Det der med facebook-invites

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Det der med facebook-invites

Indlægaf Grissebassen » 15. nov 2016, 17:35

Hvordan har i det med dem? Jeg synes lidt det er som om, at folk ikke tager dem ligeså seriøst som invitationer pr. mail eller med gammeldags post. Og det irriterer mig en smule, da det generelt er min foretrukne måde at inviterer på. Nu har jeg langt fra mailadresser på alle mine venner og bekendte, og gør mig ikke rigtigt i post mere.
Jeg synes det virker til, at folk tager det som sådan noget, hvor man ikke føler sig forpligtet til at dukke op, hvis man har klikket "deltager", og at man helst først beslutter sig på samme dag som begivenheden, såfremt der ikke lige dukkede noget mere spændende op. Og så tror jeg også, at der er noget psykologisk i, at man ikke vil være den første, der tilmelder sig.
Hvad ville få jer til at tage facebook-invites mere seriøst? Og hvordan beder man, på den mest hensigtsmæssige måde, folk om at få fingeren ud og tage aktivt stilling om, hvorvidt de ønsker at deltage?
Det bør nok nævnes, at det gælder private arrangementer af den mere casual slags.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det der med facebook-invites

Indlægaf Animi » 15. nov 2016, 17:48

Når jeg inviterer via Facebook sætter jeg altid en "SU senest d. xx/xx". Er der nogen der glemmer at svare, skriver jeg privat til dem og hører dem ad :)

Jeg oplever ikke selv at folk ikke tager det seriøst eller melder afbud på dagen, men det er måske fordi det kun et mine tætte venner jeg inviterer :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Det der med facebook-invites

Indlægaf Luffegås » 15. nov 2016, 17:55

Jeg elsker dem, for de ryger direkte i kalenderen på telefonen, så glemmer jeg dem ikke lige :)
Men ja, der skal S.U. på stadigvæk, og kun JA betyder deltager, ikke "måske".
Ellers så tag folk i en kommentar at de stadig mangler at give svar, men det er bare træls, det kan jeg godt se.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det der med facebook-invites

Indlægaf Bimmerdyret » 15. nov 2016, 17:56

Jeg tager dem ikke seriøst overhovedet - og reagerer grundlæggende slet ikke på dem :)
Jeg for en bunke facebook invites til masser af arrangementer, begivenheder (som nogen synes jeg skal melde mig til), så dem jeg egentlig burde interessere mig for drukner i mængden.
Jeg bruger ikke FB særlig meget det giver mig ikke rigtig noget.
Hvis folk vil mig, så kontakter de mig direkte.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det der med facebook-invites

Indlægaf Dirtylittledevil » 15. nov 2016, 18:16

Jeg ænser dem knap nok. Jeg er FB-venner med en del små selvstændige og kunstnere, og de spytter simpelthen disse invites til koncerter, workshops, udstillinger, webinars, osv. ud i en lind strøm.
Hvis jeg derimod får en privatbesked om at jeg er inviteret til noget hos én vil jeg tage det mere alvorligt og også føle at det er mere personligt. Så vil jeg føle mig specielt udvalgt, frem for bare at være en blandt de 700 på X's venneliste som alle modtager den samme invite.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Det der med facebook-invites

Indlægaf Queen Molly » 15. nov 2016, 21:24

Dirtylittledevil skrev:Jeg ænser dem knap nok. Jeg er FB-venner med en del små selvstændige og kunstnere, og de spytter simpelthen disse invites til koncerter, workshops, udstillinger, webinars, osv. ud i en lind strøm.
Hvis jeg derimod får en privatbesked om at jeg er inviteret til noget hos én vil jeg tage det mere alvorligt og også føle at det er mere personligt. Så vil jeg føle mig specielt udvalgt, frem for bare at være en blandt de 700 på X's venneliste som alle modtager den samme invite.


Jeg har det på samme måde. Jeg er blevet rykket for svar til to fødselsdage i familien som jeg ikke anede jeg var inviteret til.
Jeg har i perioder slået notifikationer fra på Facebook og tjekker ikke begivenheder dagligt eller ugentligt.
0

Tilbage til "Generelt"