Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 502
Likede indlæg: 10015

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 29. okt 2018, 08:17

3 af mine mandlige kolleger sidder og diskuterer Den Store Bagedyst. Det er lidt hyggeligt. :)
7
LaMariposa
Kort karma: 526
Likede indlæg: 8225

Indlægaf LaMariposa » 29. okt 2018, 08:20

Stitch skrev:
Jeg blev så trist da jeg læste det her til morgen. Really? Wtf.

Jeg tænker næsten, at der må være mere i det end vi umiddelbart hører i pressen. Hørte i radioen, at mange så de to kandidater som pest og kolera, men at de simpelthen ikke troede på, at Arbejderpartiet kunne bringe den forandring, der er brug for.

Men det er stadig fucking skræmmende.
0
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 324
Likede indlæg: 4685

Indlægaf Stitch » 29. okt 2018, 08:43

LaMariposa skrev:
Stitch skrev:
Jeg blev så trist da jeg læste det her til morgen. Really? Wtf.

Jeg tænker næsten, at der må være mere i det end vi umiddelbart hører i pressen. Hørte i radioen, at mange så de to kandidater som pest og kolera, men at de simpelthen ikke troede på, at Arbejderpartiet kunne bringe den forandring, der er brug for.

Men det er stadig fucking skræmmende.

Jeg har læst de brasilianske aviser det sidste års tid og talt med mine brasilianske venner, så har hørt en del. Synes stadig det er skræmmende. At man er så træt af PT at dette.. at dette "alternativ" er at foretrække. At mennesker kan have så kort hukommelse at de ønsker militær diktatur tilstande igen. At man i ramme alvor kan få sig selv til at sige: "så slemt var det jo heller ikke".

Jeg kender folk der er blevet fængslet og tortureret. Der har fået familiemedlemmer og venner dræbt. Jo gud fanden var det slemt. Og det hører altså med under Bolsonaro. Det er dét han bl.a. gerne vil bringe tilbage igen. (det har han ytret i diverse interviews og taler).

PT var måske ikke det bedste parti. Men de har hverken tortureret eller myrdet. Det er desuden bevist at korruptionsskandalen og afsætning af Dilma er sket under falske forudsætninger. At fængslingen af Lula var sket på falske indicier. At Temer og andre højreorienterede politikere er korrupte (det er filmet af 2 forskellige tv stationer - en statsafhængig og en uafhængig). OG stadigvæk husker folk hvad de vil.
Det er så trist.
7
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 298
Likede indlæg: 5944

Indlægaf hotlips » 29. okt 2018, 09:01

Vi var ovre og se min drengs ven spille ishockey igår, de tabte med en million men han havde åbenbart glædet sig helt vildt til vi kom og så ham spille så han var ligeglad, , han er den mindste af den flok der render sammen men han er sådan en sød unge

Jeg tror det tog omkring halvanden time,og de var godt givet ud, han var bare så stolt da han kom skøjtende og vinkede og da de fløjtede af var det bare fedt at se min dreng knokle afsted for at give ham en kæmpekrammer før han gik til omklædning fordi de jo havde tabt.

Jeg synes det er en stor fornøjelse at se hvor gode de unger er til at være venner, selvom de ikke er ældre end de der 6-7 år, så har de rigtig godt styr på at det være venner består af de små ting på hverdagsbasis, og det der med at støtte hinanden og hjælpe med at spille på Playstationen og hvad de ellers render og laver det behøver vi slet ikke at rende og fortælle dem..
11
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 510
Likede indlæg: 6544

Indlægaf Guilded_Lily » 29. okt 2018, 10:25

Der må være pensionisttræf i Sønderborg her til formiddag. Tre gange kom jeg til at køre bag en bilfuld ældre mennesker, der 1)ikke kunne finde speederen efter at have holdt stille og 2)syntes, fartgrænsen måtte være 30 i stedet for 50 og 50 i stedet for 70. Kom nuuuuuu!
2
Akehurst2
Kort karma: 627
Likede indlæg: 14099

Indlægaf Akehurst2 » 29. okt 2018, 10:28

Havde travlt, så gik hurtigt/småløb hen af fortovet. Ung mand blev mere og mere synligt nervøs ved den her person, som kom nærmere og nærmere - han troede øjensynligt, at jeg var efter ham, og smilede lettet, da jeg lige før jeg indhentede ham, stoppede og gik ind af min gadedør.

Observation: Yngre mænd af mellemøstligt udseende kan åbenbart blive lige så nervøse ved at bliev forfulgt af halvgamle, hvide damer som omvendt :-D
30
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 452
Likede indlæg: 15726

Indlægaf Fyrst Eberhard » 29. okt 2018, 12:10

Når ens sidemand i toget bliver ved med at pille bussemænd og nulre dem ned på gulvet, imens han indimellem hoster én i ansigtet.

B69622CD-232E-4A13-BB43-4F1B653213AF.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Peace!
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2909

Indlægaf Ghattner » 29. okt 2018, 13:14

Det der fænomen med at man hoster for at få nogens opmærksomhed. Det har ofte sådan en lidt speciel "klang". Det bliver ekstra forvirrende når nogle personer rent faktisk hoster på den måde.
0
Allmost_Famous
Kort karma: 410
Likede indlæg: 8282

Indlægaf Allmost_Famous » 29. okt 2018, 19:48

Få ting er lige så åndssvage som at bruge "sjove" falske mellemnavne på Facebook.

Nej, du bliver ikke sådan en skør og sprudlende type, bare fordi du kalder dig Jytte Spilopmager Madsen, Brian Ostereje Kristensen, eller Kurt The Man Nielsen.
24
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Aragorn
Kort karma: 464
Likede indlæg: 5214

Indlægaf Aragorn » 29. okt 2018, 21:08

Efter at have fået prikket hul på trommehinden i dag har jeg igen gavn af den venstre højttaler. Stort fremskridt.
1

Are you paying attention?
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1580
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 19740
Kontakt:

Indlægaf Ado » 30. okt 2018, 12:39

Allmost_Famous skrev:Få ting er lige så åndssvage som at bruge "sjove" falske mellemnavne på Facebook.

Nej, du bliver ikke sådan en skør og sprudlende type, bare fordi du kalder dig Jytte Spilopmager Madsen, Brian Ostereje Kristensen, eller Kurt The Man Nielsen.

Jeg så en "Rikke Fræksak" på Facebook. :tie:
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2909

Indlægaf Ghattner » 30. okt 2018, 13:00

Der er nogle mennesker der har så travlt med at fortælle andre hvordan de bliver gode mennesker, at de rent faktisk selv ender med at blive nogle ubehagelige mennesker.
8
LadyFox
Kort karma: 1445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 24567

Indlægaf LadyFox » 30. okt 2018, 13:56

Christian Brøns - "Du kan gøre hvad du vil" er åbenbart, for mig, sådan en sang jeg bare MÅ synge med på - Det er nærmest små-ubehageligt at holde igen med at stråle med på den midt på en café.

Sådan vidste jeg slet ikke at jeg havde det med den sang :forvirret:
7
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
LaMariposa
Kort karma: 526
Likede indlæg: 8225

Indlægaf LaMariposa » 31. okt 2018, 17:01

Om at cykle hjem til forstaden til Halloween...

Når man lige er nødt til at standse cyklen og banke på hos nogen for at fortælle, at der er gået ild i deres græskar (og ja, det brændte med røg og det hele, det var ikke bare lyset :D). Det er ikke hver dag man siger "hej, jeg kom lige forbi, og jeg ville bare sige, at der er ild i dit græskar" til en fremmed. Fast forward til ti minutter senere, hvor jeg kører forbi en gigantisk plysedderkop, der er blevet tabt i vejkanten. Kort efter ser jeg en zombie komme ud fra det lokale pizzeria :lol:
Senest rettet af LaMariposa 2. nov 2018, 15:13, rettet i alt 1 gang.
17
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 2100
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 22796

Indlægaf Daine » 31. okt 2018, 17:14

LaMariposa skrev:Om at cykle hjem fra til forstaden til Halloween...

Når man lige er nødt til at standse cyklen og banke på hos nogen for at fortælle, at der er gået ild i deres græskar (og ja, det brændte med røg og det hele, det var ikke bare lyset :D). Det er ikke hver dag man siger "hej, jeg kom lige forbi, og jeg ville bare sige, at der er ild i dit græskar" til en fremmed. Fast forward til ti minutter senere, hvor jeg kører forbi en gigantisk plysedderkop, der er blevet tabt i vejkanten. Kort efter ser jeg en zombie komme ud fra det lokale pizzeria :lol:

Jeg mødte et gående skelet og en jeg tror var Darth Maul. Ser man heller ikke hver dag i min lille bondeby :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Tilbage til "Generelt"