En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf HerErJeg » 26. sep 2016, 19:08

Hvis du kunne skrue tiden tilbage, hvad kunne du så tænke dig at opleve igen, hvis nu det var muligt at fornemme sindsstemning og følelser fra dengang?

Jeg kunne godt tænke mig den der følelse fra den allerførste stormende forelskelse, hvor man slet ikke kan tænke fornuftigt og lader sig rive med. Jeg tror det er noget vi kun oplever 100% uden filter een gang, så bliver vi klogere og får styr på slagets gang fremover.

Så kan jeg huske da jeg fik internet, og fik det lille larmende modem til at makke ret. Det var røv langsomt, men at blive suget ind i noget SÅ uudforsket og tidsrøvende, tror jeg aldrig jeg har været i nærheden af siden.

Så er der en masse svage minder fra min tidlige barndom, som jeg ikke rigtig har styr på er reelle eller blot noget jeg tror jeg husker.

Min søns fødsel er ikke på listen som sådan, det er kun 9 år siden, og jeg synes at huske det rimeligt alligevel. Om ikke andet er der jo en masse babybilleder som hjælper det hele på vej.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Fru Sunshine » 26. sep 2016, 19:09

Mit bryllup.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Urtekussen » 26. sep 2016, 19:13

At være barn og ikke kende til alt det uhyggelige i verden. Og have den dér helt sikre tro på, at ens forældre kunne klare alt.

Eller den vilde følelse, lige da jeg havde født. Det adrenalinkick.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Animi » 26. sep 2016, 19:27

Jeg kunne også godt tænke mig at genopleve min første forelskelse igen. Især det tidspunkt hvor jeg fandt ud af at han også havde følelser for mig. Og vores første kys

Jeg håber da at jeg bliver forelsket igen, men den første kærlighed er for mig lidt mere speciel - også selvom det ikke var min største kærlighed.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 26. sep 2016, 19:43

HerErJeg skrev:Hvis du kunne skrue tiden tilbage, hvad kunne du så tænke dig at opleve igen, hvis nu det var muligt at fornemme sindsstemning og følelser fra dengang?


Dengang man som selvfølge var Des med andre mennesker, indtil - og hvis - man gensidigt aftalte andet.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Muspel » 26. sep 2016, 20:16

Jeg har ikke tidspunkter i mit liv, der var så fantastiske, at jeg drømmer om at genopleve dem.

Men med det sagt, ville jeg gerne tilbage til min kusines bryllup tre uger før min morfar døde. Og så ville jeg holde ham i hænderne og fortælle ham, hvor meget han betød for mig.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf kidkomb » 26. sep 2016, 20:36

En nat jeg havde med en fyr. Det var så magisk og dybt. Vi havde faktisk ikke rigtig sex, men følelserne var bare så meget større end bare sex.
Jeg havde seriøst lyst til at æde ham :lol:
Alt var så magisk.
Vi kyssede i så mange timer, at hans skæg fik five o'clock shadow og derfor fik jeg efterfølgende sår på hagen og næsen af det.
Ikke at jeg var eller blev forelsket. Heller ikke han så vidt jeg ved.
Den nat gad jeg virkelig godt kunne pille frem ved lejlighed.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf hthy » 27. sep 2016, 00:08

Advocatus-Diaboli skrev:
HerErJeg skrev:Hvis du kunne skrue tiden tilbage, hvad kunne du så tænke dig at opleve igen, hvis nu det var muligt at fornemme sindsstemning og følelser fra dengang?


Dengang man som selvfølge var Des med andre mennesker, indtil - og hvis - man gensidigt aftalte andet.



Er du så gammel, at du kan huske det personligt. Hernede på Als skiftede det mellem 1970 og 72.Jeg havde boet i England i 1½ år. Inden jeg rejste, sagde mange De til mig selv om jeg kun var 19 år, da jeg kom hjem igen var alle blevet dus. Jeg havde f.eks. altid sagt De + efternavn med Hr. eller Fru til lærere både i folkeskole og gymnasiet, men på min videre uddannelse var det fornavn og du.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. sep 2016, 01:21

hthy skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
HerErJeg skrev:Hvis du kunne skrue tiden tilbage, hvad kunne du så tænke dig at opleve igen, hvis nu det var muligt at fornemme sindsstemning og følelser fra dengang?


Dengang man som selvfølge var Des med andre mennesker, indtil - og hvis - man gensidigt aftalte andet.



Er du så gammel, at du kan huske det personligt. Hernede på Als skiftede det mellem 1970 og 72.Jeg havde boet i England i 1½ år. Inden jeg rejste, sagde mange De til mig selv om jeg kun var 19 år, da jeg kom hjem igen var alle blevet dus. Jeg havde f.eks. altid sagt De + efternavn med Hr. eller Fru til lærere både i folkeskole og gymnasiet, men på min videre uddannelse var det fornavn og du.


Jeg voksede op i Nordsjælland. Der blev der stadig brugt De indimellem i 80'erne. Ikke mindst hvis man adresserede gamle mennesker. Jeg brugte det selv som 15-17-årig flaskedreng til kunderne - også til folk i 20'erne, hvilket kom noget bag på dem. I forsvaret blev der mest brugt du, men De var stadig ret udbredt, og at bruge folks efternavn eller øgenavn var meget brugt. Jeg synes det er god skik og brug.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Daine » 27. sep 2016, 03:10

Der er ting jeg gerne ville tilbage og ændre, men jeg har ikke noget jeg har lyst til at genopleve.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Torn » 27. sep 2016, 04:53

At være single som 19årig. Uansvarlig, ombejlet og løs på tråden. :lun:
2
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf girl_beat » 27. sep 2016, 06:39

Hele mit bryllup... Det var en fantastisk fest og bryllupsrejser :D :lun:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf catnip » 27. sep 2016, 08:03

Jeg istemmer også bryllups-koret.

Vi har kun været gift i små 5 måneder, men jeg vil så gerne tilbage og genopleve dagen i super slowmotion. Heldigvis har vi de mest fantastiske billeder fra dagen, der virkelig har fanget stemningen og følelserne. Men selve dagen gik alt alt for stærkt...
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf lulu-p » 27. sep 2016, 09:02

En ferie hos min farfar og farmor. Helst som 11-12 årig. Elskede de ferier
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: En tur i tidsmaskinen? Hvad skal gen-opleves?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. sep 2016, 09:02

Fyrst Eberhard skrev:Tipslørdag!
Man kunne selvfølgelig se Søndagssporten med klip fra mørke ishockey-haller, kvindehåndboldkampe der i reglen endte 7-5 eller lignende, eller måske Claus Petersen vinde sit 38. mesterskab i Marselisborghallen. Og var man fodboldinteresseret kunne man være lidt oppe og køre over, at de viste et 40 sekunders uddrag fra Waldstadion med et spetakulært hovedstødsmål af Bum Kun Cha. !


Det var dengang man var nødt til at vise et stort blinkende R oppe i hjørnet af skærmen, samtidigt med at det blev understreget verbalt af kommentatoren, at der altså var tale om langsom gengivelse - for ellers vidste seerne jo ikke at der blot var tale om eksotisk teknologi.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Generelt"