Fie Laursen er "knækket"

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. maj 2016, 06:58

Åh den stakkels lille pige :( Jeg håber hendes forældre støtter hende.
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16263
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32496

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 22. maj 2016, 07:03

Sørgeligt, men næppe overraskende.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. maj 2016, 07:11

Her de seneste uger har jeg faktisk set en del af hendes nyeste videoer og selv tænkt på at det eskalerede for hende, overskrifterne blev værre og værre, "Jeg datede en sociopat!", "Blev smidt ud fordi jeg ikke ville have sex", "Min blog er hacked", "Sperm oppe i mig", "Første gang jeg røg hash" jeg VED at dét ville jeg sgu da selv reagere på som forælder hvis mit barn begyndte at udsende sådan nogle videologs, det er bekymrende.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Hunkat » 22. maj 2016, 07:25

Og nu er den også på EB's forside... stakkels pige, hun får jo aldrig fred.

Nu har jeg ikke selv fulgt hende men har EB ikke været sådan ret obs på hende og bragt en masse artikler og sådan? Så meget for nogen form for kildekritik.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16263
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32496

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 22. maj 2016, 07:30

Hunkat skrev:Og nu er den også på EB's forside... stakkels pige, hun får jo aldrig fred.

Nu har jeg ikke selv fulgt hende men har EB ikke været sådan ret obs på hende og bragt en masse artikler og sådan? Så meget for nogen form for kildekritik.


Det har de fleste farverige medier vist.

Og alene denne tråd viser jo, at der er grund til at skrive om hende; folk vil læse om hende.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf paint » 22. maj 2016, 07:46

Jeg kommer til at tænke på denne artikel:
Vi er på vej mod en verden, hvor Kim Kardashian kan blive Præsident.

"De sociale medier skævvrider vores billede af, hvad der er vigtigt, og hvad der har værdi for samfundet. Absurde statusbobler er ved at tage magten over vores tanker, og vi er på vej mod en verden, hvor Kim Kardashian bliver præsident"

http://politiken.dk/debat/ECE3215098/vi ... raesident/
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14207
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1268
Likede indlæg: 40882

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Akehurst2 » 22. maj 2016, 08:06

paint skrev:Jeg kommer til at tænke på denne artikel:
Vi er på vej mod en verden, hvor Kim Kardashian kan blive Præsident.

"De sociale medier skævvrider vores billede af, hvad der er vigtigt, og hvad der har værdi for samfundet. Absurde statusbobler er ved at tage magten over vores tanker, og vi er på vej mod en verden, hvor Kim Kardashian bliver præsident"

http://politiken.dk/debat/ECE3215098/vi ... raesident/


Det er meget spot on.

Jeg så ikke hele Fie Laursens video, men hæftede mig ved det hun siger om, at folk kun kan lide hende (=følger hende), hvis der er drama.

Det er sikkert rigtigt, men hvis der ikke er drama, hvad er der så? Fie har jo ikke et særligt kunstnerisk, sportsligt eller intellektuelt talent, så hvis man skal være lidt hård, så er hun jo ikke særlig interessant for fremmede mennesker, hvis der ikke sker et eller andet. Så er det jo bare en ung pige, der poster billeder af det tøj, hun godt kunne tænke sig.

At hun har fået blandet interesse for en blog fra fremmede mennsker sammen med om folk kan lide hende, er så rigtig sørgeligt.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16263
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32496

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 22. maj 2016, 08:48

I hele det her cirkus kan man altid debattere hvem der er værst; hende, for at opdigte en hulens masse ting, eller dem, der følger hende og som enten støtter hende eller hader hende.

Overordnet synes jeg der er noget ravruskende galt, når især unge mener at de skal opdigte ting, for at gøre sig "interessante". Har de ingen venner og familie, der kan sige "Ro på nu. Du behøver ikke fremmedes Likes eller accept for at bevise overfor os at du er god nok."
Eller er en del af nutidens unge så forhippede på at promovere sig selv på bekostning af egen psykiske velvære?
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Persnikedy » 22. maj 2016, 08:52

Jeg syndes det er trist at hun har haft brug for at skabe hele denne her Fie Laursen person for at kunne få sine følelsesmæssige behov dækkede.

Jeg syndes også at det er skræmmende at hun i videoen på youtube snakker om at hun stadig vil blogge, være på youtube, og være kendt. Det bedste ville nok være en pause fra det hele istedet og finde ud af hvem hun endeligt er.


Også brækkede jeg mig mentalt over dem i kommentarene som skriver om at de håber hendes familie bliver kørt ned eller hun bare skal skyde sig selv... ffs
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Sevii » 22. maj 2016, 09:29

Wizzze skrev:
Sevii skrev:Har faktisk tænkt på hendes historier ikke virkede oprigtige, så jeg er ikke så chokeret. Det er trist hun gør sådan noget, så det til sidst bliver for meget.


Men er det ikke bare det forventede resultat af den kultur der hersker nu hos mange unge, hvor det handler om at være "kendt" og se ud, men ikke om reelt indhold? :gruble:
tidligere blev man kendt for et eller andet man havde opnået, et resultat, nu handler det om at blive fotograferet det rigtige sted, med de rigtige mennesker, og så skal man helst se ud på instagram, twitter osv. Hun har været god til den selviscenesættelse, men den slags liv er reelt uden indhold :gruble:

Det er vel noget af det samme som hende her?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... er/5808696

Altså, ja og nej. Jeg synes ikke Fies tilfælde er normalt. Men jeg håber da ikke det er det man kan forvente. Nu er jeg 23 og jeg kan heldigvis ikke genkende det fra mig selv, eller mine egne venner. Men jeg tænker bare det er sært hun ikke kan forudse konsekvenserne af det hun gør.
Forresten den artikel, jeg er ret sikker på det også var et stunt for at få opmærksomhed og penge. Hvis jeg husker hende ret. Det er noget mærkeligt noget. :forvirret2:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5437
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 666
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 14010

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf RavenClaw » 22. maj 2016, 10:56

Nu har jeg godt nok ikke set videoen.

Men hvor er det trist, at man i nutidens samfund kan blive kendt på denne måde. At man i stedet for at skulle opnå noget stort, så kan man iscenesætte sig selv via løgn og overdrivelse. Der er da ikke noget at sige til, at flere og flere føler sig utilstrækkelige, fordi deres liv er røvsygt i forhold til det, de ser på internettet. Jeg tror, det er en generel tendens, at man overdriver blogindlæg og andre historier for at få det bedre med sig selv. Alt handler jo snart om likes og følgere på de sociale medier. Det er sørgeligt, at samfundet skal bygges så meget op omkring Janteloven :wacko:
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf Zorglup » 22. maj 2016, 11:24

Guldlok skrev:Det er set mange gange før. Sidste år var der pigen "Clara Maria", som havde instagramprofilen Kemoland (ikke at forveksle med bloggen af samme navn), som gennem et halvt år skrev om sin kræft, kemo, indlæggelser mm.
Hun var ikke ret kendt på Instagram, indtil Masha Vang opdagede profilen og skrev om hende på sin blog (Masha troede jo, som flere andre, at Clara Maria/Kemoland var ægte). Herefter opnåede Kemoland pludselig 200.000 følgere på IG og det blev åbenbart for meget.
Så blev hun pludselig meget mere syg, og lå for døden og skrev sin afsked til sine følgere. Hun døde angiveligt og pludselig skrev hendes "læge" en lang afsked om Clara Marias livsmod, positive sind mm.

Her tænkte folk sit, for det er da ret uprofessionelt / etisk forkert, at en læge skriver på en patients profil og nogen på Instagram startede et større detektivarbejde og pludselig var hele Kemoland profilen blevet slettet.
Hun endte med at blive afsløret som en psykisk syg pige, der stod bag (hun kom aldrig frem offentligt, nok en ret god ide) og der kom en mindre DR3 dokumentar om det og lignende tilfælde.

http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2 ... ehistorie/


Jamen du godeste.
Jeg må nok sige, at jeg slet ikke føler ,jeg går glip af noget på de sociale medier.
Jeg bruger kun FB. Men inspireret af denne tråd her, ved jeg godt hvad samtalen i aften over aftensmaden, skal være om :) Jeg har jo 3 børn, som det vil være sjov, at dele nogle betragtninger med :)
1
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf vibbsen » 22. maj 2016, 11:46

Når det gælder Fie Laursen, så har jeg egentlig altid tænkt "Det er derfor Parental Guidance" er sådan en god ide.

Jeg har virkelig svært ved at se hvor Fie's forældre er henne i det her. Jeg er med på at hun er fyldt 18 og derfor er myndig. Men de er fuldstændig usynlige. De må da vide hvordan tingene hænger sammen. De må da også vide at hun har en blog. De må da vide at mange af de historier som vi har hørt ikke har hold i virkeligheden. Hvorfor søren har de ikke reageret. Hvorfor har de bare tilladt deres datter at blive ved med at have en kurs om tydeligvis var durk mod afgrunden. Hold kæft hvor jeg synes de har svigtet. Helt vildt.
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16263
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32496

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf icelady » 22. maj 2016, 12:03

vibbsen skrev:Når det gælder Fie Laursen, så har jeg egentlig altid tænkt "Det er derfor Parental Guidance" er sådan en god ide.

Jeg har virkelig svært ved at se hvor Fie's forældre er henne i det her. Jeg er med på at hun er fyldt 18 og derfor er myndig. Men de er fuldstændig usynlige. De må da vide hvordan tingene hænger sammen. De må da også vide at hun har en blog. De må da vide at mange af de historier som vi har hørt ikke har hold i virkeligheden. Hvorfor søren har de ikke reageret. Hvorfor har de bare tilladt deres datter at blive ved med at have en kurs om tydeligvis var durk mod afgrunden. Hold kæft hvor jeg synes de har svigtet. Helt vildt.


Hvad har du forestillet dig, forældrene skulle gøre? Som du selv skriver er hun jo 18 og myndig.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
HerErJeg
Indlæg: 4247
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5051

Re: Fie Laursen er "knækket"

Indlægaf HerErJeg » 22. maj 2016, 12:07

Nu er der af og til snak om at solen kan få et udbrud som lammer hele vores teknologiske infrastruktur.
Tænk lige hvis det skete? På det rent sociale plan med blogs og Facebook og YouTube videoer ville det helt være en sund ting at opleve det ægte liv mennesker imellem, hvis teknologien slet ikke var en mulighed - for en tid.
Det ville så helt sikkert også medføre paniske reaktioner, hvis hele den kunstige livsnerve blev kappet.
0

Tilbage til "Generelt"