Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Muddi » 25. apr 2018, 19:38

Det lyder som om der står en mand og brækker sig nede på gaden, der kommer med jævne mellemrum nogle meget voldsomme host fra ham. :tie:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 25. apr 2018, 19:43

Delfin skrev:
dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Faktisk er folk slet ikke uopdragne, når de holder picnic på kirkegården, de har bare taget en gammel amerikansk skik op igen :D https://www.atlasobscura.com/articles/p ... es-america
[...]

Tager kineserne ikke også ud og holder noget tam-tam på forfædrenes grav en gang imellem? :gruble:


Det ved jeg ikke.
Der findes nogle steder, hvor de graver deres forfædre op og "støver dem af" engang imellem https://politiken.dk/kultur/art6160574/ ... rt-%C3%A5r.
Der findes en dokumentar, som vist nok handler om dem på Madagaskar, men jeg kan ikke finde den lige nu.


Lidt mere Madagaskar http://viden.jp.dk/galathea/ekspedition ... ?cid=17085
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 25. apr 2018, 19:57

Mistermor skrev:
Delfin skrev:Faktisk er folk slet ikke uopdragne, når de holder picnic på kirkegården, de har bare taget en gammel amerikansk skik op igen :D https://www.atlasobscura.com/articles/p ... es-america

Billede

Billede

Billede


Man har også brugt at tage på udflugt til assistenskirkegården med madkurv i gamle dage.


Den bliver stadig brugt lidt som park, og det har været diskuteret en del. Jeg har det fint med det, så længe de sætter sig lidt afsides.
0
14 11 14
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 25. apr 2018, 19:59

Jeg kører bag en Pegeout et-eller-andet stationcar på en landevej. Pludselig hopper noget op og læner sig hen over bagsædet.

Det er en gris!
17
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf achillaxedprune » 25. apr 2018, 20:14

girl_beat skrev:
achillaxedprune skrev:
Lisva skrev:Når TV3 laver "Amalies Baby" er det et realityshow, men når DR laver "Petra får en Baby" kalder de det et dokumentarprogram. :gruble:


Licenskroner må vel ikke gå til reality. Selvom du selvfølgelig har ret. Det er præcis det samme. Og jeg vil hellere se på Amalie end Petra.

Er det rigtigt? :gruble: Jeg synes, hun har en cool - omend nogle gange lidt overtænkende - tilgang til tingene :)


Sådan er vi jo forskellige... Jeg synes Petra er temmelig irriterende så skifter gerne, hvis hun er med i et program. :)
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41302

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 25. apr 2018, 20:44

Ferie laaaangt væk fra hverdagen er tydeligvis sundt for mig. Min hvilepuls er faldet med otte slag i minuttet :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 25. apr 2018, 22:11

Helle Thorning har vist skudt for meget botox i ansigtet. Jeg sidder og ser Quizzen med Signe Molde, hvor hun er gæst. Hendes ansigt bevæger sig stort sig ikke. Hun ligner nærmest en dukke med bevægelige læber :wacko:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 25. apr 2018, 22:52

Flora skrev:Helle Thorning har vist skudt for meget botox i ansigtet. Jeg sidder og ser Quizzen med Signe Molde, hvor hun er gæst. Hendes ansigt bevæger sig stort sig ikke. Hun ligner nærmest en dukke med bevægelige læber :wacko:

Omg, det ser afskyeligt ud :nerve:
Hvorfor er der ingen der har fortalt hende at nu er nok nok?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26584

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 26. apr 2018, 07:05

At vågne kl 5.30 på sin feriedag og ikke kunne sove igen er irriterende.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Straniera » 26. apr 2018, 10:40

Jeg kender en, der hver gang hun er irriteret, bruger udtrykket "Ih, jeg får altså lange patter af X/Y/Z" eller "for pokker da også - det her er jo lige til at få lange patter af!"

Det sjove er så bare, at hun faktisk har ret lange patter, så jeg har lyst til at spørge hende, som hun har brugt det udtryk altid :devil:
Senest rettet af Straniera 26. apr 2018, 15:06, rettet i alt 1 gang.
13
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. apr 2018, 11:51

Ledelsen på min arbejdsplads har besluttet, at der ikke længere skal være kontaktoplysninger på os medarbejdere på firmaets hjemmeside. Det er for at gøre det sværere for headhuntere o.lign. at komme i kontakt med os. Man kunne også vælge at arbejde på at gøre arbejdspladsen så attraktiv, at vi ville være ligeglade med tilbud fra headhuntere. Men det er nok for svært. Jeg ved i øvrig ikke, om de har hørt om LinkedIn - eller det har de nok, eftersom vi opfordres til at dele stillingsopslag derinde.

Min kollega A er i øvrigt glad, for den gang der stod telefonnumre og emailadresser på hjemmesiden, stod der ikke stillingsbetegnelse eller geografisk placering - igen for at gøre det mere besværligt for headhuntere. Det betød så bare, at rigtigt mange ringede til A, når de egentlig skulle have fat i en chef el.lign., fordi hans navn var det første på hjemmesiden.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ghattner » 26. apr 2018, 12:15

sigge skrev:Ledelsen på min arbejdsplads har besluttet, at der ikke længere skal være kontaktoplysninger på os medarbejdere på firmaets hjemmeside. Det er for at gøre det sværere for headhuntere o.lign. at komme i kontakt med os. Man kunne også vælge at arbejde på at gøre arbejdspladsen så attraktiv, at vi ville være ligeglade med tilbud fra headhuntere. Men det er nok for svært. Jeg ved i øvrig ikke, om de har hørt om LinkedIn - eller det har de nok, eftersom vi opfordres til at dele stillingsopslag derinde.

Min kollega A er i øvrigt glad, for den gang der stod telefonnumre og emailadresser på hjemmesiden, stod der ikke stillingsbetegnelse eller geografisk placering - igen for at gøre det mere besværligt for headhuntere. Det betød så bare, at rigtigt mange ringede til A, når de egentlig skulle have fat i en chef el.lign., fordi hans navn var det første på hjemmesiden.



Sjovt, det studsede jeg nemlig også over forleden da jeg skulle have fat i en specifik medarbejder fra et bureau. Jeg kunne kun se navne og billeder

Jeg synes også det er en virkelig underlig symptom-behandling fra virksomhedernes side. En god rekrutterings-konsulent ville jo heller aldrig kontakte en medarbejder via arbejdsmailen f.eks. Og ja, de kender jo LinkedIn, så har man navn og virksomhed, så er det peace of cake at finde vedkommende.

Hvorfor overhovedet vise deres medarbejdere så? De er jo til for kunderne og ikke for at beskytte mod headhuntere.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf sigge » 26. apr 2018, 12:31

Ghattner skrev:
sigge skrev:Ledelsen på min arbejdsplads har besluttet, at der ikke længere skal være kontaktoplysninger på os medarbejdere på firmaets hjemmeside. Det er for at gøre det sværere for headhuntere o.lign. at komme i kontakt med os. Man kunne også vælge at arbejde på at gøre arbejdspladsen så attraktiv, at vi ville være ligeglade med tilbud fra headhuntere. Men det er nok for svært. Jeg ved i øvrig ikke, om de har hørt om LinkedIn - eller det har de nok, eftersom vi opfordres til at dele stillingsopslag derinde.

Min kollega A er i øvrigt glad, for den gang der stod telefonnumre og emailadresser på hjemmesiden, stod der ikke stillingsbetegnelse eller geografisk placering - igen for at gøre det mere besværligt for headhuntere. Det betød så bare, at rigtigt mange ringede til A, når de egentlig skulle have fat i en chef el.lign., fordi hans navn var det første på hjemmesiden.



Sjovt, det studsede jeg nemlig også over forleden da jeg skulle have fat i en specifik medarbejder fra et bureau. Jeg kunne kun se navne og billeder

Jeg synes også det er en virkelig underlig symptom-behandling fra virksomhedernes side. En god rekrutterings-konsulent ville jo heller aldrig kontakte en medarbejder via arbejdsmailen f.eks. Og ja, de kender jo LinkedIn, så har man navn og virksomhed, så er det peace of cake at finde vedkommende.

Hvorfor overhovedet vise deres medarbejdere så? De er jo til for kunderne og ikke for at beskytte mod headhuntere.


Faktisk har de nu valgt helt at fjerne billeder og navne også. Det var ellers meget fint for os ansatte at bruge hjemmesiden til at sætte ansigt på kolleger på andre geografiske lokationer. Der er dog snak om at lægge billederne på vores intranet på et tidspunkt.
Jeg synes uanset, at det er fjollet. Det er nemlig en rigtigt god service til kunder og samarbejdspartnere, at de kan gå ind på hjemmesiden og finde kontaktoplysninger. Jeg bruger det selv en del ved andre firmaer. Men det er åbenbart den symptombehandling, man kunne finde på lige nu.
0
You can't spell awesome without me.
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Selma156 » 26. apr 2018, 14:11

Jeg elsker at bo og handle på Østerbro, hvor alle andre lægger for hundredvis af kroners økologi, veganske specialiteter og uendeligt meget grønt op på båndet. Så står jeg dér midt i det hele med en pose Pingvin-stænger, hvinende hvide hveder og en tarvelig skinkesalat.
15
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf didas » 26. apr 2018, 14:41

Klassisk Amager-type med kamphund kommer gående ned ad gaden. Jeg opsnapper et lille brudstykke af hans telefonsamtale "Du har helt ret, jeg er psykopat med stort p..."

På et eller plan var jeg bare positivt overrasket over, at han vidste, at psykopat staves med p...
21
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Generelt"