Praktikant søger respons til webshop

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
MoreMonroe
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. nov 2016, 13:06
Kort karma: 0
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf MoreMonroe » 11. nov 2016, 12:54

Hej alle debattører.

Som overskriften siger så er jeg en praktikant der søger noget respons til en webshop.
Jeg er pt. i praktik i en virksomhed der driver flere webshops. Tidligere på året startede de webshoppen http://www.lommelygtesalg.dk, men på grund af alt for meget at se til, har de ikke rigtig haft tid til at arbejde videre med den. Efter jeg er startet i praktik, så har jeg fået lov til at koncentrere mig om webshoppen, og sidder ellers til daglig og forsøger at forbedre den som jeg nu kan.

Mine daglige opgaver indebærer bla. at oprette produkter, arbejde på blogindlæg, forbedre sidens placering i googles søgeresultater, skabe en social marketing -og email strategi.
Mit ønske er så, at høre hvad jeres mening omkring siden er? - om der mangler en ny produkt katagori, anderledes lommelygter end der i forvejen er?
Hvad i vil syntes var interessant at kunne læse om i bloggen, hvilke nyheder der ville være spændende på vores facebook side og hvis i skulle modtage nyhedsbrevet hvad i så ville finde relevant at læse om?
Hvad der er vigtigt for jer i en lommelygte, og evt. hvordan i vil finde frem til den på nettet?

Det er i bund og grund bare jeres ærlige mening omkring webshoppen og hvad i syntes kunne gøre den mere interessant, og jeg modtager med glæde både ris og ros.

Mange tusinde tak på forhånd! :)
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Daflo » 11. nov 2016, 13:04

Tillykke med praktikstillingen, jeg håber den fører til et job senere.

Jeg har kun taget et hurtigt kig på hjemmesiden, men mit første indtryk var, om jeg var kommet direkte ind på en underside.
Det var forsiden jeg var kommet til, men den ligner ikke en forside til en webshop. Jeg savner nogle billeder og information der indikerer det er en forside.
Siden med tilbehør virker ikke, jeg fik fejl 404.
Jeg tror ikke jeg ville læse hverken blog eller et nyhedsbrev fra en webside der udelukkende sælger lommelygter. Det er en vare jeg køber sjældent, da dem jeg har holder længe, så jeg ville ikke synes et nyhedsbrev var relevant. Jeg tror I kunne bruge energien bedre på andre markedsføringstiltag.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Hunkat » 11. nov 2016, 13:09

Det er selvfølgelig prisværdigt at du gerne vil gøre noget godt for firmaet og få noget erfaring men man kan også prøve for hårdt. Jeg ville personligt dø af grin hvis nogen anbefalede mig at læse en blog om lommelygter. Facebookside, nyhedsbrev. Hvis man ikke kan (eller vil) gøre det ordenligt, altså have et reelt, seriøst indhold, så er det bedre at lade være. Og uden at det skal handle om dine evner så tror jeg det bliver rigtig svært at lave noget indhold der vil fange og give folk lyst til at shoppe løst i lommelygter.

Siden er... ca. som forventlig I guess. Altså den er fin nok men jeg ved ikke lige hvad der kunne forbedres.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf landsbytossen » 11. nov 2016, 13:17

Tillykke med praktikpladsen. I april var du i gang med dit afsluttende eksamensprojekt om samme hjemmeside.

Må jeg ønske dig tillykke på forhånd, når du engang bliver medejer.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
MoreMonroe
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. nov 2016, 13:06
Kort karma: 0
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf MoreMonroe » 11. nov 2016, 14:04

Først og fremmest, mange tak for jeres svar. Det er skidegodt med nogle meninger udefra!!

Daflo skrev:Tillykke med praktikstillingen, jeg håber den fører til et job senere.

Jeg har kun taget et hurtigt kig på hjemmesiden, men mit første indtryk var, om jeg var kommet direkte ind på en underside.
Det var forsiden jeg var kommet til, men den ligner ikke en forside til en webshop. Jeg savner nogle billeder og information der indikerer det er en forside.
Siden med tilbehør virker ikke, jeg fik fejl 404.
Jeg tror ikke jeg ville læse hverken blog eller et nyhedsbrev fra en webside der udelukkende sælger lommelygter. Det er en vare jeg køber sjældent, da dem jeg har holder længe, så jeg ville ikke synes et nyhedsbrev var relevant. Jeg tror I kunne bruge energien bedre på andre markedsføringstiltag.

Mange tak for det. Som det ser ud lige nu, så er deres budget desværre ikke til en ekstra lønning, men i fremtiden.. hvem ved? :)
At forsiden ligner en underside og godt kunne bruge et ansigtsløft, giver jeg dig fuldstændig ret i. Det er ikke noget man bør være i tvivl om når man kommer ind på siden, så jeg prøver at se om jeg ikke kan få nogle billeder eller andet visuelt ind, så det ligner mere en forside. Det er hvertfald noteret.
Tilbehørs siden giver en 404 fordi jeg ikke har fået oprettet noget tilbehør endnu. Det vil jeg fokusere mere på i næste uge, for at kunne give en ide om hvordan det kommer til at se ud.
Bloggen er taget i brug for først og fremmest, at kunne skabe noget mere indhold på siden. Det vil kunne gavne med flere sider der vil kunne findes på google, og på den måde skabe eksponering og mere trafik. Men ja... lommelygter er ikke det mest spændende at læse om. Jeg har også lagt hovedet godt i blød for at finde nogle emner, der giver mening at skrive om. Det samme med nyhedsbrevet og facebook siden, men jeg giver det nu et forsøg alligevel :D

Hunkat skrev:Det er selvfølgelig prisværdigt at du gerne vil gøre noget godt for firmaet og få noget erfaring men man kan også prøve for hårdt. Jeg ville personligt dø af grin hvis nogen anbefalede mig at læse en blog om lommelygter. Facebookside, nyhedsbrev. Hvis man ikke kan (eller vil) gøre det ordenligt, altså have et reelt, seriøst indhold, så er det bedre at lade være. Og uden at det skal handle om dine evner så tror jeg det bliver rigtig svært at lave noget indhold der vil fange og give folk lyst til at shoppe løst i lommelygter.

Siden er... ca. som forventlig I guess. Altså den er fin nok men jeg ved ikke lige hvad der kunne forbedres.

Du siger lidt det samme som Daflo, og jeg kan kun give dig ret. Det er, som han siger, ikke noget de fleste vil holde sig opdateret, eller udvide sin viden særlig meget om. Det er derfor jeg godt kunne bruge nogle ideer fra andre om, hvad der evt. kunne være interessant. Hvis bare en smule..
Ang. facebook siden og nyhedsbrevet, så spår jeg heller ikke, at det er noget der vil blive brugt særligt meget. Men det er alligevel nogle interessante og givende kommunikationsveje som jeg i det mindste bliver nød til, at forsøge mig med, da det jo er gratis markedsføring.
landsbytossen skrev:Tillykke med praktikpladsen. I april var du i gang med dit afsluttende eksamensprojekt om samme hjemmeside.

Må jeg ønske dig tillykke på forhånd, når du engang bliver medejer.

Det er rigtigt! Lommelygtesalg var også mit afsluttende eksamensprojekt, så det er godt at være tilbage!
Det kan jo være, at det bliver en realitet, hvis jeg ender med at gøre det så godt, at de ikke kan undvære mig :lol2:
0
MoreMonroe
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. nov 2016, 13:06
Kort karma: 0
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf MoreMonroe » 18. nov 2016, 10:21

Daflo skrev:Jeg har kun taget et hurtigt kig på hjemmesiden, men mit første indtryk var, om jeg var kommet direkte ind på en underside.
Det var forsiden jeg var kommet til, men den ligner ikke en forside til en webshop. Jeg savner nogle billeder og information der indikerer det er en forside.


Jeg tog Daflos mening om at forsiden mangler noget grafik der gør, at den skiller sig ud fra undersiderne med til mine chefer, og de syntes det var en rigtig god ide. Det fik jeg lov til at arbejde videre med, og syntes selv det er blevet meget godt.

Hvad syntes i? :D

www.lommelygtesalg.dk
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Bimmerdyret » 20. nov 2016, 21:26

Ok lidt kommentarer :)

1. Skær kraftigt ned på storytelling i forhold til firmaerne. Sørg også for korrektur, korrektur og korrektur. Det gælder tegnsætning, slåfejl og fejl i sammensatte ord
2. Siden sælger lommelygter, men intet sted står der noget så basic som hvad Lumen er?
3. Produkterne virker "kastet" ind på deres respektive sider - fx. LED fører forskellige serier, men det er ikke synligt under LED brandet, og hvis man vælger "lommelygte", så ligger produkterne også spredt uden nogen umiddelbar mening.
4. Søgemuligheder: Efter pris, efter Lumen...
5. siden "blinker" når man skifter rundt i menuen
6. I har ikke Danmarks største udvalg..beklager...men det bør nok fjernes.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15291
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Delfin » 20. nov 2016, 22:06

En hel webshop, der har lommelygter som eneste vare? Lyder som en dødfødt ide. Jeg gider ikke klikke
0
14 11 14
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 00:13

Hvis du var igang med en udannelse, kunne jeg se et formål med af lave en side som denne som en måde af praktisk afprøve det man lærer

som alt andet... hvorfor ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
MoreMonroe
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. nov 2016, 13:06
Kort karma: 0
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf MoreMonroe » 30. nov 2016, 10:42

Bimmerdyret skrev:Ok lidt kommentarer :)

1. Skær kraftigt ned på storytelling i forhold til firmaerne. Sørg også for korrektur, korrektur og korrektur. Det gælder tegnsætning, slåfejl og fejl i sammensatte ord
2. Siden sælger lommelygter, men intet sted står der noget så basic som hvad Lumen er?
3. Produkterne virker "kastet" ind på deres respektive sider - fx. LED fører forskellige serier, men det er ikke synligt under LED brandet, og hvis man vælger "lommelygte", så ligger produkterne også spredt uden nogen umiddelbar mening.
4. Søgemuligheder: Efter pris, efter Lumen...
5. siden "blinker" når man skifter rundt i menuen
6. I har ikke Danmarks største udvalg..beklager...men det bør nok fjernes.


1. Teksten på brandsiderne er ment så læserne kan se, hvilke situationer de forskellige producenter udvikler deres lygter til, og hvad de bedst egner sig til. Jeg har dog flyttet rundt på teksten på siderne, så man ikke mødes af en stor og tung tekst som det første, men kan scrolle ned i bunden hvis man er interesseret i at vide mere om producenterne.
Det med korrekturen har jeg hørt før, og er også godt selv opmærksom på, så det bliver der arbejdet på at forbedre.
2. Du har ret i, at det er oplagt at forklare noget om hvad lumen egentlig er. Det er også noget jeg har planlagt som et blogindlæg, men da jeg pt. selv sidder med siden, så har jeg bare ikke fået nået det endnu.
3. Når produkterne bliver oprettet, så er det rigtigt at de ryger ind på siderne uden det helt store system. Det du forslår er måske et ekstra underpunkt hvor man evt. vil kunne vælge de forskellige lommelygte serier?
4. Vi havde samme mening som dig, og ønskede selv en ekstra form for inddeling af lygterne. Derfor har vi netop i går oprettet et menupunkt hvor man kan få vist lommelygterne, udfra hvor mange lumen de har, og syntes selv det fungere rigtig godt.
5. Det med at siden blinker, kan jeg ikke se. Hvad mener du med det?
6. Lige pt. er vi ikke langtfra, men giv det et par måneder ;) - Vi har en masse produkter der står i kø for at blive oprettet, og der kommer nye ind på siden hver dag, så antallet vokser hastigt.

Falstria skrev:Man skal godt nok have et meget særligt behov, for at give 10 dobbelt pris for en god 1.000 lumen lygte produceret i Kina, i forhold til de andre 1.000 lumen lygter på markedet som også er produceret i Kina.

Den slags særlige behov må belyses bedre, ellers falder det hele til jorden med prisen.
Der må være nogle særligt skrappe standarder man lever op til.

Salgsgassen er jeg fuldstændig immun overfor.


Stortset alle produkter i danmark vil man kunne købe i udlandet, og nogle gange billigere. Der er dog stor forskel på det danske- og udenlandske marked, og ikke alle er lige trygge ved at handle i udlandet som i Danmark. Om det er pga. sproget, lovgivningen eller det faktum at virksomheden ligger så langt væk, ved jeg ikke. Uanset hvad det er, vil de ved os kunne få god service af kompetente folk med interesse for produkterne, relevant information i bloggen, et stort udvalg og gode priser(i forhold til de danske marked :) ).

Aspargsen skrev:Hvis du var igang med en udannelse, kunne jeg se et formål med af lave en side som denne som en måde af praktisk afprøve det man lærer

som alt andet... hvorfor ?


I starten af året skulle jeg have et praktikforløb i en virksomhed, i forbindelse med min uddannelse til multimediedesigner. Da jeg så skulle lave min afsluttende eksamensopgave i samarbejde med en virksomhed, valgte jeg at lave det omkring opstart af en webshop, sammen med med mit tidligere praktik sted, som så blev starten på lommelygtesalg.dk. For et par måneder siden var jeg på kursus, hvor jeg lærte mere omkring online markedsføring, og kunne i den forbindelse få endnu et praktikforløb. Her valgte jeg så at tage samme sted hen som tidligere på året, så jeg kunne arbejde videre på shoppen.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Bimmerdyret » 1. dec 2016, 16:45

MoreMonroe skrev:
Bimmerdyret skrev:Ok lidt kommentarer :)

1. Skær kraftigt ned på storytelling i forhold til firmaerne. Sørg også for korrektur, korrektur og korrektur. Det gælder tegnsætning, slåfejl og fejl i sammensatte ord
2. Siden sælger lommelygter, men intet sted står der noget så basic som hvad Lumen er?
3. Produkterne virker "kastet" ind på deres respektive sider - fx. LED fører forskellige serier, men det er ikke synligt under LED brandet, og hvis man vælger "lommelygte", så ligger produkterne også spredt uden nogen umiddelbar mening.
4. Søgemuligheder: Efter pris, efter Lumen...
5. siden "blinker" når man skifter rundt i menuen
6. I har ikke Danmarks største udvalg..beklager...men det bør nok fjernes.


1. Teksten på brandsiderne er ment så læserne kan se, hvilke situationer de forskellige producenter udvikler deres lygter til, og hvad de bedst egner sig til. Jeg har dog flyttet rundt på teksten på siderne, så man ikke mødes af en stor og tung tekst som det første, men kan scrolle ned i bunden hvis man er interesseret i at vide mere om producenterne.
Det med korrekturen har jeg hørt før, og er også godt selv opmærksom på, så det bliver der arbejdet på at forbedre.
2. Du har ret i, at det er oplagt at forklare noget om hvad lumen egentlig er. Det er også noget jeg har planlagt som et blogindlæg, men da jeg pt. selv sidder med siden, så har jeg bare ikke fået nået det endnu.
3. Når produkterne bliver oprettet, så er det rigtigt at de ryger ind på siderne uden det helt store system. Det du forslår er måske et ekstra underpunkt hvor man evt. vil kunne vælge de forskellige lommelygte serier?
4. Vi havde samme mening som dig, og ønskede selv en ekstra form for inddeling af lygterne. Derfor har vi netop i går oprettet et menupunkt hvor man kan få vist lommelygterne, udfra hvor mange lumen de har, og syntes selv det fungere rigtig godt.
5. Det med at siden blinker, kan jeg ikke se. Hvad mener du med det?
6. Lige pt. er vi ikke langtfra, men giv det et par måneder ;) - Vi har en masse produkter der står i kø for at blive oprettet, og der kommer nye ind på siden hver dag, så antallet vokser hastigt.


Lige lidt gensvar.

1. det, der skal skæres væk er storytelling - hele den historiske del med så og så mange D-mark på lommen fx. Skær også al hyggesnakken væk med hund og mørketiden på forsiden. Det taler ærlig talt ned til folk.
3. Det er dårlig systemarkitektur som der så klart bør få styr på i stedet for at forsøge at lave flere menupunkter.
5. Der er noget galt med stylesheetet - ved skift mellem menupunkterne så står hele menuen opstillet i venstreside uden grafik.
6. Så vent med at skrive det, indtil I har det på plads. Det er for useriøst og det hjælper ikke at I skriver at siden er under ombygning. Med de fejl der er nu, så kan det gå lang tid før I fx. får smækket ligeså mange produkter på siden som fx.prishammeren.dk.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf Bimmerdyret » 2. dec 2016, 16:58

Jeg ved godt, at jeg har sagt at det med storytelling skal skæres væk, men da jeg pt. er i en lygtekøbssituation, så vil jeg gerne komme med min families personlige historie - der måske kan bruges af TS til noget :)

TS skal under alle omstændigheder være velkommen til at bruge det i hvilken som helst sammenhæng. :)
.......
Vi/jeg er en familie på 4 - 2 voksne (start 40'erne) og 2 teenagere (16 og 13 år)
Vi er fritidsaktive, spejderbevægelsen, har hund og bor lige overfor en hundeskov hvor køteren luftes flere gange om dagen.
Gennem årene har mor og far haft erfaring med MAGlites, der har været en god type af stavlygte, ungerne har haft dem i forskellige størrelser.
Med hund og flere nattevandringer har der dog været behov for pandelamper - vi ved basic at jo større lumen desto mere lys men der er også krav til komfort - de bruger energi, så genopladelighed er et område vi ser på.

Vores anbefalinger får vi grundlæggende fra spejderkredsen - dem, der har erfaring med lygter, som vi påtænker at investere i. Hvis de modeller vi tænker på ikke er gode til det som vi i spejderregi skal bruge dem til - så vælger vi dem fra, fordi vi hører at de er dårlige.
Spejder/fritidsforretninger sælger den gruppe af lygter, og man får ofte rabat = lavere pris end at købe hos forhandlere eller producenter.

Men hvis jeg VED hvad jeg vil have, så søger jeg efter den laveste pris mulig og hvis jeg vil have fakta! så søger jeg på producentens egen hjemmeside.

Jeg har set rigtig mange "samme-peudosider" med salg af lommelygter, som faktisk ærlig talt minder om at det samme firma har et utal af forskellige domæner, hvor de har en dårlig opbygget webshop.

Jeg ligger så nok i den del af kundegruppen, der ved hvad jeg efterspørger, hvad jeg skal have (fordi jeg har informationen) og det eneste der kan få mig til at købe fra et website er prisen!
0
MoreMonroe
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. nov 2016, 13:06
Kort karma: 0
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf MoreMonroe » 13. dec 2016, 09:57

Bimmerdyret skrev:Lige lidt gensvar.

1. det, der skal skæres væk er storytelling - hele den historiske del med så og så mange D-mark på lommen fx. Skær også al hyggesnakken væk med hund og mørketiden på forsiden. Det taler ærlig talt ned til folk.
3. Det er dårlig systemarkitektur som der så klart bør få styr på i stedet for at forsøge at lave flere menupunkter.
5. Der er noget galt med stylesheetet - ved skift mellem menupunkterne så står hele menuen opstillet i venstreside uden grafik.
6. Så vent med at skrive det, indtil I har det på plads. Det er for useriøst og det hjælper ikke at I skriver at siden er under ombygning. Med de fejl der er nu, så kan det gå lang tid før I fx. får smækket ligeså mange produkter på siden som fx.prishammeren.dk.


1. Planen ved at skrive noget om brandets historie var, at det var en måde at forklare hvilke fokus de havde/har når de udvikler deres produkter. Hvilket formål de har haft i tankerne, når de har designet og produceret deres lygter.
Hyggesnakken på forsiden er kun for at nævne nogle af situationerne man kunne bruge en lommelygte på, så hvis du ser det som at snakke ned til folk, så er det da en fejl.
3. Jeg kunne godt se problemet, og er begyndt at oprette nye underkategorier til de forskellige brand serier, se det bliver nemmere at skille ad.
5. Ang. menu blinket har jeg opdaget hvad du mener, og har taget det videre til mine chefer. Grundet google er stylesheet blevet flyttet til bunden, men det er noget der skal prøves at få forbedret i fremtiden.
6. Det tager jeg med videre, så det er i hvert fald noteret.

Falstria skrev:Man kan lige nøjagtig købe jeres varer til den halve pris bare her i landet, ser det ud til, altså samme mærke og model. Dertil kommer jo så de billigere producenter som har modeller der kan nogenlunde det samme lysteknisk, men til langt lavere priser.
Men jeg skal nok lade være med at sladre til nogen.

Pointen overså du vist fuldstændigt.
Det der kan retfærdiggøre den højere pris, er hvis man lever op til nogle særligt skrappe krav, så det gælder om at beskrive det der giver den ekstra værdi, altså i forhold til de billigere producenter -og indkredse de kunder som stiller den type af krav.
Der er dog intet i kan skrive som retfærdiggør dobbelt pris på fuldstændigt identisk produkt, i forhold til en anden dansk web butik, eller for den sags skyld Amazon.

Hvis man vil starte en lille niche forretning på nettet, så duer det ikke at produkterne er hyldevarer hos andre web-butikker også, for google finder frem til dem.


Nu spørger jeg bare som dum og uvidende potentiel kunde, der ikke kender hele jeres sortiment:
Er der nogle af jeres lygter der kan tåle at blive kørt over af en traktor? (Det krav kunne jo stilles af landmænd)
Er der nogle af dem der er særligt bestandige overfor saltvand? (Det krav kunne stilles af fiskere og sømænd)
Er der nogle af dem der er særligt bestandige overfor varme? (Det krav kunne stilles af brandmænd)
Er der nogle af dem der er særligt bestandige overfor kulde? (Det krav kunne stilles af Grønlændere)
Alle dele kunne være noget det danske forsvar efterspørger.

Osv. osv.


Om vi er billigere end alle de andre, ved jeg ikke noget om, men du har ret i at der er kina alternativer til de fleste lommelygter. Forskellen er dog bare ofte en ringere kvalitet og levetid, og sker det de går i stykker, så står man og skal bøvle med en udenlandsk virksomhed.
Det var jo så også det der var din pointe til at starte med, kan jeg forstå. Det skal vi selvfølgelig prøve på at få fortalt bedre, så dem der er inde på shoppen bedre forstår fordelene ved at handle hos os, istedet for ved en udenlandsk virksomhed.

Om dine spørgsmål, så er de jo ganske gode. Som regel hvis der er en der sidder med sådan et spørgsmål, så vil de tage fat i chatten, og spørge os hvilken der ville være det bedste. Det bedste ville dog være hvis de selv kunne finde det på siden, og som det er nu, så kan de ikke det. Spørgsmålene egner sig godt som eventuelle blogindlæg, eller til en slags guide, så der er en stor mulighed for, at det er det der vil blive lavet i fremtiden.

Bimmerdyret skrev:Jeg ved godt, at jeg har sagt at det med storytelling skal skæres væk, men da jeg pt. er i en lygtekøbssituation, så vil jeg gerne komme med min families personlige historie - der måske kan bruges af TS til noget :)

TS skal under alle omstændigheder være velkommen til at bruge det i hvilken som helst sammenhæng. :)
.......
Vi/jeg er en familie på 4 - 2 voksne (start 40'erne) og 2 teenagere (16 og 13 år)
Vi er fritidsaktive, spejderbevægelsen, har hund og bor lige overfor en hundeskov hvor køteren luftes flere gange om dagen.
Gennem årene har mor og far haft erfaring med MAGlites, der har været en god type af stavlygte, ungerne har haft dem i forskellige størrelser.
Med hund og flere nattevandringer har der dog været behov for pandelamper - vi ved basic at jo større lumen desto mere lys men der er også krav til komfort - de bruger energi, så genopladelighed er et område vi ser på.

Vores anbefalinger får vi grundlæggende fra spejderkredsen - dem, der har erfaring med lygter, som vi påtænker at investere i. Hvis de modeller vi tænker på ikke er gode til det som vi i spejderregi skal bruge dem til - så vælger vi dem fra, fordi vi hører at de er dårlige.
Spejder/fritidsforretninger sælger den gruppe af lygter, og man får ofte rabat = lavere pris end at købe hos forhandlere eller producenter.

Men hvis jeg VED hvad jeg vil have, så søger jeg efter den laveste pris mulig og hvis jeg vil have fakta! så søger jeg på producentens egen hjemmeside.

Jeg har set rigtig mange "samme-peudosider" med salg af lommelygter, som faktisk ærlig talt minder om at det samme firma har et utal af forskellige domæner, hvor de har en dårlig opbygget webshop.

Jeg ligger så nok i den del af kundegruppen, der ved hvad jeg efterspørger, hvad jeg skal have (fordi jeg har informationen) og det eneste der kan få mig til at købe fra et website er prisen!


Til at starte med, så gætter jeg på at du mente LS?
Ja kan forstå at storytelling ikke helt er din kop the, men jeg er glad for at høre din historie :) Det er altid fedt at få et indblik i en der bruger produkternes tanker, så det er mere end velkommen!

Eftersom i er spejdere så giver det god mening, at forhøre jer hos andre spejdere, for at finde ud af om det i går og overvejer at købe er skidt eller guld. Nu er vi godt nok ikke spejdere her hos Lommelygtesalg, men vi er også outdoor mennesker der finder glæde i naturen. Derfor bruger vi også selv lygterne, og vil derfor kunne komme med deres forskellige fordele og ulemper. Og som jeg kunne forstå på Falista, så skal vi være bedre til at give en ekstra service, og forklare hvad der er fordelen ved at handle hos os, frem for andre. Så ville eventuelle anmeldelser af produkterne og måske tests i forskellige brugssituationer, være noget der ville kunne forbedre mulighederne for, at virke interessant overfor en køber som dig? Eller der der andet der ville kunne gøre det for dig?

Og ved du hvad du vil have, så er det(som du siger) fordi du allerede har indsamlet det information om produktet du har brug for, og så er der jo ikke så meget andet at gøre, end at finde en side man stoler på med en god pris.
0
MoreMonroe
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. nov 2016, 13:06
Kort karma: 0
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Re: Praktikant søger respons til webshop

Indlægaf MoreMonroe » 15. dec 2016, 10:16

Jeg arbejder på højtryk på alle fronter af webshoppen, og der indebære også den sociale medie del. For at prøve at øge kendskabet til lommelygtesalg og likes på facebook siden, så har jeg sat en konkurrence igang på facebook, hvor man kan vinde en LED Lenser 5.2 lommelygte.

Hvis det lyder interessant, så hop over på vores facebook siden og vær med i konkurrencen: https://www.facebook.com/lommelygtesalg/

Vi trækker lod blandt vores likes d. 25. dec., og da vi pt. kun har 6 så er der rigtig gode chancer for at vinde.

God jul til jer alle :)
0

Tilbage til "Generelt"