Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3241

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf klumphen » 27. aug 2018, 05:46

DetSorteCirkus skrev:Det lød lige, som om en vampyr skreg et sted i kvarteret.
Seriøst, jeg kunne ikke afgøre, om det var et menneske eller et dyr.
Hyggeligt :gisp:

Skriger en vampyr? :gruble:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 27. aug 2018, 08:42

Vi har en 40-års jubilar på arbejdet på lørdag. Traditionen i vores firma har altid været, at man i sådanne tilfælde må invitere sin nærmeste familie samt kolleger på en middag på en valgfri restaurant - selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser. Jubilaren har informeret sin nærmeste leder om, hvor hun gerne vil spise og tager derefter på ferie. Lederen beder mig om at arrangere det. Så langt så godt.

Jeg finder dog hurtigt ud af, at restauranten kun har begrænset plads - jeg skal derfor smide 5 personer for at vi kan være der. Jubilaren skriver desuden til mig og spørger, om ikke godt jeg vil forhøre mig hos direktøren, om hun må invitere to gamle kolleger, som har været der i al hendes tid, men er gået på pension. Jeg forelægger det hele for direktøren, som er meget overrasket over hele arrangementet. Han har kun været i firmaet i et par år og kender derfor ikke denne tradition. Han var i den tro, at det kun drejede sig om jubilarens familie og ledelsen - nu blev det jo alt for dyrt! Jeg får nærmest skæld ud på trods af, at jeg kun har gjort, hvad jeg har fået besked på. Enden bliver at jeg ikke må invitere de to pensionerede kolleger og skal forsøge at få kuvertprisen 75,- ned - og altså stadig smide 5 kolleger.

Det lykkedes lige præcis at få 5 afbud - en melder fra, fordi hun "egentlig ikke gider". Melder dog åbenbart ud til andre, at hun har ofret sig, så flere lige pludselig melder ind, at de gerne står over for hendes skyld. De får at vide, at det må de selv styre.
Desværre står restauranten fast på kuvertprisen, og alternativet er derfor 2 retter, da det heller ikke kan gøres billigere a la carte. Direktøren går dog så med på 3 retter til den oprindelige pris. Så skulle alt være på plads!

Jubilaren vender i dag tilbage fra ferie, og spørger til, hvor mange der deltager på lørdag - og hvad med de pensionerede kolleger. Jeg forklarer dillemmaet omkring pladserne, og at direktøren har meldt ud, at nuværende ansatte har førsteprioritet. Men hun er meget skuffet over, at de ikke kan deltage og siger blandt andet; Måske du for eksempel ikke skulle have inviteret praktikanten så.

Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse... Og jeg skal ikke engang selv deltage, da jeg er udenbys i weekenden.
12
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Spjaerten » 27. aug 2018, 08:53

Mi55y skrev:Vi har en 40-års jubilar på arbejdet på lørdag. Traditionen i vores firma har altid været, at man i sådanne tilfælde må invitere sin nærmeste familie samt kolleger på en middag på en valgfri restaurant - selvfølgelig indenfor rimelighedens grænser. Jubilaren har informeret sin nærmeste leder om, hvor hun gerne vil spise og tager derefter på ferie. Lederen beder mig om at arrangere det. Så langt så godt.

Jeg finder dog hurtigt ud af, at restauranten kun har begrænset plads - jeg skal derfor smide 5 personer for at vi kan være der. Jubilaren skriver desuden til mig og spørger, om ikke godt jeg vil forhøre mig hos direktøren, om hun må invitere to gamle kolleger, som har været der i al hendes tid, men er gået på pension. Jeg forelægger det hele for direktøren, som er meget overrasket over hele arrangementet. Han har kun været i firmaet i et par år og kender derfor ikke denne tradition. Han var i den tro, at det kun drejede sig om jubilarens familie og ledelsen - nu blev det jo alt for dyrt! Jeg får nærmest skæld ud på trods af, at jeg kun har gjort, hvad jeg har fået besked på. Enden bliver at jeg ikke må invitere de to pensionerede kolleger og skal forsøge at få kuvertprisen 75,- ned - og altså stadig smide 5 kolleger.

Det lykkedes lige præcis at få 5 afbud - en melder fra, fordi hun "egentlig ikke gider". Melder dog åbenbart ud til andre, at hun har ofret sig, så flere lige pludselig melder ind, at de gerne står over for hendes skyld. De får at vide, at det må de selv styre.
Desværre står restauranten fast på kuvertprisen, og alternativet er derfor 2 retter, da det heller ikke kan gøres billigere a la carte. Direktøren går dog så med på 3 retter til den oprindelige pris. Så skulle alt være på plads!

Jubilaren vender i dag tilbage fra ferie, og spørger til, hvor mange der deltager på lørdag - og hvad med de pensionerede kolleger. Jeg forklarer dillemmaet omkring pladserne, og at direktøren har meldt ud, at nuværende ansatte har førsteprioritet. Men hun er meget skuffet over, at de ikke kan deltage og siger blandt andet; Måske du for eksempel ikke skulle have inviteret praktikanten så.

Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse... Og jeg skal ikke engang selv deltage, da jeg er udenbys i weekenden.



Holy Moses.
Måske i burde få lavet en regel der hed. Fast beløb og så må folk selv spæde til og arrangere det!
7
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 27. aug 2018, 09:03

Spjaerten skrev:Holy Moses.
Måske i burde få lavet en regel der hed. Fast beløb og så må folk selv spæde til og arrangere det!


Direktøren har også meldt ud, at der nu ville komme nogle skærpede retningslinjer omkring det. Det bliver vist en reception på arbejdspladsen fremover.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 27. aug 2018, 09:14

Mi55y skrev:
Spjaerten skrev:Holy Moses.
Måske i burde få lavet en regel der hed. Fast beløb og så må folk selv spæde til og arrangere det!


Direktøren har også meldt ud, at der nu ville komme nogle skærpede retningslinjer omkring det. Det bliver vist en reception på arbejdspladsen fremover.


Okay, hvor mange 40-års jubilarer er der lige?
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Mi55y » 27. aug 2018, 09:16

Akehurst2 skrev:
Mi55y skrev:
Direktøren har også meldt ud, at der nu ville komme nogle skærpede retningslinjer omkring det. Det bliver vist en reception på arbejdspladsen fremover.


Okay, hvor mange 40-års jubilarer er der lige?


Det er også en tradition for 25-års jubilarer - og dem har vi en del af de næste par år. Det er vist kun 40-års jubilar nr. 2 i firmaets historie.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Akehurst2 » 27. aug 2018, 09:22

Mi55y skrev:
Akehurst2 skrev:
Mi55y skrev:
Direktøren har også meldt ud, at der nu ville komme nogle skærpede retningslinjer omkring det. Det bliver vist en reception på arbejdspladsen fremover.


Okay, hvor mange 40-års jubilarer er der lige?


Det er også en tradition for 25-års jubilarer - og dem har vi en del af de næste par år. Det er vist kun 40-års jubilar nr. 2 i firmaets historie.


Ja, hvis det også er 25-års jubilarer giver det mere mening at være lidt påholdende, men lige for 40 år, så let it go :-D Det er lidt som da guldbryllupsdagen blev fjernet som betalt fridag i de statslige overenskomster, for det skaber jo hel vild produktionsnedgang, at alle de guldbrude og guldbrudgomme på arbejdsmarkedet bare skal have fri hele tiden.
13
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24643

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf LaScrooge » 27. aug 2018, 09:59

Jeg synes også at 40 år er værd at fejre og et dårligt sted at være påholdende. Det er sgu lidt nærigt at spise en loyal medarbejder af med en røvsyg reception i arbejdstiden.
14
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14587

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Pjeps » 27. aug 2018, 14:14

Jeg var i Stockholm i weekenden, og der var virkelig trafikkaos og poltiafspærringer all over, ret besværligt når man ikke kender byen og bruger gps.

Vi spørger så i en butik , hvad det egentlig er der foregår. Og damen ser helt flov ud, da hun svarer, æhm det er fordi der er nazister der demonstrerer for “et eller andet vi ikke lige fangede” - også pga alle mod-demonstrationerne skyndte hun sig at tilføje.
0
:ninja:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 27. aug 2018, 14:23

Mi55y skrev:
Spjaerten skrev:Holy Moses.
Måske i burde få lavet en regel der hed. Fast beløb og så må folk selv spæde til og arrangere det!


Direktøren har også meldt ud, at der nu ville komme nogle skærpede retningslinjer omkring det. Det bliver vist en reception på arbejdspladsen fremover.

Det er sq da osse vildt unfair at jubilaren lægger ansvaret for at vælge mellem inviterede over på dig?!?
Virkelig utaknemmeligt og ubehøvlet.
Det ville jeg bestemt tale med chefen om, for det ville jeg ikke stå model til.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9548
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26694

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Santa » 27. aug 2018, 14:27

LaScrooge skrev:Jeg synes også at 40 år er værd at fejre og et dårligt sted at være påholdende. Det er sgu lidt nærigt at spise en loyal medarbejder af med en røvsyg reception i arbejdstiden.

Velkommen til det offentlige!
Sådan er det i hvert fald hos os; en max to timer lang reception for ansatte, og hvem man ellers måtte ønske af familie og tidligere kolleger.
Hertil serveres lidt vin, en øl eller sodavand, og så nogen fade med snitter fra rådhusets kantine.
Tale fra leder, buket, en lille gave, færdig.
Nå ja, jubilaren har fri på dagen.

Det er ens for 25 og 40 års jubilæer og pensioner. Andre fejres ikke.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. aug 2018, 09:19

Saxo har, lidt usædvanligt, valgt at dagens rabattilbud kun er en sur smiley værd.

saxo.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 29. aug 2018, 09:41

Engang på et andet debatforum som mest var befolket af mænd, men hvor jeg også var aktiv, var der en smiley der forestillede en "pige" der skældte ud og truede med en kagerulle. Pludselig var den opkaldt efter mig! Så når man skrev mit navn blev det forvandlet til den smiley. Det undrede mig og jeg blev selvfølgelig både hysterisk og rasende over denne uhyrlige uretfærdighed.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 29. aug 2018, 09:45

Dirtylittledevil skrev:Engang på et andet debatforum som mest var befolket af mænd, men hvor jeg også var aktiv, var der en smiley der forestillede en "pige" der skældte ud og truede med en kagerulle. Pludselig var den opkaldt efter mig! Så når man skrev mit navn blev det forvandlet til den smiley. Det undrede mig og jeg blev selvfølgelig både hysterisk og rasende over denne uhyrlige uretfærdighed.

Sådan noget må vi også have her. Patrick? :lol:
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Hunkat » 30. aug 2018, 14:07

Jeg er så håbløst umoderne at det slet ikke var gået op for mig at ripped jeans hvir ripp’et sidder på bagsiden (lige under ballerne) var en ting...
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Generelt"