Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Oddinary » 15. sep 2016, 13:09

zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:
zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.


Beklager jeg ikke var præsis nok
Jeg går ud fra af når du er færdig med en pakning så smider den ud
derfor så vil du på et tidspunkt kunne se i pakken af nu er der kun den pakning tilbage du er ved af bruge
når du nu står med denne sidste pakning i hånden og kan se af der snart ikke er flere piller i den, så er det af jeg ikke forstår hvorfor man så ikke kontakter lægen for af få flere


Jeg er sådan en der tager dem ud af selve boksen og så ligger indpakningerne bare og flyder i køkkenskuffen :genert: så jeg har ikke altid overblik over hvor mange jeg har tilbage.

Jeg er dog blevet god til at huske at bestille i god tid, og nu kan jeg også bestille online på min læge's egen hjemmeside, så det gør det også nemmere.


Ej, men helt ærligt, er det ikke alligevel et personligt ansvar? Altså, jeg kunne også nemt glemme det - er selv ret distræt. Men jeg kan ikke se, at samfundet skal betale for det.
1
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Maoam » 15. sep 2016, 15:09

Jeg har en gang ringet til vagtlægen for at få fornyet en recept en fredag eftermiddag, hvor jeg havde vigtig medicin nok til om søndagen. Jeg havde bestilt en en ny recept hos sekretæren først på ugen, og da jeg ville hente medicinen om fredagen, lå recepten ikke på apotekets server, selvom sekretæren havde sagt det. Jeg forventede jo at den var tilgængelig og det passede best for mig at hente medicin fredag. Det var sent at hente det, men jeg synes ikke, det var selvforskyldt.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Joe » 15. sep 2016, 15:39

Det er simpelthen ikke noget, der på nogen måde kan få mig op at ringe.
Hende Cecilie virker ikke som den skarpeste kniv i skuffen, og jeg synes sådan set heller ikke det er vagtlægens opgave at hjælpe folk med præventionen. Men altså, synes de, de har ressourcerne til at betjene den slags opkald, så må de gøre det. Har de det ikke, så må de beslutte sig for ikke at udskrive recepter på prævention.

Altså, hvis man ikke har flere p-piller, så må man bruge kondom en enkelt cyklus. Ingen kommer til skade eller dør. Det er bare prævention, ikke vigtig medicin.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Bimmerdyret » 15. sep 2016, 19:25

Maria86 skrev:Så kører den igen hvordan vi bruger vagtlægen
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/ ... stilfaelde

hun er da helt galt på den altså hvornår er lige akut et få for ny en recept p-piller i en weekend.
rn Nordjylland gør en del ud af vi skal huske at få fornyet recepter inden juleferien og


Tja, jeg har fået fornyet min recept på astmamedicin via lægevagten i en weekend.
Tog vel ligeså lang tid om fornyelse af p-pillerecept, så de 2 min kan jeg ærlig talt ikke se skulle være det store problem.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Allmost_Famous » 15. sep 2016, 19:26

Jeg synes, det er til grin at bruge vagtlægen til at forny sin recept på P-piller og anden ikke livsnødvendig medicin. Så må man altså lige tage ansvar og tænke selv.

I forvejen synes jeg godt nok, mange generelt bruger lægen til åndssvage ting. En af mødrene, da sønnike gik i børnehave, tog sit barn til lægen på grund af et blåt mærke på benet (barnet var skvattet da de spillede fodbold på legepladsen). Sønnikes dagpleje sagde også til mig, at jeg skulle tage ham til lægen fordi han havde "grønt snot" en dag. Man skal sgu have lidt mere respekt for lægens tid, tænker jeg. Og typen, der unødvendigt render til lægen konstant, skal i hvert fald ikke brokke sig over lang ventetid.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf zembra1986 » 15. sep 2016, 20:32

Oddinary skrev:
zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:
zembra1986 skrev:
Aspargsen skrev:Jeg forstår ikke hvordan det kan være så sværdt, når man nu står og presser pillen ud og bemærker af nu er der snart ikke flere piller, af man så kontaktet lægen for af få flere


Men der er jo ikke kun en pakning af piller i en pakke

I mine pakker med antidepressiver er der 4 pakninger af 7 piller, så fordi at jeg presser den sidste pille ud af en pakning er ikke lig med at der ikke er flere tilbage.


Beklager jeg ikke var præsis nok
Jeg går ud fra af når du er færdig med en pakning så smider den ud
derfor så vil du på et tidspunkt kunne se i pakken af nu er der kun den pakning tilbage du er ved af bruge
når du nu står med denne sidste pakning i hånden og kan se af der snart ikke er flere piller i den, så er det af jeg ikke forstår hvorfor man så ikke kontakter lægen for af få flere


Jeg er sådan en der tager dem ud af selve boksen og så ligger indpakningerne bare og flyder i køkkenskuffen :genert: så jeg har ikke altid overblik over hvor mange jeg har tilbage.

Jeg er dog blevet god til at huske at bestille i god tid, og nu kan jeg også bestille online på min læge's egen hjemmeside, så det gør det også nemmere.


Ej, men helt ærligt, er det ikke alligevel et personligt ansvar? Altså, jeg kunne også nemt glemme det - er selv ret distræt. Men jeg kan ikke se, at samfundet skal betale for det.


Jo, det er jeg på ingen måde uenig i. Jeg synes også det er vanvittig dumt, at skulle ringe til vagtlægen for at bestille antidepressiver, men er uheldet ude, så har jeg jo ikke rigtig noget valg?.....jeg KAN ikke bare lade være med at tage dem.

Men som sagt det er et par år siden jeg sidst lavede sådan en brøler og jeg regner stærkt med det ikke sker igen, da jeg som sagt er blevet god til at huske at bestille dem i god tid og bestille til flere gange.
0
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Guldfisk » 16. sep 2016, 19:14

Jeg har gjort det, da jeg var taget på ferie andet sted i landet uden min pakke p-piller, der var sidste pakke på recepten.
Det har jeg ikke dårlig samvittighed over. Jeg havde ikke tænkt mig at fucke med min cyklus og hormoner ved at undlade pillerne en uge.

Men jeg skiftede da til p-ring efterfølgende, fordi det trods alt er sværere at glemme ting, der sidder inde i ens krop.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf Delfin » 16. sep 2016, 19:49

Ærlig talt, hvis der ikke er sket noget ud over det sædvanlige, så må man lave sig et system, så man husker det i tide. Pt får jeg 7 forskellige receptpligtige midler, så vagtlægen kunne da få travlt, hvis jeg ikke havde styr på det.
4
14 11 14
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf OberstNasig » 16. sep 2016, 21:59

Skammen over at ringe til vagtlægen med noget så ligegyldigt, imens andre langt vigtigere opkald må vente, er nok til at jeg altid har styr på mit shit.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Cecilie fornyede p-piller hos lægevagten: Okay i nødstilfælde

Indlægaf fisken80 » 18. sep 2016, 10:57

Helt ærligt, ikke-livsvigtig medicin som f.eks. p-piller det bør slet ikke kunne fornys ved vagtlægen. Det er aldeles ikke gratis at kontakte vl uanset om det tar 2 eller 10 minutter.

I samme ombæring kunne man så indføre gebyr på udeblivelse fra undersøgelser på sygehuset.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"