Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf 2SHY » 20. nov 2016, 08:03

Så er vi vist nået til den tid på året, hvor vi skal have lavet den (traditionelle?) nytårstråd for os, der af den ene eller anden årsag sidder alene nytårsaften :banan: Det plejer at være en super sjov og hyggelig tradition, og man får ofte snakket med nogle, man ellers ikke snakker med herinde.

Jeg laver tråden i god tid, så man kan nå at se den, så man ved, den er der, hvis man pludselig bliver brændt af, bliver syg, i forvejen skal være alene hjemme, eller hvad der nu kan ske. Jeg lægger den med vilje ikke i fest foraet, fordi jeg tror den drukner i alle juletrådene.

Jeg melder mig som den første der deltager i tråden og håber på lige så sjovt og hyggeligt selskab som de tidligere år :banan: :danse: :pompom:

Bare så alle er med: Tråden er for dem, der af forskellige årsager sidder alene hjemme hos sig selv nytårsaften. Hvis man savner selskab, kan man her i tråden skrive sammen med andre, der også sidder alene hjemme. Der er således IKKE tale om en festtråd, hvor der arrangeres noget med at mødes. Der er typisk flash af hvad man har lavet af mad, måske flash af en selv og ens tøj og evt nogle billeder af champagne. Men som sagt: Man sidder hjemme hos sig selv :)
11
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf 2SHY » 20. nov 2016, 08:09

Jeg har i øvrigt været lidt i tvivl om hvor jeg skal være i år. I princippet er det jo ligegyldigt fordi jeg alligevel skal bruge tiden med jer herinde men alligevel. De vigtigste af mine ting er på Lolland fordi det er der jeg er flyttet til. Men jeg tror jeg vil føle mig mere tilpas med at holde nytår i Aalborg som jeg plejer trods alt :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Allmost_Famous » 20. nov 2016, 08:13

Jaaaah! :klap:

Jeg er helt sikkert på igen i år :gogo: (hvis jeg stadig kvalificerer mig, selvom sønnike efterhånden er blevet halvstor? :genert: )

Sønnike og jeg har allerede snakket om, at vi ikke har lyst til at lave om på vores tradition om at være alene til nytår. Vi kan ikke huske hvis tur, det er til at vælge hvilke retter, vi skal have, men det er der tid nok til endnu. Jeg forestiller mig, at det bliver som det plejer: tre retter mad, snacks, sodavand, asti til mig, og total hygge!
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Daine » 20. nov 2016, 08:50

Jeg er også med i år. Hvis alt går som det skal, har jeg fri både den 30. og den 31., så jeg har bestemt mig for at tage det meste julepynt ned den 30. og så gå lidt amok med nytårspynt :genert:
Men nu må vi se, jeg tør næsten ikke glæde mig for sidste år endte jeg med at måtte træde til og arbejde, pga sygdom i butikken. Men uanset hvad, så er jeg så småt begyndt at overveje menuen. Det eneste jeg ved er at der skal serveres Pommes Dauphinoise, men jeg går stadig og overvejer hvilket kød jeg skal have :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Novella » 20. nov 2016, 09:32

Jeg bliver vist alene/enlig mor det meste af nytårsaften :) Handyret kommer først hjem fra vagt kl 19.45, og han skal afsted igen kl 6.15 næste morgen uden at måtte drikke alkohol. Det bliver lidt begrænset med abefest hos os.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Viskelæder » 20. nov 2016, 09:36

Jeg er måske med i år :) Jeg skal enten holde alene eller med en veninde. Jeg kommer hjem fra New York d. 30., så jeg ville faktisk elske bare at sidde for mig selv med jetlag og spise god mad og hygge med jer herinde.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf icelady » 20. nov 2016, 10:04

Må man være med sådan halvt? :genert:

Jeg har aftensmad med eksmand og alle ungerne, men i løbet af aftenen trisser folk videre; enten hjem til dem selv eller ud i byen.

Så vil være her såen on-off, hvis det er tilladt :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Pjeps » 20. nov 2016, 10:46

Jeg er med igen, jeg skal dog ikke sidde alene i år da jeg har anskaffet mig sådan en kæreste ting , men han er heldigvis af samme mening om nytår som jeg er, så jeg regner med at nytåret bliver som det plejer her, i nattøj, sofa hygge og god mad og så noget godt dvd/film/serie og selvfølgelig nytårstråden!
1
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Pjeps » 20. nov 2016, 10:47

Daine skrev:Jeg er også med i år. Hvis alt går som det skal, har jeg fri både den 30. og den 31., så jeg har bestemt mig for at tage det meste julepynt ned den 30. og så gå lidt amok med nytårspynt :genert:
Men nu må vi se, jeg tør næsten ikke glæde mig for sidste år endte jeg med at måtte træde til og arbejde, pga sygdom i butikken. Men uanset hvad, så er jeg så småt begyndt at overveje menuen. Det eneste jeg ved er at der skal serveres Pommes Dauphinoise, men jeg går stadig og overvejer hvilket kød jeg skal have :)


Hvad er det for nogle pommes noget? Det lyder fancy?
0
:ninja:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Guilded_Lily » 20. nov 2016, 11:04

Jeg regner bestemt også med at være med igen i år. Det kan godt være, der stables lidt "fest" på benene for børnene, men nu ser vi. Manden taler om fondue, og det tager jo lidt tid. Så overvejer han, om han tager videre. Så langt er vi ikke i planlægningen.
0
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf sortkaffe » 20. nov 2016, 11:05

jeg vil også rigtig gerne være med :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Ladysparrow » 20. nov 2016, 11:54

Jeg tror også jeg hører til herinde.. jeg plejer at være sammen med min lillebror, men han er ude at rejse. Min kæreste skal højst sandsynligt arbejde. Så der bliver min første nytårsaften alene.
0
BareEtKig
Indlæg: 11
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:54
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf BareEtKig » 20. nov 2016, 15:17

Jeg tror også gerne, at jeg vil være med :ninja:

Planen var egentlig, at jeg skulle fejre nytår sammen med on/off ekskæresten og hans familie, men jeg synes det virker lidt sært, og så skal jeg overtage nøglerne til min lejlighed næste dag, og jeg gider ikke være hende den "sure", der bare gerne vil hjem.
Desuden tror jeg faktisk også, at det kunne være en rigtig hyggelig dag alene :)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Daine » 20. nov 2016, 15:24

Pjeps skrev:
Daine skrev:Jeg er også med i år. Hvis alt går som det skal, har jeg fri både den 30. og den 31., så jeg har bestemt mig for at tage det meste julepynt ned den 30. og så gå lidt amok med nytårspynt :genert:
Men nu må vi se, jeg tør næsten ikke glæde mig for sidste år endte jeg med at måtte træde til og arbejde, pga sygdom i butikken. Men uanset hvad, så er jeg så småt begyndt at overveje menuen. Det eneste jeg ved er at der skal serveres Pommes Dauphinoise, men jeg går stadig og overvejer hvilket kød jeg skal have :)


Hvad er det for nogle pommes noget? Det lyder fancy?

Det er egentlig bare flødekartofler :-p Men lavet lidt anderledes end jeg normalt gjorde det før og der havde jeg altid problemer med at fløden skilte og kartoflerne trods lang bagetid, stadig var lidt rå. Denne opskrift er gudespise og tager ikke vildt lang tid at lave - og jeg har aldrig lavet en portion der ikke kunne spises! Hvilket er lidt af en bedrift, mine evner i et køkken taget i betragtning :lol:
https://cphfoodie.com/2012/03/11/pommes-dauphinoise/
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2016!

Indlægaf Juki » 20. nov 2016, 15:35

Jeg regner ikke med at skulle være alene nytårsaften, da jeg har holdt nytår med min mor de seneste år og det også bliver sådan i år, men det kan godt ske jeg kigger ind i løbet af aftenen :)

Sidste år lavede vi en masse små retter, så ingen decideret for- og hovedret, men jeg ved ikke om vi gør det samme igen i år. Og så drikker vi asti da ingen af os er særlig vilde med champagne.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"