Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. jun 2018, 11:20

1234 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvad det fede ved camping er? Altså sådan nogle fastligger campister i sommerperioden. Jeg ville blive vanvittig over manglen på plads, hvor stor indflydelse vejret havde på min boligkomfort osv. Meget kan jeg sætte mig ind, men den der fanger jeg vist aldrig.

Jeg tænker det er det enkle primitive liv.e
En de ting jeg elsker ved at rejse er, at alt jeg behøver kan være i en rygsæk som ingenting vejer.

Sådan oplevede jeg også camping da jeg var barn. Der var intet tv eller andet til at "forstyrre", bestemme og tage ens tid, men sådan er det jo langt fra stadig. Mange "flytter ind" på en campingplads og bor der med samme privilegier som eget hjem og sommerhuse kan have, og så går det jeg forbinder med camping af det.

Jeg kunne ikke drømme om at tage på camping i dag for at opleve den der campingstemning med at snakke med de andre fastlæggere over en øl når man lige kom forbi osv.

Ligesom mange forbinder med kolonihaveliv også. Jeg vil gerne have en kolonihave, men jeg magter ikke det regelsæt og forventninger der er i mange haveforeninger. Det er ikke foreneligt med hvad jeg forbinder med hygge.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 22. jun 2018, 13:20

FormerlyKnownAs skrev:Hvad det fede ved camping er? Altså sådan nogle fastligger campister i sommerperioden. Jeg ville blive vanvittig over manglen på plads, hvor stor indflydelse vejret havde på min boligkomfort osv. Meget kan jeg sætte mig ind, men den der fanger jeg vist aldrig.


Da jeg var barn, boede vi i "ghettoen" Gellerupparken, og da havde vi en campingvogn, der stod fast på en campingplads ca. 30 km væk. Det var som en slags primitivt sommerhus/kolonihavehus, hvor vi kunne tage ud i weekender og småferier. Så var der lidt græs omkring selve vognen, en stor legeplads og en svømmepøl (som senere blev til et overdækket badeland), hvor vi kunne hygge os. Og det var afslappende og uforpligtende for mine forældre, fordi der ikke skulle gøres rent (udover lige lidt gulve i campingvognen af og til) eller passes have. Og der var et godt sammenhold blandt fastliggerne; der boede f.eks. et sødt, ældre par på pladsen ved siden af vores, hvor min søster og jeg kunne rende ind og ud.
Og i modsætning til et kolonihavehus kunne vi så koble campingvognen efter bilen i de længere ferier og køre andre steder hen, men stadig have vores egne ting med.

I dag gider jeg ikke camping - jeg fik nok som barn. :D Men mine forældre elsker det stadig. De har dog ikke standplads mere, men tager bare ud i ferier og nogle weekender. Nu har de så også fået hus med have, så behovet for at komme væk fra betonghettoen er der ikke mere.
Men for dem er campingferier så stadig forbundet med frihed fra huslige pligter. Og så elsker min mor at have sin egen seng, sin egen stol, sit eget fjernsyn osv. med på ferie samt muligheden for selv at lave mad i et (veludstyret) køkken, man kender. Og så giver det i højere grad frihed til at lave en lidt løsere ferieplanlægning, hvor man kan køre lidt efter vejret, end hvis man skulle booke ferieboliger at bo i.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 22. jun 2018, 14:12

Hvorfor “Murder She Wrote”’s danske titel er “Hun så et mord”. Hun ser jo netop aldrig mordet? :forvirret:
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. jun 2018, 15:00

Pandesteg skrev:Hvorfor “Murder She Wrote”’s danske titel er “Hun så et mord”. Hun ser jo netop aldrig mordet? :forvirret:

Fordi hun til sidst ser mordet, efter at hun har hørt alt og fundet forklaringen... så ser vi den :-)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. jun 2018, 15:04

Min læge er på vej på pension, og jeg skulle have en ny. Da det var tid til at vælge, kunne jeg vælge i mellem 3 forskellige der alle lå et stykke væk, og hver især derudover havde nogle minusser så jeg lod være med at vælge, så det i stedet blev valgt for mig automatisk. Nu har jeg så fået en helt 4. Læge. :gruble:
1
...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 22. jun 2018, 20:51

Om der virkelig er nogen der vil give 800 kr for en bold :stoned:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. jun 2018, 09:33

Dmitra skrev:"Working the graveyard shift", altså ja direkte oversat er det vel korrekt, men ikke det der menes, men undrer mig at en professionel oversætter virkelig vælger at oversætte det til "at have nattevagten på kirkegården" :stoned:.

Hvad betyder det? :)
0
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Brutus » 23. jun 2018, 09:37

2.
graveyard shift - workers who work during the night (as midnight to 8 a.m.)
2
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Maoam » 23. jun 2018, 09:56

Tjener IKEA penge på at sælge svenske madvarer i Skandinavien? Er der virkelig nok danskere, der køber en pakke knækbrød med hjem fra danske IKEA’er, eller er det bare en beslutning fra ledelsen, at det hører med til konceptet?

Kom til at tænke på det, da jeg hørte om en dansker, der købte et halvt kilo saltlakrids i Asien. Det er kendte varer for os, men på den anden side er der i almindelige supermarkeder et meget større udvalg af knækbrød og saltlakrids.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2018, 09:58

Maoam skrev:Tjener IKEA penge på at sælge svenske madvarer i Skandinavien? Er der virkelig nok danskere, der køber en pakke knækbrød med hjem fra danske IKEA’er, eller er det bare en beslutning fra ledelsen, at det hører med til konceptet?

Kom til at tænke på det, da jeg hørte om en dansker, der købte et halvt kilo saltlakrids i Asien. Det er kendte varer for os, men på den anden side er der i almindelige supermarkeder et meget større udvalg af knækbrød og saltlakrids.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg er ret sikker på at avancen er temmelig lækker på mange af de varer.
Og efterspørgslen er helt bestemt til stede også.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. jun 2018, 10:07

Maoam skrev:Tjener IKEA penge på at sælge svenske madvarer i Skandinavien? Er der virkelig nok danskere, der køber en pakke knækbrød med hjem fra danske IKEA’er, eller er det bare en beslutning fra ledelsen, at det hører med til konceptet?
[...]

Jeg tror i hvert fald det er en del af konceptet. Jeg synes jeg hørte noget amerikansk hvor de nævnte noget med "the köttbullars" fra Ikea :P
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 23. jun 2018, 10:26

At en voksen kvinde på 69 år, slet ikke selv kan se at hun er dybt uforskammet, når hun kontakter en, der har inviteret på mad og hygge i anledningen af sct.hans aften ,og så laver om på menuen, fordi HUN hellere vil have kyllingesalat end den hjemmelavede pizza, som det fra starten var meningen der skulle serveres.
Ydermere er det tit sådan at ,hvis ikke det er det ene, så er det det andet. Nogle gange er den mad som hun absolut ikke kan spise den ene gang , det som hun selv disker op med gangen efter, og der er lige det mad helt fint og noget af det bedste, hvorimod hun uden at rødme kan sidde ved bordet hos venner og klage over at det kan hun da slet ikke tåle eller lide. I stedet for hun bare holdt sin mund, og så diskret lod det ligge.
Jeg har opgivet at finde ud af hende.
4
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 23. jun 2018, 17:17

Hvordan mit hår, altså det der falder af, altid ender mellem mine bryster, jeg mener det kan falde alle andre steder hen nemt, men at skulle bakse sig ned mellem mine bryster er alligevel en opgave, for det skal forbi alt tøjet først, men derned kommer det, og så kan jeg ellers sidde og grave efter hår, for det kilder ... not fair.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Persnikedy » 23. jun 2018, 19:51

Jeg troede reglerne for navneforbudet var mere striks end de (måske, der kan jo være brug på navneforbudet) åbenbart er.

Det er sagen med den 9årige pige som blev voldtaget jeg snakker om hvor en 34årig mand er anholdt. Der er meget snak i aviserne om at det i så fald ikke ville være første gang. EB nævner hvor voldtægten af den dengang 12årige pige var, og en søgning på byen på google så var sagen der og artikler med mandens navn fra da han blev dømt.

Er der ikke en regl med at de intet må skrive der kan føre til at han kan afsløres før efter der er faldet dom?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 24. jun 2018, 12:37

Juki skrev:
1234 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvad det fede ved camping er? Altså sådan nogle fastligger campister i sommerperioden. Jeg ville blive vanvittig over manglen på plads, hvor stor indflydelse vejret havde på min boligkomfort osv. Meget kan jeg sætte mig ind, men den der fanger jeg vist aldrig.

Jeg tænker det er det enkle primitive liv.e
En de ting jeg elsker ved at rejse er, at alt jeg behøver kan være i en rygsæk som ingenting vejer.

Sådan oplevede jeg også camping da jeg var barn. Der var intet tv eller andet til at "forstyrre", bestemme og tage ens tid, men sådan er det jo langt fra stadig. Mange "flytter ind" på en campingplads og bor der med samme privilegier som eget hjem og sommerhuse kan have, og så går det jeg forbinder med camping af det.

Jeg kunne ikke drømme om at tage på camping i dag for at opleve den der campingstemning med at snakke med de andre fastlæggere over en øl når man lige kom forbi osv.

Ligesom mange forbinder med kolonihaveliv også. Jeg vil gerne have en kolonihave, men jeg magter ikke det regelsæt og forventninger der er i mange haveforeninger. Det er ikke foreneligt med hvad jeg forbinder med hygge.


Det er dyrt at have et sommerhus og hvis man gerne vil lidt væk hjemmefra, så er det en ret billig løsning at være fastligger på en campingplads. så egentlig kan jeg ikke se, at det er mere underligt end at have et sommerhus.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"