Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19660
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46341

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 22. mar 2024, 20:20

Der er en tendens til I tv-koncepter hvor en deltager får en relation på besøg der skal støtte dem i deres process, så skal kaffen indtages stående ved køkkenbordet.

Billede

Er der virkelig nogle der gør det - hvis ikke der er et produktions hold der beder om det? Døde det ikke da det blev umoderne at ryge i køkkenet?
3
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12764
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 923
Likede indlæg: 12533

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 22. mar 2024, 20:23

Jeg lavede risotto af almindelige ris til aften. Jeg glemte at skylle dem. Gys.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 22. mar 2024, 21:45

catnip skrev:
LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
Charly skrev:
catnip skrev:At dømme efter de seneste feeds på Zalando, bliver koral-farvet det allermest hotte til sommer. Det bliver et nej tak herfra.

Super… jeg ligner en der er døende i koralfarvet.


Jeg googlede hvordan det ser ud, jeg troede det var noget blålilla halløj, stor var min overraskelse da jeg så det var rød.


Da jeg var barn og gik til springgymnastik, skulle vi have gymnastikdragter i forbindelse med en opvisning - og de skulle være laksefarvede! :love: altså en smuk, glimtende, changerende, grågrøn farve, ligsom laksen selv!

.. ked af det, skuffet og desillusioneret var jeg, da laksefarvet viste sig at være en fesen lyserød med orange undertoner :rulle:


Billede


Perfekt :-D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20519
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 23. mar 2024, 09:17

Laks, er jo faktisk 'laksefarvede' - ideni, i det mindste :gruble:

salmon.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 23. mar 2024, 09:58

paint skrev:Laks, er jo faktisk 'laksefarvede' - ideni, i det mindste :gruble:

salmon.jpg


Ja, man kan jo sige, at de er laksefarvede indeni og udenpå, fordi de jo er.... laks. På samme måde som du er menneskefarvet inden i, hvis man fileterer dig.
9
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21389

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 23. mar 2024, 10:42

Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.
2
- Nevertheless she persisted -
D.itsen
Indlæg: 3334
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9005

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf D.itsen » 23. mar 2024, 10:59

catnip skrev:Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.

Det er en due... tror ikke nogle af dem er den hurtigste due i skoven...
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21389

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 23. mar 2024, 11:01

D.itsen skrev:
catnip skrev:Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.

Det er en due... tror ikke nogle af dem er den hurtigste due i skoven...


Alle fortjener the benefit of a doubt til at starte med :D
1
- Nevertheless she persisted -
fisken80
Indlæg: 22407
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52709

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 23. mar 2024, 11:12

catnip skrev:
D.itsen skrev:
catnip skrev:Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.

Det er en due... tror ikke nogle af dem er den hurtigste due i skoven...


Alle fortjener the benefit of a doubt til at starte med :D


Ikke duer... seriøst de bygger reder der består af fem pinde. Det er et under de nogensinde får unger på vingerne.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20519
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 23. mar 2024, 11:21

LaScrooge skrev:
paint skrev:Laks, er jo faktisk 'laksefarvede' - ideni, i det mindste :gruble:

salmon.jpg


Ja, man kan jo sige, at de er laksefarvede indeni og udenpå, fordi de jo er.... laks. På samme måde som du er menneskefarvet inden i, hvis man fileterer dig.


Jeg har ingen aktuelle planer om at blive fileteret - så du kan godt lægge kniven væk :-p
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
abcd
Indlæg: 6215
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10177

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 23. mar 2024, 12:39

Vi har absurd mange genbrugsforretninger her i byen. Og ikke bare små forretninger, men nærmest genbrugssupermarkeder. Børnene kan godt lide at kigge i dem, så det gør vi nogle gange, men jeg synes godt nok der er meget tarveligt. Hvordan vil man f.eks. være bekendt at prøve at sælge legetøj fra Happy Meals? Eller et metalæg som jeg ved kommer fra Frellsen chokolade som indpakning til påskechokolade - fordi jeg selv har et - til 60 kroner...

Nede i Bilka kom en ældre mand ud med en indkøbsvogn som kun indeholdt 6 flakser snaps og en blomst. Så er der købt ind til påskebordet...
3
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5664
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22988

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 23. mar 2024, 13:01

Det sker ret ofte, at gæster spørger mig, om jeg selv har lavet vores interiør. F.eks. vores vægkalender og kunst på væggene.

Jeg gad vide, om de har overdrevet tiltro til, at jeg kan lave noget virkelig flot, eller om de omvendt synes, at tingene ser lidt hjemmelavede ud. Jeg regner ikke nødvendigvis med at få et ærligt svar, hvis jeg spørger.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5664
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1489
Likede indlæg: 22988

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 23. mar 2024, 13:18

Jeg bliver så trist, hver gang jeg havner inde på Britney Spears Instagram.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13022
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2861
Likede indlæg: 28068

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. mar 2024, 13:21

POCKETKITTEN skrev:Jeg bliver så trist, hver gang jeg havner inde på Britney Spears Instagram.

Tænkte det i dag. Det er virkelig trist.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16318
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30314

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 23. mar 2024, 13:56

fisken80 skrev:
catnip skrev:
D.itsen skrev:
catnip skrev:Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.

Det er en due... tror ikke nogle af dem er den hurtigste due i skoven...


Alle fortjener the benefit of a doubt til at starte med :D


Ikke duer... seriøst de bygger reder der består af fem pinde. Det er et under de nogensinde får unger på vingerne.


Hvordan kan en fugl, der på så mange områder virker så dum, være så eminent til at finde vej. Eller er det kun nogle af dem, der kan det?
Fasaner er også virkelig uintelligente.
0

Tilbage til "Generelt"