Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kommodedyret » 19. sep 2019, 17:44

paint skrev:Nogle gange, når jeg går rundt i en center - som i dag på Fisketorvet, minder folk der går rundt der om en slags zombier eller levende robotter. Alle, går rundt med næsen nede i skærmen på deres smartphone - evt. med earbuds, og er fuldstændig væk fra det sted, hvor vader rundt.
Én eller anden dag i fremtiden, ser man nok kun deres virtuelle hologram vandre rundt derude. Det er fandme u h y g g e l i g t.

Lige præcis fisketorvet er jo lidt af et pokemon go mekka, så et godt bud er at mange kigger på deres telefoner fordi de er ved at spille.
2
Closure, closure, closure closure closure
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf cola » 19. sep 2019, 18:02

Jeg tror mit arbejde har sat sig på min hjerne, der er et opslag på fb, der henviser til en anden side "hundens tarv hittehund" og herinde er der masser af billeder af hunde, og dem kigger jeg på indtil jeg ser et billede af en port og tænker... hey det er vores port ... som i det er "mit firma" der har sat den op :-)
0
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 19. sep 2019, 19:54

Bliver godt nok rørt over denne video:

1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 19. sep 2019, 20:12

kidkomb skrev:
Aragorn skrev:Mobile Pay kommer ikke til at virke med nye Huawei telefoner
Jeg fucking forudsagde det.

Skal jeg forvente at det holder op med at virke på min nye Huawei så?
-Det har virket fint indtil videre :genert:


Det ved udviklerne på Mobilepay måske. De træffer nok beslutningen om at fortsætte på daglig basis. Det ville jeg i hvert fald gøre i deres sko. Det er ikke kun teknik, det er også politik, og det mudrer billedet.

Som det ser ud nu, så er eneste reelle krav Gapps. Det er den pakke, Huawei ikke kan få adgang til på deres nye telefoner. Det er en pakke der inkluderer Google Play, blandt andet. Hvis du har Google Play virker det, groft sagt. Indtil videre.

Det vil ikke være en teknisk begrænsning der fjerner Mobilepay på allerede fungerende systemer, det vil være en politisk beslutning. Vi ved alle hvor ustabilt det klima er.

Men Huawei er fucked.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf POCKETKITTEN » 19. sep 2019, 20:19

Blev kaldt "et usædvanligt menneske" i en ellers positiv kontekst. Hvordan ville I tolke det?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 19. sep 2019, 20:20

POCKETKITTEN skrev:Blev kaldt "et usædvanligt menneske" i en ellers positiv kontekst. Hvordan ville I tolke det?


Som at vedkommende synes, at du er noget særligt :)
11
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 19. sep 2019, 21:20

I dag har vi gravet i haven og hunden har også gravet. Hun havde seriøst munden fuld af jord og hendes tunge var fuldkommen belagt med jord.
Det så dog ikke ud til at genere hende det fjerneste. Hun drak ikke engang vand bagefter, hun gik bare rundt med sin muddertunge og så glad ud :stoned:
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 19. sep 2019, 22:12

Aragorn skrev:[

Men Huawei er fucked.


Det pisser mig i den grad af, at jeg på et tidspunkt kan blive tvunget til at udskifte en ganske udmærket telefon, som på nuværende tidspunkt kun er 1½ år gammel. Jeg plejer at have mine mobiler til de afgår ved døden. Mage til spild af ressourcer, blot fordi orangeaden lider af paranoia. Som om Apple og alle de andre ikke tracker vores færden lige så meget. (ja jeg ved godt det er en kraftig forenkling af årsagen)
1
14 11 14
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. sep 2019, 23:03

Jeg gik næsten ind i en af de bedste spillere efter kampen. Oops.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 19. sep 2019, 23:53

Jeg ville nok blive en anelse nervøs, hvis jeg kiggede op fra tastaturet og så den her udenfor vinduet https://nyheder.tv2.dk/udland/2019-09-1 ... -fransk-by
2
14 11 14
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16995
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 20. sep 2019, 01:07

På en konference har de sådan nogle toiletter med automatisk skyl, der styres med en lille censor. Den første dag har jeg store problemer med at få toilettet til at skylle til trods for en masse bevægelse foran censoren. Til sidst giver jeg op og finder en mikroskopisk knap, hvor man kan skylle manuelt.

Fast forward til to dage senere, hvor det autoriske skyl går af ikke mindre end tre gange, mens jeg sidder helt stille på toilettet.

For your convenience... Yes yes...
8
:lun: Be brave
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 20. sep 2019, 04:32

Jeg fatter ikke, hvorfor de blander Det hvide hus ind i den her nyhed. 3 km er alligevel en slat, og hændelsen har intet med dhh at gøre. https://www.bt.dk/udland/mindst-en-drae ... -hvide-hus
0
14 11 14
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf cola » 20. sep 2019, 05:48

kidkomb skrev:I dag har vi gravet i haven og hunden har også gravet. Hun havde seriøst munden fuld af jord og hendes tunge var fuldkommen belagt med jord.
Det så dog ikke ud til at genere hende det fjerneste. Hun drak ikke engang vand bagefter, hun gik bare rundt med sin muddertunge og så glad ud :stoned:

Den lille elsker også at grave i haven, jeg har så bedt ham om at gøre det lidt forskellige steder, så det ikke bare er et stort hul, så det har han gjort... umuligt at klippe græs nu
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 20. sep 2019, 09:17

Hvis man venter med at svare på rykkere til en måned senere, hvor man har fået rettet op på det hele, så kan man med lidt held overbevise afsenderen af rykkeren om, at man ikke aner, hvad de snakker om, og at der er styr på det hele. Uheldigvis er sådan en rykker datostemplet, så den gik ikke denne gang Hr. Direktør :naughty:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 20. sep 2019, 09:58

Delfin skrev:
Aragorn skrev:[

Men Huawei er fucked.


Det pisser mig i den grad af, at jeg på et tidspunkt kan blive tvunget til at udskifte en ganske udmærket telefon, som på nuværende tidspunkt kun er 1½ år gammel. Jeg plejer at have mine mobiler til de afgår ved døden. Mage til spild af ressourcer, blot fordi orangeaden lider af paranoia. Som om Apple og alle de andre ikke tracker vores færden lige så meget. (ja jeg ved godt det er en kraftig forenkling af årsagen)


Jeg tror ikke på din telefon bliver ubrugelig, og hvis den gør er jeg ikke sikker på man ikke kan omgå problemet ved at flashe en alternativ ROM, eksempelvis CyanogenMod. Men Huawei er noget lukkede i deres boot loader, så det kræver selvfølgelig at man kan brække dén del op først.

Derudover vil jeg ikke personligt kalde det paranoia. Jeg har set hvordan en firewall stoppede trafik til Beijing fra en Huawei telefon i det øjeblik den kom på netværket.

Det er én ting at blive overvåget fordi man skal malkes for penge, en anden ting er at blive udspioneret af en fjendtlig stat, som jeg ser det.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Generelt"