Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 19. jun 2018, 19:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg undrer mig over, at når man nu laver en eid-kage, hvorfor skal den så være så kedelig og sjusket?
Jeg forestiller mig samme kage med teksten "Glædelig jul" og konkluderer, at jeg ikke ville sætte på bordet i juledagene. Det er den slet ikke festlig nok til.


Det passer vel meget godt til noget man skal indtage lige efter man har fastet. Hvis kagen var fin, ville man føle man skulle sidde og nyde den langsomt, men en grim kage kan man bare køre ned uden skrupler.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Rapfisk » 19. jun 2018, 19:34

At mænd gider kvinder som dem, man ser på TV3.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 19. jun 2018, 22:24

Rapfisk skrev:At mænd gider kvinder som dem, man ser på TV3.

Er det nogle bestemte du tænker på? For der er vist flere værter der også bliver brugt andre steder eller har gået igen andre steder. Fx Louise Dorph-Petersen, Ibi Støving, Lisbeth Østergaard, Camilla Ottesen og Mette Reissmann, men de kan selvfølgelig også virke trælse nok :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 19. jun 2018, 23:14

LadyFox skrev:Men.. Hvad er så forskellen?

Jeg lærte det som "kolleger" med g'et stumt eller som et j - og lidt af en forståelse af at det var lidt finere/mere korrekt.
Men nutildaws tror jeg, de fleste siger kollegaer.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Rapfisk » 20. jun 2018, 05:37

Falstria skrev:
Rapfisk skrev:At mænd gider kvinder som dem, man ser på TV3.


Hvilke mænd (udover dem man ser på TV3)?

Dem, man ser på TV3. Der var lige et pragteksemplar i går, som "smuglede" sine 200 par sko med til deres nye hjem, men insisterede på, at han smed en dims ud, han havde fået af sin bedstefar som barn.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 20. jun 2018, 05:39

Rapfisk skrev:
Falstria skrev:
Rapfisk skrev:At mænd gider kvinder som dem, man ser på TV3.


Hvilke mænd (udover dem man ser på TV3)?

Dem, man ser på TV3. Der var lige et pragteksemplar i går, som "smuglede" sine 200 par sko med til deres nye hjem, men insisterede på, at han smed en dims ud, han havde fået af sin bedstefar som barn.

Hvor finder de sådan nogle mennesker?
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16244
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 20. jun 2018, 07:34

Følgende afsnit fra denne artikel:https://www.fyens.dk/fyn/Mand-fik-seks-aars-faengsel-12-aarig-fynsk-pige-seksuelt-misbrugt-af-sin-mors-ven/artikel/3264729


[Fyens Stiftstidende offentliggør normalt navnet på en dømt kriminel, hvis vedkommende bliver idømt mere end ét års fængsel. Vi afviger dog fra dette princip - ofte i sædelighedssager - hvis der er en risiko for, at offeret kan blive identificeret. Det er tilfældet i denne sag, hvorfor vi ikke skriver den dømtes navn.


Enhver kan vel identificeres, når man offentliggør navnet? :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2018, 09:35

icelady skrev:Følgende afsnit fra denne artikel:https://www.fyens.dk/fyn/Mand-fik-seks-aars-faengsel-12-aarig-fynsk-pige-seksuelt-misbrugt-af-sin-mors-ven/artikel/3264729


[Fyens Stiftstidende offentliggør normalt navnet på en dømt kriminel, hvis vedkommende bliver idømt mere end ét års fængsel. Vi afviger dog fra dette princip - ofte i sædelighedssager - hvis der er en risiko for, at offeret kan blive identificeret. Det er tilfældet i denne sag, hvorfor vi ikke skriver den dømtes navn.


Enhver kan vel identificeres, når man offentliggør navnet? :gruble:

Jeg forstår som at enhver kan identificeres, hvis de offentliggør navnet (som du siger), men at så kan fald kan man i nogle tilfælde også identificere offeret for det vedkomende har gjort. Og så lader de være.
9
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 09:39

icelady skrev:Følgende afsnit fra denne artikel:https://www.fyens.dk/fyn/Mand-fik-seks-aars-faengsel-12-aarig-fynsk-pige-seksuelt-misbrugt-af-sin-mors-ven/artikel/3264729


[Fyens Stiftstidende offentliggør normalt navnet på en dømt kriminel, hvis vedkommende bliver idømt mere end ét års fængsel. Vi afviger dog fra dette princip - ofte i sædelighedssager - hvis der er en risiko for, at offeret kan blive identificeret. Det er tilfældet i denne sag, hvorfor vi ikke skriver den dømtes navn.


Enhver kan vel identificeres, når man offentliggør navnet? :gruble:

Det er offeret der ikke skal kunne identificeres.

Hvis der er blevet dækket en sag om incest fx, så vil offeret jo kunne identificeres på oplysninger om forældrene(eller hvem der har begået overgrebet) Er det et tilfældigt offer, fx i en voldtægtssag, vil offeret i nødvendigvis kunne identificeres ved at gerningsmandens navn offentliggøres.

Nå, too slow.. :D
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22310
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jun 2018, 13:41

icelady skrev:Følgende afsnit fra denne artikel:https://www.fyens.dk/fyn/Mand-fik-seks-aars-faengsel-12-aarig-fynsk-pige-seksuelt-misbrugt-af-sin-mors-ven/artikel/3264729


[Fyens Stiftstidende offentliggør normalt navnet på en dømt kriminel, hvis vedkommende bliver idømt mere end ét års fængsel. Vi afviger dog fra dette princip - ofte i sædelighedssager - hvis der er en risiko for, at offeret kan blive identificeret. Det er tilfældet i denne sag, hvorfor vi ikke skriver den dømtes navn.


Enhver kan vel identificeres, når man offentliggør navnet? :gruble:


Det er navnet på den dømte de normalt offentliggør. Og dermed kan offeret måske identificeres. Og derfor offentliggøres den dømtes navn ikke.

Så jeg undrer mig over hvad du undrer dig over :D
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20470
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 14:10

Måske ikke direkte undren, men en overraskelse. Brian Mikkelsen, forlader regeringen og skal være direktør for Dansk Erhverv. Nu skal der rokeres ministre igen.

Gad vide, hvem de konservative kan sætte ind på den post. Det myldrer ikke ligefrem med kandidater i folketingsgruppen :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 20. jun 2018, 17:18

Amerikanere. Jeg ser "My 600 lbs life" om ekstremt overvægtige mennesker som får chancen for at få en operation og vende deres liv. Og det første de gør er at gå ud og få McD. Men nuggets, for kylling er OK at spise.

I. dont. get. it.
"Jeg spiser ikke noget usundt" udtaler damen som sidder og spiser dybstegte wontons....
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 20. jun 2018, 17:34

Hunkat skrev:Amerikanere. Jeg ser "My 600 lbs life" om ekstremt overvægtige mennesker som får chancen for at få en operation og vende deres liv. Og det første de gør er at gå ud og få McD. Men nuggets, for kylling er OK at spise.

I. dont. get. it.
"Jeg spiser ikke noget usundt" udtaler damen som sidder og spiser dybstegte wontons....

LOL den må jeg bruge ... de er sunde :-) men ok det er også derovre at folk siger at pomfrits er sunde, da det jo er kartofler :-)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 20. jun 2018, 17:50

cola skrev:
Hunkat skrev:Amerikanere. Jeg ser "My 600 lbs life" om ekstremt overvægtige mennesker som får chancen for at få en operation og vende deres liv. Og det første de gør er at gå ud og få McD. Men nuggets, for kylling er OK at spise.

I. dont. get. it.
"Jeg spiser ikke noget usundt" udtaler damen som sidder og spiser dybstegte wontons....

LOL den må jeg bruge ... de er sunde :-) men ok det er også derovre at folk siger at pomfrits er sunde, da det jo er kartofler :-)


Altså, det er helt klart folk som mangler helt basal viden om fødevarer og deres egen krop. Og jeg synes også godt man kan klandre systemet derovre for at operere dem og så bare sige "nu skal du tabe dig" og sende dem hjem uden diætist eller personlig træner eller noget. Så skal det jo for fanden gå galt.

Men jeg er seriøst mind-boggled. Lige nu ser jeg et afsnit med en dame som helt oprigtigt selv tror at hun kun spiser 1000 kcl. om dagen... og hun har taget 5 kg på siden hun fik skåret 2/3 af mavesækken væk. Virkelig surrealistisk.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 20. jun 2018, 18:09

Jeg har været udvekslingsstuderende i Michigan, og de vidste sgu ikke en dyt om sundhed i hvert fald.
Min værtsmor mente at peanutbutter/jelly sandwich på hvidt toastbrød var sundt, da brødet jo var hvede, peanutbutteren nødder og syltetøjen frugt. Peanutbutteren var tilsat sukker og olie - den er ikke lige som dem man kan købe herhjemme med 99% peanuts i.

I skolen serverede de pizza slices med pomfritter og ranchdressing. Kostede 2 dollars. Der var et salatbord ca på størrelse med et kateter, som så var til hele skolen. Vil gætte at der var 7-800 studerende.

Pomfritter ansås som en grøntsag.

Alle i min værtsfamilie var overvægtige. Jeg var ikke, og de mente det var fordi jeg gik i skole i stedet for at tage bussen - der var ca 2-3 km.

Jeg tror nu mere det var fordi jeg valgte havregryn i stedet for pandekager, ikke drak sodavand som vand og ikke troede på, at peanutbutter/jelly sandwich er helsekost.

Det er skræmmende så lidt de ved nogle steder.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"