Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2019, 07:46

kidkomb skrev:
LaScrooge skrev:
kidkomb skrev:Når politiet er ude at sige at der muligvis er tale om en seriemorder på Vestsjælland, så hjælper det ikke på at man er lidt bange for at være alene hjemme i sit hus langt ude på landet....på Vestsjælland :(


Er det Lual Lual/James Schmidt? Han er varetægtsfængslet.

Det tror jeg ikke. Eller jeg ved det ikke. Det er i forbindelse med tre mord/brande i Vestsjælland (Vemmelev, Gundestrup og Ruds Vedby) som politiet mener har forbindelse med hinanden. Indtil videre har de vidst ikke fundet ud af hvem det er :(


Tak :cuss: :rulle:

Jeg hader at være herude på landet alene. Vores verisure system gør mig dog markant mere tryg. Vi havde ikke net fra søn-tirsdag og vores alarm var derfor ude af funktion. Jeg vågnede midt om natten til mandag og følte jeg hørte lyde overalt og gik i totalt panik og var rundt og lukke alt og og dobb tjekke og hive min søn ind til mig i sengen osv. Tænk hvis der kom nogle psykopat hjemmerøvere og hvem ville de slå ihjel først osv ... så deet
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf kidkomb » 20. jun 2019, 07:51

FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
LaScrooge skrev:
kidkomb skrev:Når politiet er ude at sige at der muligvis er tale om en seriemorder på Vestsjælland, så hjælper det ikke på at man er lidt bange for at være alene hjemme i sit hus langt ude på landet....på Vestsjælland :(


Er det Lual Lual/James Schmidt? Han er varetægtsfængslet.

Det tror jeg ikke. Eller jeg ved det ikke. Det er i forbindelse med tre mord/brande i Vestsjælland (Vemmelev, Gundestrup og Ruds Vedby) som politiet mener har forbindelse med hinanden. Indtil videre har de vidst ikke fundet ud af hvem det er :(


Tak :cuss: :rulle:

Jeg hader at være herude på landet alene. Vores verisure system gør mig dog markant mere tryg. Vi havde ikke net fra søn-tirsdag og vores alarm var derfor ude af funktion. Jeg vågnede midt om natten til mandag og følte jeg hørte lyde overalt og gik i totalt panik og var rundt og lukke alt og og dobb tjekke og hive min søn ind til mig i sengen osv. Tænk hvis der kom nogle psykopat hjemmerøvere og hvem ville de slå ihjel først osv ... så deet

Som en veninde tørt konstaterede: Er du ikke lige 30 år for ung? Og det er sandt. Alle 3 ofre er ældre mænd, højst sandsynlig i besiddelse af møntsamling og antikviteter.
Men jeg har kun sovet 3 timer i nat og er fuldkommen mørbanket! Vi har intet alarmsystem, andet end halvstor hvalp og vores hoveddør er så gammel at jeg tror jeg selv kan hive den af karmen relativt nemt. Og vores bagdør har rude OG vridlås indvendigt.
Min svoger har tilbudt at jeg kan komme der og sove. Og faktisk også en kollega.
Også typisk at det skal være lige nu, når kæresten er på Copenhell :(
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. jun 2019, 09:07

kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:
LaScrooge skrev:
kidkomb skrev:Når politiet er ude at sige at der muligvis er tale om en seriemorder på Vestsjælland, så hjælper det ikke på at man er lidt bange for at være alene hjemme i sit hus langt ude på landet....på Vestsjælland :(


Er det Lual Lual/James Schmidt? Han er varetægtsfængslet.

Det tror jeg ikke. Eller jeg ved det ikke. Det er i forbindelse med tre mord/brande i Vestsjælland (Vemmelev, Gundestrup og Ruds Vedby) som politiet mener har forbindelse med hinanden. Indtil videre har de vidst ikke fundet ud af hvem det er :(


Tak :cuss: :rulle:

Jeg hader at være herude på landet alene. Vores verisure system gør mig dog markant mere tryg. Vi havde ikke net fra søn-tirsdag og vores alarm var derfor ude af funktion. Jeg vågnede midt om natten til mandag og følte jeg hørte lyde overalt og gik i totalt panik og var rundt og lukke alt og og dobb tjekke og hive min søn ind til mig i sengen osv. Tænk hvis der kom nogle psykopat hjemmerøvere og hvem ville de slå ihjel først osv ... så deet

Som en veninde tørt konstaterede: Er du ikke lige 30 år for ung? Og det er sandt. Alle 3 ofre er ældre mænd, højst sandsynlig i besiddelse af møntsamling og antikviteter.
Men jeg har kun sovet 3 timer i nat og er fuldkommen mørbanket! Vi har intet alarmsystem, andet end halvstor hvalp og vores hoveddør er så gammel at jeg tror jeg selv kan hive den af karmen relativt nemt. Og vores bagdør har rude OG vridlås indvendigt.
Min svoger har tilbudt at jeg kan komme der og sove. Og faktisk også en kollega.
Også typisk at det skal være lige nu, når kæresten er på Copenhell :(



Overvej alarm. Jeg har en god tryghed i det herude og sætter den til om natten på et bestemt nattemode så den ikke går igang hvis man står op for at nattisse :lol:
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 20. jun 2019, 09:29

kidkomb skrev:Når politiet er ude at sige at der muligvis er tale om en seriemorder på Vestsjælland, så hjælper det ikke på at man er lidt bange for at være alene hjemme i sit hus langt ude på landet....på Vestsjælland :(


Jeg bor ikke på landet og ikke på Vestsjælland. Men jeg lå også tidligt i morges og spekulerede over, om døren mon var låst, mens jeg tænkte på den sag. Det er så creepy.

Sover i øvrigt altid på sofaen, når min mand ikke er hjemme. Kan ikke lide at ligge alene ovenpå :genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 21. jun 2019, 04:33

Indslag i nyhederne om voldsomt uvejr i Dk. De viser blandt andet billeder af en due, der desværre er blevet ramt af lynet og nu er helt sveden.

Værten slutter indslaget af med at sige noget i retning af "ja, man kan vist godt sige, at den har været ude for en lynstegning" og reporteren på stedet konstaterer, at "den nok ikke kommer ud at flyve igen."
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AgentPixie » 21. jun 2019, 06:48

Sidder på Skejby Sygehus til blodprøvedims. Der går en gut rundt i patientskjorte og med et dropstativ... og en sort cykelhjelm på hovedet, der ikke er spændt.
Mit gæt er, at psykiatrisk er lige i nærheden :genert:
9
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 21. jun 2019, 08:57

AgentPixie skrev:Sidder på Skejby Sygehus til blodprøvedims. Der går en gut rundt i patientskjorte og med et dropstativ... og en sort cykelhjelm på hovedet, der ikke er spændt.
Mit gæt er, at psykiatrisk er lige i nærheden :genert:


Det kan også være han er opereret i hjernen. Der kan det være nødvendigt at gå med hjelm i en periode, indtil man kan få kraniepladerekonstruktion. Den skal dog være spændt, men tænker man har brug for en lille pause fra remmen engang i mellem.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7625

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. jun 2019, 09:01

kidkomb skrev:Som en veninde tørt konstaterede: Er du ikke lige 30 år for ung? Og det er sandt. Alle 3 ofre er ældre mænd, højst sandsynlig i besiddelse af møntsamling og antikviteter.
Men jeg har kun sovet 3 timer i nat og er fuldkommen mørbanket! Vi har intet alarmsystem, andet end halvstor hvalp og vores hoveddør er så gammel at jeg tror jeg selv kan hive den af karmen relativt nemt. Og vores bagdør har rude OG vridlås indvendigt.
Min svoger har tilbudt at jeg kan komme der og sove. Og faktisk også en kollega.
Også typisk at det skal være lige nu, når kæresten er på Copenhell :(


Jeg trøster mig også med at jeg er for ung og for gift, for det var vist ældre single mænd.

Men seriøst, da vi flyttede til Amager var det i den periode hvor Amager-manden huserede (der var min kone ikke helt tryg, så vidt jeg husker), og nu hvor vi er flyttet langt ud på bøh-landet, dukker der sgu en galning op herude også. Og så det der med at sætte ild til husene. Som ejer af et stråtækt hus er det min største frygt at nogen sætter en tændstik til det :shock:

Vi har så både serieforbundet røgalarmsystem og alarmsystem med bevægelsessensorer.
3
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf SofieP » 21. jun 2019, 09:07

Pandesteg skrev:Jeg hører Game of Thrones-bøgerne som lydbog i øjeblikket. Oplæseren er en ældre engelsk mand, der snakker virkelig klassisk “fancyfint” engelsk. Derfor havde jeg ikke lige forventet, at han giver den MAX gas med at lave sjove stemmer og dialekter til personerne i bogen. Jeg bliver nogle gange helt forskrækket fordi han lever sig så meget ind i historien og laver de vildeste stemmer. Det er fantastisk!

Det lyder jo lige som noget for mig! :love: Vil du dele navnet på oplæseren så jeg kan finde den rigtige?
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 21. jun 2019, 09:21

SofieP skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Game of Thrones-bøgerne som lydbog i øjeblikket. Oplæseren er en ældre engelsk mand, der snakker virkelig klassisk “fancyfint” engelsk. Derfor havde jeg ikke lige forventet, at han giver den MAX gas med at lave sjove stemmer og dialekter til personerne i bogen. Jeg bliver nogle gange helt forskrækket fordi han lever sig så meget ind i historien og laver de vildeste stemmer. Det er fantastisk!

Det lyder jo lige som noget for mig! :love: Vil du dele navnet på oplæseren så jeg kan finde den rigtige?


Han hedder Roy Dotrice og jeg hører den på Mofibo :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
SofieP
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. jan 2016, 12:12
Kort karma: 14
Likede indlæg: 159

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf SofieP » 21. jun 2019, 09:35

Pandesteg skrev:
SofieP skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Game of Thrones-bøgerne som lydbog i øjeblikket. Oplæseren er en ældre engelsk mand, der snakker virkelig klassisk “fancyfint” engelsk. Derfor havde jeg ikke lige forventet, at han giver den MAX gas med at lave sjove stemmer og dialekter til personerne i bogen. Jeg bliver nogle gange helt forskrækket fordi han lever sig så meget ind i historien og laver de vildeste stemmer. Det er fantastisk!

Det lyder jo lige som noget for mig! :love: Vil du dele navnet på oplæseren så jeg kan finde den rigtige?


Han hedder Roy Dotrice og jeg hører den på Mofibo :)

Perfekt! Og tusind tak! Jeg har lige fundet den på Audible, og ville sikre mig at det var den samme :genert:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 21. jun 2019, 09:45

SofieP skrev:
Pandesteg skrev:
SofieP skrev:
Pandesteg skrev:Jeg hører Game of Thrones-bøgerne som lydbog i øjeblikket. Oplæseren er en ældre engelsk mand, der snakker virkelig klassisk “fancyfint” engelsk. Derfor havde jeg ikke lige forventet, at han giver den MAX gas med at lave sjove stemmer og dialekter til personerne i bogen. Jeg bliver nogle gange helt forskrækket fordi han lever sig så meget ind i historien og laver de vildeste stemmer. Det er fantastisk!

Det lyder jo lige som noget for mig! :love: Vil du dele navnet på oplæseren så jeg kan finde den rigtige?


Han hedder Roy Dotrice og jeg hører den på Mofibo :)

Perfekt! Og tusind tak! Jeg har lige fundet den på Audible, og ville sikre mig at det var den samme :genert:


Så lidt - håber du bliver lige så begejstret for ham som mig :lol:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13317

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Rapfisk » 21. jun 2019, 11:36

Back to Black holder stadig.

Gid, Amy Winehouse også gjorde.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. jun 2019, 13:00

Pandesteg skrev:
AgentPixie skrev:Sidder på Skejby Sygehus til blodprøvedims. Der går en gut rundt i patientskjorte og med et dropstativ... og en sort cykelhjelm på hovedet, der ikke er spændt.
Mit gæt er, at psykiatrisk er lige i nærheden :genert:


Det kan også være han er opereret i hjernen. Der kan det være nødvendigt at gå med hjelm i en periode, indtil man kan få kraniepladerekonstruktion. Den skal dog være spændt, men tænker man har brug for en lille pause fra remmen engang i mellem.


Bruger man cykelhjelme i Danmark?

Vi har bløde hjelme á la den Petr Cech plejede at spille i når vi har patienter der mangler dele af kraniet efter operation.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Wizzze » 21. jun 2019, 13:41

Rapfisk skrev:Back to Black holder stadig.

Gid, Amy Winehouse også gjorde.


Det er sjovt som vi læser hinandens indlæg forskelligt :D
Min hjerne gik straks til https://www.youtube.com/results?search_ ... k+in+black :-D
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"