Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 06:55

Aima skrev:Jeg er på tredje måned afhængig af at andre vil handle for mig, bor alene og min fryser stod af i december.

I starten fik jeg min mama til at bage pølsehorn, men nu kan jeg selv. Jeg opbevarer dem i køleskabet, så kan de godt holde sig fire dage.
Bananer og appelsiner.
Grødblandinger og havregryn.
Mælk, smør, sukker, æg, rosiner.
Rugbrød, boller.
En Stryhns og en pakke kyllingepålæg.
Og så altid(!!!): Risifrutti, mælkesnitter og ostehaps.

Ovenstående har jeg cirka levet af i tre måneder. Undtagelsesvist har jeg fået jule- og nytårsmiddag, risengrød, lasagne og nogle salater enkelte gange.

Husk måske også noget Movicol-agtigt til maven, når du skal have morfin :kys:


Gud ja. Du må da have været ret afhængig af andre?

Får heldigvis allerede noget Movicol-agtigt pga. det morfin jeg får nu. Men skal vist have mere af både det ene og det andet inden operationen. Apoteket ligger 300m væk, men gider/kan vist ikke helt gå derhen de første par dage.

Men ja - tilføjer lige lidt til min liste. Fik dog købt ostehaps og muslibarer igår. Og chips.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1942

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf In_your_eyes » 21. jan 2019, 09:12

Jeg har fødselsdag i dag :genert:
Men det bliver en meget stille dag, da jeg ikke er hjemme eller skal på arbejde. Min far blev akut opereret i tirsdags pga voldsom og blodig opkast samt frisk blod i afføringen. Men da de ikke kunne se hvor blødningen var ved spiserøret, det blødte for meget, satte de en ballon ned ved overgangen mellem mavesæk og spiserør og holdt ham i koma i tre dage. Han er vågen nu, men har helt mistet gejsten og det er bare så svært at se på. Ikke at jeg ikke kan forstå ham, for han er meget svækket og mistede en hel del blod (han fik 6 portioner blod efter OP)
Men selvom han er 82 og jeg bliver 52, så er jeg altså ikke helt klar til at miste min far :mellow:
2
:pompom:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 21. jan 2019, 12:02

Misantropen skrev:
Stitch skrev:Jeg skal opereres og regner med efterfølgende smerter etc. Samt dårligt gående.

Hvad skal jeg handle af madvarer etc, så jeg ikke behøver at skulle udenfor i nogle dage?

Hvordan bliver du smertelindret bagefter? Hvis du får smertestillende piller er det måske vigtigt at der tages hensyn til kvalme og madlede :)

Men ellers, noget der i små portioner mætter godt og længe. Fx til suppe, smoothies, proteindrikke, fromage, rugbrød/flutes/knækbrød og pålæg til madder, is, grove grøntsager til råkostsalat, grøntsagsstave, pastasalat.
jeg er også sat ud af spillet efter en operation.
Med hensyn til fryseplads frøs jeg maden ned i plastikposer, som jeg lavede flade. Det fylder ikke så meget som bøtter.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 21. jan 2019, 12:05

Nå det var den forkerte jeg fik citeret
0
14 11 14
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 21. jan 2019, 12:12

Delfin skrev:jeg er også sat ud af spillet efter en operation.
Med hensyn til fryseplads frøs jeg maden ned i plastikposer, som jeg lavede flade. Det fylder ikke så meget som bøtter.


Jeg har desværre ingen fryseplads. Den smule, der er, er taget. Men der har jeg nemlig brugt dit trick.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 21. jan 2019, 13:21

Stitch skrev:
Delfin skrev:jeg er også sat ud af spillet efter en operation.
Med hensyn til fryseplads frøs jeg maden ned i plastikposer, som jeg lavede flade. Det fylder ikke så meget som bøtter.


Jeg har desværre ingen fryseplads. Den smule, der er, er taget. Men der har jeg nemlig brugt dit trick.


Øv det er ærgerligt, det er ellers rart at kunne hive frem, så der er lidt hjemmelavet mad at gøre godt med. Mine begynder først at slippe op nu her på 7. uge, så jeg må supplere med færdigretter fra supermarkedets køledisk, og dem kan man godt blive riiiigtig træt af.
0
14 11 14
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Persnikedy » 21. jan 2019, 19:40

Rikke skrev:I dag slog jeg en serie små prutter på vej hjem fra Lidl. Jeg sværger. De lød som den første linie fra "Langt oppe bag Norges kyster" - men der var ingen andre, der hørte det? Nu ved i det også. Jeg er stolt! :D


:klap:
En af mine folkeskole kammarater pruttede engang starten til Postmand Per, det snakkede han stolt om i over 10 år.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Lurende Peber » 21. jan 2019, 21:11

Rikke skrev:
Persnikedy skrev:
Rikke skrev:I dag slog jeg en serie små prutter på vej hjem fra Lidl. Jeg sværger. De lød som den første linie fra "Langt oppe bag Norges kyster" - men der var ingen andre, der hørte det? Nu ved i det også. Jeg er stolt! :D


:klap:
En af mine folkeskole kammarater pruttede engang starten til Postmand Per, det snakkede han stolt om i over 10 år.

Jeg kommer også til at huske det her i næsten ti år. Og jeg vil godt gøre opmærksom på, at det endda kun var "Langt oooppe bag Nooooorges kysteeeeeer". Ikke noget med "Der boede en eeeeeeekemand" :lol:
Jeg kender ikke engang “din” melodi, men din begejstring er pragtfuld
:klap: :gogo: :blomst:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 22. jan 2019, 09:08

Jeg sidder i et helt stille venteværelse ved lægen, der er fyldt godt op med pensionister, imens jeg skriver med min veninde på Messenger.

Hun mobber mig med at jeg er gammel fordi hørte Rick Astley tidligere. Vi sender jævnligt gifs til hinanden så jeg ville finde en med Alphaville og "Forever young"(intern joke) men jeg er samtidig vildt bange for at få trykket på en video i stedet så det larmer i hele venteværelset.

Imens jeg sidder og griner for mig selv over hvor komisk og pinligt det ville være at spille "Forever Young" eller "Never gonna give you up" ud af det blå og for fulde gardiner slår der mig hvor dumt og pinligt det virker at jeg sidder og griner for mig selv :genert:
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf LaScrooge » 22. jan 2019, 09:13

Misantropen skrev:Jeg sidder i et helt stille venteværelse ved lægen, der er fyldt godt op med pensionister, imens jeg skriver med min veninde på Messenger.

Hun mobber mig med at jeg er gammel fordi hørte Rick Astley tidligere. Vi sender jævnligt gifs til hinanden så jeg ville finde en med Alphaville og "Forever young"(intern joke) men jeg er samtidig vildt bange for at få trykket på en video i stedet så det larmer i hele venteværelset.

Imens jeg sidder og griner for mig selv over hvor komisk og pinligt det ville være at spille "Forever Young" eller "Never gonna give you up" ud af det blå og for fulde gardiner slår der mig hvor dumt og pinligt det virker at jeg sidder og griner for mig selv :genert:


Jeg bliver ALTID i godt humør af folk der griner for sig selv! :lun:
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 22. jan 2019, 09:14

LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg sidder i et helt stille venteværelse ved lægen, der er fyldt godt op med pensionister, imens jeg skriver med min veninde på Messenger.

Hun mobber mig med at jeg er gammel fordi hørte Rick Astley tidligere. Vi sender jævnligt gifs til hinanden så jeg ville finde en med Alphaville og "Forever young"(intern joke) men jeg er samtidig vildt bange for at få trykket på en video i stedet så det larmer i hele venteværelset.

Imens jeg sidder og griner for mig selv over hvor komisk og pinligt det ville være at spille "Forever Young" eller "Never gonna give you up" ud af det blå og for fulde gardiner slår der mig hvor dumt og pinligt det virker at jeg sidder og griner for mig selv :genert:


Jeg bliver ALTID i godt humør af folk der griner for sig selv! :lun:

Omstændighederne kunne heldigvis også være værre :D
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 22. jan 2019, 09:18

Tak til alle :)
For gode råd og støtte mht. knæoperation, kærestesorger, søvnløshed og boligjagt.

I er guld værd :lun:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Copycat
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. nov 2016, 22:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 15

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Copycat » 22. jan 2019, 19:36

Det var i Svendborg :boo:
0
Brugeravatar
Copycat
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. nov 2016, 22:25
Kort karma: 4
Likede indlæg: 15

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Copycat » 22. jan 2019, 20:20

Jeg hader Svendborg
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2019, 20:56

Hvad er der med Svendborg, Kopikat? :gruble:
Senest rettet af dgd2007 23. jan 2019, 06:10, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Generelt"