Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. feb 2019, 14:04

Planten skrev:Jeg synes bare at "53 persons with dementia" lyder meget mystisk.

Min store 30 år gamle engelskordbog har eksempler med "persons". Fx "Three persons are missing".
Jeg har også hørt det flere gange i politi- eller lovsprog: the person - or persons - involved ...

Men jeg er enig i at hvis det bare er en massebetegnelse, bør man bruge people.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 17. feb 2019, 14:46

dgd2007 skrev:
Planten skrev:Jeg synes bare at "53 persons with dementia" lyder meget mystisk.

Min store 30 år gamle engelskordbog har eksempler med "persons". Fx "Three persons are missing".
Jeg har også hørt det flere gange i politi- eller lovsprog: the person - or persons - involved ...

Men jeg er enig i at hvis det bare er en massebetegnelse, bør man bruge people.

Jeg har undersøgt det nærmere, og som andre nævner, er det korrekt at bruge fagligt/i officielle tekster :)
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 17. feb 2019, 15:22

Dmitra skrev:At man kan være så kold og kynisk både undrer mig og fylder mig med væmmelse.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-1 ... selv-smidt

Selvom det ikke kommer bag på mig.

Jeg så udsendelsen og jeg synes den var ret dårlig. Alt for langtrukken og for mange uafklarede spørgsmål(som seer) Men jeg forstår godt hans søn og ekskone ikke ville medvirke. Det er jo ikke til at vide hvordan de ville blive fremstillet og hvor meget had de ville blive udsat for hvis de blev genkendt.

Jeg er enig i at det er en ret wtf sag, men der var altså også noget uldent ved det og noget der ikke stemmer. Det er alt for mærkeligt han blev smidt ud på den måde, ud af den blå luft, og han ikke kunne huske han havde underskrevet en ægtepagt trods vidner og at han var vurderet i stand til at forstå det m.m.

I udsendelsen bed jeg mærke i hans beskrivelse af sønnen. Den lød ikke særlig kærlig, men hård på en ufølsom, distanceret og gammeldags "kæft, trit og retning" måde.

Han efterlod mig med indtrykket at chokket kunne skyldes han ikke havde forholdt sig til den virkelighed hans familie evt. oplevede. Det er trods alt set før at mænd i ældre generationer kan have svært ved at forholde sig til følelser og udvise hengivenhed. Måske har det haft nogle konsekvenser der ikke var hans intention.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 17. feb 2019, 17:55

Dmitra skrev:
Misantropen skrev:
Dmitra skrev:At man kan være så kold og kynisk både undrer mig og fylder mig med væmmelse.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-02-1 ... selv-smidt

Selvom det ikke kommer bag på mig.

Jeg så udsendelsen og jeg synes den var ret dårlig. Alt for langtrukken og for mange uafklarede spørgsmål(som seer) Men jeg forstår godt hans søn og ekskone ikke ville medvirke. Det er jo ikke til at vide hvordan de ville blive fremstillet og hvor meget had de ville blive udsat for hvis de blev genkendt.

Jeg er enig i at det er en ret wtf sag, men der var altså også noget uldent ved det og noget der ikke stemmer. Det er alt for mærkeligt han blev smidt ud på den måde, ud af den blå luft, og han ikke kunne huske han havde underskrevet en ægtepagt trods vidner og at han var vurderet i stand til at forstå det m.m.

I udsendelsen bed jeg mærke i hans beskrivelse af sønnen. Den lød ikke særlig kærlig, men hård på en ufølsom, distanceret og gammeldags "kæft, trit og retning" måde.

Han efterlod mig med indtrykket at chokket kunne skyldes han ikke havde forholdt sig til den virkelighed hans familie evt. oplevede. Det er trods alt set før at mænd i ældre generationer kan have svært ved at forholde sig til følelser og udvise hengivenhed. Måske har det haft nogle konsekvenser der ikke var hans intention.


Alle sager har 3 sider, din, min og sandheden. Ingen af parterne lyver nødvendigvis (taler generelt), men situationer opfattes forskelligt.

Selvom artiklen er meget drejet i en retning alene mangler jeg også noget mellem linjerne, det er ikke nødvendigvis noget der rager hele DK's befolkning, men nu har han selv valgt at dele historien og så begynder mange at gisne.

Men det var faktisk rart lige at læse dit indlæg, der er så lidt mere kød på programmet end artiklen, omend du stadig mangler noget som du siger. Men du har set ham fortælle "live".

Jeg synes dog stadig det er svinsk, uagtet at han måske er DK's største røvhul, at smide ham ud fra en gård han som jeh forstår har en del mere tilknytning til end hende.

Ja, som det er fremstillet er det ret uforstående hvorfor de pludselig skulle ville smide ham ud og nægte ham adgang. Selvom konen ikke har gjort noget ulovligt virker det stadig ufølsomt.

Der er en del uafklarede spørgsmål, synes jeg. Jeg sad i hvert fald med flere spørgsmål end svar efter udsendelsen :lol:

Det var måske også derfor han virkede ret meget i fornægtelse på mig, men jeg kan simpelthen heller ikke forestille mig at de begge har levet lykkeligt indtil hun ville skilles. Om han bare ikke har opfattet hvordan familien havde det eller ikke vil indse det i bagklogskabens klare lys ved jeg ikke.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. feb 2019, 13:55

Om det kun er mig som ser en tissekone :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MilleMercy » 18. feb 2019, 14:00

FormerlyKnownAs skrev:Om det kun er mig som ser en tissekone :genert:


Nu gør jeg :D
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 18. feb 2019, 14:04

FormerlyKnownAs skrev:Om det kun er mig som ser en tissekone :genert:


Jeg gør ikke, men synes, det er sjovt at du gør og kan godt lidt se hvorfor.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. feb 2019, 14:08

Stitch skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Om det kun er mig som ser en tissekone :genert:


Jeg gør ikke, men synes, det er sjovt at du gør og kan godt lidt se hvorfor.


Der er da SÅ meget de indre skamlæber og skedeindgang på de stole :lol:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. feb 2019, 14:10

MilleMercy skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Om det kun er mig som ser en tissekone :genert:


Nu gør jeg :D


Sendte det til min veninde. Hun havde 10 min forinden været i butikken og overvejet at sende billede om hun skulle købe en til mig fordi det ville være min smag :lol:

Altså ikke fordi de ligner tissekoner vel!
2
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 18. feb 2019, 15:23

Gamle mænd før i tiden med en ret voldsom statur.
Jeg tror næsten det var meningen, hvis man skulle i indgyde respekt.
En sær kropsbygning, for de var jo ikke flommefede på den måde, men vommen stikker da ret markant ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 18. feb 2019, 18:04

Hvorfor alt økologisk ost smager gammelt og surt.

Må nok snart se bort fra dyrevelfærden og bare vælge konventionelt. Det smager jo ikke godt, det økologiske.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 18. feb 2019, 18:10

FormerlyKnownAs skrev:Om det kun er mig som ser en tissekone :genert:


Nej, det er da så tydeligt :D
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 18. feb 2019, 18:40

zembra1986 skrev:Hvorfor alt økologisk ost smager gammelt og surt.

Må nok snart se bort fra dyrevelfærden og bare vælge konventionelt. Det smager jo ikke godt, det økologiske.


Altså som i al ost, eller er det en særlig type du synes smager sådan?
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 18. feb 2019, 19:45

Lykke skrev:
zembra1986 skrev:Hvorfor alt økologisk ost smager gammelt og surt.

Må nok snart se bort fra dyrevelfærden og bare vælge konventionelt. Det smager jo ikke godt, det økologiske.


Altså som i al ost, eller er det en særlig type du synes smager sådan?


Har både smagt økologisk skæreost, revet ost/mozzarella og nu feta, og den sure gamle smag går igen ved dem dem alle.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 18. feb 2019, 19:50

zembra1986 skrev:
Lykke skrev:
zembra1986 skrev:Hvorfor alt økologisk ost smager gammelt og surt.

Må nok snart se bort fra dyrevelfærden og bare vælge konventionelt. Det smager jo ikke godt, det økologiske.


Altså som i al ost, eller er det en særlig type du synes smager sådan?


Har både smagt økologisk skæreost, revet ost/mozzarella og nu feta, og den sure gamle smag går igen ved dem dem alle.


Måske jeg bare har vænnet mig til det. I starten syntes jeg al økologisk mejeriprodukt smagte af stald. Nu kan jeg godt lide det, og tænker sjældent stald længere.
0

Tilbage til "Generelt"