Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 6. apr 2023, 11:20

Det går fandme nemt med at male pergolaen, når det egentlig mest er manden som maler, og mig som holder pause!

(Jeg kan jo for helvede ikke nå, vel….og stigen er dum.)
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Modesty Blame » 6. apr 2023, 16:49

Modesty Blame skrev:Jeg burde gøre rent. I stedet...gør jeg ikke rent.
20230406_104312.jpg


Hathor havde ret - i dag afsluttede vi den forbandede krig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
abcd
Indlæg: 5914
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9791

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 7. apr 2023, 04:40

Var ude at løbe på en smal skovsti. Møder en hund og dens ejer hvor hunden står på tværs af skovstien, imens ejeren er inde i skoven og kigge efter et eller andet. Hunden betragter mig komme nærmere. Jeg er lidt nysgerrig hvad den vil gøre, så jeg fortsætter imod den med øjenkontakt, og i sidste øjeblik, et skridt før jeg ville være løbet ind i den, træder jeg til siden og løber uden om den. Den havde enten fuldstændig tillid til at mennesker aldrig ville gøre den noget, eller også var den next level "fuck dig" iskold. Håber det var det sidste.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7324
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Aragorn » 7. apr 2023, 06:11

abcd skrev:Var ude at løbe på en smal skovsti. Møder en hund og dens ejer hvor hunden står på tværs af skovstien, imens ejeren er inde i skoven og kigge efter et eller andet. Hunden betragter mig komme nærmere. Jeg er lidt nysgerrig hvad den vil gøre, så jeg fortsætter imod den med øjenkontakt, og i sidste øjeblik, et skridt før jeg ville være løbet ind i den, træder jeg til siden og løber uden om den. Den havde enten fuldstændig tillid til at mennesker aldrig ville gøre den noget, eller også var den next level "fuck dig" iskold. Håber det var det sidste.


Jeg er ikke sikker på den hund er repræsentativ for hunde. Jeg synes hunde er 100 gange bedre end mennesker til at lure i hvilken ret et levende væsen bevæger sig - altså, de følger jo med lethed den zig zag som en kanin laver eller kan følge en kat der vil væk.

Jeg var postbud da jeg var ung og blev bidt af en hund som barn, så jeg er ikke super glad for løse hunde og ville aldrig udføre dit eksperiment (og jeg løber sten sikkert ikke nogen steder heller), men jeg har en idé om at den pågældende hun har været enten gammel eller dum. Eller begge dele.

Var det en rigtig hund eller en af de der indavlede rotter?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Raenil » 7. apr 2023, 06:56

Aragorn skrev:
abcd skrev:Var ude at løbe på en smal skovsti. Møder en hund og dens ejer hvor hunden står på tværs af skovstien, imens ejeren er inde i skoven og kigge efter et eller andet. Hunden betragter mig komme nærmere. Jeg er lidt nysgerrig hvad den vil gøre, så jeg fortsætter imod den med øjenkontakt, og i sidste øjeblik, et skridt før jeg ville være løbet ind i den, træder jeg til siden og løber uden om den. Den havde enten fuldstændig tillid til at mennesker aldrig ville gøre den noget, eller også var den next level "fuck dig" iskold. Håber det var det sidste.


Jeg er ikke sikker på den hund er repræsentativ for hunde. Jeg synes hunde er 100 gange bedre end mennesker til at lure i hvilken ret et levende væsen bevæger sig - altså, de følger jo med lethed den zig zag som en kanin laver eller kan følge en kat der vil væk.

Jeg var postbud da jeg var ung og blev bidt af en hund som barn, så jeg er ikke super glad for løse hunde og ville aldrig udføre dit eksperiment (og jeg løber sten sikkert ikke nogen steder heller), men jeg har en idé om at den pågældende hun har været enten gammel eller dum. Eller begge dele.

Var det en rigtig hund eller en af de der indavlede rotter?


Formentlig har ejeren lagt en stor indsats i at lære hunden ikke at jagte dyr og mennesker bare fordi de bevæger sig.
Det er ikke nemt for en hund, men det gør den hverken dum eller gammel, blot godt trænet. Og det er virkelig meget nemmere at have en hund der ikke løber efter alting.
3
abcd
Indlæg: 5914
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9791

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 7. apr 2023, 07:46

Aragorn skrev:
abcd skrev:Var ude at løbe på en smal skovsti. Møder en hund og dens ejer hvor hunden står på tværs af skovstien, imens ejeren er inde i skoven og kigge efter et eller andet. Hunden betragter mig komme nærmere. Jeg er lidt nysgerrig hvad den vil gøre, så jeg fortsætter imod den med øjenkontakt, og i sidste øjeblik, et skridt før jeg ville være løbet ind i den, træder jeg til siden og løber uden om den. Den havde enten fuldstændig tillid til at mennesker aldrig ville gøre den noget, eller også var den next level "fuck dig" iskold. Håber det var det sidste.


Jeg er ikke sikker på den hund er repræsentativ for hunde. Jeg synes hunde er 100 gange bedre end mennesker til at lure i hvilken ret et levende væsen bevæger sig - altså, de følger jo med lethed den zig zag som en kanin laver eller kan følge en kat der vil væk.

Jeg var postbud da jeg var ung og blev bidt af en hund som barn, så jeg er ikke super glad for løse hunde og ville aldrig udføre dit eksperiment (og jeg løber sten sikkert ikke nogen steder heller), men jeg har en idé om at den pågældende hun har været enten gammel eller dum. Eller begge dele.

Var det en rigtig hund eller en af de der indavlede rotter?


Det var en mellemstor hund som så naturligt hundeagtig ud, men gammel og/eller dum er da muligheder.
0
K.toldam
Indlæg: 3995
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1738

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf K.toldam » 7. apr 2023, 08:25

Nicolait skrev:
AFK skrev:En svensk forvaltningsdomstol har afgjort, at politiet ikke har ret til at nægte at give tilladelse til koranafbrændinger ved en almindelig demonstration. Ligesom i Danmark, har Sverige grundlovsrettigheder der giver dem ret til at forsamles og demonstrere. Og hvis man (politiet) vil forbyde borgerne dette, så skal der relativt konkrete omstændigheder til, som taler for at demonstrationen vil udgøre en sikkerhedsrisiko - under selve demonstrationen. Den bevisbyrde har politiet ikke løftet.

Det er ikke nok, at politiet mener at det skaber had og splittelse generelt, og at det dermed øger risikoen for at visse folk vil reagere voldeligt på et eller andet tidspunkt.

Så vi ser nok snart Paludan med småt brændbart i Sverige igen.

Paludan er i øvrigt ikke den eneste, der render rundt og brænder koraner af ved demonstrationer og foran ambassader. En af dem der har fået afslag på sin ansøgning om tilladelse til koranafbrænding, er en flygtning fra Irak som har boet i Sverige i 5 år. Han var i et oppositionsparti i Irak, og blev derfor fængslet og tortureret. Så derfor vil han gerne protestere.


Dejligt at opleve at nogen i Sverige trods alt stadig beskytter frihedsrettighederne.


jeg syntes sverige skulle afbrænde en koran dagligt, indtil tyrkiet siger ja til deres NATO ansøgning :sol:
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. apr 2023, 10:06

100% observation fra min hverdag :ninja: selv min stramme misbilligende mund er spot on.

340011819_195867279863837_3210935250492313102_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. apr 2023, 16:38

Jeg har lige afslået en invitation 1. Juli fordi vi ikke kan på en fredag. Vedkommende skriver så at det da er en lørdag. Min papirkalender holder hårdt på at det er en fredag. Alle andre kalendre siger lørdag. Skørt. Har aldrig oplevet datofejl på en kalender før.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sorenspige » 7. apr 2023, 17:01

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har lige afslået en invitation 1. Juli fordi vi ikke kan på en fredag. Vedkommende skriver så at det da er en lørdag. Min papirkalender holder hårdt på at det er en fredag. Alle andre kalendre siger lørdag. Skørt. Har aldrig oplevet datofejl på en kalender før.


Hvornår siger kalenderen, at 30. juni er?
0
abcd
Indlæg: 5914
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9791

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf abcd » 7. apr 2023, 17:17

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har lige afslået en invitation 1. Juli fordi vi ikke kan på en fredag. Vedkommende skriver så at det da er en lørdag. Min papirkalender holder hårdt på at det er en fredag. Alle andre kalendre siger lørdag. Skørt. Har aldrig oplevet datofejl på en kalender før.


En dags forskel passer med at de har copy/pastet juli fra sidste år, hvor 1. juli må have været en fredag.

Er det en fuldmåne-markering d. 13. juli? Der var fuldmåne d. 13. juli 2022...
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. apr 2023, 17:29

Sorenspige skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har lige afslået en invitation 1. Juli fordi vi ikke kan på en fredag. Vedkommende skriver så at det da er en lørdag. Min papirkalender holder hårdt på at det er en fredag. Alle andre kalendre siger lørdag. Skørt. Har aldrig oplevet datofejl på en kalender før.


Hvornår siger kalenderen, at 30. juni er?

Fredag
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf FormerlyKnownAs » 7. apr 2023, 17:38

abcd skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har lige afslået en invitation 1. Juli fordi vi ikke kan på en fredag. Vedkommende skriver så at det da er en lørdag. Min papirkalender holder hårdt på at det er en fredag. Alle andre kalendre siger lørdag. Skørt. Har aldrig oplevet datofejl på en kalender før.


En dags forskel passer med at de har copy/pastet juli fra sidste år, hvor 1. juli må have været en fredag.

Er det en fuldmåne-markering d. 13. juli? Der var fuldmåne d. 13. juli 2022...

Ja det ser sådan ud
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaMariposa » 7. apr 2023, 18:29

I dag cyklede jeg forbi vores lokale kro. Her stod et ægtepar i 50'erne og kiggede på menukortet. Jeg nåede lige at tænke på, at de skulle have sig en lækker frokost, før jeg kørte ind i en sky af fjolletobak. Manden stod simpelthen med en kæmpe joint :-D
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Stitch » 8. apr 2023, 22:05

Når vinden vender rigtigt/er vindstille, så kan jeg høre Rådhusklokkerne helt tydeligt, når jeg ligger i min seng.
Der er trods alt 2.5km afstand, så det er da lidt hyggeligt.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Generelt"