Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ExCoastal » 5. jul 2018, 02:57

Ude og gå tur med den store hund, det er kølet lidt ned, og der er mange mennesker udenfor. Der er en lugt af grillmad fra en nabo og lugten af marijuana et andet sted fra blandet med larmen fra kanonslag, hvinende dæk fra en der laver doughnuts et par blokke væk, et fjernsyn der kører en baseballkamp med lyden godt skruet op og lyden af høj rapmusik fra en åben garage. Welcome to my hood :lol:
7
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sof » 5. jul 2018, 05:39

Når man alligevel er ude og gå tur med sin Lassie-hund, så kan man da ligeså godt i samme omgang lufte sin mega store, blå sørøver-papegøje.

Det var i øvrigt den der fik af vide at den skulle gå pænt, ikke hunden :D
14
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pjeps » 5. jul 2018, 10:01

Jeg går forbi mand med lille dreng der er ved at lære at cykle, manden siger flere gange til drengen, du må træde lidt hårdere, så svært er det ikke at få pedalerne til at dreje rundt. Jeg får kigget på drengens hånd der med et fast tryk har håndbremsen trykket helt ind :lol:

Jeg siger ligeså stille til manden der virker lidt irriteret. : måske du lige skulle lære ham at slippe bremsen, så bliver det lidt nemmere at træde pedalerne rundt !

Hvorpå manden kigger på drengens hånd og ser helt flov ud :lol:
20
:ninja:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 5. jul 2018, 11:08

TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man er 23.5 år gammel, så gør det stadig lidt ondt at blive slettet som ven på facebook af folk man rent faktisk troede kunne lide en ...


I forlængelse af dette.. Jaloux kvindemennesker er nederen.


Hvorfor er Facebook så vigtigt for dig?

Man kan vel ringe, maile, ses, hvis man reelt er venner?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. jul 2018, 13:41

Stitch skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man er 23.5 år gammel, så gør det stadig lidt ondt at blive slettet som ven på facebook af folk man rent faktisk troede kunne lide en ...


I forlængelse af dette.. Jaloux kvindemennesker er nederen.


Hvorfor er Facebook så vigtigt for dig?

Man kan vel ringe, maile, ses, hvis man reelt er venner?


Facebook er som sådan ikke vigtig for mig, men det er messenger der er brugt som primær kommunikationsform. Hvis vi har ses har det været aftalt over messenger, og det er vel jo en forlængelse af facebook.

Min ven opdagede i går at hans kæreste havde slettet mig, ansøgte mig igen og så skrev vi sammen det meste af dagen. Så venskabet fejler jo heller ikke noget, det var bare at blive cuttet af der hvor kommunikationen foregår.
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 5. jul 2018, 13:43

TakeAChanceOnMe skrev:Facebook er som sådan ikke vigtig for mig, men det er messenger der er brugt som primær kommunikationsform. Hvis vi har ses har det været aftalt over messenger, og det er vel jo en forlængelse af facebook.

Min ven opdagede i går at hans kæreste havde slettet mig, ansøgte mig igen og så skrev vi sammen det meste af dagen. Så venskabet fejler jo heller ikke noget, det var bare at blive cuttet af der hvor kommunikationen foregår.


Havde hans kæreste simpelthen slettet dig fra hans konto? Wow, jeg var blevet rasende, hvis det var min kæreste!
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 5. jul 2018, 13:48

PaleSeptember skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Facebook er som sådan ikke vigtig for mig, men det er messenger der er brugt som primær kommunikationsform. Hvis vi har ses har det været aftalt over messenger, og det er vel jo en forlængelse af facebook.

Min ven opdagede i går at hans kæreste havde slettet mig, ansøgte mig igen og så skrev vi sammen det meste af dagen. Så venskabet fejler jo heller ikke noget, det var bare at blive cuttet af der hvor kommunikationen foregår.


Havde hans kæreste simpelthen slettet dig fra hans konto? Wow, jeg var blevet rasende, hvis det var min kæreste!


Jep. Jeg blev fjernet som ven af hans kæreste. Han havde slet ikke opdaget det og da han så gjorde, sendte han en ansøgning igen.

Jeg var også blevet stiktosset hvis min kæreste havde fjernet en af mine venner. Rimelig tæt på “du er dumpet” grænsen, hvis ikke over ...
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf PaleSeptember » 5. jul 2018, 13:54

TakeAChanceOnMe skrev:
PaleSeptember skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Facebook er som sådan ikke vigtig for mig, men det er messenger der er brugt som primær kommunikationsform. Hvis vi har ses har det været aftalt over messenger, og det er vel jo en forlængelse af facebook.

Min ven opdagede i går at hans kæreste havde slettet mig, ansøgte mig igen og så skrev vi sammen det meste af dagen. Så venskabet fejler jo heller ikke noget, det var bare at blive cuttet af der hvor kommunikationen foregår.


Havde hans kæreste simpelthen slettet dig fra hans konto? Wow, jeg var blevet rasende, hvis det var min kæreste!


Jep. Jeg blev fjernet som ven af hans kæreste. Han havde slet ikke opdaget det og da han så gjorde, sendte han en ansøgning igen.

Jeg var også blevet stiktosset hvis min kæreste havde fjernet en af mine venner. Rimelig tæt på “du er dumpet” grænsen, hvis ikke over ...


Godt han opdagede det, så du ikke skulle gå længere og tro, at han havde slettet dig :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Planten » 5. jul 2018, 14:24

Det lyder pænt ulækkert, når en pige på ca. 5 år sutter på en sukkersliksdims, som ligner en deo.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LadyFox » 5. jul 2018, 15:18

Stitch skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man er 23.5 år gammel, så gør det stadig lidt ondt at blive slettet som ven på facebook af folk man rent faktisk troede kunne lide en ...


I forlængelse af dette.. Jaloux kvindemennesker er nederen.


Hvorfor er Facebook så vigtigt for dig?

Man kan vel ringe, maile, ses, hvis man reelt er venner?

Hvis min ven slettede mig på Facebook sådan uden videre ville jeg antage at min ven ikke ville have lyst til at jeg ringede, mailede eller ses.
9
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 5. jul 2018, 15:40

I min lokale Netto kan man i dag få 1,25 L Cola Zero til 15 kr. + pant og 2 L Cola Zero til 15 kr. + pant.

Jeg gætter på, de ikke sælger vildt mange af dem med 1,25 L :gruble:
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 6. jul 2018, 04:51

TakeAChanceOnMe skrev:
Stitch skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Selvom man er 23.5 år gammel, så gør det stadig lidt ondt at blive slettet som ven på facebook af folk man rent faktisk troede kunne lide en ...


I forlængelse af dette.. Jaloux kvindemennesker er nederen.


Hvorfor er Facebook så vigtigt for dig?

Man kan vel ringe, maile, ses, hvis man reelt er venner?


Facebook er som sådan ikke vigtig for mig, men det er messenger der er brugt som primær kommunikationsform. Hvis vi har ses har det været aftalt over messenger, og det er vel jo en forlængelse af facebook.

Min ven opdagede i går at hans kæreste havde slettet mig, ansøgte mig igen og så skrev vi sammen det meste af dagen. Så venskabet fejler jo heller ikke noget, det var bare at blive cuttet af der hvor kommunikationen foregår.


Wow. Det er godt nok også nederen opførsel. Godt at I fandt ud af det. Kan godt være din ven lige skal have en snak med kæresten.

Jeg var dog reelt blot nysgerrig. Jeg tillægger ikke selv Facebook nogen vigtighed så ville blot forstå:)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 6. jul 2018, 05:23

Der er torsdagskage på kontoret. Jeg tager et lile stykke, spiser det, tager et mere, jordbærkage er lækkert! tager et mere, kollega flytter diskret kagen væk fra mig og ned i sin egen ende af bordet. Ikke fordi han eller nogle af de andre dernede skal have mere, men fordi jeg åbenbart ikke skal.

Samme kollega gemte en pakke Toffifee vi fik med frugtkassen, så ingen ville spise nogle af dem før han syntes. Hvilket var til "eftermiddagskaffen", selvom alle drikker kaffe non stop. Det er åbenbart ham, der bestemmer den slags.

Samme kollega engagerede en studentermedhjælp i at tømme og rengøre køleskabet. Studentermedhjælpen tilhører den mest attraktive faggrupper i virksomheden og er der for at lære faget, som man nu gør, når man som studerende får er studierelevant job, ikke for at håndtere rengøring og vedligehold af kontormiljøet, som vi har et firma ansat til. At have medhjælpere er desuden et vigtigt element i virksomhedens rekrutteringsstrategi, fordi der uddannes så få af dem. Kollega reserverede 1 time i sin egen kalender så han kunne overse arbejdet mens medhjælpen tømte køleskabet.
Jeg frydede mig lidt da det gik op for min chef, som er én ud af tre direktører, at hans madpakke var blevet smidt ud i processen og blev rasende. Han kom fra et 3 timer langt kundemøde og skulle have møde med den administrerende direktør og direktionsformanden og var hangry. Så kunne jeg diskret lade ham vide, at det var min nederen kollega, der havde stået for det, og bagefter score points på at hente ham en sandwich.
18
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jul 2018, 13:46

Sidder ved frisøren og venter. Der er ringridning i byen denne weekend, så en masse forskellige marchorkestre spiller rundt omkring. Århus Brassband går forbi.

Der sidder to store brød med tusser op ad arme og hals i ventehjørnet. De tapper i takt til musikken.
6
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 6. jul 2018, 14:23

Jeg har betalt £330 for et Level 4 førstehjælpskursus hos FA. Nu sidder jeg og læser igennem materialet - hold nu kæft noget bras! Min level 2 er højere niveau end det her ...

Forskellen? Det fik jeg gratis og det er lavet af RFU, ikke FA.
0

Tilbage til "Generelt"