1st World Problem.... Hvad er dit?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41859

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf LaMariposa » 8. maj 2019, 09:29

Jeg fryser...
0
:lun: Be brave
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf SofieP » 8. maj 2019, 13:20

sigge skrev:Studieturen med arbejde er blevet flyttet fra Dundee til Edinburgh. Edinburgh er en rigtigt hyggelig by, og der er sikkert mere at lave på egen hånd end i Dundee, men jeg har bare været der, så nu havde jeg glædet mig til at se noget nyt.

Dundee er meget lidt spændende, så jeg vil ikke sige at det er et stort tab! Jeg har boet der i 3 år, og rejste til Edinburgh hver gang jeg havde muligheden :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf girl_beat » 8. maj 2019, 14:22

Rengøringsdamen har ikke vasket vores kaffekopper af :naughty:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 14. maj 2019, 06:08

Nu har jeg endnu engang ifm. en rejse til udlandet modtaget en mail adresseret til Mr. [mit efternavn]. Jeg overvejer nogle gange seriøst at skifte navn til et, der også kan genkendes som et kvindenavn udenfor Norden. Når jeg rejser med min søster, som har et "internationalt anerkendt pigenavn", bliver vi altid Mr & Mrs [efternavn].
4
You can't spell awesome without me.
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Yetie » 14. maj 2019, 08:39

sigge skrev:Nu har jeg endnu engang ifm. en rejse til udlandet modtaget en mail adresseret til Mr. [mit efternavn]. Jeg overvejer nogle gange seriøst at skifte navn til et, der også kan genkendes som et kvindenavn udenfor Norden. Når jeg rejser med min søster, som har et "internationalt anerkendt pigenavn", bliver vi altid Mr & Mrs [efternavn].


I hear you! Det sker næsten hver uge i forbindelse med mit arbejde at jeg får mails til "mr. Xxx / Herr Xxx". Det sjove er så at min mandlige kollega, der har et navn der ligger tæt op ad mit navn, men som utvetydigt er et drengenavn (på dansk i hvert fald), jævnligt får mails til Mrs/Frau Yyy. :-D Forvirringen er total.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 14. maj 2019, 09:33

Yetie skrev:
sigge skrev:Nu har jeg endnu engang ifm. en rejse til udlandet modtaget en mail adresseret til Mr. [mit efternavn]. Jeg overvejer nogle gange seriøst at skifte navn til et, der også kan genkendes som et kvindenavn udenfor Norden. Når jeg rejser med min søster, som har et "internationalt anerkendt pigenavn", bliver vi altid Mr & Mrs [efternavn].


I hear you! Det sker næsten hver uge i forbindelse med mit arbejde at jeg får mails til "mr. Xxx / Herr Xxx". Det sjove er så at min mandlige kollega, der har et navn der ligger tæt op ad mit navn, men som utvetydigt er et drengenavn (på dansk i hvert fald), jævnligt får mails til Mrs/Frau Yyy. :-D Forvirringen er total.


:lol2: Jeg troede faktisk, at der sådan internationalt var en eller anden konsensus om, at man skriver Mr, hvis man er i tvivl, fordi det åbenbart er værre for en mand at blive antaget for at være en kvinde end omvendt.
Men jeg kan godt lide, at der er lidt ligevægt i det på din arbejdsplads.

Et eller andet sted, er det nok værre for min søster, at hun jævnligt bliver tiltalt "sir" ude i virkeligheden, hvilket i høj grad skyldes hendes højde (185 cm) og korte hår. Men folk kan jo godt se, at hun er en kvinde, når de ser rigtigt på hende, men sådan lige i farten bliver hun ofte kaldt sir. Det har jeg trods alt kun været ude for en enkelt gang.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 21. maj 2019, 10:44

Just hjemvendt fra ferie og endnu engang er det ikke lykkedes mig at overholde den første regel for en god ferie: Jeg skal have (mindst) en is hver dag. Faktisk fik jeg på 4 dage kun 1 lille is, en milkshake og en lille kugle is som en del af en dessert. Not good enough, Sigge! :nej:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 5. jun 2019, 15:17

Jeg har lyst til is, og jeg har Magnum i fryseren, men jeg er stadig mæt efter stor bøfsandwich til frokost, så jeg får det bare skidt, hvis jeg spiser en.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. jun 2019, 18:56

Jeg glemte at spørge efter en tidshorisont for beslutning efter MSc interview i dag. Så nu er jeg så nervøs at mit IBS er gået i gang.... det bliver en laaaaaang ventetid :nej:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Pandesteg » 6. jun 2019, 09:18

Jeg keder mig på mit arbejde i dag.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Lucia » 9. jun 2019, 08:25

Jeg havde købt en sauterpande, som blev trykket under transporten til mig, så den returnerede jeg selvfølgelig og købte en anden i stedet. Og nu har jeg så fået endnu en pande tilsendt uden beregning, fordi den returnerede blev anset som en reklamation.
Og det er jo god service og alt muligt, men jeg har jo ikke brug for to pander og jeg vil egentlig helst have den anden, jeg købte bagefter. Det virker også bare lidt sært at returnere den "gratis" pande (og i øvrigt at skulle betale for at returnere den, når jeg ikke har bedt om at få den).
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jun 2019, 09:32

Jeg kan ikke beslutte, om jeg skal lave et krus Darjeeling first flush-te mere, selv om maven egentlig er fuld.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Pityt » 9. jun 2019, 09:33

Det er min 5. fridag...og jeg keder mig og er totalt rastløs. Jeg glæder mig til at komme på arbejde på tirsdag :genert:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41859

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2019, 06:27

Jeg har fri i dag, og jeg kan ikke beslutte mig for, om jeg skal se TV2 Play, eller om jeg skal læse i min krimi. FML...
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Daine » 10. jun 2019, 10:43

Lucia skrev:Jeg havde købt en sauterpande, som blev trykket under transporten til mig, så den returnerede jeg selvfølgelig og købte en anden i stedet. Og nu har jeg så fået endnu en pande tilsendt uden beregning, fordi den returnerede blev anset som en reklamation.
Og det er jo god service og alt muligt, men jeg har jo ikke brug for to pander og jeg vil egentlig helst have den anden, jeg købte bagefter. Det virker også bare lidt sært at returnere den "gratis" pande (og i øvrigt at skulle betale for at returnere den, når jeg ikke har bedt om at få den).

Kan du sælge den “gratis” pande eller bruge den som gave til en du ved mangler og derfor ikke har byttebehov?
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"