Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 11. dec 2020, 10:14

Ado skrev:Jeg er mundbindsnazi. Tag det på, hold ud og stop med at klynke, er nærmest mit mantra. Alligevel lykkedes det mig at vade ind på apoteket, handle og først opdage, da jeg gik ud, at jeg ikke havde mundbind på. Jeg fatter ikke jeg kunne glemme det, eller at ingen sagde noget til mig. Men mennesker ER altså kun mennesker. Også Brostrøm.

Jeg kan også gå i mine egne tanker. Jeg var nået helt hen til mælken (altså havde vadet rundt i grønten), før jeg så ser en anden med munden og kommer i tanke om at jeg mangler at tage mit eget på. På og af og på og af, er efterhånden så naturligt at en af delene kan misse i svinget. Jeg har også taget mig selv i at sidde med mundbindet på i bilen fordi jeg ikke havde fået det af.
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 11. dec 2020, 10:31

paint skrev:At nogen har råd til eller vil give 4.850.000 kr for et armbåndsur. Jeg er selv lidt af en freak på området, og har nogle ure, men absolut ikke i den prisklasse :nerve:

Rolex Oyster Daytona 1955

Billede


Det er vel ikke engang i nærheden af, at være det dyreste indenfor ure.
0
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Esme » 11. dec 2020, 11:25

Over at så mange optager video vertikalt i stedet for horisontalt. Kan de ikke selv se hvor dumt det er.
6
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 11. dec 2020, 11:27

Esme skrev:Over at så mange optager video vertikalt i stedet for horisontalt. Kan de ikke selv se hvor dumt det er.

Vel fordi rigtig mange mest bruger mobiltelefonen i dag - og mange sociale medier, fx Instagram også er "bygget" til vertikale videoer?
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. dec 2020, 11:31

TinaW skrev:
paint skrev:At nogen har råd til eller vil give 4.850.000 kr for et armbåndsur. Jeg er selv lidt af en freak på området, og har nogle ure, men absolut ikke i den prisklasse :nerve:

Rolex Oyster Daytona 1955

Billede


Det er vel ikke engang i nærheden af, at være det dyreste indenfor ure.


Sikkert ikke. Men det er i den dyre ende, for et relativt 'normalt' ur med stållænke. 4.8 mio kr, kan nok godt mærkes på husholdningsbudgettet, sidst på måneden :-p
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 11. dec 2020, 11:33

paint skrev:At nogen har råd til eller vil give 4.850.000 kr for et armbåndsur. Jeg er selv lidt af en freak på området, og har nogle ure, men absolut ikke i den prisklasse :nerve:

Rolex Oyster Daytona 1955

Billede

Og så for et Rolex, der er mere brand end håndværk :stoned:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 11. dec 2020, 11:34

TinaW skrev:
paint skrev:At nogen har råd til eller vil give 4.850.000 kr for et armbåndsur. Jeg er selv lidt af en freak på området, og har nogle ure, men absolut ikke i den prisklasse :nerve:

Rolex Oyster Daytona 1955

Billede


Det er vel ikke engang i nærheden af, at være det dyreste indenfor ure.

Overhovedet ikke.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. dec 2020, 11:41

Sophies-mor skrev:
paint skrev:At nogen har råd til eller vil give 4.850.000 kr for et armbåndsur. Jeg er selv lidt af en freak på området, og har nogle ure, men absolut ikke i den prisklasse :nerve:

Rolex Oyster Daytona 1955

Og så for et Rolex, der er mere brand end håndværk :stoned:


Ja. Med Rolex betaler man for navnet. Men dette specielle Rolexur, er den såkaldte Paul Newman-model. Et ur som den amerikanske skuespiller elskede. Hans private eksemplar af slagsen blev solgt på en auktion i USA for $17.8 mio (ca. 109 mio DKK)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 11. dec 2020, 12:05

BlueBunny skrev:
Ado skrev:Jeg er mundbindsnazi. Tag det på, hold ud og stop med at klynke, er nærmest mit mantra. Alligevel lykkedes det mig at vade ind på apoteket, handle og først opdage, da jeg gik ud, at jeg ikke havde mundbind på. Jeg fatter ikke jeg kunne glemme det, eller at ingen sagde noget til mig. Men mennesker ER altså kun mennesker. Også Brostrøm.

Jeg kan også gå i mine egne tanker. Jeg var nået helt hen til mælken (altså havde vadet rundt i grønten), før jeg så ser en anden med munden og kommer i tanke om at jeg mangler at tage mit eget på. På og af og på og af, er efterhånden så naturligt at en af delene kan misse i svinget. Jeg har også taget mig selv i at sidde med mundbindet på i bilen fordi jeg ikke havde fået det af.


Jeg har før:
- Gået ud af fitness uden mundbind (på trods af at jeg spritter tingene af i fitness både før og efter brug).
- Gået hele vejen igennem en dagligvarebutik uden mundbind. Kom i tanke om det tæt på kassen, fordi jeg så andre med mundbind.
- Gået ind i bussen uden mundbind. Nåede halvdelen af turen før det gik op for mig, at jeg ikke havde det på. På trods af andre mennesker med mundbind rundt om mig og en chauffør med visir.

Det er bare fucking svært at ændre vaner.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Sofakartoflen
Indlæg: 3821
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 429
Likede indlæg: 9028

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sofakartoflen » 11. dec 2020, 13:12

Den her artikel; https://www.dr.dk/nyheder/indland/konta ... ostitution

"I dag bliver de første banker kontantløse"

Det må da være i København, for på Djursland havde vi kontantløse banker allerede inden 2012, hvor jeg flyttede derfra???
0
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kakadu » 11. dec 2020, 13:13

Mangoness skrev:
BlueBunny skrev:
Ado skrev:Jeg er mundbindsnazi. Tag det på, hold ud og stop med at klynke, er nærmest mit mantra. Alligevel lykkedes det mig at vade ind på apoteket, handle og først opdage, da jeg gik ud, at jeg ikke havde mundbind på. Jeg fatter ikke jeg kunne glemme det, eller at ingen sagde noget til mig. Men mennesker ER altså kun mennesker. Også Brostrøm.

Jeg kan også gå i mine egne tanker. Jeg var nået helt hen til mælken (altså havde vadet rundt i grønten), før jeg så ser en anden med munden og kommer i tanke om at jeg mangler at tage mit eget på. På og af og på og af, er efterhånden så naturligt at en af delene kan misse i svinget. Jeg har også taget mig selv i at sidde med mundbindet på i bilen fordi jeg ikke havde fået det af.


Jeg har før:
- Gået ud af fitness uden mundbind (på trods af at jeg spritter tingene af i fitness både før og efter brug).
- Gået hele vejen igennem en dagligvarebutik uden mundbind. Kom i tanke om det tæt på kassen, fordi jeg så andre med mundbind.
- Gået ind i bussen uden mundbind. Nåede halvdelen af turen før det gik op for mig, at jeg ikke havde det på. På trods af andre mennesker med mundbind rundt om mig og en chauffør med visir.

Det er bare fucking svært at ændre vaner.

Jeg har stukket mig med en nål, som jeg lige havde brugt til at stikke en patient med hepatitis.
Alle laver dumme fejl eller forglemmelser. Også sundhedspersonale.
3
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1125
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 225
Likede indlæg: 3819

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Galoldriel » 11. dec 2020, 13:39

Esme skrev:Over at så mange optager video vertikalt i stedet for horisontalt. Kan de ikke selv se hvor dumt det er.


De lider nok af "vertical video syndrome" :mellow:

https://www.youtube.com/watch?v=f2picMQ ... l=BenRimes

1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 11. dec 2020, 14:14

Sofakartoflen skrev:Den her artikel; https://www.dr.dk/nyheder/indland/konta ... ostitution

"I dag bliver de første banker kontantløse"

Det må da være i København, for på Djursland havde vi kontantløse banker allerede inden 2012, hvor jeg flyttede derfra???


Jeg er ærkekøbenhavner og vi har haft kontantløse bankafdelinger i årevis. Jeg forstår ikke artiklen :gruble:
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 11. dec 2020, 14:15

Stitch skrev:
Sofakartoflen skrev:Den her artikel; https://www.dr.dk/nyheder/indland/konta ... ostitution

"I dag bliver de første banker kontantløse"

Det må da være i København, for på Djursland havde vi kontantløse banker allerede inden 2012, hvor jeg flyttede derfra???


Jeg er ærkekøbenhavner og vi har haft kontantløse bankafdelinger i årevis. Jeg forstår ikke artiklen :gruble:


Har bankerne ikke altid haft en automat man kunne trække sine penge i? Måske er det det, som menes.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sofakartoflen
Indlæg: 3821
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 429
Likede indlæg: 9028

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sofakartoflen » 11. dec 2020, 14:20

Sangius skrev:
Stitch skrev:
Sofakartoflen skrev:Den her artikel; https://www.dr.dk/nyheder/indland/konta ... ostitution

"I dag bliver de første banker kontantløse"

Det må da være i København, for på Djursland havde vi kontantløse banker allerede inden 2012, hvor jeg flyttede derfra???


Jeg er ærkekøbenhavner og vi har haft kontantløse bankafdelinger i årevis. Jeg forstår ikke artiklen :gruble:


Har bankerne ikke altid haft en automat man kunne trække sine penge i? Måske er det det, som menes.


Der står, at mange hjemløse ikke har hævekort, så de plejer at gå ind i banken og hæve, så de kan ikke handle om automaterne.

Min retarderede tante måtte for i alt fald ind i banken, hente en medarbejder, der så kunne hjælpe hende med at hæve penge i automaten; hun kunne ikke få kontanter inde i banken. Det var i Grenå for mindst 5 år siden.

Så de hjemløse i Grenå må jo have haft det problem, der åbenbart er nyt nogle steder i København, allerede dengang. (medmindre andre banker var mere fleksible)
1

Tilbage til "Generelt"