Gode husråd.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Gode husråd.

Indlægaf icelady » 25. jul 2016, 17:32

Kan godt ske, der ligger en sådan tråd i forvejen, men synes ikke lige jeg kunne finde den....


Der findes jo mange kloge folk herinde, og måske I kan hjælpe.

Hvordan får man jordslået lugt ud af ens tøj?


Det er IKKE jordslåethed, da lugten kom efter at have hængt i tørrekælder som sædvanligt. Eneste forskel er, at der blev brugt et nyt skyllemiddel (Lenor).

Jeg har tænkt på, om det kan skyldes en kat der har strintet (kældervinduet til tørrekælder står ofte åben om natten). :gruble:

Jeg har prøvet at lade tøjet ligge i blød i både klorin og eddike. Har også vasket det i begge dele, uden brug af alm sæbe og skyllemiddel.

Derudover er der vasket/lagt i blød i rodalon.

Men lugten er der stadig.

Det er pænt irriterende, da det er stort set alle mine trøjer/nattrøjer, der lugter af det. :(


Så hvis I nu skulle have et rætti godt råd, så kom endelig med dem. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gode husråd.

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 18:07

Jeg synes Rodalon er godt, i hvert fald hvis tøjet lugter lidt hengemt. Så mob ikke det duer til dette også?
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Gode husråd.

Indlægaf Myresluger » 25. jul 2016, 18:12

Husk at der ikke må være sæbe sammen med Rodalon - så virker det ikke. Ved ikke om du mener at du har brugt Rodalon sammen med sæbe når du skriver det på den måde. Hvis ikke Rodalon virker er jeg nok blank - det er normalt mit sidste forsøg..
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Gode husråd.

Indlægaf icelady » 25. jul 2016, 18:18

Jeg har vasket det seperat i både eddike, klorin og rodalon, uden brug af sæbe og skyllemiddel ved nogen af vaskene og derudover har det stået i blød natten over ihv de 3 produkter.

Må nok erkende, jeg må smide det ud, men øv, hvor er det træls. Det er ikke lige sådan at få samlet nye trøjer/nattrøjer sammen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Gode husråd.

Indlægaf Juki » 25. jul 2016, 18:45

Når jeg bruger Rodalon til tekstiler, så gør jeg det at jeg lægger det i blød (vand + Rodalon) og så skyller det godt bagefter. Derefter får det en tur i vaskemaskinen, på et skylleprogram, og sidst vasker jeg det som normalt med vaskemiddel. Det plejer at virke.

Men når nu du har forsøgt en masse forskelligt er det ikke sikkert der er noget/mere at gøre, desværre. Hvis det er hankattepis, så er min erfaring at ikke engang Rodalon tager det :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Gode husråd.

Indlægaf Sjo » 25. jul 2016, 18:46

Kan du gennemlufte det? Det virker nogle gange før mig.
0
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Gode husråd.

Indlægaf icelady » 25. jul 2016, 19:04

Sjo skrev:Kan du gennemlufte det? Det virker nogle gange før mig.


Hvis du med "gennemlufte" mener at lade det hænge og få luft, så har det hængt 4 dage i et andet kælderrum end dét, jeg normalt bruger.

Vinduerne stod på klem, så katte ikke kunne komme ind og det hjalp desværre ikke.

Allerhelst ville jeg gerne hænge det udenfor, men så skal det hænge et sted, hvor jeg ikke kan holde øje med det...og dét tør jeg ganske enkelt ikke her i området.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Gode husråd.

Indlægaf icelady » 25. jul 2016, 19:05

Juki skrev:Når jeg bruger Rodalon til tekstiler, så gør jeg det at jeg lægger det i blød (vand + Rodalon) og så skyller det godt bagefter. Derefter får det en tur i vaskemaskinen, på et skylleprogram, og sidst vasker jeg det som normalt med vaskemiddel. Det plejer at virke.

Men når nu du har forsøgt en masse forskelligt er det ikke sikkert der er noget/mere at gøre, desværre. Hvis det er hankattepis, så er min erfaring at ikke engang Rodalon tager det :tie:



Jeg synes bare ikke hankattepis lugter på den måde :gruble:

Men okay...det er Randers-katte, så de er nok lidt underlige :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Gode husråd.

Indlægaf Sjo » 26. jul 2016, 05:35

icelady skrev:
Sjo skrev:Kan du gennemlufte det? Det virker nogle gange før mig.


Hvis du med "gennemlufte" mener at lade det hænge og få luft, så har det hængt 4 dage i et andet kælderrum end dét, jeg normalt bruger.

Vinduerne stod på klem, så katte ikke kunne komme ind og det hjalp desværre ikke.

Allerhelst ville jeg gerne hænge det udenfor, men så skal det hænge et sted, hvor jeg ikke kan holde øje med det...og dét tør jeg ganske enkelt ikke her i området.


Jeg mente faktisk om det kunne hænge ude. Jeg forstår godt, at du ikke har lyst til at have det hængende uden at kunne holde opsyn med det. Du må finde et sted, hænge tøjet op, slå telt op og holde ferie der så...
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!

Tilbage til "Generelt"