Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 25. feb 2018, 11:31

LadyFox skrev:
Juki skrev:Jeg undrer mig over om det er mig der er blevet enormt gammel og snerpet, når jeg ikke fatter ungdommen nu til dags :gammel:

En ting er at jeg ikke fatter sådan noget som Gulddreng, youtubere der pludselig udgiver musik og det der danske, autotune "rap", men det her tror jeg tager prisen. Konceptet med Gulddreng er trods alt meget uskyldigt til sammenligning.

Altså jeg er med på at det nok er en form for joke eller mediestunt, men uanset om det er for sjov eller ej, så er det bare noget mærkeligt noget at efterligne som 14-årig.. Jeg ville i hvert fald være noget så flov og have ømme tæer hvis det var mit barn :tie: Og så takker jeg Gud og verden for at det ikke var muligt at gå viralt på den måde da jeg var teenager. Uf, det ville være ømt :lol:

Jeg fatter desuden ikke hvad han synger, så det kan være han synger om regnbuer og kage.


Altså, det virker jo. Hvis videoen ikke var enormt provokerende så ville den formentlig været blevet overset i mængden. Hvis den unge knægt vil have sin musik ud, så er hans strategi ikke helt dum.
Jeg kan huske da Kidd lavede "Nordhavn" som jo var rædselsfuldt var folk også vildt forargede. Men det er jo den forargelse der gør at den slags musik og videoer får så meget plads.

Når jeg kigger på den musik jeg har hørt igennem tiden, så har der været en del numre der har haft en hel del mere amoralske, provokerende budskaber i både tekst og videoer, så jeg tænker ikke at det er noget at give ungdommen skylden for, jeg tror mere det handler om hvilke genre og grene af de forskellige genre man bevæger sig i, frem for alder. Det er jo bare en knægt der hopper rundt med en pistol. Jeg må indrømme jeg har svært ved at blive rigtig forarget over det.

Ja, jeg er med på at nogen i dag føler de skal gå ud i ekstremerne for at blive set/hørt. Jeg synes bare det er en mærkelig måde at gøre det på med at stå og vifte med en pistol og spille smart på den måde :genert: Måske fordi jeg synes at det er noget en 14-årig ikke bør være en del af. Når man er 14 år bør ens liv være ret ukompliceret.

Men ja, man må jo gøre hvad man kan i dag for at blive set og hørt, hvis det er omtale og opmærksomhed man vil have. Det virker jo i hvert fald for en som Fie Laursen.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 25. feb 2018, 20:46

ManicNinja skrev:At min overbo nu knager rundt deroppe. Hvorfor i alverden står man op kl 05, når man er pensionist og kan gøre, som man vil?

Christ! :stoned:


Rigtig mange ældre mennesker, kan ikke sove om morgenen.
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 26. feb 2018, 06:40

ManicNinja skrev:At min overbo nu knager rundt deroppe. Hvorfor i alverden står man op kl 05, når man er pensionist og kan gøre, som man vil?

Christ! :stoned:


Men hvis det nu var at stå op kl. 5?
5
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 26. feb 2018, 07:57

Jeg undrer mig lidt over afsenderne til de historier man nogle gange hører i Mads og Monopolet. Det er ofte nogle ret konkrete dilemmaer der involverer flere personer, der burde kunne genkende sig selv når de hører historierne. Det kan godt være at de bruger dæknavne, men det er jo et program med ret mange lyttere så risikoen for at nogen kan genkende dilemmaet eller personerne er da til stede.
4
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 26. feb 2018, 08:35

ManicNinja skrev:At min overbo nu knager rundt deroppe. Hvorfor i alverden står man op kl 05, når man er pensionist og kan gøre, som man vil?

Christ! :stoned:


Man skal jo være klar til Radioavisen kl 06. Det er jo vigtigt for gamle mennesker at følge med i, hvad der sker rundt omkring i verden. :stoned:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 26. feb 2018, 08:36

Det er da skønt at stå tidligt op en weekendmorgen. Sidde i ro og fred og drikke sin kaffe og se solen stå op. Forstår ikke alle de mennesker der sover dagen væk.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 26. feb 2018, 08:38

abcd skrev:Det er da skønt at stå tidligt op en weekendmorgen. Sidde i ro og fred og drikke sin kaffe og se solen stå op. Forstår ikke alle de mennesker der sover dagen væk.


Kl 05 er stadig nat. :-D
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 26. feb 2018, 09:01

Nicolait skrev:
abcd skrev:Det er da skønt at stå tidligt op en weekendmorgen. Sidde i ro og fred og drikke sin kaffe og se solen stå op. Forstår ikke alle de mennesker der sover dagen væk.


Kl 05 er stadig nat. :-D


Ud fra et dagslysperspektiv er det væsentligt mere dag end f.eks. kl. 22.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 26. feb 2018, 10:00

abcd skrev:Det er da skønt at stå tidligt op en weekendmorgen. Sidde i ro og fred og drikke sin kaffe og se solen stå op. Forstår ikke alle de mennesker der sover dagen væk.


At se solen stå op er fantastisk, ja. Jeg går så bare gerne i seng bagefter.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 26. feb 2018, 10:03

Den kunde der i går fik en nedsmeltning over at hans varer ikke kom på den, i hans perspektiv, rigtige side af båndet.
Han ville have at jeg skulle køre hans vare i yderste bånd, selvom om der var en kunde med masser af varer som var i gang med at pakke på den side. Så stod han med sin kæmpe blå pose oven på den anden kundes bånd, så den stakkels kunde ikke havde hverken plads eller overblik til at få pakket sine ting.
Tænk at være så stor en egocentreret klaphat og oven i købet ubehagelig og kværulerende, selvom jeg fortalte ham at det var for at tage hensyn til alle kunder og jeg jo altså kun har en "rigtig" side af båndet og den var, som han kunne se, allerede i brug.
Den anden kunde, der forsøgt at pakke sine ting, smilede halvskævt over at jeg tog kampen op med ham.
Not on my shift, dude, her tager vi hensyn til hinanden uanset om du gider eller ej!
16
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 26. feb 2018, 23:32

Disse to fyre, som faktisk lyder ret meget som originalversionen (The Beatles) :gruble:

3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 27. feb 2018, 10:47

Hvor stor forskel der er på, hvor meget rygere lugter af røg. Jeg har 3 kolleger, der ryger. En af dem stinker virkelig af røg, de to andre har jeg faktisk ikke bemærket røglugt ved. Førstnævnte kan jeg især lugte, når han lige har været ude og ryge, så kan jeg lugte ham lige så tydeligt, når han går forbi mit skrivebord på 2-3 m afstand. Men jeg kan også lugte gammel røg ved ham, når jeg er tættere på, selvom det er længere tid siden, han har røget. Den ene af de to sidstnævnte, har jeg lige stået rimeligt tæt på, fordi vi skulle se noget på samme computerskærm, og jeg kunne vitterligt intet lugte - og jeg er ellers rimeligt sart med røglugt. Det kan da godt være, man kunne lugte det, hvis man kom tættere på, end hvad der er passende for et almindeligt kollegialt forhold, men i sådan helt almindelige hverdagssituationer, ville jeg faktisk ikke gættet på, at han er ryger, hvis det ikke var fordi jeg vidste det.

Det er spøjst, hvad det er, der gør forskellen.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 27. feb 2018, 10:52

sigge skrev:Hvor stor forskel der er på, hvor meget rygere lugter af røg. Jeg har 3 kolleger, der ryger. En af dem stinker virkelig af røg, de to andre har jeg faktisk ikke bemærket røglugt ved. Førstnævnte kan jeg især lugte, når han lige har været ude og ryge, så kan jeg lugte ham lige så tydeligt, når han går forbi mit skrivebord på 2-3 m afstand. Men jeg kan også lugte gammel røg ved ham, når jeg er tættere på, selvom det er længere tid siden, han har røget. Den ene af de to sidstnævnte, har jeg lige stået rimeligt tæt på, fordi vi skulle se noget på samme computerskærm, og jeg kunne vitterligt intet lugte - og jeg er ellers rimeligt sart med røglugt. Det kan da godt være, man kunne lugte det, hvis man kom tættere på, end hvad der er passende for et almindeligt kollegialt forhold, men i sådan helt almindelige hverdagssituationer, ville jeg faktisk ikke gættet på, at han er ryger, hvis det ikke var fordi jeg vidste det.

Det er spøjst, hvad det er, der gør forskellen.


Det kan være mærket. Dengang jeg røg, oplevede jeg i hvert fald, at nogle cigaretmærker lugtede mere end andre.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 27. feb 2018, 11:12

sigge skrev:Hvor stor forskel der er på, hvor meget rygere lugter af røg. Jeg har 3 kolleger, der ryger. En af dem stinker virkelig af røg, de to andre har jeg faktisk ikke bemærket røglugt ved. Førstnævnte kan jeg især lugte, når han lige har været ude og ryge, så kan jeg lugte ham lige så tydeligt, når han går forbi mit skrivebord på 2-3 m afstand. Men jeg kan også lugte gammel røg ved ham, når jeg er tættere på, selvom det er længere tid siden, han har røget. Den ene af de to sidstnævnte, har jeg lige stået rimeligt tæt på, fordi vi skulle se noget på samme computerskærm, og jeg kunne vitterligt intet lugte - og jeg er ellers rimeligt sart med røglugt. Det kan da godt være, man kunne lugte det, hvis man kom tættere på, end hvad der er passende for et almindeligt kollegialt forhold, men i sådan helt almindelige hverdagssituationer, ville jeg faktisk ikke gættet på, at han er ryger, hvis det ikke var fordi jeg vidste det.

Det er spøjst, hvad det er, der gør forskellen.


Forskellen kan ligge i, om de er indendørs- eller udendørsrygere derhjemme. Alting lugter af røg hos indendørsrygere. Også det tøj de, de tager ud af skabet om morgenen. Det handler måske også om, hvor meget man ryger. Jeg tror også, det kan ligge i rygernes adfærd, når de er ude at ryge.
Da jeg var ryger, tror jeg, at jeg hørte til kategorien, hvor man sjældent kunne lugte det. Jeg delte dengang kontor med en, som efter at have set det, forundret spurgte om jeg røg. På det tidspunkt havde jeg været der i 10 mdr. Røg dog kun i middagspausen.
Når jeg skulle være sammen med andre var min procedure at sørge for at stå, så vinden vendte væk fra mig. Efter rygning blev jeg lige udenfor lidt, så det værste kunne dampe af. Vaske hænder og skylle mund og måske slutte af med en pastil. Jeg bilder mig ind, at det gjorde en forskel, siden der gik så lang tid, før der blev spurgt til det. Hooold nu kæft en masse besvær, jeg slipper for nu. :lol:
3
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 27. feb 2018, 11:23

Det kommer også an på hvordan man står med cigaretten, når man ryger den.
Jeg var en hysterisk ryger, så jeg sørgede altid for at stå i vindretningen eller hvad man skal sige.
Jeg kunne slet ikke have at mine fingre eller noget som helst andet lugtede bagefter, så jeg vaskede hænder.
En gang i koldt vand (plus koldt vand om munden) og en gang i varmt vand. Det hjælper også hvis man sørger for at tage håndcreme på inden man ryger, så sætter røgen sig i cremen, som bliver vasket af bagefter.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"