Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 21. nov 2017, 21:56

Studsgaard skrev:
Queen Molly skrev:
Delfin skrev:Der står ikke cpr på valgkortet. Det kunne se kønt ud, hvis nogen fandt på at stjæle postens cykel med x antal kuverter med både navn, adresse og cpr serveret på et sølvfad. I gamle dage tjekkede de cpr på en fysisk liste. I dag bruger de computer, men de tjekker stadig, om cpr passer med listen.

Der hvor jeg stemmer er det stadig en fysisk liste de tjekker. Der var ingen computer.

Også her


De har nok brugt pengene til computer og sparet på gardinerne i min kommune så
4
14 11 14
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hotlips » 22. nov 2017, 05:26

Jeg har boet nogle få år i Ishøj, i den tid var der to sager om forsøg på at påvirke stemmer, den ene gang blev en mand bortvist fordi man mente han forsøgte at påvirke andres stemme, han gik med flere kvinder enkeltvis, stod tæt op ad dem mens de stod i kø og gik først ud efter den næste når han blev smidt væk når hun skulle ind i stemmmeboksen og så hentede han den næste og gjorde det samme, jeg tror det var 6 gange han gjorde det før han blev bortvist og man måtte true med politiet.

Der var også en hvor et barn blev ved at komme med med forskellige damer og som alle påstod at være hans mor.

Jeg kan ikke finde det på Google, det er vel muligt der er fordi det er før lokalsprøjten kom på nettet men jeg tror det er fordi jeg ikke kan finde de rigtige søgeord, en sjælden gang er der noget jeg bare ikke kan finde de rigtige ord på og jeg kan ikke komme på hvad jeg skal bruge... Mand, kvinde, barn og Ishøj duer ikke, det gør stemmesnyd og lignende heller ikke.
Hmmm. Jeg tænker videre..
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Buffy » 22. nov 2017, 11:58

Studsgaard skrev:
Queen Molly skrev:
Delfin skrev:Der står ikke cpr på valgkortet. Det kunne se kønt ud, hvis nogen fandt på at stjæle postens cykel med x antal kuverter med både navn, adresse og cpr serveret på et sølvfad. I gamle dage tjekkede de cpr på en fysisk liste. I dag bruger de computer, men de tjekker stadig, om cpr passer med listen.

Der hvor jeg stemmer er det stadig en fysisk liste de tjekker. Der var ingen computer.

Også her


Også her, men der står altså ikke personnummer, kun fødselsdato.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 18:32

Hvem der har fundet på den geniale idé at designe lommeletter/papirlommetørklæder med små, hårde dutter i kanten? :forvirret:

Det må være et sadistisk menneske der har syntes at det var nødvendigt, for det er jo ikke fordi at næsepudsning i forvejen giver en dejlig, blød hud :cuss:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. nov 2017, 22:22

Dmitra skrev::gruble: .

tmp_16943-FB_IMG_151138591580214552626893414557.jpg

Hvad var svaret på gåden?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 23. nov 2017, 05:47

Dmitra skrev:2 opkald til mig i dag fra Burundi af alle steder.

Hvis ikke det potentielt set kunne være rigtig dyrt kunne det være ret sjovt at svare bare for at høre hvilke fantasifyldte historier vedkommende kunne fortælle.


Okay nu bliver det fanme mærkeligt. Min kollega er muslimsk konvertit og hun oplever præcis det samme, flere opklad fra Burundi.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 23. nov 2017, 15:29

Vira skrev:Jeg sidder overfor en ung dame i toget. Hun har en MacBook med og en Doro telefon :gruble:

Jeg undre mig over hvad du undre dig over... at hun har både og eller ?
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 23. nov 2017, 16:14

cola skrev:
Vira skrev:Jeg sidder overfor en ung dame i toget. Hun har en MacBook med og en Doro telefon :gruble:

Jeg undre mig over hvad du undre dig over... at hun har både og eller ?


Macbook: ungt og smart
Doro: en mobiltelefon målrettet især ældre. Den har bla ret store knapper
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 23. nov 2017, 16:20

Vira skrev:
cola skrev:
Vira skrev:Jeg sidder overfor en ung dame i toget. Hun har en MacBook med og en Doro telefon :gruble:

Jeg undre mig over hvad du undre dig over... at hun har både og eller ?

Det virker bare ikke som den mest almindelige kombination :-D


Måske var MacBook'en så dyr, at der ikke kunne blive til andet end en Doro mobil. ;)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. nov 2017, 17:02

paint skrev:
Vira skrev:
cola skrev:
Vira skrev:Jeg sidder overfor en ung dame i toget. Hun har en MacBook med og en Doro telefon :gruble:

Jeg undre mig over hvad du undre dig over... at hun har både og eller ?

Det virker bare ikke som den mest almindelige kombination :-D


Måske var MacBook'en så dyr, at der ikke kunne blive til andet end en Doro mobil. ;)

Billede

De er vist endda ikke så billige igen :D

Men det kan måske være en lånetelefon eller at hun har et synshandicap?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 23. nov 2017, 17:28

Rosa Espinosa skrev:Det kan også være en form for ny trend, hvor man er gammel ung? Måske man også vil begynde at se unge kvinder gå med Louboutin stiletter og støttestrømper?


Helt ærligt! Synes du det er nødvendigt at give dem "gode" ideer?
1
Klimatosse
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. nov 2017, 17:42

Rosa Espinosa skrev:Det kan også være en form for ny trend, hvor man er gammel ung? Måske man også vil begynde at se unge kvinder gå med Louboutin stiletter og støttestrømper?

Fuck yeah! :rock:

Det er squ da derfor at gråt og lilla/lavendelfarvet hår er så populært blandt unge kvinder :panik:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 23. nov 2017, 18:44

http://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/ ... sk-udlejer
Jeg tog denne test, og flere af svarene havde jeg rigtigt i forhold til hvad loven siger, men forkert i forhold til dr... og troede dr var den gode nyhedskanal. undres nu.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 23. nov 2017, 18:59

cola skrev:http://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/test-kan-du-gennemskue-og-undgaa-en-falsk-udlejer
Jeg tog denne test, og flere af svarene havde jeg rigtigt i forhold til hvad loven siger, men forkert i forhold til dr... og troede dr var den gode nyhedskanal. undres nu.

Hvad er det du mener er forkert?
0
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 23. nov 2017, 19:36

LadyFox skrev:
cola skrev:http://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/test-kan-du-gennemskue-og-undgaa-en-falsk-udlejer
Jeg tog denne test, og flere af svarene havde jeg rigtigt i forhold til hvad loven siger, men forkert i forhold til dr... og troede dr var den gode nyhedskanal. undres nu.

Hvad er det du mener er forkert?

Jeg har taget testen og undrer mig over spørgsmål tre. Må en husleje ikke stige mens man bor i lejligheden? :gruble: Og så manglede jeg oplysning om på forhånd at udlejeren fremlejer den lejlighed der stilles spørgsmål om, det giver jo ikke sig selv i spørgsmål 2.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"