Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bergen » 25. mar 2020, 13:39

Moxy-lady skrev:
Charly skrev:Men man må jo gerne gå en tur, så længe man holder afstand. Man skal for eksempel lade være med at forsamle sig 20 børnefamilier på en legeplads eller sætte sig 15 venner på bænke ved stranden. Men at gå en tur alene (dog med hund eller barn), det må man godt - så længe man følger retningslinjerne.


Præcis! Men det er som om at folk straks tror at man har tænkt sig at sætte sig på legepladsen med hele mødregruppen :stoned: og så står de der og bliver helt gasblå I ansigtet mens de råber "HVAD ER DET DOG I IKKE FATTER? BLIVE HJEEEEEEMMEEEEE!"


Delete er en mulighed. Ikke om jeg gad venner fx på FB der agerer på den måde.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 25. mar 2020, 13:41

Paragraf 3 i covid-loven


"§ 3. §§ 1 og 2 gælder ikke for forsamlinger med et politisk eller andet meningsbefordrende øjemed"

Læs de to paragraffer, der er undtaget..

"§ 1. Det er forbudt at afholde og deltage i indendørs og udendørs arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor der er flere end 10 personer til stede, jf. dog stk. 2 og §§ 3 og 9.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke i private boliger."



Stram Kurs har så lige haft en deligation gående igennem byen. Hvor mange ved jeg ikke præcist, men udover det lige er SK, så undrer det mig godt nok meget, at lige dé områder er fritaget for begrænsning i antal.


(Med mindre det er folketinget de mener.. Men så kunne burde de have formuleret det så man ikke var i tvivl)


https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=213485&fbclid=IwAR3kuxYtW-_BfMZ7mOepDVW92kQXkZrWJok9KsLw3FQqK2j1RyOGQe6N9G0
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 25. mar 2020, 16:09

icelady skrev:Paragraf 3 i covid-loven


"§ 3. §§ 1 og 2 gælder ikke for forsamlinger med et politisk eller andet meningsbefordrende øjemed"

Læs de to paragraffer, der er undtaget..

"§ 1. Det er forbudt at afholde og deltage i indendørs og udendørs arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor der er flere end 10 personer til stede, jf. dog stk. 2 og §§ 3 og 9.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke i private boliger."



Stram Kurs har så lige haft en deligation gående igennem byen. Hvor mange ved jeg ikke præcist, men udover det lige er SK, så undrer det mig godt nok meget, at lige dé områder er fritaget for begrænsning i antal.


(Med mindre det er folketinget de mener.. Men så kunne burde de have formuleret det så man ikke var i tvivl)


https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=213485&fbclid=IwAR3kuxYtW-_BfMZ7mOepDVW92kQXkZrWJok9KsLw3FQqK2j1RyOGQe6N9G0


Det er helt centralt for demokratiet at folk kan mødes og give deres holdninger til kende, det kan man ikke lukke ned for. Paludan spurgte vist også om det til et pressemøde hvor Mette Frederiksen svarede at de ting var undtaget.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 25. mar 2020, 16:21

abcd skrev:
icelady skrev:Paragraf 3 i covid-loven


"§ 3. §§ 1 og 2 gælder ikke for forsamlinger med et politisk eller andet meningsbefordrende øjemed"

Læs de to paragraffer, der er undtaget..

"§ 1. Det er forbudt at afholde og deltage i indendørs og udendørs arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor der er flere end 10 personer til stede, jf. dog stk. 2 og §§ 3 og 9.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke i private boliger."



Stram Kurs har så lige haft en deligation gående igennem byen. Hvor mange ved jeg ikke præcist, men udover det lige er SK, så undrer det mig godt nok meget, at lige dé områder er fritaget for begrænsning i antal.


(Med mindre det er folketinget de mener.. Men så kunne burde de have formuleret det så man ikke var i tvivl)


https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=213485&fbclid=IwAR3kuxYtW-_BfMZ7mOepDVW92kQXkZrWJok9KsLw3FQqK2j1RyOGQe6N9G0


Det er helt centralt for demokratiet at folk kan mødes og give deres holdninger til kende, det kan man ikke lukke ned for. Paludan spurgte vist også om det til et pressemøde hvor Mette Frederiksen svarede at de ting var undtaget.

Nej det svarede hun ikke. Det var i øvrigt politidirektøren spørgsmålet var rettet til. Og han svarede, at der var en bestemmelse i epidimilovgivningen, der gik på, at hvis noget var til fare for den "nationale sikkerhed eller den offentlige sundhed", så kunne politiet skride ind og opløse forsamlingen. Det kunne de også i henhold til den gamle epidimiloogivning, så der var ingen ændringer på det punkt (det var netop dét Paludan spurgte om)
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52047

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 25. mar 2020, 18:09

Hvem ham hængemulen ved siden af Trump er
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 25. mar 2020, 18:23

Om der findes mennesker, der formår at lave opskrifter på den tid, der er angivet i opskriften, eller det bare er mig, der er ekstremt langsom i et køkken.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 25. mar 2020, 18:39

paint skrev:
abcd skrev:
icelady skrev:Paragraf 3 i covid-loven


"§ 3. §§ 1 og 2 gælder ikke for forsamlinger med et politisk eller andet meningsbefordrende øjemed"

Læs de to paragraffer, der er undtaget..

"§ 1. Det er forbudt at afholde og deltage i indendørs og udendørs arrangementer, begivenheder, aktiviteter eller lignende, hvor der er flere end 10 personer til stede, jf. dog stk. 2 og §§ 3 og 9.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke i private boliger."



Stram Kurs har så lige haft en deligation gående igennem byen. Hvor mange ved jeg ikke præcist, men udover det lige er SK, så undrer det mig godt nok meget, at lige dé områder er fritaget for begrænsning i antal.


(Med mindre det er folketinget de mener.. Men så kunne burde de have formuleret det så man ikke var i tvivl)


https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=213485&fbclid=IwAR3kuxYtW-_BfMZ7mOepDVW92kQXkZrWJok9KsLw3FQqK2j1RyOGQe6N9G0


Det er helt centralt for demokratiet at folk kan mødes og give deres holdninger til kende, det kan man ikke lukke ned for. Paludan spurgte vist også om det til et pressemøde hvor Mette Frederiksen svarede at de ting var undtaget.

Nej det svarede hun ikke. Det var i øvrigt politidirektøren spørgsmålet var rettet til. Og han svarede, at der var en bestemmelse i epidimilovgivningen, der gik på, at hvis noget var til fare for den "nationale sikkerhed eller den offentlige sundhed", så kunne politiet skride ind og opløse forsamlingen. Det kunne de også i henhold til den gamle epidimiloogivning, så der var ingen ændringer på det punkt (det var netop dét Paludan spurgte om)


Jo, det gjorde hun faktisk.

På et spørgsmål fra Rasmus Paludan om, hvorvidt de nye regler ikke er i strid med grundlovens §79 om forsamlingsfrihed, svarede statsminister Mette Frederiksen, at forsamlinger med politisk formål er undtaget fra de nye regler.


Fra denne artikel: https://www.bt.dk/samfund/du-kan-faa-en ... r-at-feste
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2020, 18:42

Om man kan have allergi uden at det kan ses i ens blodprøver?
Jeg er helt færdig i dag, rindende øjne, rindende næse. Og det er vel at mærke selvom jeg har taget antihistamin.
Jeg kan se at elm er kommet nu. Men den står som lav.
Kan det være fordi jeg spiste tomater og peberfrugt i går, som jeg får kløe i øjne og ører af (selvom jeg ikke er allergisk åbenbart) og så når elm kommer oveni?
Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre. Det føles så åndssvagt. Jeg havde ingen ide om at der var kommet pollen, det er vitterligt først da jeg beklagede mig over mit løbende ansigt at min svoger sagde at han altså også kunne mærke sin astma ekstra lige nu hvor pollen er begyndt at komme.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf differentdaydifferentperson » 25. mar 2020, 19:29

Hvorfor jeg, det sidste stykke tid, har set mange flere ambulancer uden udrykning og sygetransport køretøjer end normalt.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 25. mar 2020, 19:51

Lucia skrev:Om der findes mennesker, der formår at lave opskrifter på den tid, der er angivet i opskriften, eller det bare er mig, der er ekstremt langsom i et køkken.


Den undren er jeg med på. Regner de med vi alle er professionelle kokke? :gruble: Jeg laver mad hver dag og kan godt lide at prøve nye opskrifter, men jeg bruger som regel 50% mere tid, hvis ikke mere, end der står i en opskrift.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 26. mar 2020, 10:12

Medier: vi prøver overhovedet ikke at piske en stemning op!

Billedew=600
9
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 26. mar 2020, 11:45

Hvor stor Anne Glad's garderobe egentlig er?
Tvivler på, at jeg har set hende i det samme to gange.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 26. mar 2020, 11:52

Sophies-mor skrev:Hvor stor Anne Glad's garderobe egentlig er?
Tvivler på, at jeg har set hende i det samme to gange.

Gætter på hun klædes på af DRs kostume afd
5
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 26. mar 2020, 11:58

Spjaerten skrev:
Sophies-mor skrev:Hvor stor Anne Glad's garderobe egentlig er?
Tvivler på, at jeg har set hende i det samme to gange.

Gætter på hun klædes på af DRs kostume afd

Så burde de godt nok have en bedre stylist.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 26. mar 2020, 12:02

Sophies-mor skrev:
Spjaerten skrev:
Sophies-mor skrev:Hvor stor Anne Glad's garderobe egentlig er?
Tvivler på, at jeg har set hende i det samme to gange.

Gætter på hun klædes på af DRs kostume afd

Så burde de godt nok have en bedre stylist.

Jeg tror godt man kan regne med det er top moderne, altså jeg synes også det meste ikke er pænt
2
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"