Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 4. mar 2019, 17:50

Dmitra skrev:Hvorfor det er nærmest umuligt at opdrive hygiejnebind uden de der satans vinger.

Der er sikkert nogle der har glæde af de der vinger, men for mig har de aldrig været andet end til gene og besvær. Førhen var det aldrig et problem at købe uden, nu er det virkelig sjældent det lykkes mig at finde uden. Jo, jo man kan klippe de der vinger af, men det er sgu alligevel omsonst og jeg er ikke sikker på hellere man må rende rundt med en saks i tasken.



Det har jeg aldrig tænkt over kunne være ulovligt(?). Har da ofte en lille saks i tasken til de der nød situationer.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 4. mar 2019, 17:52

fisken80 skrev:
Sophies-mor skrev:Ser Price og Blomsterberg.
Vasker hun selv op, eller har hun folk til det? ALT er i hebdes effing rædderlige dråbeskåle. Selv Prices tomatkoncentrat skulle have været det.
"Jeg er æstet."

Fint.
Jeg er praktiker. Gider ikke bruge så mange skåle på tingene.
:lol: :lol: :lol: :fløjt:


Garanteret ikke, altså vasker op selv...

Men det minder mig om en debattør, der på et tidspunkt huserede på den gamle debat, og som meget meget indgående beskrev, hvordan de i hendes familie dækkede fint op til ALLE måltider med foldede servietter, fine tallerkener, dug, blomster, lys og ja hele udtrækket. Og hun var dybt forarget over de øvrige barbariske debattører, der kunne finde på at servere maden i den gryde den var tilberedt i.... for dét kunne man simpelthen ikke.

Jeg fandt aldrig ud af om det var ægte eller en virkelig gennemført troll (der var mange indlæg og de var altid lange og velformulerede)

Var det ikke en nordmand?
Der var i hvert en fald en nordmand,, som udover at insistere på at skrive på norsk (for vi danskere BURDE jo kunne forstå norsk, basta!) var virkelig ....Æh, udførlig, omstændig og altid 100% sikker på at have ret og at hendes måde at leve og gøre ting på, var den mest korrekte.
Hende savner jeg faktisk. Hun var underholdende.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2019, 18:20

Santa skrev:
fisken80 skrev:
Sophies-mor skrev:Ser Price og Blomsterberg.
Vasker hun selv op, eller har hun folk til det? ALT er i hebdes effing rædderlige dråbeskåle. Selv Prices tomatkoncentrat skulle have været det.
"Jeg er æstet."

Fint.
Jeg er praktiker. Gider ikke bruge så mange skåle på tingene.
:lol: :lol: :lol: :fløjt:


Garanteret ikke, altså vasker op selv...

Men det minder mig om en debattør, der på et tidspunkt huserede på den gamle debat, og som meget meget indgående beskrev, hvordan de i hendes familie dækkede fint op til ALLE måltider med foldede servietter, fine tallerkener, dug, blomster, lys og ja hele udtrækket. Og hun var dybt forarget over de øvrige barbariske debattører, der kunne finde på at servere maden i den gryde den var tilberedt i.... for dét kunne man simpelthen ikke.

Jeg fandt aldrig ud af om det var ægte eller en virkelig gennemført troll (der var mange indlæg og de var altid lange og velformulerede)

Var det ikke en nordmand?
Der var i hvert en fald en nordmand,, som udover at insistere på at skrive på norsk (for vi danskere BURDE jo kunne forstå norsk, basta!) var virkelig ....Æh, udførlig, omstændig og altid 100% sikker på at have ret og at hendes måde at leve og gøre ting på, var den mest korrekte.
Hende savner jeg faktisk. Hun var underholdende.


Jo, det er da rigtigt. Nu du siger det kan jeg godt huske at hun skrev de der virkelig lange og detaljerede indlæg på norsk. Og altid havde ret... ifølge hende selv
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2019, 18:21

Sally skrev:At internettet er gået amok fordi Luke Perry er død. Gu er det da trist men folk kendte ham jo ikke og så forstår jeg ikke at man bliver påvirket af det.


Det er vel ikke anderledes end at mange blev kede af det da Kim Larsen døde.

Jeg var vild med Luke Perry som Dylan og jeg synes det er helt vildt trist, at han er død.
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2019, 18:41

Sally skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:At internettet er gået amok fordi Luke Perry er død. Gu er det da trist men folk kendte ham jo ikke og så forstår jeg ikke at man bliver påvirket af det.


Det er vel ikke anderledes end at mange blev kede af det da Kim Larsen døde.

Jeg var vild med Luke Perry som Dylan og jeg synes det er helt vildt trist, at han er død.

Nej og det undrede mig også.


Så du kan simpelthen ikke sætte dig ind i, at man kan blive berørt af, at en person, hvis musik, film eller anden kunst har betydet noget for en, dør?
Der tror jeg nu nok det er dig, der skiller dig ud med din undren...
Senest rettet af fisken80 4. mar 2019, 18:42, rettet i alt 1 gang.
9
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2019, 18:49

Sally skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:At internettet er gået amok fordi Luke Perry er død. Gu er det da trist men folk kendte ham jo ikke og så forstår jeg ikke at man bliver påvirket af det.


Det er vel ikke anderledes end at mange blev kede af det da Kim Larsen døde.

Jeg var vild med Luke Perry som Dylan og jeg synes det er helt vildt trist, at han er død.

Nej og det undrede mig også.


Så du kan simpelthen ikke sætte dig ind i, at man kan blive berørt af, at en person, hvis musik, film eller anden kunst har betydet noget for en, dør?

Nej det kan jeg ikke.


Det undrer jeg mig så over.
Og du skiller dig også ret meget ud, for det er jo en ret almindelig ting, at man bliver berørt, så ja, det undrer mig at du undrer dig.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf RavenClaw » 4. mar 2019, 21:05

Min facebookkonto er midlertidig utilgængelig pga. en fejl på websitet :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf achillaxedprune » 4. mar 2019, 21:14

Om dette er en joke eller endnu en seksualitet? :gruble:
https://www.theguardian.com/society/sho ... themselves
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 4. mar 2019, 21:18

Planten skrev:Jeg undrer mig over, hvornår fisk dør, når fugle sluger dem hele og levende?

Er der ingen, der kan svare mig på det? :D
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2019, 21:36

Planten skrev:
Planten skrev:Jeg undrer mig over, hvornår fisk dør, når fugle sluger dem hele og levende?

Er der ingen, der kan svare mig på det? :D


Mit bud ville være i mavesyren.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 4. mar 2019, 21:47

DetSorteCirkus skrev:
Planten skrev:
Planten skrev:Jeg undrer mig over, hvornår fisk dør, når fugle sluger dem hele og levende?

Er der ingen, der kan svare mig på det? :D


Mit bud ville være i mavesyren.

Jamen det er også min umiddelbare tanke. Men hvor meget mavesyre ligger sådan nogle fugle inde med? Grublingen vil ingen ende tage :D

Jeg ved kun noget om sammensætningen af fugleklatter :D
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2019, 21:48

Planten skrev:Jamen det er også min umiddelbare tanke. Men hvor meget mavesyre ligger sådan nogle fugle inde med? Grublingen vil ingen ende tage :D

Jeg ved kun noget om sammensætningen af fugleklatter :D


Jeg kan spørge min far i morgen. Han er biolog :D
3
ElizabethBennet
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. dec 2018, 07:46
Kort karma: 3
Likede indlæg: 46

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ElizabethBennet » 4. mar 2019, 21:52

fisken80 skrev:
Sally skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:At internettet er gået amok fordi Luke Perry er død. Gu er det da trist men folk kendte ham jo ikke og så forstår jeg ikke at man bliver påvirket af det.


Det er vel ikke anderledes end at mange blev kede af det da Kim Larsen døde.

Jeg var vild med Luke Perry som Dylan og jeg synes det er helt vildt trist, at han er død.

Nej og det undrede mig også.


Så du kan simpelthen ikke sætte dig ind i, at man kan blive berørt af, at en person, hvis musik, film eller anden kunst har betydet noget for en, dør?
Der tror jeg nu nok det er dig, der skiller dig ud med din undren...


Jeg kan heller ikke sætte mig ind i det :genert:
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 4. mar 2019, 21:55

DetSorteCirkus skrev:
Planten skrev:Jamen det er også min umiddelbare tanke. Men hvor meget mavesyre ligger sådan nogle fugle inde med? Grublingen vil ingen ende tage :D

Jeg ved kun noget om sammensætningen af fugleklatter :D


Jeg kan spørge min far i morgen. Han er biolog :D

Yay! Jeg glæder mig til svaret!
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Myresluger » 4. mar 2019, 21:58

ElizabethBennet skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:
fisken80 skrev:
Sally skrev:At internettet er gået amok fordi Luke Perry er død. Gu er det da trist men folk kendte ham jo ikke og så forstår jeg ikke at man bliver påvirket af det.


Det er vel ikke anderledes end at mange blev kede af det da Kim Larsen døde.

Jeg var vild med Luke Perry som Dylan og jeg synes det er helt vildt trist, at han er død.

Nej og det undrede mig også.


Så du kan simpelthen ikke sætte dig ind i, at man kan blive berørt af, at en person, hvis musik, film eller anden kunst har betydet noget for en, dør?
Der tror jeg nu nok det er dig, der skiller dig ud med din undren...


Jeg kan heller ikke sætte mig ind i det :genert:

Jeg har heller ikke det gen. Tror måske at det hænger sammen med idoldyrkelse - det gen har jeg heller ikke. Har aldrig været fan af nogen
2

Tilbage til "Generelt"