Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaScrooge » 13. jul 2018, 11:39

Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/


D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.


Øv, hvor er det surt. Jeg håber at lægen kan gøre et eller andet for dig, for det er sgu lidt spild af liv at gå sådan rundt. Især når alt andet jo er fint.
1
And we both know: I will be delicious
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Debra1 » 13. jul 2018, 14:17

Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/


D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.


Hvis det er indslumringspiller som feks Imoclone, du tager, så kan de også have døsighed som bivirkning.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10734

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 13. jul 2018, 18:36

Dmitra skrev:Om det mon er en generel fejl på poletposer eller om det bare lige er på en enkelt portion poser :gruble:?

FB_IMG_1531471468174.jpg

Er det et billede du har taget? :)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pyjamas » 14. jul 2018, 13:47

At en person i midten af 30'erne er fuldstændig besat af at spille pokemon på telefonen, så vedkommende ikke kan lægge telefonen fra sig under gåtur, sidder med næsen i skærmen på en legeplads, og selv under en samtale, så man kun kan tale med vedkommendes hovedbund.
Jeg troede, den dille var overstået :forvirret: Og ret ufedt at vide, at små grønne computervæsner er mere interessante end mig.
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32470

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 14. jul 2018, 20:27

4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Maoam » 15. jul 2018, 09:57

Æh, sikke en advarsel. Mon ikke det er det netop er det, hendes politiske modstandere gerne vil have.

May intet brexit.JPG


Ville I sige "ingen Brexit" eller "intet Brexit". Jeg synes, ingen lyder og set helt forkert ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. jul 2018, 11:01

Maoam skrev:Æh, sikke en advarsel. Mon ikke det er det netop er det, hendes politiske modstandere gerne vil have.

May intet brexit.JPG


Ville I sige "ingen Brexit" eller "intet Brexit". Jeg synes, ingen lyder og set helt forkert ud.

Jrg er enig i det er en akavet sætning. Men jeg tror nok jeg ville sige "ingen". Exit som det jo kommer af, er jo fælleskøn (fx "en hurtig exit").

Men man kan også argumentere for det andet - for det er begreb, og begreber er jo tit "det". :gruble:
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Maoam » 15. jul 2018, 11:39

dgd2007 skrev:
Maoam skrev:Æh, sikke en advarsel. Mon ikke det er det netop er det, hendes politiske modstandere gerne vil have.

May intet brexit.JPG


Ville I sige "ingen Brexit" eller "intet Brexit". Jeg synes, ingen lyder og set helt forkert ud.

Jrg er enig i det er en akavet sætning. Men jeg tror nok jeg ville sige "ingen". Exit som det jo kommer af, er jo fælleskøn (fx "en hurtig exit").

Men man kan også argumentere for det andet - for det er begreb, og begreber er jo tit "det". :gruble:


Der er åbenbart ikke enighed om, om exit er fælleskøn eller intetkøn https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=exit
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. jul 2018, 11:46

Maoam skrev:Der er åbenbart ikke enighed om, om exit er fælleskøn eller intetkøn https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=exit

Næh, det har du da ret i. :fløjt:
I Retskrivingsordbog fra 2012 kan man begge dele.
I den fra 2001 var det kun "en".
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 15. jul 2018, 13:39

Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/


D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.


Er I blevet testet for B12 mangel? Det kan også godt føre til ekstrem træthed, men det er ikke alle læger der tester for det altid. Det kan dog ikke klares med en vitaminpille, men skal gives i injektioner oppe hos lægen.
2
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaScrooge » 15. jul 2018, 13:44

Moxy-lady skrev:
Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/


D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.


Er I blevet testet for B12 mangel? Det kan også godt føre til ekstrem træthed, men det er ikke alle læger der tester for det altid. Det kan dog ikke klares med en vitaminpille, men skal gives i injektioner oppe hos lægen.


Nej, jeg er slet ikke blevet testet for noget endnu. Jeg har hen ad vejen tilskrevet det travlhed og stress pga store forandringer i min tilværelse, men det fortsætter, selv efter dasetid og mere ro på omvæltningerne. Men jeg har tænkt mig at bestille tid hos lægen og forklare hende situationen. Vil der også huske på B12. :gogo:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12730
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 917
Likede indlæg: 12466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jul 2018, 16:42

Moxy-lady skrev:
Guilded_Lily skrev:
LaScrooge skrev:
Du er ikke deprimeret, vel? Bare udmattet? Jeg har det nemlig generelt pisse godt, ud over altså når jeg hader mig selv for ikke at få lavet praktiske ting fordi jeg er for sløv. Det er det eneste jeg har at indvende mod mig selv pt. :-/


D-vitaminmanglen kan godt udløse en let til moderat depression, som min læge så gav mig det der medicin for, som virker let søvnfremmende. Jeg er ikke ked af det eller trist, bare doven, dvask, ugidelig og det fører til den frustration over mig selv, hvilket gør mit humør helt forfærdeligt dårligt. Det skal jeg lige lære at navigere i, fordi det går ud over min omverden. Jeg er generelt introvert og lader absolut bedst op i mit eget selskab, men det sidste halve år har jeg netop haft følelsen af at blive drænet for energi, også de dage, hvor manden har taget børnene med på tur for at give mig fred. Det har hjulpet lidt med D-vitamin og medicin, men jeg skal nok lige forbi lægen efter ferien til en opfølgning, da jeg den seneste uge til halvanden er faldet tilbage i det lavpunkt, jeg var i før, jeg startede op.


Er I blevet testet for B12 mangel? Det kan også godt føre til ekstrem træthed, men det er ikke alle læger der tester for det altid. Det kan dog ikke klares med en vitaminpille, men skal gives i injektioner oppe hos lægen.


Jeg fik taget komplet blodbillede, og det var kun D-vitamin, der slog ud. Jeg gik oprindeligt til læge med mistanke om lavt stofskifte, da jeg samtidig har lettere forstørret skjoldbruskkirtel. Muligvis arvet fra min mor. Min søster får indsprøjtninger med B12. Hendes diagnosticering kom efter svimmelhed og besvimelsesanfald.
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 16. jul 2018, 16:14

Rikke skrev:B12 kan også indtages som pille :)


Det kommer an på hvorfor man mangler b12 til at starte med :)

Mange må få det som indsprøjtninger.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Zombie » 16. jul 2018, 20:39

Jeg undrer mig over positive fordomme om psykiske sygdomme. Synes jeg engang imellem render ind i folk som har en attitude med, at psykiske lidelser er noget med at lytte til Evanescense og kigge på regn på vinduet.
Og bliver dybt chokeret, når de finder ud af, at folk som er syge, også kan være totalt nederen og gøre outrageous ting.

Vi har en person i omgangskredsen hvor folk ved, vedkommende har en diagnose og de har også vidst, vedkommende havde en rigtig træls periode nu her. Og nu er de helt chokeret over, at vedkommende har løjet lidt og haft en lidt presset virkelighedsopfattelse, som personen har smidt videre til andre som den pureste sandhed.

Måtte lige have fat i folk og sige, at det er helt fair hvis de skal passe på sig selv, men dét her, lige præcis sådan noget her, er også psykisk sygdom inklusiv at blive tyk pga medicin eller være så distanceret fra sin krop at man skider i bukserne, eller 117 andre ting, der ikke er sådan lidt emo-romantisk, men bare er bygget af nederen.
Og i stedet for at bebrejde den syge, må de gøre op med sig selv, om de er der eller ej for vedkommende, og agere ud fra det.

Man må gerne være såret og ked af det, men det undrer mig, at der åbenbart er nogle mennesker med et Disneyficeret syn på psykiske sygdomme.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 16. jul 2018, 20:42

Zombie skrev:Jeg undrer mig over positive fordomme om psykiske sygdomme. Synes jeg engang imellem render ind i folk som har en attitude med, at psykiske lidelser er noget med at lytte til Evanescense og kigge på regn på vinduet.
Og bliver dybt chokeret, når de finder ud af, at folk som er syge, også kan være totalt nederen og gøre outrageous ting.

Vi har en person i omgangskredsen hvor folk ved, vedkommende har en diagnose og de har også vidst, vedkommende havde en rigtig træls periode nu her. Og nu er de helt chokeret over, at vedkommende har løjet lidt og haft en lidt presset virkelighedsopfattelse, som personen har smidt videre til andre som den pureste sandhed.

Måtte lige have fat i folk og sige, at det er helt fair hvis de skal passe på sig selv, men dét her, lige præcis sådan noget her, er også psykisk sygdom inklusiv at blive tyk pga medicin eller være så distanceret fra sin krop at man skider i bukserne, eller 117 andre ting, der ikke er sådan lidt emo-romantisk, men bare er bygget af nederen.
Og i stedet for at bebrejde den syge, må de gøre op med sig selv, om de er der eller ej for vedkommende, og agere ud fra det.

Man må gerne være såret og ked af det, men det undrer mig, at der åbenbart er nogle mennesker med et Disneyficeret syn på psykiske sygdomme.

Det er jeg egentlig lidt glad for at du siger det der.
Jeg synes også at jeg støder på "hun har det jo bare lidt svært" om min søster.
Øh, nej, hun har galoperende borderline og det er godt nok ikke bare "lidt svært". Det er forvrænget virkelighedsopfattelse og splitting i en uendelighed og kan være så svært at være i nærheden af at det kan synes fuldkommen uoverkommeligt at andre bare ikke forstår en meter af det.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"