Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 17. feb 2020, 00:44

Smiling_Goat skrev:
No1 skrev:
Smiling_Goat skrev:Hvordan man kan leve reelt sundt i det her samfund - altså med motion, nok søvn og grønsagsrig kost. Jeg forstår det virkelig ikke.

Jeg er hjemme kl. 17.30, går direkte i gang med aftensmaden (som indeholder en del grøntsager.) Grøntsager tager tid at forberede, og madlavning tager nemt en time-halvanden.

Kl. 19-19.30 ca. Er maden altså spist, og jeg skal i seng kl. 22 for at få de antal timers søvn, som der anbefales (og som jeg kan mærke at jeg fungerer bedst med.) Så skal man dyrke motion kl. 19-19.30, men hvem pokker orker det, når de har været i gang hele dagen?

Og nogen gør det, mens de har børn?!

Jeg forstår det ikke :panik:



Ville nok prøve på at forberede måltiderne forud i tid, så det fx kun ville være salater eller lignenede, som du skulle lave, når du kom hjem. Den tid, du sparer på ikke at skulle lave fra bunden, kunne du evt. bruge på at lave øvelser derhjemme, gå en tur eller noget tredje.


Jeg kan se, flere foreslår det, så jeg svarer lige samlet.

Hvornår? Hvornår forbereder man måltiderne? :lol:

Jeg forsøger at lave mad til flere dage ad gangen, når jeg laver en ret, og hvis jeg forsøger at forberede flere retter på samme tid, kan jeg ikke se, hvordan min madlavning så ikke bare ville tage dobbelt så lang tid. Så god og organiseret er jeg bare ikke i et køkken - sejt at nogen kan dog.



Man laver dobbelt portion hver anden dag og træner den anden dag. Eller træner på vej hjem fra arbejde og laver hurtigere mad. Jeg bruger sjældent mere end 30 minutter på madlavning. Men jeg er heller ikke bange for frysegrøntsager. Eller for at grønsagerne en dag er en slags. Altså fx bagte kartofler og gulerødder som tilbehør til... fx frikadeller fra fryseren.

Hvis der er penge i budgettet til det kan årstidernes vegetar-kvik kasse måske være værd at prøve. Her er det 20 min madlavning.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 17. feb 2020, 01:29

Smiling_Goat skrev:Hvordan man kan leve reelt sundt i det her samfund - altså med motion, nok søvn og grønsagsrig kost. Jeg forstår det virkelig ikke.

Jeg er hjemme kl. 17.30, går direkte i gang med aftensmaden (som indeholder en del grøntsager.) Grøntsager tager tid at forberede, og madlavning tager nemt en time-halvanden.

Kl. 19-19.30 ca. Er maden altså spist, og jeg skal i seng kl. 22 for at få de antal timers søvn, som der anbefales (og som jeg kan mærke at jeg fungerer bedst med.) Så skal man dyrke motion kl. 19-19.30, men hvem pokker orker det, når de har været i gang hele dagen?

Og nogen gør det, mens de har børn?!

Jeg forstår det ikke :panik:


Jeg prøver at træne to gange i weekenden og én gang i hverdagene. Det er ikke så mange gange som førhen, og det er ikke jævnt fordelt, men det er hvad jeg realistisk kan holde fast i når hverdagstræningen skal lægges efter børnenes sengetid hvor det kræver noget viljestyrke at komme af sted. Jeg har meget lettere ved at få trænet på en fridag.

Og så får vi rester til aftensmad ca. hver anden dag.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2020, 05:36

Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 17. feb 2020, 05:52

JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


Hvorfor gør I ikke det?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2020, 06:36

Sangius skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


Hvorfor gør I ikke det?


Fordi arbejde og træning.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2020, 07:11

JoyNips skrev:
Sangius skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


Hvorfor gør I ikke det?


Fordi arbejde og træning.

Det er utrolig lidt vågen tid man har med sine børn hvis man fx har et standard 8-16/9-17 job, så det med at træne efter arbejde er for mange ikke en prioritet - hvor aftensmåltidet netop er der hvor man faktisk kan hygge sammen som familie :)
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2020, 07:13

HappyPaww skrev:
JoyNips skrev:
Sangius skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


Hvorfor gør I ikke det?


Fordi arbejde og træning.

Det er utrolig lidt vågen tid man har med sine børn hvis man fx har et standard 8-16/9-17 job, så det med at træne efter arbejde er for mange ikke en prioritet - hvor aftensmåltidet netop er der hvor man faktisk kan hygge sammen som familie :)


Vi har begge standard job og barn, men tak for momsplainingen. :)
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2020, 07:14

Hvor mange der stinker af alkohol i offentlig transport på vej til job en mandag kl 8....
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 17. feb 2020, 07:16

JoyNips skrev:
HappyPaww skrev:
JoyNips skrev:
Sangius skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


Hvorfor gør I ikke det?


Fordi arbejde og træning.

Det er utrolig lidt vågen tid man har med sine børn hvis man fx har et standard 8-16/9-17 job, så det med at træne efter arbejde er for mange ikke en prioritet - hvor aftensmåltidet netop er der hvor man faktisk kan hygge sammen som familie :)


Vi har begge standard job og barn, men tak for momsplainingen. :)

Sorry - den tager jeg på mig. Men ja, tror bare mange netop ikke vil prioritere træningen over aftensmad med børnene.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. feb 2020, 07:20

JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


HappyPaww skrev:Sorry - den tager jeg på mig. Men ja, tror bare mange netop ikke vil prioritere træningen over aftensmad med børnene.


For os er det vigtigt at vi spiser sammen alle 4 til aftensmad. Træning er så når børnene sover.
5
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2020, 07:41

HappyPaww skrev:
JoyNips skrev:
HappyPaww skrev:
JoyNips skrev:
Sangius skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


Hvorfor gør I ikke det?


Fordi arbejde og træning.

Det er utrolig lidt vågen tid man har med sine børn hvis man fx har et standard 8-16/9-17 job, så det med at træne efter arbejde er for mange ikke en prioritet - hvor aftensmåltidet netop er der hvor man faktisk kan hygge sammen som familie :)


Vi har begge standard job og barn, men tak for momsplainingen. :)

Sorry - den tager jeg på mig. Men ja, tror bare mange netop ikke vil prioritere træningen over aftensmad med børnene.


Men hver eneste dag og aftensmad der tager 1-1,5 timer at lave?

Der prioriterer vi at arbejde lidt forskudt for at vores barn har kortere dage i institutionen. Hvis vi begge skulle sidde klar 17.30 hver eneste dage ville det betyde længere institutionsdage. Så nogle dage spiser han med far, nogle dage med mig og nogle dage med os begge. Og så laver vi ikke mad i halvanden time i hverdagene. På den måde kan det fint lade sig gøre at jeg har tid til hest også.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2020, 07:41

Vi spiser aftensmad sammen stort set hver dag. Torsdag lidt senere pga. det ældste barns gymnastik.

I vores familie vægter vi det højt, og jeg har selv fravalgt motionshold, som ligger i det tidsrum.

Jeg kan se hos venner med ældre børn, at det bliver sværere, når de går til fritidsaktiviteter på forskellige tidspunkter, men det må vi tage til den tid.
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2020, 07:42

FormerlyKnownAs skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


HappyPaww skrev:Sorry - den tager jeg på mig. Men ja, tror bare mange netop ikke vil prioritere træningen over aftensmad med børnene.


For os er det vigtigt at vi spiser sammen alle 4 til aftensmad. Træning er så når børnene sover.


Men I arbejder heller ikke begge to? Det er jo en lidt anden situation hvis den ene part er hjemme.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 17. feb 2020, 07:44

Vores aftensmad tager max en halv time at lave, og jeg arbejder på nedsat tid, så henter børn de fleste dage. Min mand er oftest hjemme omkring kl. 16.45-17, så jeg laver oftest aftensmad, så vi kan spise omkring kl. 17.15-17.30.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. feb 2020, 07:49

JoyNips skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
JoyNips skrev:Jeg er mest overrasket over at alle åbenbart spiser aftensmad sammen hver dag.


HappyPaww skrev:Sorry - den tager jeg på mig. Men ja, tror bare mange netop ikke vil prioritere træningen over aftensmad med børnene.


For os er det vigtigt at vi spiser sammen alle 4 til aftensmad. Træning er så når børnene sover.


Men I arbejder heller ikke begge to? Det er jo en lidt anden situation hvis den ene part er hjemme.


Men det gjorde vi i Danmark. Det er uanset hvad en prioritet for os at vi spiser sammen til aften. Om vi så arbejder 100 eller 0 timer. Naturligvis kan der være et møde eller andet, men det kan tælles på en hånd. For os er det vigtigt at vi er sammen om aftensmaden og tiden efter indtil at det er sengetid.

Det er jo altså heller ikke sådan at jeg bare sidder og glor ud ad vinduet hver eneste dag venter på at få lov til at servicere alle der måtte have behov for det. Vi går også til alt muligt min datter og jeg og vores søn har after school activities hver eneste dag. Nogle slutter 16.15 og andre kl 18.
4

Tilbage til "Generelt"