1st World Problem.... Hvad er dit?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21453

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Nesnay » 9. okt 2023, 17:31

TinaW skrev:
Guilded_Lily skrev:
Nesnay skrev:Vi har fået link til årets gaveshop for firmajulegaver, og der er ikke noget, hvor jeg tænker "Yes, det mangler jeg!"

Ender nok med Snowballlamper eller en kombineret højtaler/kampe. Eller måske bare en højtaler m. trådløs oplader.


Jeg har samme problem. Jeg vakler lidt mellem et bubble-vaffeljern og den der lampedims, der både kan hænges op og bruges som en slags lommelygte.


Jeg prøver at overtale vores direktør til, at vi kan vælge fra sådan en firmagave shop.
Han vil helst støtte lokalt (og det er også fint nok, men udvalget af butikker er ikke super stort herovre)
Jeg kunne finde de første 10 brugbare gaver i kataloget.
Der plejer også at være et fint udvalg hos os, i år er der bare ikke noget, der rammer helt godt ift. mig.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12766
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12539

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Guilded_Lily » 10. okt 2023, 06:09

Benzinen er nede på 13,89 kr. og jeg har næsten fuld tank.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11649
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18742

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf PaleSeptember » 11. okt 2023, 08:27

Jeg har åbenbart 25 ferietimer, som jeg skal have afholdt inden 31.12. Udover de dage jeg allerede har ønsket. Det er næsten 4 dages ferie, jeg skal holde, og jeg er lidt træt af, at man SKAL afholde det, når man nu synes, at man hellere vil afholde dagene, når det er godt vejr og man har brug for det.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7662
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 763
Likede indlæg: 21453

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Nesnay » 12. okt 2023, 14:30

Nesnay skrev:Der er for meget kage på arbejde i dag. Det havde været mere optimalt, hvis det var blevet spredt ud over forskellige dage. Nu kan jeg ikke nå at smage det hele uden at få ondt i maven :trist:
Det samme i dag. Kantinen fejrede brunsvigerens dag, min søde tysk-italienske kollega havde bagt italienske specialiteter, og en anden kollega havde lagkage med pga. en intern joke på kontoret.
1
Aesel82
Indlæg: 2658
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4305

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Aesel82 » 12. okt 2023, 15:28

PaleSeptember skrev:Jeg har åbenbart 25 ferietimer, som jeg skal have afholdt inden 31.12. Udover de dage jeg allerede har ønsket. Det er næsten 4 dages ferie, jeg skal holde, og jeg er lidt træt af, at man SKAL afholde det, når man nu synes, at man hellere vil afholde dagene, når det er godt vejr og man har brug for det.


Må du ikke overføre nogle dage til næste år? Det må vi på min arbejdsplads (som også er i det offentlige).
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11649
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 916
Likede indlæg: 18742

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf PaleSeptember » 12. okt 2023, 15:34

Aesel82 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har åbenbart 25 ferietimer, som jeg skal have afholdt inden 31.12. Udover de dage jeg allerede har ønsket. Det er næsten 4 dages ferie, jeg skal holde, og jeg er lidt træt af, at man SKAL afholde det, når man nu synes, at man hellere vil afholde dagene, når det er godt vejr og man har brug for det.


Må du ikke overføre nogle dage til næste år? Det må vi på min arbejdsplads (som også er i det offentlige).


Jeg synes, der har været et eller andet med, at vi ikke må overføre længere, men jeg kan ikke lige finde det på skrift. Men nu har vi aftalt en juletur til Lübeck med en overnatning, og så har jeg spurgt min chef, om jeg må overføre resten. Hvis jeg ikke må, så må jeg jo finde nogle dage at holde dem på.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Aesel82
Indlæg: 2658
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4305

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Aesel82 » 12. okt 2023, 15:37

PaleSeptember skrev:
Aesel82 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har åbenbart 25 ferietimer, som jeg skal have afholdt inden 31.12. Udover de dage jeg allerede har ønsket. Det er næsten 4 dages ferie, jeg skal holde, og jeg er lidt træt af, at man SKAL afholde det, når man nu synes, at man hellere vil afholde dagene, når det er godt vejr og man har brug for det.


Må du ikke overføre nogle dage til næste år? Det må vi på min arbejdsplads (som også er i det offentlige).


Jeg synes, der har været et eller andet med, at vi ikke må overføre længere, men jeg kan ikke lige finde det på skrift. Men nu har vi aftalt en juletur til Lübeck med en overnatning, og så har jeg spurgt min chef, om jeg må overføre resten. Hvis jeg ikke må, så må jeg jo finde nogle dage at holde dem på.


Jeg var også overrasket over, at det var en mulighed hos os. Man har trods alt haft fire ekstra måneder at afholde dem i. Men en af mine kolleger har fået lov.

Vi må vist overføre op til fem dage.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12766
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12539

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. okt 2023, 12:07

Jeg har fødselsdag på torsdag, og jeg aner ikke, hvad jeg ønsker mig. Det er manden åbenbart træt af.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf 1234 » 17. okt 2023, 12:35

Aesel82 skrev:
PaleSeptember skrev:
Aesel82 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har åbenbart 25 ferietimer, som jeg skal have afholdt inden 31.12. Udover de dage jeg allerede har ønsket. Det er næsten 4 dages ferie, jeg skal holde, og jeg er lidt træt af, at man SKAL afholde det, når man nu synes, at man hellere vil afholde dagene, når det er godt vejr og man har brug for det.


Må du ikke overføre nogle dage til næste år? Det må vi på min arbejdsplads (som også er i det offentlige).


Jeg synes, der har været et eller andet med, at vi ikke må overføre længere, men jeg kan ikke lige finde det på skrift. Men nu har vi aftalt en juletur til Lübeck med en overnatning, og så har jeg spurgt min chef, om jeg må overføre resten. Hvis jeg ikke må, så må jeg jo finde nogle dage at holde dem på.


Jeg var også overrasket over, at det var en mulighed hos os. Man har trods alt haft fire ekstra måneder at afholde dem i. Men en af mine kolleger har fået lov.

Vi må vist overføre op til fem dage.


Jeg er ret sikker på, at den nye ferielov giver lov til at overføre en uge.
Jeg tror dog stadig arbejdspladsen skal godkende det.
1
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1170
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1097

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Mivsen » 17. okt 2023, 12:39

1234 skrev:
Aesel82 skrev:
PaleSeptember skrev:
Aesel82 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har åbenbart 25 ferietimer, som jeg skal have afholdt inden 31.12. Udover de dage jeg allerede har ønsket. Det er næsten 4 dages ferie, jeg skal holde, og jeg er lidt træt af, at man SKAL afholde det, når man nu synes, at man hellere vil afholde dagene, når det er godt vejr og man har brug for det.


Må du ikke overføre nogle dage til næste år? Det må vi på min arbejdsplads (som også er i det offentlige).


Jeg synes, der har været et eller andet med, at vi ikke må overføre længere, men jeg kan ikke lige finde det på skrift. Men nu har vi aftalt en juletur til Lübeck med en overnatning, og så har jeg spurgt min chef, om jeg må overføre resten. Hvis jeg ikke må, så må jeg jo finde nogle dage at holde dem på.


Jeg var også overrasket over, at det var en mulighed hos os. Man har trods alt haft fire ekstra måneder at afholde dem i. Men en af mine kolleger har fået lov.

Vi må vist overføre op til fem dage.


Jeg er ret sikker på, at den nye ferielov giver lov til at overføre en uge.
Jeg tror dog stadig arbejdspladsen skal godkende det.


Firmaet må selv bestemme om de vil tillade at overfører eller om de bare går tabt. Hos os må vi overfører 5 og i specielle tilfælde vil chefen også gerne købe en uge.
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3832
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9102

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Sofakartoflen » 17. okt 2023, 14:47

Jeg prøver at sælge nogle ting på Marketplace. Bla. noget der ikke lige kan sendes. Jeg har derfor sjovt nok skrevet, at jeg ikke sender det.
Jeg har foreløbigt fået 3 scam henvendelser, hvor de starter med at påstå, at de gerne vil betale for forsendelsen, hvis jeg lige giver dem mit tlf nummer bla bla bla.
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3245

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf klumphen » 17. okt 2023, 15:12

Mit trådløse headset er stoppet med automatisk at forbinde til mit apple tv. Så hver gang jeg vil se (høre) noget skal jeg første manuelt oprette forbindelse.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7766
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11480

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Kerrigan » 18. okt 2023, 04:43

Her i Indien har vi en der kommer og laver mad til os et par gange om dagen.
Problemet er bare at jeg er ved at være træt af indisk mad.
4
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17260
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42120

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf LaMariposa » 19. okt 2023, 04:24

Vores opvasker er stået af. Det kan man vel ikke sige noget til efter 17 års tro tjeneste med stigende arbejdsbyrde over det seneste år, men jeg orker ikke rigtigt koordineringen i at skulle have en ny. Derudover er den selvfølgelig fyldt og har stået i et par dage, og vi gider ikke vaske op i hånden.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2324

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Elverpigen » 22. okt 2023, 13:55

Efter at have kørt med cykelhjelm et par dage vil jeg have en Hövding igen. Den eneste forhandler i mit område, der har åbent søndag, er dem med den træls kundeservice, da min sidste Hövding var i udu, så det bliver cykelhjelm et par dage mere, da jeg ikke vil handle hos dem igen.
0

Tilbage til "Generelt"