Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 10. sep 2019, 15:38

Dmitra skrev:Det er ikke så klart billedet, men jeg undrer mig over den lokale købmand.

Alle Tulip's pålækker koster 2 for 30 på nær kylling og kalkun, de står til normalprisen der er 17.95. Det er jo ikke vanvittigt meget man sparer, men jeg forstår ikke hvorfor kun nogle af varianterne er omfattet af tilbuddet.

For et par år tilbage var det nogle spegepølser, også skiveskåret, de var alle på tilbud til 10 kr på nær den af kalkun. Dengang spurgte jeg købmanden fordi jeg tænkte det måtte være en fejl, det var det ikke, men han svarede aldrig helt på hvorfor der var forskel.

Jeg insinuerer ikke noget, men undrer mig ganske enkelt over det. :gruble:

07D52F08-D5F5-466A-B214-5783CD586C25.jpeg


Hø, når Føtex har cheasy yogurt på tilbud så gælder det alle varianter - undtagen én. Og det er altid den samme, der ikke er med i tilbuddet. Det er fuldstændig og aldeles meningsløst. De koster præcis det samme til normalprisen. Men den variant må IKKE være med i tilbuddet :stoned:
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 10. sep 2019, 16:06

Måske tilbud også handler om at komme af med nogle bestemte varer - hvis leverandøreren har mange varer på tilbud af en bestemt slags, skal de jo gerne af med overskudslageret. Undtagen altså kalkunpølse i dette tilfælde.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 10. sep 2019, 16:56

At flere og flere tror på clairvoyanter.
2
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 10. sep 2019, 18:31

Det mærkeligste ved tilbuddet i Føtex er, at de normalt ikke har den variant på hylden. Kun når der er tilbud, hvor den så ikke er med...

Jeg synes det er yoghurt-mobning
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 11. sep 2019, 13:36

Hvorfor at nogle islænderryttere synes, det er helt i orden at lægge sadlen så langt tilbage på deres hest, så den ender med vægt langt ud over de bagerste ribben. Og når en toprytter gør det, så “ved han nok hvad han laver”.
Og ja, det kan godt være at hestens gangarter fremhæves mere på den måde, men det gør det ikke okay.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2019, 15:21

Dmitra skrev:Det er ikke så klart billedet, men jeg undrer mig over den lokale købmand.

Alle Tulip's pålækker koster 2 for 30 på nær kylling og kalkun, de står til normalprisen der er 17.95. Det er jo ikke vanvittigt meget man sparer, men jeg forstår ikke hvorfor kun nogle af varianterne er omfattet af tilbuddet.

For et par år tilbage var det nogle spegepølser, også skiveskåret, de var alle på tilbud til 10 kr på nær den af kalkun. Dengang spurgte jeg købmanden fordi jeg tænkte det måtte være en fejl, det var det ikke, men han svarede aldrig helt på hvorfor der var forskel.

Jeg insinuerer ikke noget, men undrer mig ganske enkelt over det. :gruble:

07D52F08-D5F5-466A-B214-5783CD586C25.jpeg


2 ting spiller ind.

Tulip får ikke fjerkræ ind fra deres leverandører (DC/landmændene), Tulip skal ud og købe råvarerne til kylling/kalkun hos grossister,så deres omkostninger er højere på fjerkræ produkter end svinekøds produkter. Og det fører til den anden ting, nemlig hvem der betaler for tilbuddet ude i butikken.
Tilbuddet kan enten være finansieret af Tulip selv, en af deres grossister, eller butikskæden, eller butikken selv.
Når der er forskel i priserne, så er der nogen som forsøger at dække omkostninger ind, så gætter på det er et grossist led som "finansierer" fordi de har betalt Tulips forskelligt.
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 11. sep 2019, 15:37

Hvorfor Momo er så unghunde agtig i dag.
0
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. sep 2019, 16:00

Wizzze skrev:
Dmitra skrev:Det er ikke så klart billedet, men jeg undrer mig over den lokale købmand.

Alle Tulip's pålækker koster 2 for 30 på nær kylling og kalkun, de står til normalprisen der er 17.95. Det er jo ikke vanvittigt meget man sparer, men jeg forstår ikke hvorfor kun nogle af varianterne er omfattet af tilbuddet.

For et par år tilbage var det nogle spegepølser, også skiveskåret, de var alle på tilbud til 10 kr på nær den af kalkun. Dengang spurgte jeg købmanden fordi jeg tænkte det måtte være en fejl, det var det ikke, men han svarede aldrig helt på hvorfor der var forskel.

Jeg insinuerer ikke noget, men undrer mig ganske enkelt over det. :gruble:

07D52F08-D5F5-466A-B214-5783CD586C25.jpeg


2 ting spiller ind.

Tulip får ikke fjerkræ ind fra deres leverandører (DC/landmændene), Tulip skal ud og købe råvarerne til kylling/kalkun hos grossister,så deres omkostninger er højere på fjerkræ produkter end svinekøds produkter. Og det fører til den anden ting, nemlig hvem der betaler for tilbuddet ude i butikken.
Tilbuddet kan enten være finansieret af Tulip selv, en af deres grossister, eller butikskæden, eller butikken selv.
Når der er forskel i priserne, så er der nogen som forsøger at dække omkostninger ind, så gætter på det er et grossist led som "finansierer" fordi de har betalt Tulips forskelligt.


Men nemlig.com, sælger det for 15.95 (2 stk. for 25 kr) :wink3:

https://www.nemlig.com/kalkunbryst-5004959
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 12. sep 2019, 13:30

Hvor lang tid plasteret skal sidde når man har doneret blod?
Sidst tog jeg det af efter en halv times tid, men fik at vide (kan ikke huske af hvem, men en fagperson) at det var alt for tidligt, fordi kanylen jo har lavet hul til en stor blodåre og såret ikke vil være lukket før der er gået.... Og her kan jeg ikke huske hvad vedkommende sagde.
2 timer? 3 timer? Indtil aften?
Anyone?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 12. sep 2019, 13:56

kidkomb skrev:Hvor lang tid plasteret skal sidde når man har doneret blod?
Sidst tog jeg det af efter en halv times tid, men fik at vide (kan ikke huske af hvem, men en fagperson) at det var alt for tidligt, fordi kanylen jo har lavet hul til en stor blodåre og såret ikke vil være lukket før der er gået.... Og her kan jeg ikke huske hvad vedkommende sagde.
2 timer? 3 timer? Indtil aften?
Anyone?

Når min arm er blå piller jeg det af :-) det kan godt veksle lidt med tiden, men når armen er blå, så er jeg ret sikker på at blodet ikke forsvinder ud af min hud :-)

Som info kan siges at jeg mener fra ca midt på overarm til midt på underarm, som værende arm, jeg får nemt blå mærker, så det er helt naturligt for mig.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 12. sep 2019, 13:59

Min hund er blevet bidt... lyder det fra den park jeg går i sammen med min hund.

Jeg er taget hjem på daværende tidspunkt, det er min hunds legevens ejer der overhører samtalen. Det er så fordi min hund, har jagtet den anden hund, den anden hund har så bidt sig i tungen.

Nogen folk og drama.

Som info, kan siges at hverken min eller den anden hund var uvenner, det var ikke en slåskamp.
0
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4282

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 12. sep 2019, 14:46

kidkomb skrev:Hvor lang tid plasteret skal sidde når man har doneret blod?
Sidst tog jeg det af efter en halv times tid, men fik at vide (kan ikke huske af hvem, men en fagperson) at det var alt for tidligt, fordi kanylen jo har lavet hul til en stor blodåre og såret ikke vil være lukket før der er gået.... Og her kan jeg ikke huske hvad vedkommende sagde.
2 timer? 3 timer? Indtil aften?
Anyone?



Jeg piller det af alt mellem 15 minutter efter og flere timer efter, hvis jeg glemmer det.

Har aldrig hørt, at det skal sidde på et bestemt stykke tid :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. sep 2019, 14:58

Hundeejer på en turbåd, jeg sejlede med tidligere i dag. Det var meget tydeligt, at hunden ikke havde det godt med det, når nogen gik forbi. Den peb og gøede og hoppede op fra sin liggeplads. Alligevel blev ejeren siddende, hvor der var allermest gåen frem og tilbage, selvom der var flere ledige pladser i den modsatte ende af båden, hvor ingen skulle forbi. Stakkels kræ :(
2
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 12. sep 2019, 21:49

Brugen af autocorrect
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 12. sep 2019, 22:07

Folk som ikke rydder op efter sig selv i fitnesscentret
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"