gjaldt mange af hendes, fordi sofaen havde vi købt sammen, og bordet fik vi bryllupsgave osv. osv.


Har du tjekket billederne i jeres lejlighed?
Der er intet værre end at finde ud af, at billede af moster Oda er blevet erstattet af et billede af en partners kat, fra da hun var ung, eller at det billede man troede fulgte med rammen, i virkeligheden viser sig at være et billede fra svigerforældrenes swingerferie i Bulgarien i 1996. :-D
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"