Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. mar 2021, 11:34

kidkomb skrev:Jeg kan godt se at det er en gråzone, hvem der bør vaccineres af frontpersonale osv. Men burde folk, der uberrettiget har taget overskydende vaccine med hjem fra plejecentre og vaccineret deres sekretær osv ikke idømmes en straf?
For min skyld kunne det godt være 300 timers samfundstjeneste på en akutafdeling feks.
På den anden side kan man jo også argumentere for at de er samfundshelte idet de sørgede for at vaccine ikke gik til spilde (jvf at der er "for meget" vaccine i hvert glas og efter en fastsat tid går det til spilde)


I England (eller i hvert fald i Leeds) laver de hver dag en liste over folk der kan komme med en times varsel, hvis der skulle være overskudsvacciner. Så man får i løbet af formiddagen et opkald om hvor vidt det er muligt at komme med en times varsel og hvis man siger ja, får man et opkald omkring 18ish for at være der før 20.

Jeg ved ikke om det er folk der allerede er registreret til at få vaccinen eller om man skal registrere interesse særskilt. Min underviser fik f.eks. muligheden for at få vaccinen på den måde, men jeg kunne som studerende booke tid om morgenen til vaccine om eftermiddagen. Men hvis det virker er det da bedre end at folk stjæler vaccinerne eller at de ryger i skraldespanden..
6
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Hunkat » 1. mar 2021, 11:53

Syv møder på en dag er for meget. Jeg har lige slugt noget frokost og jeg er så træt i hovedet. Jeg ved ikke helt hvornår det er meningen jeg skal nå at arbejde...
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7725
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kerrigan » 1. mar 2021, 11:57

catnip skrev:Karma har været et smut forbi Indien...

1C38AA60-3C9A-4CF0-98DB-3B585733A652.jpeg

Eller, det er bare returneret til sin hjemstavn. :lol:
3
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12237

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Smiling_Goat » 1. mar 2021, 12:13

kidkomb skrev:Jeg kan godt se at det er en gråzone, hvem der bør vaccineres af frontpersonale osv. Men burde folk, der uberrettiget har taget overskydende vaccine med hjem fra plejecentre og vaccineret deres sekretær osv ikke idømmes en straf?
For min skyld kunne det godt være 300 timers samfundstjeneste på en akutafdeling feks.
På den anden side kan man jo også argumentere for at de er samfundshelte idet de sørgede for at vaccine ikke gik til spilde (jvf at der er "for meget" vaccine i hvert glas og efter en fastsat tid går det til spilde)


Jeg synes helt sikkert bare at det overskydende skal sprøjtes i "den første som bedste" hvis alternativet er, at dosisen smides ud. Det er kun et problem, synes jeg, hvis dosis kommer til at gå fra én, der ellers havde krav på den. Jeg tænker bare, det kan være svært (der sidst på dagen) at finde én i målgruppen, som kan nå og har mulighed for at tage ind at få dosis, før den er ubrugelig. Så synes jeg alternativet med at bare stikke én eller anden er bedre :lol:
7
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mulan » 1. mar 2021, 16:36

kidkomb skrev:Jeg kan godt se at det er en gråzone, hvem der bør vaccineres af frontpersonale osv. Men burde folk, der uberrettiget har taget overskydende vaccine med hjem fra plejecentre og vaccineret deres sekretær osv ikke idømmes en straf?
For min skyld kunne det godt være 300 timers samfundstjeneste på en akutafdeling feks.
På den anden side kan man jo også argumentere for at de er samfundshelte idet de sørgede for at vaccine ikke gik til spilde (jvf at der er "for meget" vaccine i hvert glas og efter en fastsat tid går det til spilde)

De kan også komme ud til os og bare spritte gelændre af. Eller rense ørevoks fra høreapparater. Eller spritte toiletterne af. Jeg har mange gode ideer.
2
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 1. mar 2021, 16:39

Mulan skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan godt se at det er en gråzone, hvem der bør vaccineres af frontpersonale osv. Men burde folk, der uberrettiget har taget overskydende vaccine med hjem fra plejecentre og vaccineret deres sekretær osv ikke idømmes en straf?
For min skyld kunne det godt være 300 timers samfundstjeneste på en akutafdeling feks.
På den anden side kan man jo også argumentere for at de er samfundshelte idet de sørgede for at vaccine ikke gik til spilde (jvf at der er "for meget" vaccine i hvert glas og efter en fastsat tid går det til spilde)

De kan også komme ud til os og bare spritte gelændre af. Eller rense ørevoks fra høreapparater. Eller spritte toiletterne af. Jeg har mange gode ideer.

Hæh, ja nemlig :-D
Men som sagt, så, mon ikke, de fleste tilfælde netop er godt at vaccinen ikke er gået til spilde. Det vælger jeg at tro.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Raenil » 1. mar 2021, 16:43

kidkomb skrev:
Mulan skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan godt se at det er en gråzone, hvem der bør vaccineres af frontpersonale osv. Men burde folk, der uberrettiget har taget overskydende vaccine med hjem fra plejecentre og vaccineret deres sekretær osv ikke idømmes en straf?
For min skyld kunne det godt være 300 timers samfundstjeneste på en akutafdeling feks.
På den anden side kan man jo også argumentere for at de er samfundshelte idet de sørgede for at vaccine ikke gik til spilde (jvf at der er "for meget" vaccine i hvert glas og efter en fastsat tid går det til spilde)

De kan også komme ud til os og bare spritte gelændre af. Eller rense ørevoks fra høreapparater. Eller spritte toiletterne af. Jeg har mange gode ideer.

Hæh, ja nemlig :-D
Men som sagt, så, mon ikke, de fleste tilfælde netop er godt at vaccinen ikke er gået til spilde. Det vælger jeg at tro.


Jeg er grundlæggende enig. Men problemet er, at mange steder hvor medarbejderne må bruge af overskudsprodukterne, er der lige pludselig mange produkter i overskud.
12
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 1. mar 2021, 17:33

Mads skrev:
Daine skrev: Nu har jeg halvspist mad udover bordet, min iPad, mine bukser og oppe i næsen :blush2:


Det er en uhyggelig præcis beskrivelse af mig, når jeg spiser spareribs eller hot wings med fingrene.


Spiser man ikke altid spareribs og hotwings med fingrene?

Det gør jeg i hvert fald, det er jo umuligt at få alt kødet af, ellers.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Misantropen » 1. mar 2021, 18:17

...
Senest rettet af Misantropen 5. jul 2021, 17:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2021, 19:59

Efter at have set en reportage fra en genåbnet frisørsalon må jeg erkende, at min frisure simpelthen ligner visse menneskers coronahår :mellow:
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Lurende Peber » 1. mar 2021, 21:49

DetSorteCirkus skrev:Efter at have set en reportage fra en genåbnet frisørsalon må jeg erkende, at min frisure simpelthen ligner visse menneskers coronahår :mellow:

Du er simpelthen tidens førende trendsetter? :worship:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2021, 21:55

Lurende Peber skrev:
DetSorteCirkus skrev:Efter at have set en reportage fra en genåbnet frisørsalon må jeg erkende, at min frisure simpelthen ligner visse menneskers coronahår :mellow:

Du er simpelthen tidens førende trendsetter? :worship:


Ja, selv som nyklippet (hvilket jeg i øvrigt ikke er pt.) har jeg åbenbart coronahår :-D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 1. mar 2021, 22:40

:/

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ajnaM » 2. mar 2021, 10:03

Jeg har virkelig vænnet mig til at sidde og lave alle mulige andre ting, men jeg sidder i møde. :genert: Både arbejdsting og andre ting - debatten blandt andet. :D Det bliver hårdt at vænne mig til at koncentrere mig om én ting igen.
6
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ondemand » 2. mar 2021, 16:40

Nå, et Viaplay Sport abonnement stiger lige med 110 kr om måneden .. 419 kr er alligevel en del :gruble:
2
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Generelt"