Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
K.toldam
Indlæg: 4087
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1765

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf K.toldam » 14. dec 2022, 06:16

abcd skrev:
Delfin skrev:Jeg troede faktisk, at det stod på, men jeg har ikke kigget efter for nylig. Jeg har vidst det i årevis, måske derfor har jeg svært ved at svinge mig op til den helt store reaktion, men jeg kan godt følge dig i, at der er noget forkert i, at man skal betale for at få det verificeret


Jeg vil tro mange herinde vidste det i forvejen. Men ude i den virkelige verden hvor gennemsnittet er mindre oplyste end gennemsnittet herinde, tror jeg der er temmelig mange - nok endda et flertal - som ikke ved det. Og jeg tror det ville skade salget hvis det var tydeligt på kødet at det er halal. Og det tror jeg også producenterne ved. Så det er sådan lidt "hvis vi lader som ingenting, opdager fru Jensen der stemmer Dansk Folkeparti, nok ikke at kyllingen er halal". Det virker lidt som et beskidt trick...


jeg tror også grunden til det ikke står på er at det vil skade salget.
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26709

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 14. dec 2022, 06:49

AFK skrev:
Santa skrev:
AFK skrev:
Misantropen skrev:Er det ikke lige meget om man hoster meget eller længe, så længe man ikke smitter og har en ordentlig hygiejne?


Ikke for de kolleger, der skal høre på det.

Hvis mine kolleger er for sarte til at høre på min hoste, så skal jeg da med glæde blive hjemme i en måneds tid mere.


Sarthed har sgu da ikke noget med det at gøre. Det er bare røvirriterende og forstyrrende. Især hvis man sidder i samme lokale, og arbejder med hvert sit.

Nå. Min medfølelse er forsvindende lille.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 14. dec 2022, 07:04

Det er naturligvis fint at skulle af med ikke så mange penge for elektricitet, men det er rimeligt latterligt at at betale aconto når det bare ikke på nogen måde reflekterer virkeligheden. Der vil givetvis være en del mennesker der ikke lige kan smide godt 11.000 for en elregning.

Screenshot_20221214-080026_Drive.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Bergen » 14. dec 2022, 07:35

Vi har i Undervisningsministeriet ikke en sk*d styr på, hvorfor vi tester skoleelever. Skriv venligst det til elevernes forældre på Aula.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 14. dec 2022, 07:37

Aragorn skrev:Det er naturligvis fint at skulle af med ikke så mange penge for elektricitet, men det er rimeligt latterligt at at betale aconto når det bare ikke på nogen måde reflekterer virkeligheden. Der vil givetvis være en del mennesker der ikke lige kan smide godt 11.000 for en elregning.

Screenshot_20221214-080026_Drive.jpg


Det er så belastende at der ikke bare afregnes kvartalsvis for det faktiske forbrug, i og med at alle målere er elektroniske og måler forbruget dag for dag.
Norlys, som vi også har, nægtede at tilpasse acontobeløbet hos en bekendt, der påviseligt havde brugt langt mindre el end den tidligere beboer på adressen. Selv om de jo selv kunne se forbruget i deres system.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 14. dec 2022, 07:41

TinaW skrev:
Aragorn skrev:Det er naturligvis fint at skulle af med ikke så mange penge for elektricitet, men det er rimeligt latterligt at at betale aconto når det bare ikke på nogen måde reflekterer virkeligheden. Der vil givetvis være en del mennesker der ikke lige kan smide godt 11.000 for en elregning.

Screenshot_20221214-080026_Drive.jpg


Det er så belastende at der ikke bare afregnes kvartalsvis for det faktiske forbrug, i og med at alle målere er elektroniske og måler forbruget dag for dag.
Norlys, som vi også har, nægtede at tilpasse acontobeløbet hos en bekendt, der påviseligt havde brugt langt mindre el end den tidligere beboer på adressen. Selv om de jo selv kunne se forbruget i deres system.


Så skal de jo til at lave om på deres måde at arbejde på, og den omstrukturering gider de ikke. Det minder om Post Danmark der i sin tid ikke mente det var muligt at lade være med at uddele reklamer - naturligvis fordi det var en meget stor del af deres indtægt.

De vil blive tvunget til at gøre det, før eller siden. Der vil komme et politisk pres. Tiderne skifter.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23371

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 14. dec 2022, 13:26

Hey, jeg har fundet en tegning der indkapsler essensen af mig.

EHunJrs.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kommodedyret » 14. dec 2022, 15:24

Jeg kunne egentlig godt spise en omgang gammeldags millionbøf. Aner ikke hvor den lyst kommer fra, har ikke fået det i ca 20 år :lol:
3
Closure, closure, closure closure closure
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf zembra1986 » 14. dec 2022, 15:50

Der er 8,5 grader i mit køkken p.t. (der er ingen radiator herude). Brrrrrr! Den hjemmeisolering i ydervæggen hjalp vist ikke meget.....
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 14. dec 2022, 17:58

zembra1986 skrev:Der er 8,5 grader i mit køkken p.t. (der er ingen radiator herude). Brrrrrr! Den hjemmeisolering i ydervæggen hjalp vist ikke meget.....

Det er slemt!

Vi havde 10 grader på job i går - så i dag har jeg droppet vores officielle arbejdstøj og taget en varm striktrøje på udover en rullekravetrøje, det kommer jeg til at gå i resten af ugen. Og jeg tager skibukser med fredag/lørdag/søndag, hvor de melder ret koldt vejr. En skam jeg ikke må gå med strikhandsker også :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 14. dec 2022, 18:23

abcd skrev:
Delfin skrev:Jeg troede faktisk, at det stod på, men jeg har ikke kigget efter for nylig. Jeg har vidst det i årevis, måske derfor har jeg svært ved at svinge mig op til den helt store reaktion, men jeg kan godt følge dig i, at der er noget forkert i, at man skal betale for at få det verificeret


Jeg vil tro mange herinde vidste det i forvejen. Men ude i den virkelige verden hvor gennemsnittet er mindre oplyste end gennemsnittet herinde, tror jeg der er temmelig mange - nok endda et flertal - som ikke ved det. Og jeg tror det ville skade salget hvis det var tydeligt på kødet at det er halal. Og det tror jeg også producenterne ved. Så det er sådan lidt "hvis vi lader som ingenting, opdager fru Jensen der stemmer Dansk Folkeparti, nok ikke at kyllingen er halal". Det virker lidt som et beskidt trick...


Der har altså været skrevet meget om det i medierne, både aviser og tv, og jeg husker også, at det blev diskuteret heftigt, dengang det kom frem første gang. Det er gået som det plejer. Folk raser og vil boykotte i lange baner, og en måned senere står der igen kyllingfileter på bordet
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 14. dec 2022, 18:25

Daine skrev:
zembra1986 skrev:Der er 8,5 grader i mit køkken p.t. (der er ingen radiator herude). Brrrrrr! Den hjemmeisolering i ydervæggen hjalp vist ikke meget.....

Det er slemt!

Vi havde 10 grader på job i går - så i dag har jeg droppet vores officielle arbejdstøj og taget en varm striktrøje på udover en rullekravetrøje, det kommer jeg til at gå i resten af ugen. Og jeg tager skibukser med fredag/lørdag/søndag, hvor de melder ret koldt vejr. En skam jeg ikke må gå med strikhandsker også :D


Er det nogle meget gamle bygninger? Jeg har undret mig over, hvordan indendørstemperatur kommer så langt ned hos nogle. Jeg tvivler på, at jeg ville komme ret meget længere end end 16-17 grader, hvis jeg slukkede for det hele
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
abcd
Indlæg: 6141
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 288
Likede indlæg: 10078

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 14. dec 2022, 18:36

Delfin skrev:
abcd skrev:
Delfin skrev:Jeg troede faktisk, at det stod på, men jeg har ikke kigget efter for nylig. Jeg har vidst det i årevis, måske derfor har jeg svært ved at svinge mig op til den helt store reaktion, men jeg kan godt følge dig i, at der er noget forkert i, at man skal betale for at få det verificeret


Jeg vil tro mange herinde vidste det i forvejen. Men ude i den virkelige verden hvor gennemsnittet er mindre oplyste end gennemsnittet herinde, tror jeg der er temmelig mange - nok endda et flertal - som ikke ved det. Og jeg tror det ville skade salget hvis det var tydeligt på kødet at det er halal. Og det tror jeg også producenterne ved. Så det er sådan lidt "hvis vi lader som ingenting, opdager fru Jensen der stemmer Dansk Folkeparti, nok ikke at kyllingen er halal". Det virker lidt som et beskidt trick...


Der har altså været skrevet meget om det i medierne, både aviser og tv, og jeg husker også, at det blev diskuteret heftigt, dengang det kom frem første gang. Det er gået som det plejer. Folk raser og vil boykotte i lange baner, og en måned senere står der igen kyllingfileter på bordet


Tror du de ville sælge mere, mindre eller det samme hvis de tydeligt skrev halal på kødet?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24637
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Daine » 14. dec 2022, 18:36

Delfin skrev:
Daine skrev:
zembra1986 skrev:Der er 8,5 grader i mit køkken p.t. (der er ingen radiator herude). Brrrrrr! Den hjemmeisolering i ydervæggen hjalp vist ikke meget.....

Det er slemt!

Vi havde 10 grader på job i går - så i dag har jeg droppet vores officielle arbejdstøj og taget en varm striktrøje på udover en rullekravetrøje, det kommer jeg til at gå i resten af ugen. Og jeg tager skibukser med fredag/lørdag/søndag, hvor de melder ret koldt vejr. En skam jeg ikke må gå med strikhandsker også :D


Er det nogle meget gamle bygninger? Jeg har undret mig over, hvordan indendørstemperatur kommer så langt ned hos nogle. Jeg tvivler på, at jeg ville komme ret meget længere end end 16-17 grader, hvis jeg slukkede for det hele

For mit vedkommende, ja, det er en gammel bygning + jeg arbejder i en lille butik hvor kulden kommer ind hver gang kunderne aktiverer dørens åbne/lukke funktion. Det sker hele tiden, når butikarealet ikke er ret stort.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 14. dec 2022, 18:38

abcd skrev:
Delfin skrev:
abcd skrev:
Delfin skrev:Jeg troede faktisk, at det stod på, men jeg har ikke kigget efter for nylig. Jeg har vidst det i årevis, måske derfor har jeg svært ved at svinge mig op til den helt store reaktion, men jeg kan godt følge dig i, at der er noget forkert i, at man skal betale for at få det verificeret


Jeg vil tro mange herinde vidste det i forvejen. Men ude i den virkelige verden hvor gennemsnittet er mindre oplyste end gennemsnittet herinde, tror jeg der er temmelig mange - nok endda et flertal - som ikke ved det. Og jeg tror det ville skade salget hvis det var tydeligt på kødet at det er halal. Og det tror jeg også producenterne ved. Så det er sådan lidt "hvis vi lader som ingenting, opdager fru Jensen der stemmer Dansk Folkeparti, nok ikke at kyllingen er halal". Det virker lidt som et beskidt trick...


Der har altså været skrevet meget om det i medierne, både aviser og tv, og jeg husker også, at det blev diskuteret heftigt, dengang det kom frem første gang. Det er gået som det plejer. Folk raser og vil boykotte i lange baner, og en måned senere står der igen kyllingfileter på bordet


Tror du de ville sælge mere, mindre eller det samme hvis de tydeligt skrev halal på kødet?


Jeg tror de ville sælge nogenlunde det samme, når mærket har siddet der nogle måneder

Jeg ved ikke, hvornår den er opdateret sidst, men hvis det er meget vigtigt at undgå halal så værsgo
https://m.facebook.com/nt/screen/?param ... 71CpY&_rdr
Senest rettet af Delfin 14. dec 2022, 18:50, rettet i alt 1 gang.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"