Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21390

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf catnip » 23. mar 2024, 14:20

TinaW skrev:
fisken80 skrev:
catnip skrev:
D.itsen skrev:
catnip skrev:Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.

Det er en due... tror ikke nogle af dem er den hurtigste due i skoven...


Alle fortjener the benefit of a doubt til at starte med :D


Ikke duer... seriøst de bygger reder der består af fem pinde. Det er et under de nogensinde får unger på vingerne.


Hvordan kan en fugl, der på så mange områder virker så dum, være så eminent til at finde vej. Eller er det kun nogle af dem, der kan det?
Fasaner er også virkelig uintelligente.


Homing pigeons er faktisk selekteret på baggrund af de tamduer vi normalt ser (domesticerede rock doves, ved ikke lige hvad man kalder dem på dansk?).
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14740
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19105

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Flora » 23. mar 2024, 14:41

catnip skrev:
TinaW skrev:
fisken80 skrev:
catnip skrev:
D.itsen skrev:
catnip skrev:Min hverdag har over de sidste par dage primært bestået af et battle med en due der, antager jeg, spekulerer i at bygge rede på skorstenen af vores lejlighedsbygning. Gennem vores åbne pejs, kan jeg høre den lande deroppe og sidde og kurre. Så nu er jeg begyndt at tænde op hver gang jeg høre at den lander deroppe, så den ikke når at finde sig så godt til rette at den lægger æg. Indlæringskurven er ikke så stejl. Der går lidt tid inden den flyver af skorstenen efter jeg har tændt op, og den kommer også tilbage i løbet af dagen for lige at teste. I dag er den tilbage igen. Jeg overvejer om den enten ikke er den hurtigste due i skoven, eller om det bare stadig er koldt nok til at den faktisk synes det er najs sådan lige at få varmet måsen lidt.

Næste step må være dødsmetal direkte op i skorstenen.

Det er en due... tror ikke nogle af dem er den hurtigste due i skoven...


Alle fortjener the benefit of a doubt til at starte med :D


Ikke duer... seriøst de bygger reder der består af fem pinde. Det er et under de nogensinde får unger på vingerne.


Hvordan kan en fugl, der på så mange områder virker så dum, være så eminent til at finde vej. Eller er det kun nogle af dem, der kan det?
Fasaner er også virkelig uintelligente.


Homing pigeons er faktisk selekteret på baggrund af de tamduer vi normalt ser (domesticerede rock doves, ved ikke lige hvad man kalder dem på dansk?).


Klippeduer
1
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 42
Likede indlæg: 5309

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf AFK » 23. mar 2024, 16:20

Afstanden fra betalingsanlægget på Storebæltsbroen til Lillebæltsbroen - via motorvejen - er samme afstand, som der er fra havoverfladen til hvor jordens atmosfære slutter og rummet begynder, jf. Karmanlinien.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15420
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25797

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Delfin » 23. mar 2024, 18:06

LadyFox skrev:Der er en tendens til I tv-koncepter hvor en deltager får en relation på besøg der skal støtte dem i deres process, så skal kaffen indtages stående ved køkkenbordet.

Billede

Er der virkelig nogle der gør det - hvis ikke der er et produktions hold der beder om det? Døde det ikke da det blev umoderne at ryge i køkkenet?


Det er sket at jeg har stået op og snakket under madlavning, hvis det foregår i et køkken uden spiseplads, men udover det er det ikke noget, jeg har set praktiseret
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Sorenspige
Indlæg: 7115
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9489

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sorenspige » 23. mar 2024, 21:27

Opslag i Facebook-gruppen om at 1000kr-sedler udgår til maj næste år.

Dame: “Synes efterhånden, at Nord Korea er mere frit end DK!”
14
Selma156
Indlæg: 2358
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6828

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Selma156 » 23. mar 2024, 22:11

Jeg var i Netto forleden, hvor intet mindre end tre pensionister i køen betalte med 1000 kr. sedler. Den ene betalte en enkelt pakke Lurpak med den :lol:
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 24. mar 2024, 03:04

Hey, hvad med at du lige sover ad helvede til, natten til søndag, uden særlig årsag? Noget med at kaste sig rundt og mærkelige drømme, lidt ondt i halsen og ondt i ryggen og bare generelt søvnisk pikspilleri indtil du bliver så træt af det at du sætter dig med en liter mælk i sofaen og drikker af kartonen og tager en pause inden du forsøger igen?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf .Magic. » 24. mar 2024, 10:13

Jeg kunne godt forestille mig at Putin og/eller hans minions har tilknytning til terrorangrebet i Moskva så han kan give andre skylden og dermed har en grund til at bombe Ukraine endnu mere. Han er tilpas skør i hovedet så det ville ikke undrer mig.
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16978
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21148

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Misantropen » 24. mar 2024, 11:11

.Magic. skrev:Jeg kunne godt forestille mig at Putin og/eller hans minions har tilknytning til terrorangrebet i Moskva så han kan give andre skylden og dermed har en grund til at bombe Ukraine endnu mere. Han er tilpas skør i hovedet så det ville ikke undrer mig.

Behøver han at have en grund for at gøre det? Ruslands angreb i Ukraine har jo ikke ligefrem mødt opbakning eller forståelse frem til angrebet.
0
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf fisken80 » 24. mar 2024, 11:59

Misantropen skrev:
.Magic. skrev:Jeg kunne godt forestille mig at Putin og/eller hans minions har tilknytning til terrorangrebet i Moskva så han kan give andre skylden og dermed har en grund til at bombe Ukraine endnu mere. Han er tilpas skør i hovedet så det ville ikke undrer mig.

Behøver han at have en grund for at gøre det? Ruslands angreb i Ukraine har jo ikke ligefrem mødt opbakning eller forståelse frem til angrebet.


Det handler nok mere om, at han nu får endnu en begrundelse for at øge mobiliseringen og tvangsudskrive flere russiske mænd til at deltage i krigen mod Ukraine.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10132
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18209

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf .Magic. » 24. mar 2024, 14:43

fisken80 skrev:
Misantropen skrev:
.Magic. skrev:Jeg kunne godt forestille mig at Putin og/eller hans minions har tilknytning til terrorangrebet i Moskva så han kan give andre skylden og dermed har en grund til at bombe Ukraine endnu mere. Han er tilpas skør i hovedet så det ville ikke undrer mig.

Behøver han at have en grund for at gøre det? Ruslands angreb i Ukraine har jo ikke ligefrem mødt opbakning eller forståelse frem til angrebet.


Det handler nok mere om, at han nu får endnu en begrundelse for at øge mobiliseringen og tvangsudskrive flere russiske mænd til at deltage i krigen mod Ukraine.

Netop.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16978
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21148

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Misantropen » 24. mar 2024, 19:08

Det er utroligt så meget det kan rode at rydde ud i ting.
3
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6041

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Ondemand » 24. mar 2024, 19:50

.Magic. skrev:Jeg kunne godt forestille mig at Putin og/eller hans minions har tilknytning til terrorangrebet i Moskva så han kan give andre skylden og dermed har en grund til at bombe Ukraine endnu mere. Han er tilpas skør i hovedet så det ville ikke undrer mig.


Indtil jeg så videoen som gerningsmændene selv optog under angrebet var det også den teori jeg hældede mest til, men nu er det et mere mudret billede jeg sidder tilbage med. Et typisk jihadistisk angreb på civile med kniv og kalashnikov, men man kan selvfølgelig heller ikke udelukke at de er blevet lokket til at gennemføre det. En ting der virker påfaldende er hvor afslappet de spadserer ind som om de ved der ikke vil være noget bevæbnet politi til stede, og så virker Rusland nu heller ikke som det mest oplagte mål for et IS angreb lige p.t.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7434
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1574
Likede indlæg: 23522

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 24. mar 2024, 20:09

Ondemand skrev:
.Magic. skrev:Jeg kunne godt forestille mig at Putin og/eller hans minions har tilknytning til terrorangrebet i Moskva så han kan give andre skylden og dermed har en grund til at bombe Ukraine endnu mere. Han er tilpas skør i hovedet så det ville ikke undrer mig.


Indtil jeg så videoen som gerningsmændene selv optog under angrebet var det også den teori jeg hældede mest til, men nu er det et mere mudret billede jeg sidder tilbage med. Et typisk jihadistisk angreb på civile med kniv og kalashnikov, men man kan selvfølgelig heller ikke udelukke at de er blevet lokket til at gennemføre det. En ting der virker påfaldende er hvor afslappet de spadserer ind som om de ved der ikke vil være noget bevæbnet politi til stede, og så virker Rusland nu heller ikke som det mest oplagte mål for et IS angreb lige p.t.


De ved at de allerede er døde mænd, så der er ikke grund til at være bange. Jeg ville i den grad sørge for at jeg ikke blev fanget af russerne. For det første tager det lang tid at dø, for det andet gør det ondt hele tiden mens man dør.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf paint » 24. mar 2024, 20:24

Det undrer egentlig ikke mig, at det kunne være IS, der står bag angrebet - eller rettere, har sagt god for det. I Tjetjenien, som Rusland har bekriget utallige gange, er det ikke alle der er lige begejstrede for Rusland/Putin. Tjetjenerne er muslimer. Og de har tidligere udført massakre i teatre og undergrundsbaner i Moskva.
Jeg har ikke set klippene, men deres evt. afslappede stil, kan skyldes at terrorister som regel får beroligende midler, inden en aktion.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Generelt"