Da jeg var barn....

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Da jeg var barn....

Indlægaf Lykke » 7. feb 2017, 16:55

Wizzze skrev:
HappyPaww skrev:
Lull skrev:Jeg drak mængder af hjemmelavet æggesnaps...
utroligt jeg ikke er død af salmonellaforgiftning

Jeg spiste løvemadder - råt hakket kød (ko, svin you bane it!) på rugbrød :D


Det gør jeg skam stadig!! med rå æggeblomme også! num num num :love:
(kun okse dog)


Tartar og rå æggeblomme har vi også spist i min barndom. Men dog kun okse.

Hvad ville det være udover svin og ko?
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Da jeg var barn....

Indlægaf Delfin » 7. feb 2017, 18:29

Som 8årig blev jeg hos min sommerfamilie placeret på en traktor, og så skulle jeg bare følge efter med vognen, så de andre kunne smide roer op. Jeg kunne ikke nå pedalerne og de var lidt hårde, så jeg måtte stå på pedalen for at bremse. Jeg var kun ved at køre i grøften på læreturen (ja turen - én tur), hvor bonden sad bagved og lærte mig det, og så trak han lige en knap ud for at drille mig, så der kom ordentlig fart på dyret. :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Da jeg var barn....

Indlægaf HappyPaww » 7. feb 2017, 19:21

Lykke skrev:
Wizzze skrev:
HappyPaww skrev:
Lull skrev:Jeg drak mængder af hjemmelavet æggesnaps...
utroligt jeg ikke er død af salmonellaforgiftning

Jeg spiste løvemadder - råt hakket kød (ko, svin you bane it!) på rugbrød :D


Det gør jeg skam stadig!! med rå æggeblomme også! num num num :love:
(kun okse dog)


Tartar og rå æggeblomme har vi også spist i min barndom. Men dog kun okse.

Hvad ville det være udover svin og ko?

Vel hakket kalv/flæsk :gruble: Som jeg mindes det stod min far altid klar med en mad de dage der skulle laves frikadeller :D
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Da jeg var barn....

Indlægaf Studsgaard » 7. feb 2017, 19:41

Delfin skrev:Som 8årig blev jeg hos min sommerfamilie placeret på en traktor, og så skulle jeg bare følge efter med vognen, så de andre kunne smide roer op. Jeg kunne ikke nå pedalerne og de var lidt hårde, så jeg måtte stå på pedalen for at bremse. Jeg var kun ved at køre i grøften på læreturen (ja turen - én tur), hvor bonden sad bagved og lærte mig det, og så trak han lige en knap ud for at drille mig, så der kom ordentlig fart på dyret. :lol:


Det minder mig om: vi også var tre-fore stykker børn, (tror vi var 11-15 år) der hjalp med at samle høsten ind fra markerne. Det var på den klub/byggelegeplads vi gik på. Der var vi nogen af de store der hjalp med det, dvs enten blev vi placeret i en traktor hvor vi så stille skulle køre rundt på marken hvor de voksne så smed halmballerne op på vognen bag ved.
Ellers så var vi to piger der var gode til at stable, så vi tog imod ballerne og stablede dem så på vognen. Ofte var det ret højt :nerve: og tit fik vi lov til at blive liggende oppe på læsset når vi så kørte til nabobyen hvor det skulle ind i laden. Tænk hvad der kunne være sket :panik: vi vi havde det fedt.

Jeg husker faktisk en gang hvor læsset skulle køres lidt længere væk, så derfor måtte vi denne gang ikke blive oppe på læsset, det var så ret heldigt, for vi havde stablet det så højt at det ramte nogle ledninger der gik over en af landevejene så der gik lidt ild i noget af halmen. :tie:
2
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Da jeg var barn....

Indlægaf hthy » 8. feb 2017, 01:49

Da jeg var barn på landet omkring 1960 , var det normalt, at man i min landsby på de enkelte gårde fejrede når sidste læs kornneg skulle køres hjem ved at invitere byens børn til at være med. Vi gik ud på marken og klatrede op på læsset og sad der, mens vi kørte ind til gårdspladsen Det var kornneg fra selvbinder og ikke baller som fra mejetærsker, så det var ikke super stabilt og en af gangene gik det da også galt.
Læsset væltede kort efter vi var startet, og alle børn væltede med ned på jorden delvis dækket af korn. Nogen tabte deres sko. En pige på min alder(9 år) sad med 2 mindre børn på 4-5 år som hun passede . Alle slap heldigvis godt fra det og vi gik bare tilbage til gården hvor vi fik det sædvanlige traktement af saftevand og æbleskiver. Næste dag var alle de tabte sko fundet og stod til afhentning ude foran gården. Jeg mener ikke man holdt op med at fejre sidste læs på gårdene efter dette.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Da jeg var barn....

Indlægaf kidkomb » 8. feb 2017, 22:11

Åh, det var så dejligt at få lov at ligge i bagagerummet med dyner og se op på motorvejslysene som strøg forbi :love:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"