1st World Problem.... Hvad er dit?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10219
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1215
Likede indlæg: 18361

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf .Magic. » 27. apr 2024, 19:23

TinaW skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:
TinaW skrev:
.Magic. skrev:Jeg har skubbet det i for lang tid og nu bliver jeg nødt til at få taget mig sammen til at få det tåbelige medicinhåndteringskursus. Det koster 1.800 kr. og jeg kunne godt finde noget mere spændende at bruge de penge på.


Er det for at måtte give medicin til din egen hest?

Ja og mine kaniner.


Du kan ikke få hesten udelukket fra konsum?
Jeg giver selv min(e) hest(e) medicin.
Den gamle får dagligt. Men hun er også udelukket fra konsum. Den unge er ikke og det eneste jeg har givet hende er ormekur.
Mine plejekatte får også af og til smertestillende eller antibiotika. Og de får alle loppe- og ormekur.
Må man heller ikke give den slags (loppe- og ormekur) uden det kursus?

Al medicin (også ormekur) til produktionsdyr kræver medicinhåndteringskursus. Kaniner går nu også under produktionsdyr. Det blev lavet om for noget tid siden. Katte og hunde er kæledyr så det må man stadig selv give :-)

Det er stort set umuligt at få heste ud af konsum efter den nye lov. Selv diverse stærke præperater giver kun tilbageholdelsestid på op til 6 måneder. Det er SÅ langt ude :-/


Ja okay. Har ikke sat mig så meget ind i reglerne, for den gamle er jo på medicin dagligt, så det alene udelukker hende fra konsum.
Min(e) dyrlæger er dog også flinke til at forny recepterne på hendes medicin uden at skulle tilse hende, hver gang.
Kan du ikke tage kurset online? Kan se man kan få det til en lavere pris på den måde.

Jeg snakker med dyrlægen på mandag ang resultatet af gødningsprøven så tænker jeg spørger hende :-)
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 241
Likede indlæg: 4113

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Galoldriel » 28. apr 2024, 17:08

Jeg har ikke skåret ridserne i mine brød dybe nok, så nu sprækker de i siden.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6391
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 772
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14734

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Pjeps » 29. apr 2024, 20:19

Jeg har lyst til at shoppe, men jeg kan ikke finde noget jeg mangler eller har lyst til at købe.
2
:ninja:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Purple Haze » 30. apr 2024, 01:51

Folk bliver ved med at give min kæreste og mig sprut i gave.

Det er selvfølgelig sødt nok af dem.
Men jeg prøver at drikke mindre generelt, og vi har snart ikke plads til det. Tror vi har omkring 30-40 flasker uåbnede gin, rom og whisky flasker + blandede øl mv min kæreste har fået.
(Så for knap 10.000kr der bare står i skabet og står).

Tror der er en flaske portvin jeg kan huske hvem har givet mig, ellers ryger det bare ind i skabet til alt det andet.

Det der er mest spøjst er at (nogen) folk som regel spørger efter en ønskeliste, og så lader til at gøre sig særlig umagen for at finde noget der ikke står på den.

Men altså det er selvfølgelig dejligt når folk gerne vil give en noget (og bliver altid glad for det) - kom bare til at tænke over det, nu jeg ligger her og ikke kan sove).
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Oak123
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 4042

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Oak123 » 30. apr 2024, 04:39

Purple Haze skrev:Folk bliver ved med at give min kæreste og mig sprut i gave.

Det er selvfølgelig sødt nok af dem.
Men jeg prøver at drikke mindre generelt, og vi har snart ikke plads til det. Tror vi har omkring 30-40 flasker uåbnede gin, rom og whisky flasker + blandede øl mv min kæreste har fået.
(Så for knap 10.000kr der bare står i skabet og står).

Tror der er en flaske portvin jeg kan huske hvem har givet mig, ellers ryger det bare ind i skabet til alt det andet.

Det der er mest spøjst er at (nogen) folk som regel spørger efter en ønskeliste, og så lader til at gøre sig særlig umagen for at finde noget der ikke står på den.

Men altså det er selvfølgelig dejligt når folk gerne vil give en noget (og bliver altid glad for det) - kom bare til at tænke over det, nu jeg ligger her og ikke kan sove).


Jeg har altid synes det er en lidt mærkelig kultur herhjemme med at give vin og lign. i forskellige gaver, også værtsgaver og tak fordi du holdt et oplæg - i job regi.
Også de senere år hvor flere og flere drikker mindre, og måske mere alkoholfri.

Måske I på næste ønskeseddel kan skrive at I/du ikke ønsker vin, sprut mm.
6
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9132
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22044

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Purple Haze » 30. apr 2024, 04:49

Oak123 skrev:
Purple Haze skrev:Folk bliver ved med at give min kæreste og mig sprut i gave.

Det er selvfølgelig sødt nok af dem.
Men jeg prøver at drikke mindre generelt, og vi har snart ikke plads til det. Tror vi har omkring 30-40 flasker uåbnede gin, rom og whisky flasker + blandede øl mv min kæreste har fået.
(Så for knap 10.000kr der bare står i skabet og står).

Tror der er en flaske portvin jeg kan huske hvem har givet mig, ellers ryger det bare ind i skabet til alt det andet.

Det der er mest spøjst er at (nogen) folk som regel spørger efter en ønskeliste, og så lader til at gøre sig særlig umagen for at finde noget der ikke står på den.

Men altså det er selvfølgelig dejligt når folk gerne vil give en noget (og bliver altid glad for det) - kom bare til at tænke over det, nu jeg ligger her og ikke kan sove).


Jeg har altid synes det er en lidt mærkelig kultur herhjemme med at give vin og lign. i forskellige gaver, også værtsgaver og tak fordi du holdt et oplæg - i job regi.
Også de senere år hvor flere og flere drikker mindre, og måske mere alkoholfri.

Måske I på næste ønskeseddel kan skrive at I/du ikke ønsker vin, sprut mm.


Det tror jeg vi vil gøre, min kæreste nævnte det også som en mulighed (tror det var derfor jeg kom til at tænke på det i nat).

Tænker lidt det er noget man køber når man ikke kender folk så godt, fordi man jo gerne vil have noget med. Og tidligere har jeg også synes det var strålende med gin - og ville foretrække det fremfor fx chokolade (som også lidt er sådan en, vi ved ikke hvad vi ellers skal finde på- gave), men eftersom vi har så meget, så er det bare ikke så sjovt længere.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14953
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 25183

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf sigge » 30. apr 2024, 07:25

Purple Haze skrev:
Oak123 skrev:
Purple Haze skrev:Folk bliver ved med at give min kæreste og mig sprut i gave.

Det er selvfølgelig sødt nok af dem.
Men jeg prøver at drikke mindre generelt, og vi har snart ikke plads til det. Tror vi har omkring 30-40 flasker uåbnede gin, rom og whisky flasker + blandede øl mv min kæreste har fået.
(Så for knap 10.000kr der bare står i skabet og står).

Tror der er en flaske portvin jeg kan huske hvem har givet mig, ellers ryger det bare ind i skabet til alt det andet.

Det der er mest spøjst er at (nogen) folk som regel spørger efter en ønskeliste, og så lader til at gøre sig særlig umagen for at finde noget der ikke står på den.

Men altså det er selvfølgelig dejligt når folk gerne vil give en noget (og bliver altid glad for det) - kom bare til at tænke over det, nu jeg ligger her og ikke kan sove).


Jeg har altid synes det er en lidt mærkelig kultur herhjemme med at give vin og lign. i forskellige gaver, også værtsgaver og tak fordi du holdt et oplæg - i job regi.
Også de senere år hvor flere og flere drikker mindre, og måske mere alkoholfri.

Måske I på næste ønskeseddel kan skrive at I/du ikke ønsker vin, sprut mm.


Det tror jeg vi vil gøre, min kæreste nævnte det også som en mulighed (tror det var derfor jeg kom til at tænke på det i nat).

Tænker lidt det er noget man køber når man ikke kender folk så godt, fordi man jo gerne vil have noget med. Og tidligere har jeg også synes det var strålende med gin - og ville foretrække det fremfor fx chokolade (som også lidt er sådan en, vi ved ikke hvad vi ellers skal finde på- gave), men eftersom vi har så meget, så er det bare ikke så sjovt længere.


Når I har så mange flasker, var det så ikke en idé at prøve at sælge nogen af dem? Når de er uåbnede, må man da kunne komme af med dem.

Ellers må I holde en kæmpe fest for alle de folk, der har givet jer sprutten gennem årene, og understrege i inviationen, at I ikke ønsker jer mere alkohol i værtsgaver. :D
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7814
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 599
Likede indlæg: 11579

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Kerrigan » 1. maj 2024, 08:27

Jeg er gået i Universetsparken for at nyde solen og lidt frisk luft og stilheden indtil frokost starter på Statsbiblioteket.
Og så er de ved at gøre klar til Kapsejladsen på fredag...
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Santa » 2. maj 2024, 05:42

Jeg har en marmorbordplade, som jeg gerne vil have ned i bilen fra 3.sal….kæresten har tilbudt at stå tidligere op og gære det for mig, men morgentrafikken her i gaden er mega tætpakket, og det er bøvlet at navigere i osv.
Så nu har jeg besluttet at jeg selv vil gøre det i aften, når trafikken er væk…..og jeg ved bare at jeg vil fortryde den beslutning!
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26893

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf Santa » 2. maj 2024, 14:09

Santa skrev:Jeg har en marmorbordplade, som jeg gerne vil have ned i bilen fra 3.sal….kæresten har tilbudt at stå tidligere op og gære det for mig, men morgentrafikken her i gaden er mega tætpakket, og det er bøvlet at navigere i osv.
Så nu har jeg besluttet at jeg selv vil gøre det i aften, når trafikken er væk…..og jeg ved bare at jeg vil fortryde den beslutning!

Tænk, min søde kæreste kom ned med det og smed det i bilen, mens jeg holdt i køen forbi vores opgang. Parkerer altid et stykke væk, og han holdt øje med hvor langt jeg var nået.
Han er sgu smart.
12
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16413
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1416
Likede indlæg: 30541

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf TinaW » 3. maj 2024, 06:22

Min mand arbejder i England pt. og tager ofte en eau de toilette med hjem.
Jeg har ikke plads til flere og kan ikke nå at bruge dem.
Jeg har sagt til ham, det er fjollet, men han bliver ved med at tage med hjem.
Og reelt set har jeg ikke lyst til at forære nogen af dem jeg pt. har væk, fordi jeg godt kan lide dem alle sammen.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17384
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3595
Likede indlæg: 42409

Re: 1st World Problem.... Hvad er dit?

Indlægaf LaMariposa » 3. maj 2024, 09:50

Jeg er hjemme i dag og havde glædet mig til at sidde ude og hygge. Men det blæser så absurd meget, at parasollen vælter konstant og ting flyver rundt. Jeg hader, at det blæser så meget i Danmark...
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Generelt"