Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 12. dec 2018, 19:44

paint skrev:Jeg har sidder og kigget på dba.dk efter en bestemt slags lampe. Nu har jeg så fundet en, til en god pris. Efterbeskrivelsen af lampen, skriver sælger:

" Alt skal væk! Det er en dope julegave". Er der nogen, der kan gennemskue, hvad det går ud på. Måske er det bare mig, der ikke kender lingoen? :gruble:

Han mener vel bare at lampen vil være en god gaveidé ;)

Dope=fed/god/sej o.lign.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43986

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 12. dec 2018, 20:46

Tak for hjælpen. Jeg sad og lurede på noget med rigtig dope. :genert:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43986

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 12. dec 2018, 21:31

Falstria skrev:
paint skrev:Tak for hjælpen. Jeg sad og lurede på noget med rigtig dope. :genert:


Hvis en sælger skriver sådan, ville jeg da også automatisk gå ud fra at han nok havde stjålet den et sted :lol:


Ja ikke? Jeg troede vedkommende, var i bekneb for dope og salget af lampen, skulle give lidt kasse, så han kunne piske hen til pusheren og købe vildt ind :D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22046

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2018, 04:17

cola skrev:Nej de der små diode lygter eller de der blinkende nogen... de kan ikke ses, det eneste man når at tænke før man er tæt på at kører cykelisten ned er "hvorfor flyver en ufo så lavt"

Holder du ikke tilbage for ufo'er? :naughty: :lol:
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 13. dec 2018, 07:59

Jeg var til synsprøve i tirsdags og får at vide, at min styrke er gået fra 5,50 til 4,50, hvilket undrer mig meget, for jeg oplever kun, at min syn er blevet dårligere. Optikeren gav mig nogle testlinser på 4,50 og sagde, at den første dag - og måske et par dage - ville mit syn være ret sløret, men at jeg skulle give det tid. Lige nu er det ret sløret, og kan ikke læse gadenavne eller tekst langt væk. Jeg er lidt bange for om det bliver ved til tirsdag, hvor jeg skal til synsprøve igen og "godkende" dem... hvis de stadig er slørede vil jeg jo ikke købe månedsabonnement :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. dec 2018, 08:29

lillebjoern skrev:Jeg var til synsprøve i tirsdags og får at vide, at min styrke er gået fra 5,50 til 4,50, hvilket undrer mig meget, for jeg oplever kun, at min syn er blevet dårligere. Optikeren gav mig nogle testlinser på 4,50 og sagde, at den første dag - og måske et par dage - ville mit syn være ret sløret, men at jeg skulle give det tid. Lige nu er det ret sløret, og kan ikke læse gadenavne eller tekst langt væk. Jeg er lidt bange for om det bliver ved til tirsdag, hvor jeg skal til synsprøve igen og "godkende" dem... hvis de stadig er slørede vil jeg jo ikke købe månedsabonnement :gruble:

Da jeg skiftede fra briller til linser synes jeg ofte mit syn var sløret, men det var ikke konstant. Indimellem havde jeg det perfekte syn, og jeg fik at vide det var tilvænningsproces og for mig tog den lang tid, men i dag er alt ok.
Hvis du konstant har sløret syn, så er der noget galt og det må du fortælle. Også at du oplever at dit syn er blevet dårligere (før den første tid hos dem), så at du får svagere styrke giver ikke umiddelbart mening. Så må de lave nye testlinser med kraftigere styrke, så du kan teste om det er dét der er problemet - jeg oplevede selv at jeg faktisk gik lidt op i styrke ved skiftet fordi linser arter sig på en anden måde end briller.
Ellers må du til en anden optikerbutik og få en second openion, for du skal ikke tegne abonnement på noget du er usikker på :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 13. dec 2018, 09:07

Daine skrev:
lillebjoern skrev:Jeg var til synsprøve i tirsdags og får at vide, at min styrke er gået fra 5,50 til 4,50, hvilket undrer mig meget, for jeg oplever kun, at min syn er blevet dårligere. Optikeren gav mig nogle testlinser på 4,50 og sagde, at den første dag - og måske et par dage - ville mit syn være ret sløret, men at jeg skulle give det tid. Lige nu er det ret sløret, og kan ikke læse gadenavne eller tekst langt væk. Jeg er lidt bange for om det bliver ved til tirsdag, hvor jeg skal til synsprøve igen og "godkende" dem... hvis de stadig er slørede vil jeg jo ikke købe månedsabonnement :gruble:

Da jeg skiftede fra briller til linser synes jeg ofte mit syn var sløret, men det var ikke konstant. Indimellem havde jeg det perfekte syn, og jeg fik at vide det var tilvænningsproces og for mig tog den lang tid, men i dag er alt ok.
Hvis du konstant har sløret syn, så er der noget galt og det må du fortælle. Også at du oplever at dit syn er blevet dårligere (før den første tid hos dem), så at du får svagere styrke giver ikke umiddelbart mening. Så må de lave nye testlinser med kraftigere styrke, så du kan teste om det er dét der er problemet - jeg oplevede selv at jeg faktisk gik lidt op i styrke ved skiftet fordi linser arter sig på en anden måde end briller.
Ellers må du til en anden optikerbutik og få en second openion, for du skal ikke tegne abonnement på noget du er usikker på :)


Nej, du har ret. Jeg er med på, at hjernen lige skal tilvænne sig, men håber ikke det forbliver sådan her :D Jeg må væbne mig med tålmodighed. Og så gå et andet sted hen, hvis det forbliver sådan.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13006
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55908
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 13. dec 2018, 09:08

Mængden af snot der produceres under en forkølelse.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2018, 10:25

Lemonella skrev:Hvordan det, hvert eneste år, lykkes mig at gemme mit hjortetakssalt så godt at jeg ikke kan finde det året efter, når svigerfars yndlingsjulesmåkager (fedtebrød) skal bages.
“Nu lægger du det her Lemonella, så ved du, hvor det er”. Yeah right.

Tag et billede af hvor du lægger det og gem det på din tlf/dit drev/hvor du ellers har billeder.
Så er det nemt at scrolle tilbage til december næste år og se hvor det er :D
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 13. dec 2018, 10:33

Rosa Espinosa skrev:Har været i så mange butikker de seneste to uger og ingen af stederne har de ønsker en god jul. Er vi helt gået fra det?

Eller det passer ikke, min frisør sagde det.

Det er jo ikke jul endnu :genert:
6
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. dec 2018, 10:39

Rosa Espinosa skrev:Har været i så mange butikker de seneste to uger og ingen af stederne har de ønsker en god jul. Er vi helt gået fra det?

Eller det passer ikke, min frisør sagde det.

Der hvor jeg var, sagde vi først god jul fra omkring 20/12. Det giver fint mening at din frisør sagde det, for gætter på du ikke skal til frisør igen inden 24/12. Men andre steder er det lige tidligt nok - synes jeg :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21211

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf catnip » 13. dec 2018, 10:46

Nogle hundeejeres manglende evne til at aflæse deres hunde. Jeg sidder i toget, der er en stor gruppe børn i samme kupe som mig. En dame kommer ind med to små hunde. Børnene vil rigtig gerne klappe, det får de lov til, og sværmer om hundene. Den ene hund er helt cool med det, men den anden udviser meget nervøs og utryg adfærd og har halen helt oppe under maven. Ejeren gør intet og børnene klapper uvidende videre.

Jeg bliver så træt.
5
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14725
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19078

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 13. dec 2018, 11:05

Rosa Espinosa skrev:
AgentPixie skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har været i så mange butikker de seneste to uger og ingen af stederne har de ønsker en god jul. Er vi helt gået fra det?

Eller det passer ikke, min frisør sagde det.

Det er jo ikke jul endnu :genert:


Det er december. Jul starter den første december det ved alle. Det er den eneste måned på året som er dedikeret til én ting, nemlig jul. Så er der ingen dage som må spildes, med ikke at ønske en anden person en glædelig jul :whine:


Glædelig jul! :jule:
3
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 13. dec 2018, 11:18

Rosa Espinosa skrev:
AgentPixie skrev:
Rosa Espinosa skrev:Har været i så mange butikker de seneste to uger og ingen af stederne har de ønsker en god jul. Er vi helt gået fra det?

Eller det passer ikke, min frisør sagde det.

Det er jo ikke jul endnu :genert:


Det er december. Jul starter den første december det ved alle. Det er den eneste måned på året som er dedikeret til én ting, nemlig jul. Så er der ingen dage som må spildes, med ikke at ønske en anden person en glædelig jul :whine:

God jul :jule:

Men så skal du lige huske at ønske alle en god påske, i hele april!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 13. dec 2018, 11:37

Om man kan smage forskel på almindelig mælk og laktosefri mælk? :gruble:

Der er jo en stor del af grønlænderne, der er laktoseintolerante, så vi har altid begge slags mælk på kontoret. Jeg er ligeglad med, hvilken mælk jeg får i kaffen, så jeg tager bare den, der er åben - og jeg lægger ikke rigtig mærke til, når vi er løbet tør for almindelig mælk. Men der er virkelig mange af de ikke-laktoseintolerante (laktosetolerante?!), som brokker sig vildt meget over, at de ikke kan få “rigtig mælk”.
Altså, smager det ikke fuldstændig ens?
0

Tilbage til "Generelt"