Når begrebsverdener mødes

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Når begrebsverdener mødes

Indlægaf Wizzze » 3. aug 2016, 18:13

Har lige haft en sjov episode med en anden herinde, hvor begrebet/forkortelsen FW blev brugt. I min verden er FW en FireWall noget der i IT verdenen bruges til at beskytte mod fremmede udefra. Men her betød det så Fitness World, og det må jo siges at være lidt noget andet :D

Det var ligesom på en af de første rejser med kæresten, og hun skulle ud og se på noget MAC. Fedt tænker jeg, besøg i Apple butikken, my kind of shopping :D Men jeg blev jo slemt skuffet, for i hendes verden er MAC noget kosmetik = kedelig shopping i min verden.

Man kender det nok også lidt fra restauranter, hvor man læser menuen, og danner sig et indtryk, og så kommer der noget helt andet, fordi begreberne ikke er ens.

Hvad har du oplevet af den slags hvor du har ment/talt om en ting, mens modtageren har troet det var noget helt andet, eller omvendt?
1
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Når begrebsverdener mødes

Indlægaf JoyNips » 3. aug 2016, 18:21

Det her med at være gravid åbner virkelig mange nye forkortelser op. Md, vs, bh, dp - for bare at nævne et par stykker.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Når begrebsverdener mødes

Indlægaf Vinaia » 3. aug 2016, 18:51

Og hver gang folk skriver gg på engelsksprogede kanaler (spil fx) tænker jeg altid på at de griner - hvor de i virkeligheden skriver "good going". Og "hihi" på samme steder. Hvorfor griner de? Nå nej, det er "hejhej".
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Når begrebsverdener mødes

Indlægaf Juki » 3. aug 2016, 18:52

DP - Dagpleje, Dobbeltprofil og noget frækt der involverer to fyre og en kvinde :genert:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Når begrebsverdener mødes

Indlægaf Anne Droid » 3. aug 2016, 20:51

Jeg kan huske en trådtitel fra den anden debat. Den studsede jeg lidt over og var nødt til at tjekke. Tråden hed "Solcreme i bh" og min tanke var, at det måtte være upraktisk at gå rundt med solcremen i ens bh.
1
Klimatosse

Tilbage til "Generelt"