Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 21. nov 2018, 05:41

dgd2007 skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mit nytårsforsæt denne gang skal være, at forsøge at elske mig selv ligeså højt som midaldrende damer elsker at gå i gummistøvler når det ikke er regnvejr.

Er det ikke et vanskeligt målbart forsæt? :gruble:


Ork nej, der skal bare sættes nogle gode og præcise KPI'er :træt: :-D
2
:lun: Be brave
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Slettet bruger » 21. nov 2018, 05:44

3 gange på en morgen skal jeg løsrive mig fra tryg varme. Først dynen, så badet og sidst det opvarmede sæde i bilen. Heldigvis må jeg have varm kaffe hele dagen.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 21. nov 2018, 05:45

Wizzze skrev:Meget vigtig information her, som flere burde kende, især dem uden Y-kromosomer ;)

pivpiv.jpg


http://manflu.dk

Min mand er stadig ikke kommet over den gang, hvor jeg smittede ham med manflu (den muterede fra uskadelig kvindeinfluenza på vejen fra mig til ham) lige inden, jeg skulle være væk en hel weekend. Jeg havde for travlt til at nå at købe cola, chips og chokolade, inden jeg hastede mod Jylland, men nåede at forsikre ham om, at jeg hurtigt kunne få fat i præst og bedemand, hvis det var. Han var ikke imponeret.
11
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 21. nov 2018, 05:48

Om at handle i Netto:

At rende forvirret rundt og lede efter ting tager 20% af tiden, og at beslutte sig tager 10% af tiden. Så kan man bruge de sidste 70% på at stå i kø.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 21. nov 2018, 09:51

Jeg havde lige en kollegas outlook-kalender oppe ved siden af min egen for at lave en aftale og kan se, at hun hver eneste eftermiddag fra 16-17 til 20 om aftenen har plottet aktiviteter ind for sine børn. Spejder, fodbold, cykling, springgymnastik osv. Jeg ville dø langsomt, hvis jeg skulle hente og bringe (og endnu værre, være til stede :nerve:) til fritidsarrangementer ALLE hverdags-aftner hele ugen.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 21. nov 2018, 10:09

Pandesteg skrev:Jeg havde lige en kollegas outlook-kalender oppe ved siden af min egen for at lave en aftale og kan se, at hun hver eneste eftermiddag fra 16-17 til 20 om aftenen har plottet aktiviteter ind for sine børn. Spejder, fodbold, cykling, springgymnastik osv. Jeg ville dø langsomt, hvis jeg skulle hente og bringe (og endnu værre, være til stede :nerve:) til fritidsarrangementer ALLE hverdags-aftner hele ugen.


Jeg synes det er mere end rigeligt at jeg skal hente min søn fra violinundervisning om tirsdagen og bringe, samt hente ham til spejder om torsdagen....
Jeg ville ikke orke det flere dage. Og desværre kan han ikke selv tage til f.eks spejder, da spejderhytten ligger midt ude i ingenting uden offentligt transport.
Jeg er også glad for, at han ikke rigtigt blev fanget af fodbold, når jeg hører fra bekendte, hvad de bruger af tid på fodboldstævner i mange weekender.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf gro71 » 21. nov 2018, 10:13

Pandesteg skrev:Jeg havde lige en kollegas outlook-kalender oppe ved siden af min egen for at lave en aftale og kan se, at hun hver eneste eftermiddag fra 16-17 til 20 om aftenen har plottet aktiviteter ind for sine børn. Spejder, fodbold, cykling, springgymnastik osv. Jeg ville dø langsomt, hvis jeg skulle hente og bringe (og endnu værre, være til stede :nerve:) til fritidsarrangementer ALLE hverdags-aftner hele ugen.


For nogle forældre er der gået inflation i det der med at have fritidsativiteter for ungerne. I dit tilfælde kan man godt undre sig lidt, for hvornår sidder de så og spiser en stille og rolig aftensmad sammen, hele familien samlet? Det må være enormt stressende i længden, både for unger og forældre.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 21. nov 2018, 10:16

gro71 skrev:
Pandesteg skrev:Jeg havde lige en kollegas outlook-kalender oppe ved siden af min egen for at lave en aftale og kan se, at hun hver eneste eftermiddag fra 16-17 til 20 om aftenen har plottet aktiviteter ind for sine børn. Spejder, fodbold, cykling, springgymnastik osv. Jeg ville dø langsomt, hvis jeg skulle hente og bringe (og endnu værre, være til stede :nerve:) til fritidsarrangementer ALLE hverdags-aftner hele ugen.


For nogle forældre er der gået inflation i det der med at have fritidsativiteter for ungerne. I dit tilfælde kan man godt undre sig lidt, for hvornår sidder de så og spiser en stille og rolig aftensmad sammen, hele familien samlet? Det må være enormt stressende i længden, både for unger og forældre.


Ja helt vildt. Selv hvis ungerne måske selv kan transportere sig frem og tilbage til diverse aktiviteter (det ved jeg ikke om de kan) så tænker jeg, at det da er noget af en amputeret hverdag, hvis man ikke har en eneste hverdagsaften, hvor man spiser og slapper af sammen.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. nov 2018, 10:19

Jeg går rundt i en gammel kirke i Lübeck og studerer altertavler, basunengle og interiør i dystert mørkt træ, hvilket jeg finder vældig interessant.
Jeg kommer i den forbindelse til at tænke på min mor, der som regel var af en anden holdning og kastede et hurtigt blik på den slags og konkluderede, at 'det er en svunden tid'.
9
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 21. nov 2018, 10:20

Pandesteg skrev:
gro71 skrev:
Pandesteg skrev:Jeg havde lige en kollegas outlook-kalender oppe ved siden af min egen for at lave en aftale og kan se, at hun hver eneste eftermiddag fra 16-17 til 20 om aftenen har plottet aktiviteter ind for sine børn. Spejder, fodbold, cykling, springgymnastik osv. Jeg ville dø langsomt, hvis jeg skulle hente og bringe (og endnu værre, være til stede :nerve:) til fritidsarrangementer ALLE hverdags-aftner hele ugen.


For nogle forældre er der gået inflation i det der med at have fritidsativiteter for ungerne. I dit tilfælde kan man godt undre sig lidt, for hvornår sidder de så og spiser en stille og rolig aftensmad sammen, hele familien samlet? Det må være enormt stressende i længden, både for unger og forældre.


Ja helt vildt. Selv hvis ungerne måske selv kan transportere sig frem og tilbage til diverse aktiviteter (det ved jeg ikke om de kan) så tænker jeg, at det da er noget af en amputeret hverdag, hvis man ikke har en eneste hverdagsaften, hvor man spiser og slapper af sammen.


Nu ved jeg ikke hvor mange børn din kollega har, men det kan vel heller ikke være sundt at skulle til noget hver evig eneste eftermiddag/aften?
Okay, jeg var selv på rideskolen stort set hver dag, dengang jeg var 12-18 år, men dels så skoledagen noget anderledes ud dengang, dels så cyklede jeg selv frem og tilbage og endeligt så var alle mine veninder jo der også, så det sociale foregik der.
3
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 21. nov 2018, 10:48

Apropos børns fritidsliv, så har jeg en kollega, der er enlig mor til en pige på 2,5. Hun var inde i går og spørge mig om, hvad min treårige går til for at få inspiration. For lige nu går de “kun” til svømning, rytmik, klatring og mini-mini-fodbold (som er valgt fordi træningen varer to timer, før gik de til gymnastik, men det varer kun én time, så det syntes hun, var for kort tid). Jeg var ved at falde ned ad stolen over det ugeskema til et barn under tre år! :8:
11
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf TinaW » 21. nov 2018, 10:53

Kalimsofie skrev:Apropos børns fritidsliv, så har jeg en kollega, der er enlig mor til en pige på 2,5. Hun var inde i går og spørge mig om, hvad min treårige går til for at få inspiration. For lige nu går de “kun” til svømning, rytmik, klatring og mini-mini-fodbold (som er valgt fordi træningen varer to timer, før gik de til gymnastik, men det varer kun én time, så det syntes hun, var for kort tid). Jeg var ved at falde ned ad stolen over det ugeskema til et barn under tre år! :8:


Stakkels barn.
Min søn gik til noget tumling gymnastik som 1-3 årig, en time om ugen og det var det. Som 3-4 årig gik han til "præ spejder" hver anden søndag.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Kalimsofie » 21. nov 2018, 10:59

TinaW skrev:
Kalimsofie skrev:Apropos børns fritidsliv, så har jeg en kollega, der er enlig mor til en pige på 2,5. Hun var inde i går og spørge mig om, hvad min treårige går til for at få inspiration. For lige nu går de “kun” til svømning, rytmik, klatring og mini-mini-fodbold (som er valgt fordi træningen varer to timer, før gik de til gymnastik, men det varer kun én time, så det syntes hun, var for kort tid). Jeg var ved at falde ned ad stolen over det ugeskema til et barn under tre år! :8:


Stakkels barn.
Min søn gik til noget tumling gymnastik som 1-3 årig, en time om ugen og det var det. Som 3-4 årig gik han til "præ spejder" hver anden søndag.


Ja, præcis.
Min treårige går til svømning og gymnastik. Sidstnævnte er i weekenden, så det mest handler om, at vi får rørt os sammen som familie.

Men kollegaen er selv gammel elitesportsudøver, så måske hun leder efter barnets kommende karriere? :gruble:
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf lillebjoern » 21. nov 2018, 11:24

Kan hun ikke bare bruge det som reminder til hende selv? Det bruger jeg nogle gange kalenderen til :genert:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pandesteg » 21. nov 2018, 12:29

lillebjoern skrev:Kan hun ikke bare bruge det som reminder til hende selv? Det bruger jeg nogle gange kalenderen til :genert:


Jo det kan hun sagtens. Jeg aner det ikke.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Generelt"