Hav en fortsat god dag :-)

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55879
Kontakt:

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Ado » 25. maj 2016, 18:39

Advocatus-Diaboli skrev:
Ado skrev:Ja, hvordan har I det med den sætning? Jeg kan fornemme (og huske), at der er delte meninger om den.

Her kan den ikke provokere mig. Vedkommende der siger det, gør det kun for at være venlig. Ikke for at tvære hovent (og uvidende, men det er underordnet...hun SAGDE det) i, at ens hamster døde i tørretumbleren i morges.

Men hvad siger du?


Min bøf med den sætning er ikke, at jeg måske ikke har haft en god dag hidtil, men at det er bydeform. De skal sgu ikke bestemme om jeg skal have en god dag!

Nej, det kan jeg godt forstå. Det er fandeme også flabet og ubehøvlet.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Fru Sunshine » 25. maj 2016, 19:03

Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan den sætning kan støde nogen.

Så er man virkelig nærtagende.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
SoMaPe
Indlæg: 50
Tilmeldt: 8. maj 2016, 19:57
Kort karma: 2
Likede indlæg: 55

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf SoMaPe » 25. maj 2016, 19:21

Jeg lægger ikke mærke til om der bliver sagt hav en god dag eller hav en fortsat god dag. Jeg er ærlig talt også virkelig ligeglad. Det kan jeg da ikke bruge min energi på.
0
Kinda Pissed About Not Being A Mermaid
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Kommodedyret » 25. maj 2016, 19:45

Tak og i lige måsen.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Velvet-Goldmine » 25. maj 2016, 20:25

Det er helt sikkert et stort issue i kundeservicesektoren (hos mig, not so much).
Jeg havde engang et job i kundeservice hos et teleselskab og vi var på oplæring i 2-3 dage i både organisationen og kundeservice in general, inden vi blev sluppet løs og det var faktisk en af emnerne at vi aldrig måtte sige "hav en fortsat god dag".

Jeg var sådan lidt: :forvirret:

Jeg har vitterligt aldrig taget anstød af formuleringen fordi jeg netop har anset det som værende 'fra nu af', og ikke med indikation om at dagen indtil nu burde have været god, men bevarres jeg gjorde da så som de sagde.
Jeg synes det var lidt fjollet og jeg var faktisk så ualmindeligt god til mit arbejde at de par gange hvor jeg helt sikkert har sagt det forkerte, har ingen brokket sig overhovedet ;)
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2016, 20:29

Jeg undlod det efter et par gange skæld-ud.
Så blev det bare fuldautomatisk
"Hej
42,50
Farvel og tak"

Meget bedre...
0
2011
2015
2018
2020
2023
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Flowergirl » 25. maj 2016, 20:34

Jeg synes det almindelig høflighed, at ønske folk en "god dag" eller "forsat god dag". Jeg kvitterer altid med "mange tak, og ilm".
Nej man kan ikke vide om andre folk har haft en lorte dag, eller en god dag. Men kan virkelig ikke forstå, at nogle folk bliver sure over det. Det er blot ment i høflighed.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf Flora » 25. maj 2016, 20:39

Jeg stødte på verdens mest uhøflige Netto-medarbejder den anden dag. Hun nægtede simpelthen at mæle et ord til kunderne. Først fik hun smidt noget tungt oven på en bakke æg som gik i stykker. Kunden der havde købt dem gjorde hende opmærksom på det hvilket fik hende til at sende ham et kort surt blik og derefter kigge den anden vej uden at sige noget. Først da kunden havde nævnt de knuste æg og spurgt om han måtte hente en ny 3 gange rakte hun hånden ud efter æggene. Stadig uden at mæle et ord og uden at se på ham. En anden kunde stod og studerede sin bon og spurgte hende så om det var rigtigt der var bananer på tilbud. Hun sendte ham et irriteret blik og slog ud med armene som om det var det mest vanvittige i verden at forestille sig at hun kunne vide hvad der var på tilbud. Og så kiggede hun væk fra kunden uden at svare ham.

Men altså, hun var da trods alt høflig nok til at undlade at ønske nogen en fortsat god dag :deer:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hav en fortsat god dag :-)

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2016, 21:36

Jeg har altid, som Velvet, troet at det betød "fra nu af", men jeg må jo bøje mig for flertallet.
Selv siger jeg det aldrig. Kun "god dag" "hav en god dag" (det er åbenbart heller ikke så godt kan jeg se) "god weekend/aften" osv.

Til gengæld bliver jeg møg irriteret over "hav fortsat en god dag". Stop dog med at lave om på rækkefølgen. Jeg ved ikke hvorfor det irriterer mig så meget. Det er ligesom når folk tror, at de lyder kloge og korrekte, når de siger "Du må gerne sende dem til Berit og jeg" :stoned:¨
Good God :sur:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"