Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 13. dec 2017, 14:56

På nogle barer og lign. er der kønsopdelte toiletter der teknisk set er helt ens. Jeg kan forstå kønsopdelingen der hvor der er urinaler til mændene. Men hvorfor ellers skelne? Er det fordi at man ved at mænd rent statistisk sviner mere end kvinder og derfor er de forment adgang til kvindetoilettet? Det er kønsdiskrimering på højeste niveau og nogle gange har jeg leget rebel og tisset på kvindetoilettet hvis mandetoilettet var optaget.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2017, 16:09

sigge skrev:
CafeLatte skrev:
sigge skrev:Priserne i Tivoli Friheden. Så hvis man køber entré og turbånd (til en person over 90 cm) hver for sig, sparer man 55 kr. ift. at købe det samlet?


Kun fredag efter kl 18, som jeg forstår det :)


Ahhh, selvfølgelig! Jeg læste kun overskriften om fed fredag som gældende for entreen, men det er selvfølgelig alt det efterfølgende.

Nu føler jeg mig lidt blondinedum. :blush:

Jeg er enig i, det er forvirrende - når der ikke står, hvad det koster på ikke-fede-fredage.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 13. dec 2017, 16:13

Ghattner skrev:På nogle barer og lign. er der kønsopdelte toiletter der teknisk set er helt ens. Jeg kan forstå kønsopdelingen der hvor der er urinaler til mændene. Men hvorfor ellers skelne? Er det fordi at man ved at mænd rent statistisk sviner mere end kvinder og derfor er de forment adgang til kvindetoilettet? Det er kønsdiskrimering på højeste niveau og nogle gange har jeg leget rebel og tisset på kvindetoilettet hvis mandetoilettet var optaget.


Det er lidt som at se en enhjørning.
Senest rettet af Sangius 13. dec 2017, 19:14, rettet i alt 1 gang.
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 13. dec 2017, 16:17

Ghattner skrev:På nogle barer og lign. er der kønsopdelte toiletter der teknisk set er helt ens. Jeg kan forstå kønsopdelingen der hvor der er urinaler til mændene. Men hvorfor ellers skelne? Er det fordi at man ved at mænd rent statistisk sviner mere end kvinder og derfor er de forment adgang til kvindetoilettet? Det er kønsdiskrimering på højeste niveau og nogle gange har jeg leget rebel og tisset på kvindetoilettet hvis mandetoilettet var optaget.

Det er sikkert også fordi kvinder har det med at rette på makeuppen og diskutere verdenssituationen osv. Og måske for at undgå en form for overgreb/blufærdighedskrænkelse :gruble: Eller bare at folk knalder på toiletterne. Det ved jeg godt at de gør alligevel, men det er vel lettere at undgå hvis det er opdelt?

Jeg har godt nok ikke så meget erfaring med herretoiletter, men mit indtryk er at det ikke er et sted hvor I opholder jer mere end højest nødvendigt.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 13. dec 2017, 16:19

Andre steder hvor de ikke er opdelte, fx på arbejdspladser, har jeg ikke indtryk af at folk går ud og knalder i arbejdstiden.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 13. dec 2017, 18:00

Juki skrev:Andre steder hvor de ikke er opdelte, fx på arbejdspladser, har jeg ikke indtryk af at folk går ud og knalder i arbejdstiden.


Gør I ikke det hos jer? :forvirret:
16
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 13. dec 2017, 19:03

At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 13. dec 2017, 19:32

En dame, der bruger de lokale Gratis-sider på FB.

Hun laver ofte opslag, hvor hun søger tøj, tasker, bøger og andre ting.

Når folk så kommenterer på hendes opslag, så svarer hun ikke.. Folk har i flere opslag skrevet, at de endda har sendt PB til hende, men hun svarer aldrig.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. dec 2017, 19:37

Queen Molly skrev:At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.

Men det giver lidt mere profil når det er kronprinsesse Mary selv, der indtaler reklamen ;) :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 13. dec 2017, 20:06

Daine skrev:
Queen Molly skrev:At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.

Men det giver lidt mere profil når det er kronprinsesse Mary selv, der indtaler reklamen ;) :)

Jeg vidste ikke lige at det var Mary der snakkede.
Men undrer mig lidt alligevel. :D Er hun protektor for julemærke hjemmene?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. dec 2017, 20:35

Queen Molly skrev:
Daine skrev:
Queen Molly skrev:At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.

Men det giver lidt mere profil når det er kronprinsesse Mary selv, der indtaler reklamen ;) :)

Jeg vidste ikke lige at det var Mary der snakkede.
Men undrer mig lidt alligevel. :D Er hun protektor for julemærke hjemmene?

Jep :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 13. dec 2017, 20:39

sigge skrev:
Juki skrev:Andre steder hvor de ikke er opdelte, fx på arbejdspladser, har jeg ikke indtryk af at folk går ud og knalder i arbejdstiden.


Gør I ikke det hos jer? :forvirret:

Det er som sagt ikke mit indtryk.. Men jeg har også primært haft kvindelige kollegaer, så det kan da godt være jeg er gået glip af noget i og med at jeg er hetero :wacko:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 13. dec 2017, 21:06

Denlilleglademy skrev:
Falstria skrev:
Denlilleglademy skrev:Hvem man anmelder til hvis en restaurant har nogle fuldstændigt urimelig og ulovlige ansættelsesmetoder og beder de ansatte lyve for myndighederne?


Ulovlige ansættelsesmetoder? hvad er det? har de købt slaver i afrika eller hvad?


Tæt på. Eller jeg antager at det er ulovligt, eller som minimum temmeligt meget på vippen. En venindes datter var til samtale på en restaurant. Hun skulle betale 2000kr for at blive ansat, man får kun udbetalt løn hvis man når op på 20 timer. Hvis man glemmer at registere sine timer får man en bøde på 50 kr. Pr uregistrerede time. Hvis myndighederne kommer skal man lade som om man ikke kan dansk eller engelsk, men ringe til ejeren med det samme. Man skulle sige at der ikke var udløbsdato på noget fordi alt blev smidt ud hver aften, selvom det jo blev pakket ned og genbrugt. En indisk kæde i Kbh. Selvsagt sagde hun ikke ja.

:ad!:
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 13. dec 2017, 22:07

Hvordan folk kan holde ud at gå i biografen efterhånden (nogle steder).
Har lige været til Star Wars i CinemaxX og jeg holdt mig for ørene over halvdelen af filmen.
Det var decideret ubehageligt at lyden var så høj.
Jeg hev min mobil frem da de havde tændt lyset og folk var på vej ud og målte lydniveauet på musikken til rulleteksterne:
Gennemsnitligt 82.9 decibell!
Wtf? Og musikken til rulleteksterne var jo ikke særlig høj i forhold til lydniveauet under filmen.
Jeg var mega ked af at jeg ikke havde mine ørepropper med.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 13. dec 2017, 22:24

Daine skrev:
Queen Molly skrev:
Daine skrev:
Queen Molly skrev:At der i en reklame for julemærke hjemmet er brugt en kvinde med dårlig accent til at fortælle. Det må da være muligt at finde en anden til jobbet.

Men det giver lidt mere profil når det er kronprinsesse Mary selv, der indtaler reklamen ;) :)

Jeg vidste ikke lige at det var Mary der snakkede.
Men undrer mig lidt alligevel. :D Er hun protektor for julemærke hjemmene?

Jep :)

Elsker det her :lol: :kys:
5

Tilbage til "Generelt"