Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ExCoastal » 22. jul 2018, 22:57

Æble skrev:
ExCoastal skrev:Der er mange, der kører den berømte tur fra SF til LA på highway 1, det er jo nærmest obligatorisk, hvis man rejser til Californien. Da jeg boede i El Granada, mødte jeg meget tit turister, der var på vej til LA. Man hører dog ikke så meget om, at folk (både lokale og turister) forsvinder undervejs. Oftest fordi de kører ud over en klippeskrænt, og hvis det er i et øde område, kan der gå måneder, inden de blever fundet. Hvis de overhovedet bliver fundet.

Heldigvis er der også historier med lykkelig udgang, en ung kvinde ville køre turen fra Oregon til LA, men hun forsvandt d. 5.juli. Sidste livstegn var fra Half Moon Bay og Davenport. I weekenden blev hun så fundet i live, hun var kørt ud over en skrænt, men hun overlevede mirakuløst. Vores lokale nyheder har selvfølgelig dækket sagen tæt:

https://www.kron4.com/news/california/m ... 1306043387


Ej hvor vildt!

Vi kørte jo den omvej der er sydpå fordi det vat inden broen åbnede. Det var småbjergveje uden sikring. Vi talte også om at hvis man kørte udover var der ingen der ville opdage det. Ret skræmmende.

Ej så lige at det var nøjagtig samme dag vi kærte gennem Big Sur!


Der er mange steder uden nogen form for sikring, men sådan er det mange steder, ikke kun ved kysten. Visse steder kan jeg sagtens forstille mig, at der ville få meget lang tid, inden man blev fundet.

Indtil for nogle år siden gik highway 1 mellem Pacifica og Moss Beach udenpå den porøse klippeside ved Devil's Slide. En strækning der var lukket mange gange pga. af stenskred eller når klippen under vejen simpelthen faldt ned. Jeg har kørt der så mange gange og altid tænkt, bare der ikke kommer et jordskælv lige nu! Strækningen er nu erstattet af to tunneler.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 14:45

Er jeres billedsøgning på Google også blevet mærkelig på det seneste?

Min ser sådan her ud med små firkanter med tekst under hvert billede, hvor det før bare var billeder. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg har fået indstillet noget mærkeligt eller det er google, der har ændret visningen :gruble:

Unavngivet.png


(Søgningen er til tælle med billede-tråden. Jeg leger ikke med biler i min fritid :P)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 15:17

Lemonella skrev:
Flora skrev:Er jeres billedsøgning på Google også blevet mærkelig på det seneste?

Min ser sådan her ud med små firkanter med tekst under hvert billede, hvor det før bare var billeder. Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg har fået indstillet noget mærkeligt eller det er google, der har ændret visningen :gruble:

Unavngivet.png


(Søgningen er til tælle med billede-tråden. Jeg leger ikke med biler i min fritid :P)


Det er vist kun på mobil-enheder den gør det. Ikke på computeren. :)


Hos mig ser det sådan ud på computeren.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 15:44

Nå, nu fik jeg det løst. Jeg ryddede mine browserdata og derefter så det normalt ud igen. Kan ikke lige gennemskue hvorfor, men det er jo også ligemeget, når bare det virker :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 23. jul 2018, 18:28

Flora skrev:Nå, nu fik jeg det løst. Jeg ryddede mine browserdata og derefter så det normalt ud igen. Kan ikke lige gennemskue hvorfor, men det er jo også ligemeget, når bare det virker :D

Man skulle tro det var en eller anden indstilling - om man ville have de der tekster med. Men jeg kunne finde noget om det i "settings".
Min har set normal ud hele tiden.

PS: Det er da helt i orden at du leger med legobiler i din fritid :cool:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 18:38

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Nå, nu fik jeg det løst. Jeg ryddede mine browserdata og derefter så det normalt ud igen. Kan ikke lige gennemskue hvorfor, men det er jo også ligemeget, når bare det virker :D

Man skulle tro det var en eller anden indstilling - om man ville have de der tekster med. Men jeg kunne finde noget om det i "settings".
Min har set normal ud hele tiden.

PS: Det er da helt i orden at du leger med legobiler i din fritid :cool:


Haha. Sikken tolerance :D

Jeg kunne ikke finde nogen steder, hvor det kunne indstilles, men der må jo have ligget et eller andet i de der browserdata, der har gjort det.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 23. jul 2018, 19:37

Flora skrev:[...]
Jeg kunne ikke finde nogen steder, hvor det kunne indstilles, men der må jo have ligget et eller andet i de der browserdata, der har gjort det.

Der står noget om det her - men det giver ikke så meget mening i din sammenhæng. Det er i øvrigt fra marts måned:
https://searchengineland.com/google-ima ... tag-294027
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 19:48

dgd2007 skrev:
Flora skrev:[...]
Jeg kunne ikke finde nogen steder, hvor det kunne indstilles, men der må jo have ligget et eller andet i de der browserdata, der har gjort det.

Der står noget om det her - men det giver ikke så meget mening i din sammenhæng. Det er i øvrigt fra marts måned:
https://searchengineland.com/google-ima ... tag-294027


Nej, det er vist kun for mobilbrowsere det der. Men det er nu heller ikke så vigtigt, hvad årsagen var, nu hvor det er blevet normalt igen. Jeg er sikkert bare kommet til at trykke på et eller andet, jeg ikke skulle have trykket på :)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jul 2018, 20:16

Jeg er ret vild med Yorkshire. Det ligger på en klar delt andenplads sammen med New Forest over yndlingsegne i England :dåne:
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ExCoastal » 23. jul 2018, 21:04

Nu brænder det igen, denne gang i bakkerne ved vores naboby. Jeg så godt en masse røg, da jeg var ude og køre i går, det så faktisk voldsomt ud, men branden er heldigvis 80% under kontrol.

https://www.mercurynews.com/2018/07/23/ ... unty-park/

Der brænder en langt større brand ved Yosemite, det ser desværre ud til, at indenfor de næste dage vil den brede sig ind i selv dalen.

https://www.sfgate.com/bayarea/article/ ... 097339.php

Vores "fire season" plejede at være 2-3 måneder i efteråret, nu er det nærmest 6-7 måneder.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2018, 21:05

Hvis det ikke var for min familie og mødet med min søde svigerdatter, havde det været endnu mere nedtur at komme hjem fra vores skønne ferie og vores hotel. Vi troede, at vi efter 14 dage ville være mere klar, end vi var første gang, hvor vi kun havde en uge.

Vi tog fejl. Her er træls og koldt og vi går begge rundt med hængemuler og længes tilbage.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 23. jul 2018, 21:29

Fru Sunshine skrev:Hvis det ikke var for min familie og mødet med min søde svigerdatter, havde det været endnu mere nedtur at komme hjem fra vores skønne ferie og vores hotel. Vi troede, at vi efter 14 dage ville være mere klar, end vi var første gang, hvor vi kun havde en uge.

Vi tog fejl. Her er træls og koldt og vi går begge rundt med hængemuler og længes tilbage.


I det mindste bliver det hedebølge resten af ugen, så I bliver nok ikke ved med at fryse :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 23. jul 2018, 21:29

Fru Sunshine skrev:Hvis det ikke var for min familie og mødet med min søde svigerdatter, havde det været endnu mere nedtur at komme hjem fra vores skønne ferie og vores hotel. Vi troede, at vi efter 14 dage ville være mere klar, end vi var første gang, hvor vi kun havde en uge.

Vi tog fejl. Her er træls og koldt og vi går begge rundt med hængemuler og længes tilbage.

Koldt? Hvor er der koldt? Jeg må straks flytte hen hvor du bor tror jeg :love:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2018, 21:38

Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvis det ikke var for min familie og mødet med min søde svigerdatter, havde det været endnu mere nedtur at komme hjem fra vores skønne ferie og vores hotel. Vi troede, at vi efter 14 dage ville være mere klar, end vi var første gang, hvor vi kun havde en uge.

Vi tog fejl. Her er træls og koldt og vi går begge rundt med hængemuler og længes tilbage.


I det mindste bliver det hedebølge resten af ugen, så I bliver nok ikke ved med at fryse :)

Det ser jeg frem til. Så mangler jeg bare havudsigt og swimmingpool - og resten af hotellet.
kidkomb skrev:Koldt? Hvor er der koldt? Jeg må straks flytte hen hvor du bor tror jeg :love:

Nordjylland. Jeg pisfryser, så snart jeg stikker næsen udenfor. Vinden er virkelig kold heroppe.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Planten » 23. jul 2018, 21:45

Fru Sunshine skrev:Nordjylland. Jeg pisfryser, så snart jeg stikker næsen udenfor. Vinden er virkelig kold heroppe.

Argh, det er jeg ikke helt enig i :D
0

Tilbage til "Generelt"