Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mangoness » 31. mar 2018, 09:48

PaleSeptember skrev:
Ondemand skrev:
Miss_no_More skrev:
Juki skrev:Fra et kommentarspor omhandlende noget med Peter Lundin. Det er en teenager der spørger, så jeg tror det er rigtigt nok.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.. :genert:


"Danmark Har Talent Speciel Edition - nu med finurlige personligheder som Peter Lundin og Raketmadsen. Det har aldrig været mere spændende!"

:lol: :lol: Jøsses, så følger man godt nok marginalt med i nyhederne.


Jeg gad godt at se en sæson af “Robinson Ekspeditionen” med Peter Lundin, Raketmadsen, Amagermanden og lignende typer som deltagere :popkorn:


Så ville jeg også se reality tv! Især hvis det gik ud på, at de skulle udrydde hinanden :fløjt:


Hvad får de ud af at deltage? Den sidste, der overlever, får lov til at blive løsladt? :panik:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 31. mar 2018, 11:46

Er på Sydsjælland for at besøge familien.

Er lige kørt forbi en gårdbutik med et skilt, hvor der med store bogstaver stod: "Nye høns!"

Ligesom når der altid står "nye rør" på skilte ved solarier.
12
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 31. mar 2018, 12:11

POCKETKITTEN skrev:Er på Sydsjælland for at besøge familien.

Er lige kørt forbi en gårdbutik med et skilt, hvor der med store bogstaver stod: "Nye høns!"

Ligesom når der altid står "nye rør" på skilte ved solarier.

God reklame, der er ikke noget værre end et æg der er halvgammelt allerede når det bliver lagt :cool:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. mar 2018, 13:10

DetSorteCirkus skrev:Så sidder man der i solskin på et yndigt torv i Bruxelles med moules frites på bordet og lokal øl i glasset og synes bare, at det hele går op i en højere enhed.
Enter: et hare krishna-optog.


Da jeg havde spist færdig, gik jeg en lille tur på cirka ti minutter. Da jeg vendte tilbage til pladsen, var der troppet et hornorkester op plus et optog af ældre mænd med store faner.
6
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 31. mar 2018, 13:19

Robinsonlisten er ikke meget bevendt. Når der alligevel er undtagelser, kan jeg jo ligeså godt bare fortsætte med at bede dem sætte mig på 'ring ikke listen', efterhånden som de ringer.
På et eller andet tidspunkt når jeg vel igennem dem alle. - Undtagen idioterne fra 'microsoft' og andet scam, som af en eller anden grund har kastet sig over mit telefonnummer for tiden, og dem slipper man nok ikke for, lige meget, hvor meget man siger nej tak :cuss:

Nej tak-ordninger samt framelding af analyseinstitutter og andre

Analyseinstitutter og godgørende foreninger må stadig kontakte dig, selvom du er registreret på Robinsonlisten.

Vil du også framelde dette, skal du kontakte de enkelte analyseinstitutter og foreninger og bede dem om at lade være med at kontakte dig. Virksomheden må ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have flere henvendelser.

Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinsonlisten eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden.

Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7635
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21314

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Nesnay » 31. mar 2018, 14:02

Delfin skrev:Robinsonlisten er ikke meget bevendt. Når der alligevel er undtagelser, kan jeg jo ligeså godt bare fortsætte med at bede dem sætte mig på 'ring ikke listen', efterhånden som de ringer.
På et eller andet tidspunkt når jeg vel igennem dem alle. - Undtagen idioterne fra 'microsoft' og andet scam, som af en eller anden grund har kastet sig over mit telefonnummer for tiden, og dem slipper man nok ikke for, lige meget, hvor meget man siger nej tak :cuss:

Nej tak-ordninger samt framelding af analyseinstitutter og andre

Analyseinstitutter og godgørende foreninger må stadig kontakte dig, selvom du er registreret på Robinsonlisten.

Vil du også framelde dette, skal du kontakte de enkelte analyseinstitutter og foreninger og bede dem om at lade være med at kontakte dig. Virksomheden må ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have flere henvendelser.

Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinsonlisten eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden.

Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald.


Ellers kan du overveje at få udeladt nummer, hvis du er o.k. med, at dit nummer så heller ikke kan søges frem af "almindelige" mennesker. Jeg har det og elsker det - bliver aldrig kontaktet af sælgere/analyseinstitutter.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 31. mar 2018, 14:13

Nesnay skrev:
Delfin skrev:Robinsonlisten er ikke meget bevendt. Når der alligevel er undtagelser, kan jeg jo ligeså godt bare fortsætte med at bede dem sætte mig på 'ring ikke listen', efterhånden som de ringer.
På et eller andet tidspunkt når jeg vel igennem dem alle. - Undtagen idioterne fra 'microsoft' og andet scam, som af en eller anden grund har kastet sig over mit telefonnummer for tiden, og dem slipper man nok ikke for, lige meget, hvor meget man siger nej tak :cuss:

Nej tak-ordninger samt framelding af analyseinstitutter og andre

Analyseinstitutter og godgørende foreninger må stadig kontakte dig, selvom du er registreret på Robinsonlisten.

Vil du også framelde dette, skal du kontakte de enkelte analyseinstitutter og foreninger og bede dem om at lade være med at kontakte dig. Virksomheden må ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have flere henvendelser.

Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinsonlisten eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden.

Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald.


Ellers kan du overveje at få udeladt nummer, hvis du er o.k. med, at dit nummer så heller ikke kan søges frem af "almindelige" mennesker. Jeg har det og elsker det - bliver aldrig kontaktet af sælgere/analyseinstitutter.


Ok det er da værd at overveje. Jeg troede egentlig bare, de havde en computer til at sidde og generere en masse tilfældige numre.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rapfisk » 31. mar 2018, 15:12

Man bliver ikke træt af at bo på femstjernet hotel. I hvert fald ikke på otte dage.
8
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 31. mar 2018, 15:33

Dittemus skrev:
Delfin skrev:
Nesnay skrev:
Delfin skrev:Robinsonlisten er ikke meget bevendt. Når der alligevel er undtagelser, kan jeg jo ligeså godt bare fortsætte med at bede dem sætte mig på 'ring ikke listen', efterhånden som de ringer.
På et eller andet tidspunkt når jeg vel igennem dem alle. - Undtagen idioterne fra 'microsoft' og andet scam, som af en eller anden grund har kastet sig over mit telefonnummer for tiden, og dem slipper man nok ikke for, lige meget, hvor meget man siger nej tak :cuss:

Nej tak-ordninger samt framelding af analyseinstitutter og andre

Analyseinstitutter og godgørende foreninger må stadig kontakte dig, selvom du er registreret på Robinsonlisten.

Vil du også framelde dette, skal du kontakte de enkelte analyseinstitutter og foreninger og bede dem om at lade være med at kontakte dig. Virksomheden må ikke tage betaling for at notere, at du ikke vil have flere henvendelser.

Det skal gælde straks, uanset om du står på Robinsonlisten eller ej, og du kan klage til Forbrugerombudsmanden, hvis du alligevel får opkald fra virksomheden.

Hvis du vil klage til Forbrugerombudsmanden, kan det være nødvendigt, at du også sender en e-mail eller et brev til virksomheden, så du kan dokumentere, at du har frabedt dig reklamer og opkald.


Ellers kan du overveje at få udeladt nummer, hvis du er o.k. med, at dit nummer så heller ikke kan søges frem af "almindelige" mennesker. Jeg har det og elsker det - bliver aldrig kontaktet af sælgere/analyseinstitutter.


Ok det er da værd at overveje. Jeg troede egentlig bare, de havde en computer til at sidde og generere en masse tilfældige numre.


Jeg har både udeladt nummer og er registreret på Robinsonlisten. Jeg er ikke blevet ringet op af nogle i i hvert fald fem år.

Samme her, jeg har haft udeladt nr (eller det er vist hemmeligt nr, men mit nummer bliver vist ved opkald. Det kan man vælge om man vil have) siden 2005 og på Robinsonlisten siden 2015, og jeg bliver aldrig kontaktet mere :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf hotlips » 1. apr 2018, 01:36

Jeg er vist ved at være klar igen, det har været nogle seriøse skoduger, først var Benjamin møgsyg og da han fik det bedre var han lige så svag som en nyfødt killing, vi skulle have været inde og se motorcyklerne da bakken åbnede sidste fredag, jeg skulle lige i banken på vej til bussen men vi nåede ikke engang ned til bageren som er 300 m væk før han var så træt at han græd.
Så jeg har vogtet over ham for han har ingen fornemmelse for hvor lidt kræfter han har, og så blev jeg selv syg.. Det er jo ikke for sjov at jeg er på pension og en hel uge uden at få den hvile jeg har brug for har i forvejen været uoverskueligt hårdt.

Så jeg pressede hans far til at tage ham, men det klarer han vel også i de par dage, ud af ti dages ferie.. Og især når han selv går og leger bekymret fordi jeg lignede en der har været død i tre uger og koger af feber.

Men nu hjælper det på det, jeg har sovet flere dage væk, idag sov jeg til 12 og gik i seng igen kl 19 fordi jeg ikke kunne holde mig vågen, og jeg vågnede først igen for en time siden.

Så nu ser jeg den eneste ene,det er jo en ren lykkepille i miniform, man kan bare ikke lade være med at blive i godt humør og få lyst til at gå ud og gøre noget.


Det det har ellers været seriemordere og terrorister i flere uger men nu vil jeg gerne have forår og ud, hvis min søde dreng kommer hjem lidt tidligt i morgen så skal vi på tur, et eller andet useriøst som guiness museum eller bare ind og se på gardere og få en håtdåg.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Juki » 1. apr 2018, 02:13

AstaPasta skrev:Der er en, der er så glad for Niarn, at det da skal spilles højt på banegården. Måske det er modsvar på stationens normale marchmusik.
(Og ja, jeg blev midt i indlægget i tvivl om, hvornår noget er en banegård. Og det er ikke vigtigt nok til, at jeg vil google det.)

Mange steder i Jylland hedder alle stationer uofficielt banegårde i stedet i hvert fald :D

Jeg har dog ikke svaret, men jeg har undret mig over det samme. Om det er noget med størrelsen, hvornår de er grundlagt og deres faciliteter eller noget helt andet :gruble:

Der er også noget der hedder et "trinbræt". Det er også en slags jernbanestation(for at gøre forvirringen større :lol:) https://da.m.wikipedia.org/wiki/Trinbræt
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2018, 07:56

Jeg skal ellers lige love for, at den lokale kirkes klokker giver valuta for kirkeskatten pt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 1. apr 2018, 07:58, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. apr 2018, 07:59

Dittemus skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg skal ellers lige love for, at den lokale kirkes klokker giver valuta for kirkeskatten lige nu.

Det samme her. Jeg bor nærmest lige op ad en. Ingen formiddageslur til mig...


På den anden side. Hvis de ikke må i dag kl. 10, hvornår så? :D
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14801
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 1. apr 2018, 11:53

Jeg så “Presselogen” tidligere i dag, hvor en sportsredaktør fra TV2 udtalte, at han havde droppet BT som medie til sportsnyheder pga. for mange click bait-artikler. Ironisk nok har jeg selv droppet tv2.dk som nyhedsmedie, fordi jeg syntes, de var blevet for tabloide og havde for mange click bait-agtige overskrifter.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 1. apr 2018, 18:15

Juki skrev:Mange steder i Jylland hedder alle stationer uofficielt banegårde i stedet i hvert fald :D

Jeg har dog ikke svaret, men jeg har undret mig over det samme. Om det er noget med størrelsen, hvornår de er grundlagt og deres faciliteter eller noget helt andet :gruble:

Der er også noget der hedder et "trinbræt". Det er også en slags jernbanestation(for at gøre forvirringen større :lol:) https://da.m.wikipedia.org/wiki/Trinbræt

Jeg kørte bus i nogle år som ung og kan satdig huske en ældre, meget jysk jyde, som bad om jeg ville sige "ved baaaanen".
Jeg regnede med at han kom fra en by med højst én station, og at han mente Hovedbanegården. :)
De andre stationer kalder vi bare stationer.
Ved trinbræt forestiller jeg sådan en ude ved "grisen", hvor der bare er perronen og måske et lille læskur, men ellers ikke andet.
1

Tilbage til "Generelt"