Hvornår er "senest om 3 dage"?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Hvornår er "senest om 3 dage"?

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2016, 07:26

Jeg er lidt træt af mit boligselskab bare skriver antal dage, jeg ville foretrække at de skrev senest D. x/xx.

Har lige nu modtaget en mail med min nye lejekontrakt til ny bolig, der står at den skal returneres i underskrevet stand om senest 3 dage. Er det så 3 hverdage , er det 3 dage inkl i dag eller hvad?

Jeg ringer selvfølgelig til dem når de åbner, men sidder på en græsk ø og er nemlig først hjemme fredag efter deres lukketid , det har været lidt besværligt med det papirnusseri det sidste måtte jeg få guiden til at printe, så udfylde og scanne med tlf og sende tilbage , men gider heller ikke misse lejligheden fordi jeg er på ferie :nerve:
0
:ninja:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvornår er "senest om 3 dage"?

Indlægaf sigge » 31. aug 2016, 07:39

Det var da også en irriterende upræcis formulering. Når det er i forhold til firmaer eller andet med en officiel kontortid på hverdage, ville jeg mene, at 3 dage er 3 arbejdsdage. Så når du modtager den onsdag, vil jeg mene, at den skal være retur hos dem mandag. Men det er kun min tolkning, så jeg tror, det er godt, at du lige ringer og tjekker.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Hvornår er "senest om 3 dage"?

Indlægaf Pjeps » 31. aug 2016, 08:24

Lige i dette tilfælde talte alke dage så med, så det var lørdag, men den søde dame noterede at jeg kom med den på mandag :D
1
:ninja:

Tilbage til "Generelt"