Er hun virkelig kun 16år?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Er hun virkelig kun 16år?

Indlægaf HappyQ » 16. nov 2016, 04:43

Stakkels pige sikke et trist liv :(
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Er hun virkelig kun 16år?

Indlægaf Rapfisk » 16. nov 2016, 05:29

Dikus skrev:
Wizzze skrev:Nu har vi som sagt ikke set udsendelsen, men stoffer og alkohol fra 10år :8:
Hvordan kan hun ikke være kommet under kommunalt opsyn, hvis ikke direkte tvangsfjernet? :gruble:


Hvordan skulle de have ressourcer til det?

Hvis de er blevet underrettet, er det deres forbandede pligt. Der er efter min mening meget få ting på det kommunale budget, der er lige så vigtige.
4
Livslinjen: 70 201 201
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Er hun virkelig kun 16år?

Indlægaf Buller » 16. nov 2016, 05:35

Rapfisk skrev:
Dikus skrev:
Wizzze skrev:Nu har vi som sagt ikke set udsendelsen, men stoffer og alkohol fra 10år :8:
Hvordan kan hun ikke være kommet under kommunalt opsyn, hvis ikke direkte tvangsfjernet? :gruble:


Hvordan skulle de have ressourcer til det?

Hvis de er blevet underrettet, er det deres forbandede pligt. Der er efter min mening meget få ting på det kommunale budget, der er lige så vigtige.


men der er flere stemmer i ældre, skoler.... you name it. Og folk stemmer jo efterhånden efter det de selv tror de får mest direkte gavn af.

Hvis der ikke er penge nok til at nå alting, så er det der er ret nemt sted at sjofle. Der er relativt få direkte ofre, og de der er får som regel selv skylden hvis man bare venter lidt. Så går de nemlig på magisk vis fra at være svigtede børn til at være utilpassede unge og derfra til småkriminelle/mærkelige eksistenser/andet man kan pege fingre af. Så er det som om problemet med at man svigtede barnet aldrig rigtig eksisterede.
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Er hun virkelig kun 16år?

Indlægaf Buller » 16. nov 2016, 05:41

Jeg synes faktisk det er et virkelig godt program og jeg tror at mange af de problematikker der kommer frem ville kunne trækkes ned over indvandrer også. Simpelthen fordi de også visuelt og kulturelt skiller sig ud fra den almindelige dansker. Her har man bare muligheden for at kigge på dem uden at alting bliver forklaret ting vha race og religion og hvor skylden bliver placeret helt og aldeles på de fremmede som bare ikke gider lade være med at være anderledes. Her kan man måske rent faktisk opnå at et samfund kan begynde at overveje hvorfor nogle af dets indbyggere bliver skubbet så langt væk.

Den refleksion vil kunne hjælpe alle grupper, også samfundet selv.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Er hun virkelig kun 16år?

Indlægaf Anilara » 16. nov 2016, 07:25

Wizzze skrev:
Dikus skrev:
Wizzze skrev:Nu har vi som sagt ikke set udsendelsen, men stoffer og alkohol fra 10år :8:
Hvordan kan hun ikke være kommet under kommunalt opsyn, hvis ikke direkte tvangsfjernet? :gruble:


Hvordan skulle de have ressourcer til det?


Mig bekendt er det lov, så kommunen SKAL reagere, og lærere og andre personer der kommer i kontakt med barnet og opdager hendes forhold, har PLIGT til at rapportere det.
Jeg er så med på at kommuner kan svigte dette ansvar, det er jo desværre set flere gange. Men så burde denne udsendelse da prompte noget intervention hun er jo stadig kun 16, som jeg forstår det, så stadig ikke myndig.

En prompte intervention eller tvangsfjernelse på baggrund af 20minutters viden fra en udsendelse ville være fuldstændig skandaløst.
Ja, der burde være underrettet, men det ved vi jo ikke om der har været. Måske har der ovenikøbet også været foretaget en indsats.

Måske ville en undersøgelse af hendes situation være fordelagtig, ud fra det vi ved, men at drage forhastede konklusioner og lave sådan en kæmpe indgriben (som tvangsfjernelse er) på så tyndt grundlag ville være absolut under al kritik. Tvangsfjernelse er ofte både omkostnignsfuldt og rigtig invaliderende for børn og unge. Det smider man ikke til højre og venstre, da man ved at konsekvenserne af at gøre det uden grundig nok undersøgelse, kan være enorme.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Er hun virkelig kun 16år?

Indlægaf mulledit » 16. nov 2016, 12:41

Hun boede ikke hjemme vel? altså blev det ikke nævnt noget med et opholdssted?

Umiddelbart er det vist et under at hun er så velfungerende.. Hun virkede heller ikke helt blank. Men faktisk have overvejet hvorfor hun har den der stil, det synes jeg fandme hun skal have et skulderklap for.
2
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Generelt"