Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. jan 2018, 16:06

LadyFox skrev:
Dirtylittledevil skrev:Så er jeg inde på Amos hjemmeside, og finder en opskrift på en chokoladekopkage. Jeg vil lige tjekke i kommentarfeltet hvad folk siger om kagen... og nu undrer jeg mig over hvorfor nogen går ind på en kageopskrift for at skrive "Godmorgen" :wacko:

Men tak til Freja for at være den eneste som skriver noget brugbart feedback på opskriften.

amo.jpg


http://www.amo.dk/opskrifter/kager/muff ... -in-a-cup/


Jeg ved bare jeg ville hade Philipa hvis jeg også har omkring de 13 år.


Ja :-D
Og så ville jeg nok være lidt bekymret for Izabella.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Ndss
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2017, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 81

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ndss » 22. jan 2018, 18:50

kidkomb skrev:
sigge skrev:
kidkomb skrev:Men sådan et brev er vist heller ikke anbefalet.
Det er et lotteri med det firma.
En bekendt fik forleden en indkaldelse til hendes datters undersøgelse for epilepsi med posten. 2 dage for sent.
Flot.


Det undrer så til gengæld mig, at den slags ikke bliver sendt som digital post, når nu der var så meget hurlumhej om, at vi allesammen skulle overgå til at modtage digital post fra det offentlige.
Jeg fik også et almindeligt snailmail brev om, at det var tid til undersøgelse for livmoderhalskræft. Det var jo så heller ikke et brev, der skulle være fremme til et bestemt tidspunkt, eftersom det bare skulle minde mig om selv at bestille en tid, men derfor kunne de da sagtens have sendt det digitalt alligevel. Særligt fordi det jo ikke indeholdt nogle skemaer el.lign., som det var nødvendigt for mig at have i papirprint. Meget mystisk.

Datteren er under 18 og har derfor ikke e-boks og moderen har intet hørt på e-boks heller. Det er mystisk. Og virkelig latterligt.


Borgere i Danmark får e-boks, når de fylder 15 år, medmindre de aktivt fritages for det :)
Det kan selvfølgelig godt være, at indkaldelser fra sygehuse fortsat sendes til forældre, så længe barnet er under 18 år
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 22. jan 2018, 19:44

Ndss skrev:
kidkomb skrev:
sigge skrev:
kidkomb skrev:Men sådan et brev er vist heller ikke anbefalet.
Det er et lotteri med det firma.
En bekendt fik forleden en indkaldelse til hendes datters undersøgelse for epilepsi med posten. 2 dage for sent.
Flot.


Det undrer så til gengæld mig, at den slags ikke bliver sendt som digital post, når nu der var så meget hurlumhej om, at vi allesammen skulle overgå til at modtage digital post fra det offentlige.
Jeg fik også et almindeligt snailmail brev om, at det var tid til undersøgelse for livmoderhalskræft. Det var jo så heller ikke et brev, der skulle være fremme til et bestemt tidspunkt, eftersom det bare skulle minde mig om selv at bestille en tid, men derfor kunne de da sagtens have sendt det digitalt alligevel. Særligt fordi det jo ikke indeholdt nogle skemaer el.lign., som det var nødvendigt for mig at have i papirprint. Meget mystisk.

Datteren er under 18 og har derfor ikke e-boks og moderen har intet hørt på e-boks heller. Det er mystisk. Og virkelig latterligt.


Borgere i Danmark får e-boks, når de fylder 15 år, medmindre de aktivt fritages for det :)
Det kan selvfølgelig godt være, at indkaldelser fra sygehuse fortsat sendes til forældre, så længe barnet er under 18 år

Barnet er 6 år gammelt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. jan 2018, 20:38

Vira skrev:At der er nogen der får lavet hairextensions på afbetaling

Det lyder lige så sært som at købe en parfume på afbetaling.

Specielt når man kun afdrager med fx 20 kr. om måneden :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muddi » 23. jan 2018, 08:25

Jeg har en veninde, der er meget slank. Alligevel har hun været på kur i det halve år jeg har kendt hende. Først fastede hun dagligt, og nu tæller hun så også kalorier. Hun går meget op i det, og det er et fast samtaleemne hver gang vi ses. Det får mig, som ikke er overvægtig, til at føle mig fed. Hun har seriøst ikke et gram for meget på kroppen, for mig at se, og alligevel snakket hun om at hun gerne vil være helt flad til sommer, og st den kur hun er på nu, kan hun se resultater på fra dag til dag.

Kan ikke lade være med at tænke, at det lyder list anorektisk - men det hører vist til en anden tråd.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. jan 2018, 09:22

Muddi skrev:Jeg har en veninde, der er meget slank. Alligevel har hun været på kur i det halve år jeg har kendt hende. Først fastede hun dagligt, og nu tæller hun så også kalorier. Hun går meget op i det, og det er et fast samtaleemne hver gang vi ses. Det får mig, som ikke er overvægtig, til at føle mig fed. Hun har seriøst ikke et gram for meget på kroppen, for mig at se, og alligevel snakket hun om at hun gerne vil være helt flad til sommer, og st den kur hun er på nu, kan hun se resultater på fra dag til dag.

Kan ikke lade være med at tænke, at det lyder list anorektisk - men det hører vist til en anden tråd.

Det har min datter også fortalt om - men med et stort grin: for når de var ude en hel flok, fik hun altid ekstra godbidder, fordi alle de andre sad med deres kalorietabeller :-D
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DenBruneMunk » 23. jan 2018, 09:40

At der endnu ikke er lavet en tråd om bageren i Tingbjerg :)
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 23. jan 2018, 12:31

Besked fra GLS om at de har forsøgt at levere en pakke, og at jeg nu skal ringe og aftale ny levering.
Hvorfor fa'en kommer den ikke bare til en pakkeshop ligesom de plejer??
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pølsemix » 23. jan 2018, 12:53

Lemonella skrev:Sådan en veninde har jeg også. Hun får lavet en hulens masse motion hver dag og poster det jævnligt på FB. Hun er dog holdt op med at smide billeder af sin mad. Vi var nemlig ret mange der kommenterede på de små portioner.
Hun er slet ikke modtagelig for argumenterne om at hendes BMI, ligger lige på vippen til undervægtig. “Jamen sådan har jeg det bedst”, lyder hendes svar. Så jeg har droppet at fortælle hende at hun er begyndt at ligne en ældre, mager, senet og rynket kone.

Hvis man formulerer det på den måde er det vist også bedst at tie stille, så drukner det velmenende budskab.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. jan 2018, 19:08

Videoer og billeder på nettet af dyr der parrer sig eller hvor formålet er at blive overrasket/fascineret over hvor stor en diller en horny hingst fx har :forvirret:

Ikke kun hjemmevideoer fra zoologiske haver osv., med aber der lige knalder til lyden af et grinende publikum, men også avlere/opdrættere af diverse dyr har det med at dokumentere parringen. Jeg forstår ikke hvorfor. Man kan jo ikke bevise at det ikke er en gammel video eller en anden opdrætter/avlers video, men idéen er vel at kunne bevise at fx to katte med stamtavle er blevet parret :gruble:

Jeg kunne forstå hvis det var til en form for undervisning eller oplysning, a la seksualundervisning for børn, bare med et twist af biologi. Men at se videoer/billeder dyr der parrer sig for underholdningens skyld? Det er altså sært..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. jan 2018, 19:10

NejJegErIkkeAsiat skrev:Besked fra GLS om at de har forsøgt at levere en pakke, og at jeg nu skal ringe og aftale ny levering.
Hvorfor fa'en kommer den ikke bare til en pakkeshop ligesom de plejer??

Jeg kan ikke helt huske årsagen, når det samme er sket for mig. Om det er fordi de ikke har kunnet levere til en ledig pakkeshop indenfor en radius af 5 km fx :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 23. jan 2018, 20:17

Juki skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Besked fra GLS om at de har forsøgt at levere en pakke, og at jeg nu skal ringe og aftale ny levering.
Hvorfor fa'en kommer den ikke bare til en pakkeshop ligesom de plejer??

Jeg kan ikke helt huske årsagen, når det samme er sket for mig. Om det er fordi de ikke har kunnet levere til en ledig pakkeshop indenfor en radius af 5 km fx :gruble:


Jeg bor på Amager, så der burde være nok at vælge mellem :D
Men min kone sagde faktisk at det måske var fordi afsender havde valgt udbringning.
Men jeg aner så i øvrigt ikke hvem afsender er.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 24. jan 2018, 06:18

Ellin skrev:Hvordan det anses som”flot” og “modigt” at stå frem med, at man arbejder fuldtid og stadig ikke har penge til hele måneden. Hvis man er enlig og tjener 20.000kr før skat, men det ikke er nok til ens levestandard, er det så virkelig et tabu, som det er modigt at stå frem med?

Måske jeg bare ikke ser det?
Men instagrammeren blev rost til skyerne for at turde stå frem med dette såkaldte tabu.

EDIT: altså jeg er klar over, at det kan være et problem, at nogle mennesker arbejder fuldtid til en løn, der er så lav at de ikke kan leve.
Men er 20k før skat en lille løn for en enlig person? Som er umulig at leve på inkl lidt luksus her og der.


Ja det er en lav løn. Men alt er relativt, er det en nyuddannet som kommer fra SU plus evt lån eller studiejob er det nok ikke svært.
Er det en ret etableret, som pludselig får en lønnedgang, er det måske en meget lav løn.

Personligt er jeg gået ret meget ned i indkomst på dagpenge ifht. Løn og jeg må vende hver en 5 øre og hele tiden prioritere.
1
Tryk på * :slem:
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 24. jan 2018, 06:25

Ellin skrev:Hvordan det anses som”flot” og “modigt” at stå frem med, at man arbejder fuldtid og stadig ikke har penge til hele måneden. Hvis man er enlig og tjener 20.000kr før skat, men det ikke er nok til ens levestandard, er det så virkelig et tabu, som det er modigt at stå frem med?

Måske jeg bare ikke ser det?
Men instagrammeren blev rost til skyerne for at turde stå frem med dette såkaldte tabu.

EDIT: altså jeg er klar over, at det kan være et problem, at nogle mennesker arbejder fuldtid til en løn, der er så lav at de ikke kan leve.
Men er 20k før skat en lille løn for en enlig person? Som er umulig at leve på inkl lidt luksus her og der.


Jeg tror lidt vedkommende kan ‘stå frem’ med næsten hvad som helst, og det vil ses som modigt.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 24. jan 2018, 06:42

At vi ikke mærkede et lille jordskælv (3,9) for en halv time siden. Nyhederne i tv er gået i "breaking news", men det er åbenbart gået os forbi.
1

Tilbage til "Generelt"