Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 5. nov 2018, 19:24

At det er lykkedes mig at skrive så meget i min opgave, at jeg nu kun har 2000 tegn (ud af 24000) at boltre mig på, og jeg mangler stadig det meste af konklusionen og hele perspektiveringen. Jeg troede aldrig, jeg skulle komme dertil, hvor jeg havde pladsmangel!
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2018, 19:44

Misantropen skrev:
Nicolait skrev:At nogen synes det er satire at stikke armen op i enden på en ko uden nogen lægelig eller faglig begrundelse.

Jeg håber, han bliver dømt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... dt/7381844

Jeg så godt afsnittet og jeg fandt det også grænseoverskridende på den måde at seancen var totalt unødvendigt.

Jeg vil slet ikke betegne det som voldtægt på åben gade, som vedkommende der nævnes i artiklen, men jeg synes det er en afstumpet form for humor. Men faktisk provokerer ham redaktøren mig endnu mere. Altså jeg ved godt det er TV 2 Zulu, men stadig..

På ZULU synes vi, at der skal være vide rammer for comedy og satire. Humor er en smagssag og vi skal ikke være bange for specifikke emner. Jeg tænker at ejeren af koen selv må sige fra, hvis han mener at nogen mishandler hans dyr.

Nå ja, for landmænd og andre med produktionsdyr er jo kendt for altid at vægte dyrenes ve og vel højest :badr:


Jeg har et eller andet sted svært ved at se hvorfor det skulle være lovligt at gøre når man inseminerer en ko, men ikke for sjov. Altså, koen kender jo ikke forskel, og insemination handler vel ikke om koens ve og vel.
2
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2018, 20:08

Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Misantropen skrev:
Nicolait skrev:At nogen synes det er satire at stikke armen op i enden på en ko uden nogen lægelig eller faglig begrundelse.

Jeg håber, han bliver dømt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... dt/7381844

Jeg så godt afsnittet og jeg fandt det også grænseoverskridende på den måde at seancen var totalt unødvendigt.

Jeg vil slet ikke betegne det som voldtægt på åben gade, som vedkommende der nævnes i artiklen, men jeg synes det er en afstumpet form for humor. Men faktisk provokerer ham redaktøren mig endnu mere. Altså jeg ved godt det er TV 2 Zulu, men stadig..

På ZULU synes vi, at der skal være vide rammer for comedy og satire. Humor er en smagssag og vi skal ikke være bange for specifikke emner. Jeg tænker at ejeren af koen selv må sige fra, hvis han mener at nogen mishandler hans dyr.

Nå ja, for landmænd og andre med produktionsdyr er jo kendt for altid at vægte dyrenes ve og vel højest :badr:


Jeg har et eller andet sted svært ved at se hvorfor det skulle være lovligt at gøre når man inseminerer en ko, men ikke for sjov. Altså, koen kender jo ikke forskel, og insemination handler vel ikke om koens ve og vel.


Man bruger altså ikke hele armen ved en insemination :lol: det er et tyndt plastic rør.

Man bruger derimod hele armen når man skal ind og mærke fostret, mærke om det vender rigtigt osv.

Det har altså været mere grænseoverskridende for ham komikeren og dem der har set videoen, end for koen, hun tog det ret roligt og fik sikkert samme tur af både landmanden og en dyrlæge dagen efter, sikkert også af en elev hvis der er sådan en som skal læres op i at mærke efter.
Nu komikeren var elev for en dag, men ikke kunne mærke fostret, så må han jo bare prøve igen nogle gange, det er sådan man lærer det.


Jeg aner intet om det må jeg indrømme. Jeg gik bare ud fra hvad der stod i artiklen.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2018, 20:19

Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Misantropen skrev:
Nicolait skrev:At nogen synes det er satire at stikke armen op i enden på en ko uden nogen lægelig eller faglig begrundelse.

Jeg håber, han bliver dømt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... dt/7381844

Jeg så godt afsnittet og jeg fandt det også grænseoverskridende på den måde at seancen var totalt unødvendigt.

Jeg vil slet ikke betegne det som voldtægt på åben gade, som vedkommende der nævnes i artiklen, men jeg synes det er en afstumpet form for humor. Men faktisk provokerer ham redaktøren mig endnu mere. Altså jeg ved godt det er TV 2 Zulu, men stadig..

På ZULU synes vi, at der skal være vide rammer for comedy og satire. Humor er en smagssag og vi skal ikke være bange for specifikke emner. Jeg tænker at ejeren af koen selv må sige fra, hvis han mener at nogen mishandler hans dyr.

Nå ja, for landmænd og andre med produktionsdyr er jo kendt for altid at vægte dyrenes ve og vel højest :badr:


Jeg har et eller andet sted svært ved at se hvorfor det skulle være lovligt at gøre når man inseminerer en ko, men ikke for sjov. Altså, koen kender jo ikke forskel, og insemination handler vel ikke om koens ve og vel.


Man bruger altså ikke hele armen ved en insemination :lol: det er et tyndt plastic rør.

Man bruger derimod hele armen når man skal ind og mærke fostret, mærke om det vender rigtigt osv.

Det har altså været mere grænseoverskridende for ham komikeren og dem der har set videoen, end for koen, hun tog det ret roligt og fik sikkert samme tur af både landmanden og en dyrlæge dagen efter, sikkert også af en elev hvis der er sådan en som skal læres op i at mærke efter.
Nu komikeren var elev for en dag, men ikke kunne mærke fostret, så må han jo bare prøve igen nogle gange, det er sådan man lærer det.


Jeg aner intet om det må jeg indrømme. Jeg gik bare ud fra hvad der stod i artiklen.


Der er to forskellige kanaler, den man inseminere i er ikke den samme som den komikeren har armen oppe i ;-)
Så meget tror jeg da du som kvinde kan forstå :lol:


Ja okay. Tænkte med den sammenligning at det sikkert var det andet hul han havde haft armen i på trods af det skrevne når det blev sammenlignet.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 5. nov 2018, 20:30

Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Falstria skrev:
LadyFox skrev:
Misantropen skrev:
Nicolait skrev:At nogen synes det er satire at stikke armen op i enden på en ko uden nogen lægelig eller faglig begrundelse.

Jeg håber, han bliver dømt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... dt/7381844

Jeg så godt afsnittet og jeg fandt det også grænseoverskridende på den måde at seancen var totalt unødvendigt.

Jeg vil slet ikke betegne det som voldtægt på åben gade, som vedkommende der nævnes i artiklen, men jeg synes det er en afstumpet form for humor. Men faktisk provokerer ham redaktøren mig endnu mere. Altså jeg ved godt det er TV 2 Zulu, men stadig..

På ZULU synes vi, at der skal være vide rammer for comedy og satire. Humor er en smagssag og vi skal ikke være bange for specifikke emner. Jeg tænker at ejeren af koen selv må sige fra, hvis han mener at nogen mishandler hans dyr.

Nå ja, for landmænd og andre med produktionsdyr er jo kendt for altid at vægte dyrenes ve og vel højest :badr:


Jeg har et eller andet sted svært ved at se hvorfor det skulle være lovligt at gøre når man inseminerer en ko, men ikke for sjov. Altså, koen kender jo ikke forskel, og insemination handler vel ikke om koens ve og vel.


Man bruger altså ikke hele armen ved en insemination :lol: det er et tyndt plastic rør.

Man bruger derimod hele armen når man skal ind og mærke fostret, mærke om det vender rigtigt osv.

Det har altså været mere grænseoverskridende for ham komikeren og dem der har set videoen, end for koen, hun tog det ret roligt og fik sikkert samme tur af både landmanden og en dyrlæge dagen efter, sikkert også af en elev hvis der er sådan en som skal læres op i at mærke efter.
Nu komikeren var elev for en dag, men ikke kunne mærke fostret, så må han jo bare prøve igen nogle gange, det er sådan man lærer det.


Jeg aner intet om det må jeg indrømme. Jeg gik bare ud fra hvad der stod i artiklen.


Der er to forskellige kanaler, den man inseminere i er ikke den samme som den komikeren har armen oppe i ;-)
Så meget tror jeg da du som kvinde kan forstå :lol:


Ja okay. Tænkte med den sammenligning at det sikkert var det andet hul han havde haft armen i på trods af det skrevne når det blev sammenlignet.


Det gør man altså ikke før det øjeblik hvor kalven evt. skal have hjælp til at komme ud :)
Men nu er hun en Jersey ko og de behøver sjældent den form for hjælp, de er gode til at klare det selv, så det bliver nok slet ikke aktuelt.

Andre racer som har vanskeligt ved at kælve selv, der skal man ind og have et reb i kalven, for at trække den ud, og det kan godt kræve mere trækkraft end én mand kan levere.
Det kan virke voldsomt. Sådan en video skal man ikke se hvis man er nærtagende ;)


Tak for at gøre mig klogere :gogo:
0
...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 5. nov 2018, 20:42

Falstria skrev:Det gør man altså ikke før det øjeblik hvor kalven evt. skal have hjælp til at komme ud :)
Men nu er hun en Jersey ko og de behøver sjældent den form for hjælp, de er gode til at klare det selv, så det bliver nok slet ikke aktuelt.

Andre racer som har vanskeligt ved at kælve selv, der skal man ind og have et reb i kalven, for at trække den ud, og det kan godt kræve mere trækkraft end én mand kan levere.
Det kan virke voldsomt. Sådan en video skal man ikke se hvis man er nærtagende ;)


Så voldsomt er det da heller ikke.
Jeg har da hjulpet med at trække en del kalve ud i min barndom og husker det ikke som specielt ulækkert :)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 5. nov 2018, 20:49

Falstria skrev:Ikke ulækkert nej, men det kan se voldsomt ud hvis det er en hård kælvning :) Og koen kan også klage en del...
Så det er ikke for sarte veganere at kigge på.


Måske det fordi jeg har set det, så længe jeg kan huske, men har virkelig aldrig fundet det voldsomt heller ikke koens brølen.
Og jeg har da ellers også været deltidsvegetarer ;) men det var så heller ikke pga. dyrevelfærd
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 5. nov 2018, 21:22

At vores nye genbo ikke vil hilse på mig.

De flyttede ind i juni, og vi har ikke rigtigt set dem, før deres hund for 3 uger pludselig stod og tissede på min datters værelse, og jeg måtte ringe efter dem (jeg var alene hjemme med to syge børn, så kunne ikke gå over med den), så han ved i hvert fald hvem jeg er. Men alligevel så responderer han ikke på mit ‘godmorgen’ når vi møder ham på stien om morgenen.
Han glor ellers en del, synes jeg, så det undrer mig han ikke vil hilse.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 5. nov 2018, 22:22

LadyFox skrev:
Misantropen skrev:
Nicolait skrev:At nogen synes det er satire at stikke armen op i enden på en ko uden nogen lægelig eller faglig begrundelse.

Jeg håber, han bliver dømt.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... dt/7381844

Jeg så godt afsnittet og jeg fandt det også grænseoverskridende på den måde at seancen var totalt unødvendigt.

Jeg vil slet ikke betegne det som voldtægt på åben gade, som vedkommende der nævnes i artiklen, men jeg synes det er en afstumpet form for humor. Men faktisk provokerer ham redaktøren mig endnu mere. Altså jeg ved godt det er TV 2 Zulu, men stadig..

På ZULU synes vi, at der skal være vide rammer for comedy og satire. Humor er en smagssag og vi skal ikke være bange for specifikke emner. Jeg tænker at ejeren af koen selv må sige fra, hvis han mener at nogen mishandler hans dyr.

Nå ja, for landmænd og andre med produktionsdyr er jo kendt for altid at vægte dyrenes ve og vel højest :badr:


Jeg har et eller andet sted svært ved at se hvorfor det skulle være lovligt at gøre når man inseminerer en ko, men ikke for sjov. Altså, koen kender jo ikke forskel, og insemination handler vel ikke om koens ve og vel.

Episoden skete midt på gaden(gågaden?) Jeg har aldrig været i Nykøbing Falster så jeg aner ikke hvordan de øvrige omgivelser, der ikke blev filmet, er, men jeg forstår ikke hvorfor koen skulle stå der midt på gaden bare for at indgå i en joke. Det virkede ikke som om det var på koens præmisser og det er nok derfor jeg finder det unødvendigt og grænseoverskridende :gruble:

Selve det at den får en arm i endetarmen generer mig ikke som sådan. Det er jo ikke unormalt at arbejdet med dyr er beskidt og uskønt nogle gange. Man skal ikke være sart når man har med dyr at gøre.

Jeg har generelt ikke et problem med Dybvad eller at dyr indgår i sketches og andre programmer, men de skal behandles ordentligt selvom de fx indgår i et program om jagt.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 6. nov 2018, 13:27

Forleden dag påpegede en beboer at jeg altså spiste underligt.. Og ganske rigtigt holder jeg mærkeligt på gaflen. Hvordan har jeg ikke vidst det gør nu?
0
...
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. nov 2018, 09:13

At en tilfældig medarbejder åbenbart har bestilt vinduespolering i en af vores bygninger. Jeg sidder med en faktura på noget arbejde som ingen kender noget til, men en medarbejders navn står muligvis (med stavefejl) som reference.
For nogle uger siden fik jeg en faktura på 28.000 kr. for el-arbejde som en sekretær havde bestilt. Derfor gik jeg også direkte til hende den her gang. Men hun kendte heller ikke til det.
Den slags skal bare stoppes.
4
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 7. nov 2018, 13:12

NejJegErIkkeAsiat skrev:At en tilfældig medarbejder åbenbart har bestilt vinduespolering i en af vores bygninger. Jeg sidder med en faktura på noget arbejde som ingen kender noget til, men en medarbejders navn står muligvis (med stavefejl) som reference.
For nogle uger siden fik jeg en faktura på 28.000 kr. for el-arbejde som en sekretær havde bestilt. Derfor gik jeg også direkte til hende den her gang. Men hun kendte heller ikke til det.
Den slags skal bare stoppes.

Vi gør det at vi ringer til firmaet der har bestilt opgaven, for lige at tjekke op på om det nu er rigtigt. Det kan være i også kan bruge den metode, dvs bede firmaet der skal udføre opgaven, at med mindre det er direktør xx der har sagt det, skal ordren ikke udføres.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 7. nov 2018, 17:59

cola skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:At en tilfældig medarbejder åbenbart har bestilt vinduespolering i en af vores bygninger. Jeg sidder med en faktura på noget arbejde som ingen kender noget til, men en medarbejders navn står muligvis (med stavefejl) som reference.
For nogle uger siden fik jeg en faktura på 28.000 kr. for el-arbejde som en sekretær havde bestilt. Derfor gik jeg også direkte til hende den her gang. Men hun kendte heller ikke til det.
Den slags skal bare stoppes.

Vi gør det at vi ringer til firmaet der har bestilt opgaven, for lige at tjekke op på om det nu er rigtigt. Det kan være i også kan bruge den metode, dvs bede firmaet der skal udføre opgaven, at med mindre det er direktør xx der har sagt det, skal ordren ikke udføres.


Jeg kontaktede også firmaet som kunne fortælle at det var en gammel aftale med vores tidligere udlejer, om at de kom forbi og polerede vores vinduer regelmæssigt. Jeg har kun siddet i jobbet i 3 måneder, så kender ikke rigtig de forskellige aftaler endnu.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 7. nov 2018, 18:01

Bilister, der mener, det er nødvendigt at tænde tågebaglygten, når der kører en anden bil lige bag dem, f.eks. i tæt myldretidstrafik på motorvejen. I øvrigt var det kun let diset i dag, så hvis bare folk husker at tænde de almindelige baglygter, kunne man sagtens se dem på 200 m afstand.
1
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 7. nov 2018, 18:08

sigge skrev:Bilister, der mener, det er nødvendigt at tænde tågebaglygten, når der kører en anden bil lige bag dem, f.eks. i tæt myldretidstrafik på motorvejen. I øvrigt var det kun let diset i dag, så hvis bare folk husker at tænde de almindelige baglygter, kunne man sagtens se dem på 200 m afstand.

Det var tåget hos os, ned til ca 50m sigtbarhed. At jeg så stadig gir dem det lange lys hvis de ikke slukker tågebaglyset.
0

Tilbage til "Generelt"