Den danske forbruger har ændret sig

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Den danske forbruger har ændret sig

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2016, 13:08

Er du en af dem?

Vi bruger flere penge på ting som biler, møbler og nydelser som kaffe og spise ude. Mens vi bruger færre penge på tøj, smykker, tv/hifi/elektronik, ja selv frisøren har kvinderne skåret ned på.

http://politiken.dk/indland/danmark620p ... forbruget/

http://politiken.dk/oekonomi/ECE3468045 ... forbruger/

Nu er forskellen lavet mellem 2009 (finanskrisen) og så 2015, men det er alligevel interessant at se forskellene. Kan du genkende dig selv i det ændrede forbrug?

En ting der undrer os, er at rejser ikke ser ud til at være et område der har ændret sig? :gruble: Nå vi ser på os selv, og vores bekendte, så synes vi at folk generelt rejser mere end for 5-6år siden?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Den danske forbruger har ændret sig

Indlægaf Anilara » 14. nov 2016, 14:52

Jeg har det lidt omvendt. Jeg bruger flere penge på tøj og elektronik, og er først begyndt at gå til frisør i år.

Så jeg kan ikke rigtig se mig selv i ændringerne. Kun at jeg også betaler lidt mere for at spise ude, sommetider.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Den danske forbruger har ændret sig

Indlægaf hotlips » 15. nov 2016, 12:43

Kaffe er væsentligt dyrere mon ikke det er derfor, det er vel 4-5 år siden den steg ret meget.

Jeg tror også det må passe med det er i samme periode at iPhone er blevet mainstream og jeg synes det ser ud til at passe meget godt med hvad en almindelig telefon kostede på det tidspunkt i forhold til hvad en almindelig iPhone som de fleste har nu koster.

Jeg er nok ikke selv særligt typisk for perioden, mine vilkår har ændret sig fra at bo alene i en lille lejlighed til at bo i rækkehus med have, have barn og i store træk drive familiens samlingssted så bare hvad jeg er steget i festartikler ville få mig til at give et helt forvrænget billede, og dertil kommer så ting vi slet ikke køber som rugbrød og at nogen ting som tøj og skønhedsartikler til mig i praksis er sløjfet, det må være under 500 det ligger på i år og den største del er bind.

Men jeg synes det er nogen meget spredte ting de har taget med,jeg ville gerne se hvad tallene er for grøntsagsfrø, solcelleartikler og genbrug siden krisen, jeg ved at i England er salget af grøntsagsfrø steget med 70% og prøv at se hvor mange havelamper og alt muligt der kan fås til solceller nu i forhold til for få år siden.

Jeg tror nogen af de tal ville fortælle om væsentligt større ændringer.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den danske forbruger har ændret sig

Indlægaf Annione » 15. nov 2016, 13:11

Jeg bruger helt sikkert færre penge på tøj og meget mere på rejser. Folk rejser som vanvittige - det er jo fantastisk!
0

Tilbage til "Generelt"