Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 8. okt 2018, 18:32

Chatsy skrev:Jeg har købt hindbærsnitter igen.

32 stk.

Bevares, nu har jeg jo lært, at de godt kan fryses. Men jeg har ingen fryser ( ಥ‿ಥ )

Hvad er status på spiste hindbærsnitter og dit velbefindende?
1
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Chatsy » 8. okt 2018, 18:45

Misantropen skrev:
Chatsy skrev:Jeg har købt hindbærsnitter igen.

32 stk.

Bevares, nu har jeg jo lært, at de godt kan fryses. Men jeg har ingen fryser ( ಥ‿ಥ )

Hvad er status på spiste hindbærsnitter og dit velbefindende?

Jeg fik i hvert fald lært, at når jeg har fri fra arbejde er mit blodsukker helt enormt lavt. Fire hindbærsnitter forsvandt indenfor ti minutter efter jeg kom hjem.

I alt er 12 fortæret og mit velbefindende er normal. Har så heller ikke spist nær så mange som jeg kunne, men modsat sidste gang har jeg heller ikke ferie og dermed tid til at spise flere og kollegaerne ville tigge, hvis de så jeg havde taget nogen med til frokost og eftermiddagskaffe. Det ultimative sukkerrus virker ikke realistisk på nuværende tidspunkt. Mine forældre har fået nys om min beholdning og kigger forbi i morgen. Satans.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Misantropen » 8. okt 2018, 18:49

Chatsy skrev:
Misantropen skrev:
Chatsy skrev:Jeg har købt hindbærsnitter igen.

32 stk.

Bevares, nu har jeg jo lært, at de godt kan fryses. Men jeg har ingen fryser ( ಥ‿ಥ )

Hvad er status på spiste hindbærsnitter og dit velbefindende?

Jeg fik i hvert fald lært, at når jeg har fri fra arbejde er mit blodsukker helt enormt lavt. Fire hindbærsnitter forsvandt indenfor ti minutter efter jeg kom hjem.

I alt er 12 fortæret og mit velbefindende er normal. Har så heller ikke spist nær så mange som jeg kunne, men modsat sidste gang har jeg heller ikke ferie og dermed tid til at spise flere og kollegaerne ville tigge, hvis de så jeg havde taget nogen med til frokost og eftermiddagskaffe. Det ultimative sukkerrus virker ikke realistisk på nuværende tidspunkt. Mine forældre har fået nys om min beholdning og kigger forbi i morgen. Satans.

Stilhed før stormen, you can do it, carpe diem og alt det der.

Go, go, go!!
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf icelady » 10. okt 2018, 00:17

Hvis folk keder sig, så ligger der på youtube en noget nær genial 4-afsnits serie, hvor TV2 Nord har været på hospice.


Rørende serie, men hvor er den på trods af emnet livsbekræftende.


Den hedder "7 døgn på hospice."
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf lillebjoern » 10. okt 2018, 08:03

Jeg skal holde et oplæg for 150 studerende lige om lidt. Jeg er skidenervøs. :panik:
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 10. okt 2018, 08:27

lillebjoern skrev:Jeg skal holde et oplæg for 150 studerende lige om lidt. Jeg er skidenervøs. :panik:


Du kan gøre det! Held og lykke! :banan:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Anilara » 10. okt 2018, 21:24

Jeg er på det nordlige Bali og bor på hotel ud til havet. For to timers tid siden vågnede min veninde og jeg fordi sengen rystede og dørene klappede og folk fra andre værelser løb op på første sal på hotellet. Vandet i poolen skvulpede rundt. Det var et jordskælv 100 km herfra på 6,4 på richterskalaen.

Det er sgu første gang jeg har oplevet det. Ved jo godt at store dele af verden udsættes for jordskælv hele tiden, men for os skandinaver er det pænt syret og uhyggeligt.
Bor 10 meter ud til havet. Jeg kan love jer for vi blev eksperter på tsunami-varsler og jordskælv på rekordtid!

Alt er ok og der er intet at bekymre sig for mere. Men havde nok foretrukket et andet vækkeur :)

Nå, har netop hørt at 3 alligevel døde af det.. Det har været for voldsomt for nogle lokales boliger.
5
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2018, 08:01

Stitch skrev:
lillebjoern skrev:Jeg skal holde et oplæg for 150 studerende lige om lidt. Jeg er skidenervøs. :panik:


Du kan gøre det! Held og lykke! :banan:


Tak! Det gik heldigvis fint :D
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Spjaerten » 11. okt 2018, 08:10

Min arbejdsmoral idag ligger under gulvbrædderne. Vil bare ha fri. Træne. Gøre rent. Sofa hænge ud.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf paint » 11. okt 2018, 08:54

SAGA skrev:Influenzaen er over “os” :tie:


Ifølge Statens Seruminstitut (influenza-overvågning), har det været ét (1) tilfælde af influenza i denne uge )på landsplan). Du har godt nok været uheldig, hvis det er dig. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 11. okt 2018, 08:56

paint skrev:
SAGA skrev:Influenzaen er over “os” :tie:


Ifølge Statens Seruminstitut (influenza-overvågning), har det været ét (1) tilfælde af influenza i denne uge )på landsplan). Du har godt nok været uheldig, hvis det er dig. ;)


Hvordan regner de det ud? Vi har haft en del tilfælde på arbejde i denne og sidste uge.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf paint » 11. okt 2018, 09:14

Stitch skrev:
paint skrev:
SAGA skrev:Influenzaen er over “os” :tie:


Ifølge Statens Seruminstitut (influenza-overvågning), har det været ét (1) tilfælde af influenza i denne uge )på landsplan). Du har godt nok været uheldig, hvis det er dig. ;)


Hvordan regner de det ud? Vi har haft en del tilfælde på arbejde i denne og sidste uge.


Det var i uge 40, og deres statistik indbefatter kun tilfælde, der har været en tur omkring lægen

https://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/ ... 02018.aspx
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Stitch » 11. okt 2018, 11:50

paint skrev:Det var i uge 40, og deres statistik indbefatter kun tilfælde, der har været en tur omkring lægen

https://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/ ... 02018.aspx


Ah okay. Så giver det mening. Men de fleste normale mennesker tager vel ikke til lægen ved influenza?
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Delfin » 11. okt 2018, 12:02

Stitch skrev:
paint skrev:Det var i uge 40, og deres statistik indbefatter kun tilfælde, der har været en tur omkring lægen

https://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/ ... 02018.aspx


Ah okay. Så giver det mening. Men de fleste normale mennesker tager vel ikke til lægen ved influenza?


Mange gør ikke, og halvdelen af dem, som tror de har influenza, har i virkeligheden en anden slags virusinfektion, så lige den slags statistik er lidt op ad bakke :lol:
8
14 11 14
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf paint » 11. okt 2018, 12:05

Delfin skrev:
Stitch skrev:
paint skrev:Det var i uge 40, og deres statistik indbefatter kun tilfælde, der har været en tur omkring lægen

https://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/ ... 02018.aspx


Ah okay. Så giver det mening. Men de fleste normale mennesker tager vel ikke til lægen ved influenza?


Mange gør ikke, og halvdelen af dem, som tror de har influenza, har i virkeligheden en anden slags virusinfektion, så lige den slags statistik er lidt op ad bakke :lol:


Dér tror jeg du har fat i noget. Mange tror at enhver forkølelse, er influenza. Men influenza, kan være lidt af en hård nyser og en hel del har fat i lægen. Sidste år, passede statistikken faktisk ret godt på udviklingen af influenza i Danmark.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"