Hvilken "hvid jul" type er du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Karkluden » 15. dec 2016, 12:46

Jeg magter det slet ikke. Jeg skal på job både 24. Og 25. i aftenvagt og jeg gider ikke lige sove på mit job, fordi sneen lukker alt ned.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf fisken80 » 15. dec 2016, 13:11

Oddinary skrev:Jeg hader sne, og ville ønske der aldrig kom noget. At sne er "pænt" vejer slet ikke op for, hvor nederen sne er. Koldt, træls, glat og besværligt. Jeg er en bitter gammel mand indeni på det punkt.


Fuldstændig enig. Sne er noget fanden har skabt på en dårlig dag :cuss:

Let frost og høj sol er fint, men det skal ikke fryse mere end 2 grader og sneen den skal bare holde sig HELT væk HELE vinteren. Og foråret skal komme i februar!
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf Oddinary » 15. dec 2016, 13:17

fisken80 skrev:
Oddinary skrev:Jeg hader sne, og ville ønske der aldrig kom noget. At sne er "pænt" vejer slet ikke op for, hvor nederen sne er. Koldt, træls, glat og besværligt. Jeg er en bitter gammel mand indeni på det punkt.


Fuldstændig enig. Sne er noget fanden har skabt på en dårlig dag :cuss:

Let frost og høj sol er fint, men det skal ikke fryse mere end 2 grader og sneen den skal bare holde sig HELT væk HELE vinteren. Og foråret skal komme i februar!


Jeg må erklære mig uenig, og stemme for en nedre grænse på +5 grader. Altid. :-D
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf fisken80 » 15. dec 2016, 17:48

Oddinary skrev:
fisken80 skrev:
Oddinary skrev:Jeg hader sne, og ville ønske der aldrig kom noget. At sne er "pænt" vejer slet ikke op for, hvor nederen sne er. Koldt, træls, glat og besværligt. Jeg er en bitter gammel mand indeni på det punkt.


Fuldstændig enig. Sne er noget fanden har skabt på en dårlig dag :cuss:

Let frost og høj sol er fint, men det skal ikke fryse mere end 2 grader og sneen den skal bare holde sig HELT væk HELE vinteren. Og foråret skal komme i februar!


Jeg må erklære mig uenig, og stemme for en nedre grænse på +5 grader. Altid. :-D


Let frost er godt, fordi det også ofte trækker solen med sig. Og så føles det mere behageligt end 5 grader med blæst og regn, føj det kan føles koldt.
Men altså, hvis det kan garanteres, at der med 5 grader som nedre grænse følger sol og stille vejr, så fint med mig, så behøves jeg ikke frost.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf dgd2007 » 15. dec 2016, 17:55

fisken80 skrev:Fuldstændig enig. Sne er noget fanden har skabt på en dårlig dag :cuss:

Let frost og høj sol er fint, men det skal ikke fryse mere end 2 grader og sneen den skal bare holde sig HELT væk HELE vinteren. Og foråret skal komme i februar!

Engang (tror det var 1985) var helt ned til -20⁰ - og mine vinduer var ret utætte ... men sandelig om sneen ikke kom og tætnede dem, så der næsten var varmere indendørs, end der plejede at være. Guuj er visseligen stor :)
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf cola » 15. dec 2016, 18:07

Sne... jeg elsker sne, jeg ber hvert år til at jeg får sne på min fødselsdag, ja den ene vejrgud har hørt det (ham der står for nedbøren) men den der står for temperaturen har ikke helt hørt det.
Men generelt fra november og frem til slut februar ville det ikke gøre mig noget det sneede hele tiden.
Det gir arbejde til folk, folk kører bedre når det sneer, og... det lyser så meget op så det næsten blir dag ved midnatstid :-)

Fik jeg nævnt jeg elsker sne :-)
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvilken "hvid jul" type er du?

Indlægaf IrmaPigen » 15. dec 2016, 18:22

Så længe det ikke blæser så vil jeg gerne have sne og frost til jul og i hele januar måned.

Så længe det sner et par gange om ugen, så det forbliver pænt. Egentlig synes jeg man lærer at indrette sig.
0

Tilbage til "Generelt"